Suzuki DR800
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 8:20 pm
- Pyörä: KTM Superadventure R
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Suzuki DR800
Nokkaketjun kiristäjän halpaakin halvempi jousi kuolee yleensä jossain +60tkm, itsellä 64273km.. Kannattaa vaihtaa suosiolla jos ei tiedä onko omaan vaihdettu. Itselle 4 venttiiliä vaan tappioina plus se jousi (+plus matka kotiin Pudasjärveltä ja seuraavan päivän prätkän hakureissu, meni Norjasta paluumatkalla). Yläpää pitää purkaa kokonaan kun sen vaihtaa, joten kannattaa samalla miettiä männän/renkaiden vaihtoa, itsellä oli ainakin pytty vielä aika hyvä mutta vaihdoin kuitenkin männän ekaan ylikokoon samalla. Yksipyttyisen poraus + hoonaus kuitenkin edullista.
Oman tohtorin mittarissa nyt +70tkm, kiinni Hesslerin virinokka, pumppukaasarit samasta paikasta, vaimentimeksi gsx-f 1200 Suzukin originaali alumiinipönttö. Pysyy maltillisena äänet kun kammiovaimennin kyseessä. Jouset vaihdettu eteen ja taakse.
Oman tohtorin mittarissa nyt +70tkm, kiinni Hesslerin virinokka, pumppukaasarit samasta paikasta, vaimentimeksi gsx-f 1200 Suzukin originaali alumiinipönttö. Pysyy maltillisena äänet kun kammiovaimennin kyseessä. Jouset vaihdettu eteen ja taakse.
- Don't force it, get a bigger hammer -
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
- Pyörä: transalp 600-----
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Suzuki DR800
Selvä kiitoksia vastauksesta.Täytyy kysellä sittenkun se oikea löytyy niin onko vaihdettu mutta kyllä näilläkin ajaa ilman isompia remontteja aikas paljon.
Re: Suzuki DR800
Herätellääs tämmöstä topicia vähän, piti kahlata kymmenen sivua ennenkuin koko topicin edes löysi.
Onkos ison DR:n omistajia vielä elossa? Kuten edellisellä sivulla (viiden vuoden takaa) oli keskustelua, olen itsekin juuri sen mittanen että tolla vakiotuulilasilla tulee melkonen pyörre. Oon koittanut surffailla, ja jotenkin tuntuu vähän turhalta maksaa palasta muovia 200 euroa. Onkohan jotain fiksua niksiä näihin?
Onkos ison DR:n omistajia vielä elossa? Kuten edellisellä sivulla (viiden vuoden takaa) oli keskustelua, olen itsekin juuri sen mittanen että tolla vakiotuulilasilla tulee melkonen pyörre. Oon koittanut surffailla, ja jotenkin tuntuu vähän turhalta maksaa palasta muovia 200 euroa. Onkohan jotain fiksua niksiä näihin?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Re: Suzuki DR800
Oonhan meitä elos. halvin tapa on vaan heittää tai kehittää laminar lip tyyppinen spoileri viritys. Eli korottava lippa joka on irti sen verran alkuperäisestä pleksistä, että riittävästi saa ilmaa lipan takapuolelle estämään pyörteilyn. Mulla on 750 ja sen pleksi on vielä matalampi. Olen itse 183cm. Jouduin laittamaan koko pleksiä eteenpäin valojen takia ja se aika matalalla ja edessä. Olen koittanut itse metsästää 800:n pleksiä, joka on korkeampi, saisi navit ym kunnolla suojaan. Muuten olen ajatellut tehdä ehkä tuon spoilerin, mutta nättiä siitä ei varmaan saa. Näistä spoileri ja laminar lip jutuista oli jossain ketju täälä. Kalliita on tuulilasit. Mutta tuolla spoileri systeemillä voi saada pyörteilyn kuriin ilman hillitöntä korotustakin, jos vaan jaksaa säätää. DR:iin se pitäs olla kohtuu helppoa tekeminen kun se pleksi on suht suora muodoltaan, ainakin vm 88 - 90
-too Big to fail-
Re: Suzuki DR800
Dr 800 pleksiä löytyy, laitoin liikkeeseen viestiä ja pleksin korkeus on 42cm lampun yläreunasta mitattuna tuulilasin yläreunaan hinta tais olla jotain 150€ postikuluineen, tuossa linkki http://www.hotmotorshop.net/cat/p1409-7 ... hp-fi.html
Re: Suzuki DR800
Dr 800 jätti raajärven tielle tänään kytkin alkoi varmaan luistamaan, ettei pyörä liikkunut kuin pikku kaasulla eteen päin kävely vauhtia. Kysyisin neuvoja onko siinä muuta kuin puottaa öljyt pois ja kylkiauki ja uudet levyt paikalleen täytyykö siinä ottaa muuta huomioon tai yleensäkin vaihtaa jousia tai muuta kampetta lisäksi?
Re: Suzuki DR800
Ei tartte. Tiiviste siihe koppahan kannattaa vaihtaa. Ja hyvät öliyt. Jäykempiä jousia löytyy tarvikkeena jos tarvittoo. Ja jos oot matkalla niin sillä vanhallaki tiisteellä päriää.
-too Big to fail-
Re: Suzuki DR800
Vieläkös näitä on foorumilaisilla liikenteessä?
66tkm suomimopo, 45tkm (1999) kohdalla remontoitu kone erään huoltoliikkeen työvirheen takia (13t mk).
Kyllähän tällä Retrolla on hauska pötkytellä...
66tkm suomimopo, 45tkm (1999) kohdalla remontoitu kone erään huoltoliikkeen työvirheen takia (13t mk).
Kyllähän tällä Retrolla on hauska pötkytellä...
Re: Suzuki DR800
Jovvain on ajossa.
Talvella varsinkin, kesällä sit myös katupyörillä.
Talvella varsinkin, kesällä sit myös katupyörillä.
Most of my money was spent on Motorcycles, Women and Whiskey.
The rest I just wasted...
The rest I just wasted...
Re: Suzuki DR800
Vieläkös vakioasetuksilla vai onko piristystä ilma/ kaasutin/ putkistopuolelle laitettu?
Jos piristetty niin millaisilla asetuksilla (suuttimet, seosruuvit, neulan korkeus) tuo bensapuoli laiteltu?
Oma on ihan orkkis, kylläkin ajatellut pitääkkin orkkiksena mutta toisaalta siihen kait hieman piristystäkin saisi noilla em. toimenpiteillä.
Jos piristetty niin millaisilla asetuksilla (suuttimet, seosruuvit, neulan korkeus) tuo bensapuoli laiteltu?
Oma on ihan orkkis, kylläkin ajatellut pitääkkin orkkiksena mutta toisaalta siihen kait hieman piristystäkin saisi noilla em. toimenpiteillä.
- maicoman
- Viestit: 32
- Liittynyt: Su Joulu 28, 2008 10:46 pm
- Pyörä: DR800, 640 ADV, 1150GS, RM400 -79
- Paikkakunta: Janakkala
- Viesti:
Re: Suzuki DR800
täältä löytyy kanssa yksi ihan oikein käytössä oleva!
yhteistä matkaa ja elämyksiä nyt takana jo semmoset 96tkm,että aletaan tuntemaan toisemme suht hyvin..
alusta on vaihtunut WP:hen jo 3 kesää sitten ja ollut paras muutos sitten tiukemman nokan ja suoravetokaasarien jälkeen.
yhteistä matkaa ja elämyksiä nyt takana jo semmoset 96tkm,että aletaan tuntemaan toisemme suht hyvin..
alusta on vaihtunut WP:hen jo 3 kesää sitten ja ollut paras muutos sitten tiukemman nokan ja suoravetokaasarien jälkeen.
Re: Suzuki DR800
Ihan on vakio bensan ja ilman saanti, samoin pakopuoli melkein, etukäyrä vaihdettu virtaavampaan.
Ei kai näihin kovin paljon lisätehoja kohtuu kustannuksin saa.
Edessä on progressiiviset jouset
Most of my money was spent on Motorcycles, Women and Whiskey.
The rest I just wasted...
The rest I just wasted...
Re: Suzuki DR800
Tervehdys motoristit...
DR800S ollut minulla kumppanina vuodesta 2004. Vaihdoin tuolloin DR125:een, kun en saanut pojalle ostettua
DR:ää myytyä suoraan. Hankin siis moton joka vastaa odotuksiani. Oli mittarissa tasan 100K km, ja eka koneremontti
tehtynä 86K kieppeillä. Savutusta oli, mutta hyvä oli tuo ostos silloin. Vaihdoin öljylaadun Motul 3000 (20w-50w),
joka helpotti osaltaan savutukseen
Omistan tuon samaisen DR800S moton edelleen. Mittariin tulee piakkoin 230K km. Menossa nyt jo kolmas kone,
ja ylläpitoa on tarvinnut hoitaa perusasioilla pyörien laakeroinneissa ja muussa sellaisessa. Vahva on kapistus.
Kuten ralleissa monet toteaa; "Vieläkö DR:llä?" Vielä vaan. Vielä monta vuotta.
Hyvää kesää kaikille sorastajille...
-Esa
DR800S ollut minulla kumppanina vuodesta 2004. Vaihdoin tuolloin DR125:een, kun en saanut pojalle ostettua
DR:ää myytyä suoraan. Hankin siis moton joka vastaa odotuksiani. Oli mittarissa tasan 100K km, ja eka koneremontti
tehtynä 86K kieppeillä. Savutusta oli, mutta hyvä oli tuo ostos silloin. Vaihdoin öljylaadun Motul 3000 (20w-50w),
joka helpotti osaltaan savutukseen
Omistan tuon samaisen DR800S moton edelleen. Mittariin tulee piakkoin 230K km. Menossa nyt jo kolmas kone,
ja ylläpitoa on tarvinnut hoitaa perusasioilla pyörien laakeroinneissa ja muussa sellaisessa. Vahva on kapistus.
Kuten ralleissa monet toteaa; "Vieläkö DR:llä?" Vielä vaan. Vielä monta vuotta.
Hyvää kesää kaikille sorastajille...
-Esa
Re: Suzuki DR800
Vanhat DR:t on (valitettavasti) suosittuja näihin scrambler / tracker ties mihin patoutuneen luovuuden projektiaihioksi. Lopputulos on sitten yleensä täyttä sontaa ja taiteilija laittaa kiertoon vähin äänin - useita esimerkkejä nettimotossa seuranneena.
Alkuperäiskuntoiset loppupään DR800S (1996 ->) on kadonneet täysin markkinoilta. Te jotka omistatte, pitäkää kiinni. Ei valmisteta enää ja toivottavasti mahdollisimman moni säästyy siinä asussa ja käyttötarkoituksessa johon sen setä japanissa kasasi.
Alkuperäiskuntoiset loppupään DR800S (1996 ->) on kadonneet täysin markkinoilta. Te jotka omistatte, pitäkää kiinni. Ei valmisteta enää ja toivottavasti mahdollisimman moni säästyy siinä asussa ja käyttötarkoituksessa johon sen setä japanissa kasasi.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä