Italialaiset pyörät

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja maja2 »

kimmokekki kirjoitti:Kuva
Haluis tämmösen laittaa ensi kesäksi
Onhan tuo SXV twini tekniikan osalta piristävä poikkeus. Itse kanssa joskus tuommoisen omistamisen onnea selvittelin ja totesin olevani sen omistajaksi liian laiska ja/tai persaukinen.

Italialaisen twinin jonka peruskorjausjakso on se 50-100 tuntia (jos ei satu poksahtamaan lennosta) on itselle liian vähän.

Mutta tuo on tosi harrastajan peli ja kyllähän tuo ulvasee kivasti kun on iskussa.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Kävi niinkin hassusti että hommasin kolmannen käytetyn Italialaisen pyörän eli Multistrada 1200s vm.2011. Yllätys oli kovanlainen kun huomasin penkin huomattavan hienosta ulkonäöstä huolimatta olevan ala-arvoinen: pehmikettä ei ole kuin nimeksi. Samoin tuo takamatkustajan korotettu osio on itselle ihan turha, estää vain penkillä liikkumista. Nyt tosin nykyisellä penkillä kuljettaja istuu kuin jossain kaukalossa, sen verran reilusti kaatoa on penkissä tankkia kohti.

Onneksi istuinkorkeus on matala ja nyt pitäisikin teettää/ostaa parempi satula. Käytettyjä penkin aihioita löysin kohtuuhintaan täältä:

https://www.boonstraparts.com/fi/osat/m ... istuin-etu

Kokemuksia ko. b-osa kauppiaasta? Italiassa vastaavaa putiikkia?

Corbinin penkki on liki tonnin niin kummasti alkoi askartelu kiinnostaa... onnistuneista projekteista saa kertoa.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jokusen osan olen Boonstralta tilannut, ei valittamista.
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Hyvä!

Tommonenkin löytyi:

https://ducatiparts-online.com/catalog/ ... gs/id/217/

..tosin vain Ducatin osia.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Mythos
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 4:55 pm
Pyörä: Suzuki DL1000

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Mythos »

Mulla kans Boonstrasta erittäin hyviä kokemuksia. Ainakin pari kertaa tilannut sieltä ja toimitus on nopea ja osat olleet just kuvatun laisia. Hinnatki ollu niissä osissa mitä tilannut kohtuullisempia kuin yksityiset pyytää ebayssä.
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja ceevu »

"Varastamme moottoripyörän vierailusi aikana. Voit mukauttaa moottoria päävalikosta."
No tolla tavalla voi myydäkkin edullisemmin :lol: Joskus kannattaisi maksaa ihmiselle käännöksestä,eikä jättää googlelle kaikkea. Tai sitten ovat vaan rehellisiä osakanaviensa suhteen.
maja2
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja maja2 »

Voi pojat, nyt ei ole kurapyörä mutta itsellä valuu kuola suupielistä (varmaan kuolan eritys loppuu kun pohjolan hinnat julkistetaan).

https://www.bike.fi/moto-guzzin-100v-la ... -mandello/

https://www.youtube.com/watch?v=Od8nYRyN11s

Näyttäs kaksi versiota tulevan eli kalliimmassa Öhlinsin sähköjousitus. Mielestäni turhia sähköhimmeleitä tuulilasi ja ilmanohjaimet. Etukate pikkaisen oudon näköinen mutta koko alumiininen pyörän alakerta on aivan silkkaa pornoa kardaania myöten ja loppusilauksena Ducatti-mallinen takapyörä akseleineen ja muttereineen. Täysin uusi vesijäähdytteinen moottori+vaihteisto, kytkimestä ei tietoa onko edelleen kuivaversio, mutta kuvien perusteella olettaisin että nyt pitäisi kytkinremontinkin onnistua ilman moottorin irrottamista.

Pyörällä tukeva etukeno joka suoristuisi mukavasti 21" pinnavanteella, eli itse toivon että tästä tulisi vielä joskus uusi Stelvio.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Jani M
Viestit: 2105
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Jani M »

On kyllä nätti pyörä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Eläin
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Eläin »

maja2 kirjoitti: La Loka 09, 2021 4:07 pm tästä tulisi vielä joskus uusi Stelvio.
Varmasti uutta moottoria istutetaan erilaisiin pyöriin. Uutta Stelviota ei kuitenkaan enää koskaan tule koska nimen käyttöoikeus on myyty Alfa Romeolle. Hieno nimi kyllä mille tahansa moottorikulkuneuvolle.

Kuva
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon."
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Italialaiset osaa kyllä muotoilun, kaunis pyörä ja ajoasentokin näyttää ryhdikkäältä.
Kylätason kurapyöräilijä.
EkiHoo
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 4:21 pm
Pyörä: MV Agusta TV
Paikkakunta: Italy | Monza

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja EkiHoo »

Pitipa iskee nappinsa tahan kun ei ole tullut aikoihin taalla kaytya.

Sattuipa niin etta muutaman vuoden mopottoman vuoden jalkeen piti konepyora saada alle kun polkupyoraily alkoi olemaan liian tuttua ja ylikuntokin ihan oikeasti paasi iskemaan. Kun oikealla kurapyoralla ei taalla oikein helposti paase edes soralle, piti katsoman jotain korviketta. Ettei menisi aivan peruskauran mukaan niin tuli rohkeasti hankittua aitoa italialaista verta, MV Agustan Turismo Veloce. Monta kertaa mietin etta meneeko sormet sontaan mutta kerrankos tuota, tehtaalle matkaa kampilta 80 km ja tehdastakuukin nykyaan 3 v joten rohkaisin mieleni.

Nyt vuoden saldona voin todeta etta aika tyytyvainen Agustan omistaja. Naita ei nae edes taalla kuin silloin talloin eika maine ole kovin kaksinen luotettavuuden osalta. Itseltani poksahti lambda-anturi sisaanajon aikana joka vaihtui ekassa huolossa. Sen jalkeen pelannut ihmeen hyvin. Mopolla on yllattavan makia ajaa jo aivan ajoasennon johdosta: Loiva polvikulma, korkeahko satula ja stonga lahella. Ja moottori kay yllattavan siististi kun vertaan vanhaan KTM 950:seen. Alakierroksilla hieman on-off mutta kun paasee kunnolla lykkaamaan niin ei voi moittia. Jousitus on hyvin balanssissa jo tehtaan jaljilta, ainoastaan teravat kolot / saumat iskee hieman lapi ilmeisesti melko yksinkertaisten etukeppien vaimentimien johdosta, loppuu virtaus kesken. Eli ei ole WP:n veroinen, valitettavasti.

Mutta ei talla soralle ole asiaa vaikka mopo tulee tehtaalta Pirellin jonninmoisilla Scorppareilla. Pikipyora.
Kuva
Viimeksi muokannut EkiHoo, To Marras 04, 2021 10:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja vtwin »

Olen jo useamman vuoden kuolannut Turismo Velocen perään. Kerran kyselin maahantuojalta koeajomahdollisuutta, mutta sellaista ei ollut.
Yhden olen nähnyt suomessa, muutama kesä sitten bongasin valkoisen yksilön Motoparkissa.

Miksei ne laita siihen sitä Brutalen tehokkaampaa moottoria? vai onko kyseessä joku luotettavuusjuttu?

Agusta on kyllä tulevaisuudessa mielenkiintoinen merkki, Sardarov on saanut pöhinää aikaiseksi.

/edit: BTW - @EkiHoo , kuva ei näy..
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Jani M
Viestit: 2105
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Ducatilta tulee uusi yksisylinterinen 659 kuutoinen kone 690:n kilpailijaksi. Vielä on epäselvää, mihinkä pyörään tuo istutetaan, mutta luultavasti ensin katupyörään tai supermotoon. Tuo on todella lyhytiskuinen ja korkeakierroksinen, eli se ei välttämättä ole kovin ideaali enduroon, mutta ei ole sanottua, ettei sellainenkin voisi jossakin vaiheessa tulla, kun Ducati julkisti nyt myös motocrosshankkeensa.

Edit: Jaa, oli Ducatin sivuilla tiedotekin, jossa sanottiin, että kone tulee katupyörään, joka julkistetaan 2.11.

https://www.ducati.com/ww/en/company/in ... uadro-mono

https://www.ducati.com/ww/en/news/ducat ... ad-engines
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Avatar
vtwin
Viestit: 547
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2008 12:08 pm
Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Paikkakunta: Sydän-Häme

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja vtwin »


maja2 kirjoitti:toivon että tästä tulisi vielä joskus uusi Stelvio.

Eläin kirjoitti:Uutta Stelviota ei kuitenkaan enää koskaan tule koska nimen käyttöoikeus on myyty Alfa Romeolle.
Ja niin se sieltä kuitenkin Mandellosta putkahti, uusi Stelvio.

Tykkään, toivottavasti myy hyvin.
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Italialaiset pyörät

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Ja ducatin huhumyllyn mukaan aikovat osallistua crossiinkin. Sen perusteella 1 pyttynen unicorn voisi olla mahdollinenkin .
Tolla koneella toisella laatikolla ktm saisi viimein kilpailijan jossa myös teho on samalla viivalla 690 kanssa. Hinta on sivuseikka... :lol:
Vastaa Viestiin