Suzuki DR800

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

RikuRassi
Viestit: 57
Liittynyt: Ke Kesä 20, 2007 8:20 pm
Pyörä: KTM Superadventure R
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja RikuRassi »

Nokkaketjun kiristäjän halpaakin halvempi jousi kuolee yleensä jossain +60tkm, itsellä 64273km..:) Kannattaa vaihtaa suosiolla jos ei tiedä onko omaan vaihdettu. Itselle 4 venttiiliä vaan tappioina plus se jousi (+plus matka kotiin Pudasjärveltä ja seuraavan päivän prätkän hakureissu, meni Norjasta paluumatkalla). Yläpää pitää purkaa kokonaan kun sen vaihtaa, joten kannattaa samalla miettiä männän/renkaiden vaihtoa, itsellä oli ainakin pytty vielä aika hyvä mutta vaihdoin kuitenkin männän ekaan ylikokoon samalla. Yksipyttyisen poraus + hoonaus kuitenkin edullista.

Oman tohtorin mittarissa nyt +70tkm, kiinni Hesslerin virinokka, pumppukaasarit samasta paikasta, vaimentimeksi gsx-f 1200 Suzukin originaali alumiinipönttö. Pysyy maltillisena äänet kun kammiovaimennin kyseessä. Jouset vaihdettu eteen ja taakse.
- Don't force it, get a bigger hammer -
heisku
Viestit: 321
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 11:05 pm
Pyörä: transalp 600-----
Paikkakunta: Loimaa

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja heisku »

Selvä kiitoksia vastauksesta.Täytyy kysellä sittenkun se oikea löytyy niin onko vaihdettu mutta kyllä näilläkin ajaa ilman isompia remontteja aikas paljon.
Avatar
pmw
Viestit: 652
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 9:20 pm
Pyörä: XR650R, EXC300 TPI
Paikkakunta: Tampere

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja pmw »

Herätellääs tämmöstä topicia vähän, piti kahlata kymmenen sivua ennenkuin koko topicin edes löysi.

Onkos ison DR:n omistajia vielä elossa? Kuten edellisellä sivulla (viiden vuoden takaa) oli keskustelua, olen itsekin juuri sen mittanen että tolla vakiotuulilasilla tulee melkonen pyörre. Oon koittanut surffailla, ja jotenkin tuntuu vähän turhalta maksaa palasta muovia 200 euroa. Onkohan jotain fiksua niksiä näihin?
Nykyisiä: Honda XR650R, KTM EXC300 TPI, Suzuki Bandit 1200 Turbo, Honda CB500S, Yamaha FZ-6, Kymco Super8, Thumpstar 125
Menneitä: Suzuki Vstrom 1000, Honda CB900F, Suzuki DR-Z400S, Suzuki DR800S, Honda CB500, Honda NSR125, Baotian
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja aapo »

Oonhan meitä elos. :D halvin tapa on vaan heittää tai kehittää laminar lip tyyppinen spoileri viritys. Eli korottava lippa joka on irti sen verran alkuperäisestä pleksistä, että riittävästi saa ilmaa lipan takapuolelle estämään pyörteilyn. Mulla on 750 ja sen pleksi on vielä matalampi. Olen itse 183cm. Jouduin laittamaan koko pleksiä eteenpäin valojen takia ja se aika matalalla ja edessä. Olen koittanut itse metsästää 800:n pleksiä, joka on korkeampi, saisi navit ym kunnolla suojaan. Muuten olen ajatellut tehdä ehkä tuon spoilerin, mutta nättiä siitä ei varmaan saa. Näistä spoileri ja laminar lip jutuista oli jossain ketju täälä. Kalliita on tuulilasit. Mutta tuolla spoileri systeemillä voi saada pyörteilyn kuriin ilman hillitöntä korotustakin, jos vaan jaksaa säätää. DR:iin se pitäs olla kohtuu helppoa tekeminen kun se pleksi on suht suora muodoltaan, ainakin vm 88 - 90
-too Big to fail-
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja aapo »

-too Big to fail-
pattix
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 31, 2013 8:03 pm
Pyörä: Dr Big

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja pattix »

Dr 800 pleksiä löytyy, laitoin liikkeeseen viestiä ja pleksin korkeus on 42cm lampun yläreunasta mitattuna tuulilasin yläreunaan hinta tais olla jotain 150€ postikuluineen, tuossa linkki http://www.hotmotorshop.net/cat/p1409-7 ... hp-fi.html
pattix
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 31, 2013 8:03 pm
Pyörä: Dr Big

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja pattix »

Dr 800 jätti raajärven tielle tänään kytkin alkoi varmaan luistamaan, ettei pyörä liikkunut kuin pikku kaasulla eteen päin kävely vauhtia. Kysyisin neuvoja onko siinä muuta kuin puottaa öljyt pois ja kylkiauki ja uudet levyt paikalleen täytyykö siinä ottaa muuta huomioon tai yleensäkin vaihtaa jousia tai muuta kampetta lisäksi?
Avatar
aapo
Viestit: 824
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 9:18 pm
Pyörä: DR 750 S
Paikkakunta: Espoo

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja aapo »

Ei tartte. Tiiviste siihe koppahan kannattaa vaihtaa. Ja hyvät öliyt. Jäykempiä jousia löytyy tarvikkeena jos tarvittoo. Ja jos oot matkalla niin sillä vanhallaki tiisteellä päriää.
-too Big to fail-
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Vieläkös näitä on foorumilaisilla liikenteessä? :)
66tkm suomimopo, 45tkm (1999) kohdalla remontoitu kone erään huoltoliikkeen työvirheen takia (13t mk).
Kyllähän tällä Retrolla on hauska pötkytellä...
Liitteet
Dr kirkolla.jpg
Avatar
peksu
Viestit: 24
Liittynyt: To Syys 19, 2019 10:38 am
Pyörä: Dr800S

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja peksu »

Jovvain on ajossa.
Talvella varsinkin, kesällä sit myös katupyörillä.
Paanalansalmen lossi talvella.jpg
Most of my money was spent on Motorcycles, Women and Whiskey.
The rest I just wasted...
kane67
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Syys 16, 2013 8:39 pm
Pyörä: *
Paikkakunta: Ylästö, Vantaa

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja kane67 »

Vieläkös vakioasetuksilla vai onko piristystä ilma/ kaasutin/ putkistopuolelle laitettu?
Jos piristetty niin millaisilla asetuksilla (suuttimet, seosruuvit, neulan korkeus) tuo bensapuoli laiteltu?
Oma on ihan orkkis, kylläkin ajatellut pitääkkin orkkiksena mutta toisaalta siihen kait hieman piristystäkin saisi noilla em. toimenpiteillä.
Avatar
maicoman
Viestit: 32
Liittynyt: Su Joulu 28, 2008 10:46 pm
Pyörä: DR800, 640 ADV, 1150GS, RM400 -79
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja maicoman »

täältä löytyy kanssa yksi ihan oikein käytössä oleva!
yhteistä matkaa ja elämyksiä nyt takana jo semmoset 96tkm,että aletaan tuntemaan toisemme suht hyvin.. 8)
alusta on vaihtunut WP:hen jo 3 kesää sitten ja ollut paras muutos sitten tiukemman nokan ja suoravetokaasarien jälkeen.

Kuva
Avatar
peksu
Viestit: 24
Liittynyt: To Syys 19, 2019 10:38 am
Pyörä: Dr800S

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja peksu »

kane67 kirjoitti: Su Kesä 19, 2022 8:05 pm Vieläkös vakioasetuksilla vai onko piristystä ilma/ kaasutin/ putkistopuolelle laitettu?
Ihan on vakio bensan ja ilman saanti, samoin pakopuoli melkein, etukäyrä vaihdettu virtaavampaan.
Ei kai näihin kovin paljon lisätehoja kohtuu kustannuksin saa.
Edessä on progressiiviset jouset
Most of my money was spent on Motorcycles, Women and Whiskey.
The rest I just wasted...
EsaaM
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 1:30 pm
Pyörä: DR800S -92
Paikkakunta: Lahti

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja EsaaM »

Tervehdys motoristit...
DR800S ollut minulla kumppanina vuodesta 2004. Vaihdoin tuolloin DR125:een, kun en saanut pojalle ostettua
DR:ää myytyä suoraan. Hankin siis moton joka vastaa odotuksiani. Oli mittarissa tasan 100K km, ja eka koneremontti
tehtynä 86K kieppeillä. Savutusta oli, mutta hyvä oli tuo ostos silloin. Vaihdoin öljylaadun Motul 3000 (20w-50w),
joka helpotti osaltaan savutukseen
Omistan tuon samaisen DR800S moton edelleen. Mittariin tulee piakkoin 230K km. Menossa nyt jo kolmas kone,
ja ylläpitoa on tarvinnut hoitaa perusasioilla pyörien laakeroinneissa ja muussa sellaisessa. Vahva on kapistus.
Kuten ralleissa monet toteaa; "Vieläkö DR:llä?" Vielä vaan. Vielä monta vuotta.

Hyvää kesää kaikille sorastajille...

-Esa
Avatar
Juice
Viestit: 799
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Suzuki DR800

Viesti Kirjoittaja Juice »

Vanhat DR:t on (valitettavasti) suosittuja näihin scrambler / tracker ties mihin patoutuneen luovuuden projektiaihioksi. Lopputulos on sitten yleensä täyttä sontaa ja taiteilija laittaa kiertoon vähin äänin - useita esimerkkejä nettimotossa seuranneena.

Alkuperäiskuntoiset loppupään DR800S (1996 ->) on kadonneet täysin markkinoilta. Te jotka omistatte, pitäkää kiinni. Ei valmisteta enää ja toivottavasti mahdollisimman moni säästyy siinä asussa ja käyttötarkoituksessa johon sen setä japanissa kasasi.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Vastaa Viestiin