KTM EXC 400
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- SORATIE
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ke Helmi 07, 2007 10:10 am
- Pyörä: YAMAHA TDM 850
- Paikkakunta: Pohjois-savo
KTM EXC 400
Voisitteko kertoa pyörästä oisko hyvä ostos?
400 exc on paras enduro IMHO. Kokeilin ko. vempainta KTM:n koeajopäivillä sekä crossi, että enduropolulla. Vääntää heti alhaalta ja paukkua riittää ylempänäkin. Joissain testeissä tuota on moitittu tehottomaksi, mutta eikös tuota nelisatasta alettu tekemään juuri siksi, että 530 ja 450 on monelle liian tehokas.
Ajossa 400exc tuntui ihan puolikkaalle nelarille, mutta sitä ei tarvinnut kierrättää niin korkeilla kierroksilla. Ero on huomattava 530:n ja 400:n välillä.
400 exc on erittäin nöyrä(ei stumpaa ja vääntää tasaisesti) ja helppo ajaa!
Tuollaisen itse ostaisin jos olisi rahaa.
-ville
Ajossa 400exc tuntui ihan puolikkaalle nelarille, mutta sitä ei tarvinnut kierrättää niin korkeilla kierroksilla. Ero on huomattava 530:n ja 400:n välillä.
400 exc on erittäin nöyrä(ei stumpaa ja vääntää tasaisesti) ja helppo ajaa!
Tuollaisen itse ostaisin jos olisi rahaa.
-ville
On hyvä laite, itsellä oli 2004 400 EXC.
Jos ajat vain ja ainoastaan pelkkää enskalenkkiä metsässä, kannattaa harkita kuitenkin EXC 300 tai Gas Gas EC 300. Nämä kevyempiä nostella suosta ja muutenkin kevyempiä puun kiertoon.
Jos meinaat valkokilpistä, niin ilman muuta nelari jos tulee ajeltua teilläkin.
Mulla ollut noista yllämainituista toi KTM ja Gasssi.
-Jukka
Jos ajat vain ja ainoastaan pelkkää enskalenkkiä metsässä, kannattaa harkita kuitenkin EXC 300 tai Gas Gas EC 300. Nämä kevyempiä nostella suosta ja muutenkin kevyempiä puun kiertoon.
Jos meinaat valkokilpistä, niin ilman muuta nelari jos tulee ajeltua teilläkin.
Mulla ollut noista yllämainituista toi KTM ja Gasssi.
-Jukka
Ilmassa se tuntui vielä hyvältä idealta
Varmaankin vuosimallilla eroa noissa 400 EXC:ssä
Itse vaihdoin 400:sta vm 96, uudemman malliseen 250 EXC nelariin ( -05/-06 )
- huomattavan mukava ajaa, syö kuskia spoorissa paljon vähemmän vrt 400 'junttura', jotenkin paljon ketterämpi pienempien hyrrävoimien ansiosta
- on tuossa puolikkaassakin teho piisannut, ja siihen pytyn uppgrade paketti ei maksa mahdottomia jos voima loppuu..
- ainakin se vanhempi 400 taitaa olla pomminvarma peli jos on huollettu aikanaan
Itse vaihdoin 400:sta vm 96, uudemman malliseen 250 EXC nelariin ( -05/-06 )
- huomattavan mukava ajaa, syö kuskia spoorissa paljon vähemmän vrt 400 'junttura', jotenkin paljon ketterämpi pienempien hyrrävoimien ansiosta
- on tuossa puolikkaassakin teho piisannut, ja siihen pytyn uppgrade paketti ei maksa mahdottomia jos voima loppuu..
- ainakin se vanhempi 400 taitaa olla pomminvarma peli jos on huollettu aikanaan
Varmaankin vuosimallilla eroa noissa 400 EXC:ssä
Itse vaihdoin 400:sta vm 96, uudemman malliseen 250 EXC nelariin ( -05/-06 )
- huomattavan mukava ajaa, syö kuskia spoorissa paljon vähemmän vrt 400 'junttura', jotenkin paljon ketterämpi pienempien hyrrävoimien ansiosta
- on tuossa puolikkaassakin teho piisannut, ja siihen pytyn uppgrade paketti ei maksa mahdottomia jos voima loppuu..
- ainakin se vanhempi 400 taitaa olla pomminvarma peli jos on huollettu aikanaan
Itse vaihdoin 400:sta vm 96, uudemman malliseen 250 EXC nelariin ( -05/-06 )
- huomattavan mukava ajaa, syö kuskia spoorissa paljon vähemmän vrt 400 'junttura', jotenkin paljon ketterämpi pienempien hyrrävoimien ansiosta
- on tuossa puolikkaassakin teho piisannut, ja siihen pytyn uppgrade paketti ei maksa mahdottomia jos voima loppuu..
- ainakin se vanhempi 400 taitaa olla pomminvarma peli jos on huollettu aikanaan
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Syys 25, 2008 9:39 am
- Pyörä: KTM EXC-Factory Racing
- Paikkakunta: NOKIA
Re: KTM EXC 400
mullakin on 05/06vm KTM EXC-250 ja se on factory racing malli.
Olen pitänyt pyörästä todella paljon. sopii tämmöselle aloittelijalle myös
Olen pitänyt pyörästä todella paljon. sopii tämmöselle aloittelijalle myös
More Lifestyle Than Hobby
Re: KTM EXC 400
Onkos 400 SX:n ja EXC:n välillä isotkin erot? Eli saisko tuosta vanhasta 400 SX:stä puunkiertokonetta?
My way is not the highway...
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: KTM EXC 400
Tervehdys.
Onko foorumilaisilla jo kokemuksia uudesta 2009 EXC-mallista? Tuollainen tupsahti autotalliin malmikasan kaveriksi...
sunkku
Onko foorumilaisilla jo kokemuksia uudesta 2009 EXC-mallista? Tuollainen tupsahti autotalliin malmikasan kaveriksi...
sunkku
Elämässä ei jaeta uusintoja.
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: KTM EXC 400
Tervehdys.
Kertokaahan viisaammat, millaisia huoltovälejä olette pitäneet kevyessä harrasteajossa kotareillanne? Mitkä ovat tärkeimmät toimenpiteet ja millaisilla tuntimäärillä ne olette tehneet?
Oma ajoni on kevyttä polkujen kiertämistä ja enemmänkin kuntoilua kuin kahva pohjassa repimistä, joten voiko manuaalin ohjeita hieman venyttää?
Neuvoja kaivaten
sunkku
Kertokaahan viisaammat, millaisia huoltovälejä olette pitäneet kevyessä harrasteajossa kotareillanne? Mitkä ovat tärkeimmät toimenpiteet ja millaisilla tuntimäärillä ne olette tehneet?
Oma ajoni on kevyttä polkujen kiertämistä ja enemmänkin kuntoilua kuin kahva pohjassa repimistä, joten voiko manuaalin ohjeita hieman venyttää?
Neuvoja kaivaten
sunkku
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Re: KTM EXC 400
Viisaammasta en ota kantaa mut manuaalin ohjeiden mukaan on noitten kanssa eletty.
Vanhemmissa oli ihan ajotavan(pro/turisti) mukaan laitettu tuntimäärät huoltokohteisiin,noista ihan uusista en tiedä. Huomattavia eroja tietenkin oli ainakin isommissa huolloissa mut öljynvaihdosta en kyllä kauheesti lähtis tinkimään vaikka tuntuis siltä et joka ajokerran jälkeen saa lirutaa ölpit saaviin. Jollei huolto-ohjeissa ole muita neuvoja kuin kisa-ajoon niin jonkunverran kevyessä ajossa oleva peli pääsee helpommalla eli mun mielestä voi pikkasen venyttää..
Juupas eipäs ja niin edelleen. Ota tosta sepustuksesta nyt jotain selvää..
Vanhemmissa oli ihan ajotavan(pro/turisti) mukaan laitettu tuntimäärät huoltokohteisiin,noista ihan uusista en tiedä. Huomattavia eroja tietenkin oli ainakin isommissa huolloissa mut öljynvaihdosta en kyllä kauheesti lähtis tinkimään vaikka tuntuis siltä et joka ajokerran jälkeen saa lirutaa ölpit saaviin. Jollei huolto-ohjeissa ole muita neuvoja kuin kisa-ajoon niin jonkunverran kevyessä ajossa oleva peli pääsee helpommalla eli mun mielestä voi pikkasen venyttää..
Juupas eipäs ja niin edelleen. Ota tosta sepustuksesta nyt jotain selvää..
Re: KTM EXC 400
Moro
Itellä -09 400EXC ja tohon öljynvaihtoon olen itse soveltanut ohjetta "mielummin liian usein kun liian harvoin". Öljyhän ei niin mahdottomasti maksa etteikö niitä kannattaisi vaihdella vaikka vähän useammin. Varmasti lisää käyttötunteja ennen remontteja. Näissä uusissa nelari(nelisatasesta ylöspäin) Kotkissahan on erilliset öljyt moottorille ja vaihteistolle, eli moottoriöljyn luulisi voitelevan pidenpään kun vaihteistosta irtoava lastu ei kierrä moottorissa. Kyllä tällä uudella(moottori 0,6l + vaihteisto 0,9l) uskallan ajaa pidemmillä vaihtoväleillä kun edellisella KTM EXC 525 -06, jossa oli yhdet öljyt 1,2 litraa. Päitsin kiersin samoilla öljyillä, tunteja tuli reilu 20, vaihdoin just ne eikä näyttänyt vielä pahalta. Siitä huolimatta aion vaihtaa normitilanteessa alle 10 tunnin välein.
Ike
Itellä -09 400EXC ja tohon öljynvaihtoon olen itse soveltanut ohjetta "mielummin liian usein kun liian harvoin". Öljyhän ei niin mahdottomasti maksa etteikö niitä kannattaisi vaihdella vaikka vähän useammin. Varmasti lisää käyttötunteja ennen remontteja. Näissä uusissa nelari(nelisatasesta ylöspäin) Kotkissahan on erilliset öljyt moottorille ja vaihteistolle, eli moottoriöljyn luulisi voitelevan pidenpään kun vaihteistosta irtoava lastu ei kierrä moottorissa. Kyllä tällä uudella(moottori 0,6l + vaihteisto 0,9l) uskallan ajaa pidemmillä vaihtoväleillä kun edellisella KTM EXC 525 -06, jossa oli yhdet öljyt 1,2 litraa. Päitsin kiersin samoilla öljyillä, tunteja tuli reilu 20, vaihdoin just ne eikä näyttänyt vielä pahalta. Siitä huolimatta aion vaihtaa normitilanteessa alle 10 tunnin välein.
Ike
-
- Viestit: 8361
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM EXC 400
Missä vuosimalleissa on eri öljyt moottorissa ja vaihteistossa? Onko järkevästi toteutettavissa öljynjäähdytintä lisäämään öljytilavuutta?
Kylätason kurapyöräilijä.
- KarMa
- Viestit: 613
- Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 9:03 pm
- Pyörä: KTM SE, Husse fe 501
- Paikkakunta: Veikkola
Re: KTM EXC 400
HT tekee valmista settiä 2000-2007 pyöriin.Koheltaja kirjoitti:Missä vuosimalleissa on eri öljyt moottorissa ja vaihteistossa? Onko järkevästi toteutettavissa öljynjäähdytintä lisäämään öljytilavuutta?
http://www.ebay.com/itm/Blais-Racing-HT ... 0813639256
T:KarMa