HONDA XR400R 1998

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

japze
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 8:46 pm
Pyörä: Honda XL650 Transalp 2003

HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja japze »

Nyt tuli sitte ensimmäinen kurapyörä ostettua 8) Kolmen kyykyn ja yhden kustomin omistaneena täytyy sanoa että kylläpä moottoripyöräily voi olla mukavaa ku on enska alla :lol: Pari viikkoa on tullut metsäautoteitä ja kaposia sorateitä ajeltua ja tuntuu toi xr:ä sopivan sinne tosi hyvin :P
Avatar
enska
Viestit: 843
Liittynyt: Su Syys 11, 2005 12:54 pm
Pyörä: ei oo nyt
Paikkakunta: Suolahti/Äänekoski/Konnevesi

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja enska »

Onneksi olkoon pyörästä ja endurointihan on moottoripyöräilyn kuninkuusluokka 8)
CR125R -89, TS125X -87, XT550 -82, XL600R -84, XL600R -87, XR650R -03, Africa twin RD07 -95, KTM 990adv -06, KTM 950adv GO!!!!!!! -04, KTM SuperEnduro -07, Suzuki DR-Z400 -05, Yamaha Wr450f -06, KTM EXC450 -13
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Itse kanssa ollu tyytyväinen tohon XRään. Jonniverta sitä on joutunu fixailee tässä n.5kk omistusjakson aikana..

Takapinnat + rihtaus.
Takapyörän laakerit.
Ohjauslaakerit (työn alla, antoivat liikkeestä 1mm liian pienet laakerit)
Etujarrulevy + palat.
Takarenkaita 2kpl.. :mrgreen:
Ajovaloumpion vaihdoin H4 malliseen.

..eiköhän kohta ala olee käyty pyörä läpi kokonaan. Vielä tarttis takahaarukan linkku systeemi tutkia ja rasvata. Moottoriahan ei onneks näistä tartte edes ajatella kerta on HONDA.. :lol:
panttiroiko
Viestit: 175
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 7:05 pm
Pyörä: XR650L, Guzzi Stelvio NTX, Guzzi Jackal
Paikkakunta: Kalajoki

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja panttiroiko »

Hieno homma, että pyörä kelpaa. Itsellä on sitten ajot jääneetkin viime aikoina vähiin...
BadAss
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Mro,

Itteä kiinnostaa kans tuollainen XR400:nen, tarkoituksena olisi tuoda Ruotsin puolelta kun ei oikeen Suomesta tunnu löytyvän tai hinnat ovat sen verran kovat verratuna länteen.

Mites noissa kun on enduroreggad ja landsvägen reggad pyöriä tarjolla. Käyttelin jo hakuakin ja e-reggad meinasi meidän punakilpistä. Eli tuollaisen valkokilpiseksi tekeminen taitaa olla mahdotonta täällä Suomen puolella vaikka vilkut/valot löytyisikin?
Miten toi Ruotsista tuominen noin muuten, onko väliä milloin pyörä on viimeksi katsastettu? Tarvinko COC-todistuksen ja hommataanko se jo Ruotsin puolelta vai vasta Suomesta? Tai onko jotain erityistä mitä pitää huomioida kun lähtee Svenssonilta pyörää ostamaan?
t. Jyki
Aspe
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 8:27 pm
Pyörä: Canyon XC
Paikkakunta: Krefeld

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja Aspe »

CoC paperin tarvii jos ei tyyppihyväksytty malli ja otteessa vaaditut versiot ja variantit. Hyväksynnät on tulleet joskus 2002 alkaen, eli XRään tarvii todistuksen. LV-rekisteröity on varmempi valinta, E-rekisteröidyillä on tiettyjä helpotuksia tarvittavista varusteista. Alunperin Ruotsiin rekisteröity on parempi valinta kuin maahan käytettynä tuodut, joissa voi olla hankalampi saada CoC paperia.

Ostaminen Ruotsista toimii samoin kuin Suomessa, ilmoitusosa postitetaan vägverketille, siihen vain uuden omistajan tiedot. Lopullisesti pyörä poistuu Ruotsin rekistereistä kun aloittaa katsastuksen Suomessa. Ruotsin katsastuksella ei juuri ole väliä, kun katsastus Suomessa pitää tehdä kuitenkin.
Tulli vaatii muistaakseni rekisteriotteen teknisen osan, kauppakirjan sekä kuitin maksusta.
mikko73h
Viestit: 505
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 9:27 am
Pyörä: Yamahat
Paikkakunta: Lpr

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja mikko73h »

Nostetaan kirjoitus ylös jos tähän tulisi uusia kommentteja!

Tuntuu XR olevan sitä pomminvarmaa Hondan tekniikka koska crossiradalla on myös tullut sillä ajeltua. Pyörä jolla voi ajaa radalle ja crossailun jälkeen vielä sieltä pois. :D
Keep calm and love fossil fuels.
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

YEP!

Itse kanssa harrastanu tota että ajaen crossi radalle -> peili irti, 2h rataa ympäri -> ajaen takas kotiin.

Nyt en oo kyllä tainu 2viikkoon ajaa. Ollu mukamas nii kylmää, pimeetä ja märkää.

Joku vois ottaa projektiksensa asentaa tohon XR:ään akku! Jos sais sitten xenonit toimimaan.

Tässä oon pohtinu jo piteämmän aikaa, että vois yrittää tosta AKKUPORAKONEEN akusta viritellä.
Jännite olis sopivat 12Volttia ja kapasitetti tossa mun HITACHISSA 2Ah. Sillä sais jo tunnin-pari poltettua xenonia jos akun löis mopon sähköjen rinnalle.

Ja kun tulee ajelemasta, niin vois helposti lyödä aukun omaan laturiinsa ja taas laittais takas kiinni kun lähtee ajelee. Akun vois sijoitaa mahdollisesti johonkin ajovalon yläpuolelle siihen maskin taakse.
Avatar
-JT
Viestit: 36
Liittynyt: To Loka 26, 2006 1:48 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja -JT »

Hyvä valinta. Itsekkin ajoin joskus tuollaisella pyörällä ja tykkäsin kovasti siitä. Siihen kun heittää Wisecon ja vaihtaa putken, niin alkaa vastaamaan kaasuunkin jo erillä tavoin.
Iskunvaimennus crossiradalle ei ole vakiona hyvä, mut jos vaihtaa eteen jäykemmät jouset, se auttaa vähän asiaa.
Pyörä on yllättävän kevyt myös ajossa. Sillä ei väsy lähellekkään niin paljon, mitä vaikka KTM:n 525:lla.
Hondan hyviä puolia on myös sen käynnistyvyys. Yleensä se lähti ekalla tai vähintään toisella polkaisulla käyntiin ja sen sai myös käyntiin väsyneenäkin.
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Sain vihdostaviimein PayPal systeemit toimimaan, ja ajattelinkin tilailla eBaystä jotain, kun tuntuu ettei suomesta saa enään mitään tohon pyörään. Onko muilla tarvetta jollekki osille XR400?

YV:tä voi laittaa.
BadAss
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 8:58 pm
Pyörä: Husky 701
Paikkakunta: Waasa

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Ittellä taitaa tuo XR jäädä nyt hankintalistalta kun parempi puolisko sai kortin ja sekin haluais sillä ajaa. En usko, että hän saa poljettua sitä käyntiin kun PitPron kanssakin meinaa olla onkelmia. Pitää alkaa katteleen mopetia sähköstartilla.. :)
t. Jyki
Crop
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 8:46 pm
Pyörä: enskaton
Paikkakunta: Rajamäki

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja Crop »

Nostetaas ylös ikivanhaa topiccia.

Tuli ostettua XR:ä ja on aikalailla eri peli vanhaan kunnon Domiin verrattuna. Painoa on 60kg vähemmän, mutta tuntuu, kuin eroa olisi enemmänkin.

Mietin itsekin tuota akun laittoa. Onko kukaan laittanut/ottanut selvää, miten se tehdään. Itse mietin, jotta laittaisi sen tuon tasapäistävän regun perään konkan kanssa rinnan. Mikä on sopiva paikka akulle? Ehkä parin ah:n akku riittäisi, kyllähän se ajossa latautuu, vai latautuuko?

Ei sitä akkua muuhun tarvitsisi, mutta pimeinä iltoina olisi mukava ajella, kun näkisikin jotain. Se tarkoittaa, että valotkin pitäisi kytkeä dc puolelle.
Avatar
JUHHisi
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Paikkakunta: Häme

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Lueppas tosta:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 3%B6kaavio
DC:llä toimii parkit,vilkut,jarruvalo ja mittariston taustavalot..

DC:tä saat siis otettua akulle esim. parkkipolttimon piuhasta. Itse ryöväsin jarruvalokatkaisian johdosta kun se valmiina kiemurteli siinä ilmanputsarikotelon luona. Jostain syystä pelkkä ryövääminen DC-piuhasta ei toiminut koska akku purkaantu n.20mA-virralla. Eli väliin joutu laittaa diodin niin pysy akussa jännitteet tallella.

Sitten xenon kokeilujen yhteydessa totesin että pelkkä DC-puoli ei riittänyt lataamaan akkua vaan piti viritellä tasasuuntaaja AC-piirin jatkoks. Sitten toimi ihan mukavasti kunnes jostain syystä pyörästä hävis koko AC-virta.. :x
En oo vielä löytäny syylista AC-sähkön katoamiselle. Ehkpä se 'AC-regulaattori on sökö kun piuhat/käämit tuntuis olevan arvoissansa..

Perjaatteessa pelkkien valojen laittaminen DC-puolelle ei tuo helpotusta koska DC-puoliskon teho on varmaan jotain 30-50Wattia joka taas ei riitä kovin kummosille valoille. Mutta akku virityksillä saa kyllä hyvän pohjan LEDi rakenteluille ja jääpähän edes joku valo loimottaa jos pyörä sammuu mettässä..

Kovasti oon suunnitellu hommaavani 200W magneeton ja xenonia ja lämpöhousuja jaa jaa.. :mrgreen:
Janne
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 3:17 pm
Pyörä: SE & MXV & EN
Paikkakunta: Hki / Tohmajärvi
Viesti:

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja Janne »

-JT kirjoitti: Iskunvaimennus crossiradalle ei ole vakiona hyvä, mut jos vaihtaa eteen jäykemmät jouset, se auttaa vähän asiaa.
Onko kukaan vaihdellut etujousia? Minkä pyörän jouset käy?

Pyörän takajousi tosiaan tuntuu huomattavasti etupäätä jäykemmältä. Riittäisikö edessä 45N/mm jousivakio?
Crop
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 8:46 pm
Pyörä: enskaton
Paikkakunta: Rajamäki

Re: HONDA XR400R 1998

Viesti Kirjoittaja Crop »

Minusta noi jouset tuntuu aivan valtavan hyviltä ja säädöillä saa pelattua lullaksi tai kivireeksi. Syynä on varmaan se, että olen aiemmin ajellut 60tkm Dominaattorilla, jossa ei ole mitään säätöjä, eikä vaimennusta muutenkaan voi kehua rymykelpoiseksi. XR:llä olen ajellut vasta kolme tankillista, ja täytyy sanoa, että hyvältä tuntuu. Parissa paikassa olen jäänyt kiinni, kun polut ovat nyt olleet pelkkää saviliejua, mutta mopon keveyden vuoksi ylösnousemus on ollut suht helppoa. Eipä sellasiin paikkoihin Domilla olisi mentykään.

Miten olette pelanneet tuon putkessa paukkumisen kanssa? Moottorijarrulla ja pienillä kierroksilla ajellessa välillä nykäisee ja putkessa paukahtaa. En ole vielä tutustunut tekniikkaan, mutta tuossa lienee alipainekaasari, joka vaikuttanee ilmiöön?
Vastaa Viestiin