KTM EXC 400
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Tohtori_650
- Viestit: 959
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: KTM EXC 400
Joo, täytyypä purkaa ja putsata syyshuollon yhteydessä, taitaa olla käytön vähyyttä. Tommoiseen jarrusatulaan tais olla saatavilla joku tiivistesarjakin.
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Re: KTM EXC 400
Eipähän se tiivisteitä kaipaa jos se ei vuoda. En tiedä vaikuttaako se tehoon tms. mutta se sisäpuolinen pala syö ajan kanssa itsensä puristimen runkoon, jolloin se on vähän eri asennossa. Kun putsaa niin kannattaa kattoa ettei siellä ole mitään epämääräistä joka aiheuttaisi palan taipumista tms. Yleisesti tuota huonoa jarrua taidetaan pitää pääsylinterin vikana ja se vaihdetaan johonkin toiseen. Kai sillä vaikutusta on kun se on aika vakiovastaus, mutta kyllä mä olen aina jarrun saanut ihan riittävän jämäkäksi, mutta tehoa lisää tietenkin tuo 320mm levy joita on tullut aina käytettyä lähinnä siksi että ne kiinasta ovat saman hintaisia kuin pienemmät ja adapteri tuli joskus ostettua. Radalla se on tietenkin ihan tarpeenkin ja jos (kun) se epämääräinen pääsylinteri aiheuttaa jotain epämääräistä pehmeyttä niin iso levy voi oireita lievittää.Tohtori_650 kirjoitti:Joo, täytyypä purkaa ja putsata syyshuollon yhteydessä, taitaa olla käytön vähyyttä. Tommoiseen jarrusatulaan tais olla saatavilla joku tiivistesarjakin.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM EXC 400
Mulla oli jarrut orkkis kunnossa ja kyllä pysähtyy, ei ihan kuin tikka tauluun kahvan hipasusta mutta jarruteho oli tunnokkaan voimakas. Adve varustuksella tankki täynnä 135kg+100kg enkä siinä kaivannut jarrutehoa enempää, motojen kanssa orkkislevy on liian pieni ja siinä 320mm levy toimii huomattavasti paremmin. Enskailussa taas 320mm levy kolisee helposti kivikkoon.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM EXC 400
Vaihdoin orkkis jouset takaisin, edellinen omistaja/purkaja oli jättäny aika rumat jäljet.
Terävimmät nurkat silottelin, iskari painuu nyt sisään itsestää, ennen hiomista pysähtyi noihin jälkiin.
Tuleeko ongelmia vai pitääkö vaihtaa varsi ja jotain muuta?
Ei ollut vuotanut...
Terävimmät nurkat silottelin, iskari painuu nyt sisään itsestää, ennen hiomista pysähtyi noihin jälkiin.
Tuleeko ongelmia vai pitääkö vaihtaa varsi ja jotain muuta?
Ei ollut vuotanut...
Re: KTM EXC 400
Keulan esijännityksen säätönupikka pyörii ja pyörii,
ostanko suoraan uuden koko osan vai voiko siellä
olla joku itse fixattava homma???
Edellisen kuvan oton jälkeen laitoin keulan kasaan, katotaa mitä
tapahtuu kesän mittaan....
ostanko suoraan uuden koko osan vai voiko siellä
olla joku itse fixattava homma???
Edellisen kuvan oton jälkeen laitoin keulan kasaan, katotaa mitä
tapahtuu kesän mittaan....
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 6:07 am
- Pyörä: CRF1100L Africa Twin. KTM 350 exc-f
- Paikkakunta: Turku
Re: KTM EXC 400
Harmaata iltaa!
Löytyykös tähän jostakin netistä tai vaikka paperisena workshop manuaalia? Kyseessä siis 2009-mallinen EXCF 400 racing.
Toni
Löytyykös tähän jostakin netistä tai vaikka paperisena workshop manuaalia? Kyseessä siis 2009-mallinen EXCF 400 racing.
Toni
Elämässä ei jaeta uusintoja.
Re: KTM EXC 400
Moi!
Vähän niinkuin olisi pyöräksi tässä valikoitunut pitkän harkinnan jälkeen rfs - koneinen EXC400. Mutta entäpä isommat rfs - mallit, päteekö niihin eri lait, kuin tähän nelisatkuun? Lähinnä nuo pidemmät huoltovälit, harrastajaystävällisempi moottorin luonne, seka-ajoon sopiva allaround - pyörä?
Vähän niinkuin olisi pyöräksi tässä valikoitunut pitkän harkinnan jälkeen rfs - koneinen EXC400. Mutta entäpä isommat rfs - mallit, päteekö niihin eri lait, kuin tähän nelisatkuun? Lähinnä nuo pidemmät huoltovälit, harrastajaystävällisempi moottorin luonne, seka-ajoon sopiva allaround - pyörä?
Re: KTM EXC 400
Sikäli pätee isompien jutut pienempään että harrastajaystävällinen on nelisatku, kestävyyden ja luonteen puolesta. Mutta jokapaikan höyläksi en pientä sanois, isommalla hoituu ne hommat mukavemmin.
Öljynvaihtoa en hirmusti venyttäis, sen verran pieni on öljytilavuus. Suodattimet voi vaihtaa vaikka joka toinen kerta, ilmanputsarin vaihtotiheydessä älä säästä.
Öljynvaihtoa en hirmusti venyttäis, sen verran pieni on öljytilavuus. Suodattimet voi vaihtaa vaikka joka toinen kerta, ilmanputsarin vaihtotiheydessä älä säästä.
Re: KTM EXC 400
Kiitos vastauksesta. Eli vuosien 02 - 07 450-500cc ovat myös rfs-koneisia. Osia näihin ymmärtääkseni löytää vielä ihan mukavasti. Pyörä tulisi itselleni sekalaiseen ajoon, niin pienempään metsäajoon, soratiesurautuksiin kuin myös muutamien kymmenien kilometrien siirtymiin. Varmasti tosin nelisatkullakin pärjää hupiajossa hyvin tehojen puoleen, kevyempi käsitellä luulisin mitä isommat laitteet.Arhippa kirjoitti: ↑La Heinä 29, 2023 7:56 pm Sikäli pätee isompien jutut pienempään että harrastajaystävällinen on nelisatku, kestävyyden ja luonteen puolesta. Mutta jokapaikan höyläksi en pientä sanois, isommalla hoituu ne hommat mukavemmin.
Öljynvaihtoa en hirmusti venyttäis, sen verran pieni on öljytilavuus. Suodattimet voi vaihtaa vaikka joka toinen kerta, ilmanputsarin vaihtotiheydessä älä säästä.
Re: KTM EXC 400
Jep, exc:t tolla haarukalla on rfs:ssiä. Osia saa juu, mutta koko ajan vähemmän, vetoakselia ei ole saanut vuosiin, paitsi nykyään senkin saa yksityisen tekijän kautta, ei kaadu homma siihen. Mutta ei kannata stressata mahdollista osien saamattomuutta, harvoin näihin mitään edes koneeseen tarvii
Venttiilit on helpompi säätää/ tarkistaa 1/6-metodilla mitä rakotulkilla ähräämällä. Googlaa vaikka "rfs 1/6 valve chek" tms niin aukeaa homma hyvin jos ei jo ole tuttu.
Ketju pitää oikeasti olla löysällä, ettei tiukkuuttaan syö vetoakselin pooreja. Hoksaat sen helpoiten kun pistät pyörän pukille, takaiskari irti, liikutat takahaarukkaa koko liikeratansa läpi ja säädät ketjun kireyden sen mukaan missä kohtaa se käy tiukimmillaan, muistaakseni kohta on vähän yli siitä missä vetari, haarukan akseli ja pyörän akseli ovat linjassa. Kerran kun tuon teet niin muistat sen siitä eteenpäin.
Venttiilit on helpompi säätää/ tarkistaa 1/6-metodilla mitä rakotulkilla ähräämällä. Googlaa vaikka "rfs 1/6 valve chek" tms niin aukeaa homma hyvin jos ei jo ole tuttu.
Ketju pitää oikeasti olla löysällä, ettei tiukkuuttaan syö vetoakselin pooreja. Hoksaat sen helpoiten kun pistät pyörän pukille, takaiskari irti, liikutat takahaarukkaa koko liikeratansa läpi ja säädät ketjun kireyden sen mukaan missä kohtaa se käy tiukimmillaan, muistaakseni kohta on vähän yli siitä missä vetari, haarukan akseli ja pyörän akseli ovat linjassa. Kerran kun tuon teet niin muistat sen siitä eteenpäin.
Re: KTM EXC 400
Täytynee olla Suomen ellei koko Euroopan enskahuippuja, ellei nelisatkun vakiokottaraisen teho riitä suoraan paketista vaikkapa kisatouhuihin.
Mainitsit tarkoituksen mm pienempään metsäajoon, jossa nelisatku on jo luokassa norsupyssy. Soratiesurautuksillakin loppuu 99%:sti kuskilta taito kuin nelisatkusta voima. Maantieajo on sitten eri asia, mutta siihen ei kai pyörää ole etsinnässäkään.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: KTM EXC 400
Se on juuri noin, sorateillä ja metsäteillä nelisatkun hauskuus tulee siinä ettei tarvii yhtään varoa repivää voimaa. Tasaista vääntöä on koko ajan käytössä ja syheröllä soratiellä moottoria on hauska laulattaa tehoalueella, kun metsäteillä mennään enemmän laajalla väännöllä. Nämä kokemukset uudemmasta 2008+ koneesta joka on vain hieman tehokkaampi kun RFS mutta luonteeltaan samanlainen tavarajuna. Sanoisin että nelisatku on leikkisä ajaa, yksi hauskimpia pyöriä mitä mulla on ollut ja hyvin sillä pystyi tekemään 200-300km päiväreissuja, kunhan reitti ei ollut pelkkää suoraa viivaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: KTM EXC 400
Joo siis tarkoitus olisi saada mahdollisimman maastokelpoinen ja kevyt / ketterä pyörä, jolla pääsisi myös vähän matkaakin ajamaan. Nykyinen, vanha 350cc japsienska joka alla pyörii, alkaa vaan tuntumaan liika kömpelöltä, kankealta ja yleisesti vain tehottomalta.
Ripaus seikkailupyörää olisi kanssa se homman nimi. Kevennetty versio suzukin drz:sta voisi kanssa tulla kysymykseen, mutta eipä noitakaan muutamia kiloja enempää varmasti kevennellä. Ja ominaisuudet on silti valovuoden päässä kevyistä eurooppalaisista kisaenskoista.
Toinen vaihtoehto voisi olla uudemmat 350cc nelarit kuten exc / fe. Ymmärtääkseni ne pieksee noi vanhemmat 400cc --> exc:t lähes joka osa-alueella.
Ripaus seikkailupyörää olisi kanssa se homman nimi. Kevennetty versio suzukin drz:sta voisi kanssa tulla kysymykseen, mutta eipä noitakaan muutamia kiloja enempää varmasti kevennellä. Ja ominaisuudet on silti valovuoden päässä kevyistä eurooppalaisista kisaenskoista.
Toinen vaihtoehto voisi olla uudemmat 350cc nelarit kuten exc / fe. Ymmärtääkseni ne pieksee noi vanhemmat 400cc --> exc:t lähes joka osa-alueella.