Yamaha WR250R

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Tase
Viestit: 2656
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Tase »

AKM kirjoitti:...
Kävi mielessä, että on pienessä mopossa isoja momentteja :)
Kun minulla on Yamaha WR450F, kiinnitin huomioita että siinä oli ruuveissa todella suuria momentteja verrattuna Itävallan ihmeisiin...
Avatar
arikorho
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 11:54 am
Pyörä: K100LT/F800ST/F800GS
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja arikorho »

Kiitos.
Jos ja kun saan tuon mutterin irti, niin jätän sen jatkossa vähän löysemmälle ja lyön vekin tuohon ohueen osaan. Enpä olisi keksinyt miten tuota uraa käytetään. No eipä ole keksinyt entinenkään omistaja...
Tieto luo tuskaa!
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Yleensä kiristänyt noi mutterit ihan räikällä kohtuudella voimalla ja lukitus kiinni.
Kylätason kurapyöräilijä.
mosku
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 06, 2008 1:43 pm

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja mosku »

Multa löytyis pari iridiumtulppaa tähän prätkään...voisin myydä 10e/kpl +pk. Löytyy Oulusta. Laittakaa yv:tä jos kiinnostaa...
Avatar
arikorho
Viestit: 137
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 11:54 am
Pyörä: K100LT/F800ST/F800GS
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja arikorho »

On jäänyt WR ajelut tosi vähälle. Piikeillä ajoin talvella jonkun takillisen ja epäimin piikkien vievän vauhdit. Kesällä ekat sadat kilsat takana. Kaikki ei ole kyllä kunnossa, kun huiput navin mukaan jää asfaltills 105 km/h. Pyörä lähtee ok, mutta veto loppuu ja kutosta ei tarvita ollenkaan. Pyörään on joku vaihtanut K&N suodattimen ja poistnut kaasarista sen läpän. Vakiputki, mutta modauksesta ei ole tietoa.
Mistä kannattaa aloittaa etsimään kadonneita hevosia/vääntöjä?
Tieto luo tuskaa!
Laiska
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2013 3:46 pm
Pyörä: 690 Enduro R & WR250R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Laiska »

arikorho kirjoitti:Mistä kannattaa aloittaa etsimään kadonneita hevosia/vääntöjä?
Mitään tykkejähän nämä ei varsin ole, mutta perussetti varmaan huoltaa ilmanputsari, öljyt ja tulppa vaihtoon. Onko vakiovälityksillä? Taakse saa vaihtaa aika isoa limppua mikäli mielii mukavasti maastoon.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Vakiokunnossa pitäisi kirmata 120-130kmh, putki/ilmansuodatin/säädöt niin huiput on 130-140kmh. Joku mättää jos ei mittariin ota kuin 105kmh, siihen kykenee mikä tahansa 11kw 125 nelari teinipyörä ja WRR:ssä on tuplaten kuutioita ja tehoa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
__Antti__
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2015 4:53 pm
Pyörä: Ktm 690 Enduro R
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja __Antti__ »

Pakoputkessa on läppä joka toimii jollain moottorilla. Tarkista jos se avaa tarpeeks ja jos ei toimii niin lukitse se täys auki asennossa.
Laiska
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2013 3:46 pm
Pyörä: 690 Enduro R & WR250R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Laiska »

Kävin kolmen päivän reissulla kaakonkulmalla ja etelä-karjalassa wrr:n kanssa ja rakkautemme syttyi uudelleen - on tämä kyllä ihan helvetin hyvä pyörä. Vähän reilu 1200 kilsaa tuli paineltua, pääasiassa hiekka- ja metsätieitä, jonkin verran pienempiä polkuja ja pakollisia siirtymiä assua pitkin. Jotenkin jaksaa edelleen ihmetyttää miten tämän kanssa pystyy ajamaan oikeastaan missä tahansa mukavasti..paitsi assusiirtymillä joissa vauhtia pitäisi olla yli 90 km/h.
Liitteet
saimaa.jpg
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei pysty millään olemaan eri mieltä, ehkä yksi parhaita kevyitä seikkailupyöriä mitä koskaan on tehty. Oman WRR:än myynti harmittaa mutta ajoista iso osa on 80-120 alueella ja siinä se ei ole parhaimmillaan, mutta kun pääsee sorateille ja pienille poluille niin se on kyllä aika voittamaton pyörä, samoin taajamapyöränä todella loistava.
Kylätason kurapyöräilijä.
Laiska
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2013 3:46 pm
Pyörä: 690 Enduro R & WR250R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Laiska »

Näin se on, vauhtipätkille ei kyllä sovellu ja puutuuhan tolla perse, mutta kun päivät rakentuu tämmösille maltisille keskinopeuksille kaikki menee ihan a-ok.

Aloitusaika: 07/28/2017 08:27
Loppuaika: 07/28/2017 19:07
Etäisyys: 303,6 km (09:05)
Aika liikk.: 06:27
Keskinopeus: 33,37 km/h
Keskim. Nopeus Liik.: 46,99 km/h
Suurin Nopeus: 101,11 km/h
Leboef
Viestit: 2
Liittynyt: La Elo 12, 2017 12:14 pm
Pyörä: Yamaha WR250r

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Leboef »

Niinhän se tuli tämmönen päristin hommattua, mutta jotaki räkkiä tuohon taakse kaipais. Varmaan jotku täällä on semmosia hommannu, mutta mistäkä ja millasta?

Niin ja terve, ihan uus jäsen olen tällä forumilla ja ensimmäinen viesti tänne! 8)
mipy
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Marras 29, 2010 3:28 pm
Pyörä: 300 tpi, crf250m.
Paikkakunta: Kainuu

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja mipy »

Moro. Tervetuloa foorumille. Onko pakko olla räkki? Itse olen käyttänyt giant loopin coyote satulalaukkua. Kätevä siirtää pyörästä toiseen ja ei säry niin helposti kaatuessa.
Leboef
Viestit: 2
Liittynyt: La Elo 12, 2017 12:14 pm
Pyörä: Yamaha WR250r

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Leboef »

mipy kirjoitti:Moro. Tervetuloa foorumille. Onko pakko olla räkki? Itse olen käyttänyt giant loopin coyote satulalaukkua. Kätevä siirtää pyörästä toiseen ja ei säry niin helposti kaatuessa.
Niin, ajattelin vain että räkki ois siinä mielessä kätevä että saa tarvittaessa minkänäköstä nyssäkkää vain siihen kiinni. Ei varmaan tuollaiselle Coyoten kokoiselle säkille ole sinänsä tarvetta..
Laiska
Viestit: 70
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2013 3:46 pm
Pyörä: 690 Enduro R & WR250R

Re: Yamaha WR250R

Viesti Kirjoittaja Laiska »

Onko kukaan muuten teettänyt alustalle mitään, erityisesto takaiskarille? Olisi tekijä hakusessa, mielellään sellainen kuka on jo kyseisen iskarin kanssa harjoitellut..

Edit: niin tästä threadistähän niitä löytyi.. :roll:

Vinkit kelpaa silti.
Vastaa Viestiin