Sivu 1/8

Italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 2:17 pm
Kirjoittaja talkku
moto extran testispecialia tuli eilen luettua,niin silmään osui muutaman kerran kirjoittajan ylistys italopyörien puolesta.esim:moto guzzi griso 8v lukeutuu samaan ajonautinnon tarjoajien luokkaan kuin esimerkiksi alfa romeot, tai lähempää arvioiden ducati useimmilla malleillaan, sekä tietenkin moto morari.italialaisten kyvyssä välittää tuntemuksia on jotain syvästi arvostettavaa. toinen vertaus aprilia dorsoduro ja honda transalpin vertailu.dorsoduro voittaa mennen tullen transalpin niin toteutusten laadussa,ajanmukaisuudessa kuin toimivuudessakin.TOTTA vai TARUA? http://www.youtube.com/watch?v=YahfxTfoJ64

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 4:07 pm
Kirjoittaja x-mean
:shock: Kovaa tekstiä......ei sentään kestävyyttä kehanneet vielä kehua :?:

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 6:09 pm
Kirjoittaja Å
Eikös se transukin ole italialainen? Ainakin nykyistä edeltävän mallin tyyppikilvessä luki muistaakseni Made in Italy.

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 8:58 pm
Kirjoittaja Jarno
Å kirjoitti:Eikös se transukin ole italialainen? Ainakin nykyistä edeltävän mallin tyyppikilvessä luki muistaakseni Made in Italy.
Taitaa moni suomen teillä liikkuva Honda olla yllättävän lähellä tehty...

Ja onhan tuolta italiasta tosiaankin tullut muutama muukin hieno kulkine kuin nuo hondat...
Veneitä, autoja ja pyöriä...

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 9:03 pm
Kirjoittaja x-mean
Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena :roll:
Hondallakin omat systeeminsä siellä...en oikeen pitäis sitä "Italialaisena pyöränä" sanan varsinaisessa merkityksessä.

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 9:06 pm
Kirjoittaja Jarno
x-mean kirjoitti:Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena :roll:
Tuskinpa.
Aiheuttaa luultavasti kauhean käsien heiluttelun ja "keskustelun" moinen väite... :lol:

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 10:16 pm
Kirjoittaja teneraattori
x-mean kirjoitti:Mahtaakohan nuo Italiaanot pitää esim Hondaa mitenkään "oikeesti" Italialaisena :roll:
Hondallakin omat systeeminsä siellä...en oikeen pitäis sitä "Italialaisena pyöränä" sanan varsinaisessa merkityksessä.
Eivät edes Italialaiset taida pystyä pilaamaan Hondan MP:n laatua, kun jonkinlainen suunnittelutausta/insinööritaito taitaa kuitenkin olla edelleen Jaappanissa. Jos jokin ajoneuvo sekä suunnitellaan että kasataan Italiassa, niin lopputulokseksi voi tulla esim. Fiat laatua.

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 11:02 pm
Kirjoittaja ATC
Paitukei taitaa nuot uudemmat XT:t ja Tenereekin tulla saapasmaasta, onko net sitten italialaisia?
Jos aasi syntyy hevostallissa onko se hevonen :lol:

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: To Heinä 23, 2009 11:49 pm
Kirjoittaja Tase
ATC kirjoitti:Jos aasi syntyy hevostallissa onko se hevonen :lol:
No ei varmasti ole, ehkäpä se on italialainen aasi. Riippuu ehkä sukujuurista. :roll:

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: Pe Heinä 24, 2009 10:20 am
Kirjoittaja timpuktu
Mistä tullee italialaisten moottoripyörien huono maine luotettavuudessa? Tai mistä se että ne rikkoontuu aina? Mikä niissä on huonoa? Minulla ei ole kokemusta kuin yhdestä italialaisesta. :lol:

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: Pe Heinä 24, 2009 10:59 am
Kirjoittaja Å
ATC kirjoitti:Paitukei taitaa nuot uudemmat XT:t ja Tenereekin tulla saapasmaasta, onko net sitten italialaisia?
Eikös Yamahassa ole Minarellin koneet? Yamaha tosin omistaa sen. Oisko pyörien suunnittelu japanista?

Uudesta transusta en tiedä, mutta ainakin vanhemman version (Made in Italy) työn laadussa ja toteutuksessa oli sanomista, kun vertasin sitä samanikäiseen japanissa tehtyyn afrikkalaiseen (kun pihassa vierekkäin seisoivat). Arvatkaa, kumman ostin? No, kyllähän transussa jo ikä painaa, kun muutokset olivat enemmän kasvojenkohotusta, joten saattaapa vertailussa olla jotain tottakin. Väkisin se aika ajaa aikanaan loistavienkin toteutusten ohi. Mutta kestävyydessä ja luotettavuudessa uskaltaisin vielä seisoa transun joukoissa.

Oisko tuo vertailu ollut joku makaronin tekemän itsetunnon kohotuskampanja.

Kyllä minä vielä luotan enemmän japanilaismerkkien tuotoksiin, ainkain jos Hondasta on kyse. Jos ois ylimääräistä rahaa, niin voishan sitä noitakin makaroneja kokeilla.

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: Pe Heinä 24, 2009 11:43 am
Kirjoittaja repa
Tallista löytyy muutama italiaano, kyllähän niissä jotain on ollut, mutta kyllä tuo saksanseisoja kaikista eniten on aiheuttanut päänsärkyä ja murhetta.

Repa

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: Pe Heinä 24, 2009 12:37 pm
Kirjoittaja virta
Å kirjoitti: Uudesta transusta en tiedä, mutta ainakin vanhemman version (Made in Italy) työn laadussa ja toteutuksessa oli sanomista, kun vertasin sitä samanikäiseen japanissa tehtyyn afrikkalaiseen (kun pihassa vierekkäin seisoivat).
AT:n ja TA:n toteutuksien erillaisuuksia varten ei tartte pyöriä nähdä. Ihan uusien pyörien hintalaput riittää.

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: Pe Heinä 24, 2009 1:21 pm
Kirjoittaja x-mean
Oma kokemus rajoittuu Italialaisista Aprilian Af1 -125 vm.-90 pyörään,ja kokemus oli pääosin positiivinen,vaikka pyörä oli vanha jo ostettaessa.Ihmeen luotettavasti tuo kaksitahti-tekele vei paikasta toiseen,murheet olivat yli 30000 km (ties miten paljon) ajetulle,"täysteholle" (noin 30 kaakkia) suht pienet.
Ehkä omituisin seikka oli yksipuolisen takahaarukan ja pyörän kiinnitys "akselin" jatkuva löystyminen,laakerien uusinnankin jälkeen :shock: ...jäi mystiikaksi...kaipa sieltä joku oli jotain oleellista osaa hukannut joskus.Tuo löystyminen ilmeisesti aiheutti uuden ketjurataspaketin nopean ja epätasaisen kulumisen.
Toinen juttu oli että en saanut öljypumppua niin pienelle kuin olis pitänyt,lieneekö väljä,vaan tuo pukkas aina 4-5% seokset.
Kolmas mainittava seikka lienee sähköpiuhat,aikas hyvin oli aika niitä hapettanut,ja takalamppua ei saanut palamaan,ennenkuin oikeen purki kunnolla osiks lampun istukan ja putsas hapettumat pois.En ole Japanin vehkeissä huomannut noin pahaa syöpymistä,vaikka tuota vanhempiakin on niitä ollut.

Hyvää tuossa Apriliassa oli ajettavuus,kulkupuoli kokoisekseen,isomman mp:n oloinen,ja yllättäen kulutus :shock: normiajossa pääsi neljän litran pintaan+2t öljyt,mikä on tuolle ihan kohtuu lukema,kun kiekat huitelee kuitenkin jossain 11000rpm parhaillaan.
Tuon kokemuksen perusteella oli lähellä etten ostanut Aprilia Tuareg 600:sta(halavalla kun olis saanut),mutta homma vähän kaatui osien heikkoon saatavuuteen :|

Re: italialaiset pyörät

Lähetetty: Pe Heinä 24, 2009 1:56 pm
Kirjoittaja talkku
lehden mukaan uusi transu on tehty espanjassa. ettei vaan uudet italian pyörät ole menneet edelle laadussa?