Suzuki drz 400
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Suzuki drz 400
Moikka vaan.
Sellasta kyselisin, että millainen tuo ko. pyörä mahtais olla, kun ei ole kokemusta. Se olisi mahdollisesti hankinnassa. Mitä tyyppivikoja ajettavuus...
Olenko väärässä vai kuvittelenko. että drz 400 on aika kiven alla. Vain pari löytyi motopalstalta. Vaikka yksityiseltä se varmaan tulee hankittua. Olisko vielä jollain tietoa koska drz 400 on tullut markkinoille/suomeen. Ei ilmeisesti ole vanha malli??
kiitoksia jo etukäteen. Ei aina voi luottaa myyjään.
Sellasta kyselisin, että millainen tuo ko. pyörä mahtais olla, kun ei ole kokemusta. Se olisi mahdollisesti hankinnassa. Mitä tyyppivikoja ajettavuus...
Olenko väärässä vai kuvittelenko. että drz 400 on aika kiven alla. Vain pari löytyi motopalstalta. Vaikka yksityiseltä se varmaan tulee hankittua. Olisko vielä jollain tietoa koska drz 400 on tullut markkinoille/suomeen. Ei ilmeisesti ole vanha malli??
kiitoksia jo etukäteen. Ei aina voi luottaa myyjään.
Viimeksi muokannut miisoko, Ti Helmi 01, 2005 10:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on mainitsemasi pyörän S eli katukäyttöön hyväksytty versio ollut käytössä kesäkuusta 03 lähtien ja kilsoja on mittarissa n. 9000.
Ajettavuudeltaan DRZ on jotain isompien matkaenduroiden ja kisaenduroiden välimaastosta eli ei kumpaankaan erinomainen. Mielestäni se parhaimmillaan lyhyillä matkoilla pienillä teillä tai helpoilla poluilla. Moottori vetää hyvin tasaisesti ja myös ajo-ominaisuudet on varsin tasapainoiset. Painoa on ehkä reippaanlaisesti spooriin. Samantyyppisiä pelejä on DR350, XR400 ja ehkä KTM LC4 400cc.
Tyyppivikoja on mulla tiedossa vain yksi: automaattinen nokkaketjunkiristäjä on pettänyt 2002 ja sitä vanhemmissa malleissa. Seurauksena kallis kansivaurio. 2000 ja 2001 S-malleissa on huonompi etuhaarukka. S-mallia on helppo virittää kun vaan vaihtaa siihen E-mallin osia niin saa mukavasti lisäpotkua, on tosin lompakolle käypästä hommaa.
Olen pannut merkille saman että käytettyjä on huonosti Suomen markkinoilla. Jos haluaisin käytetyn niin harkitsisin vakavasti Saksasta hommaamista. Olen ollut Suzukiini erittäin tyytyväinen.
kts viewtopic.php?p=1065#1065
Lisätietoa Lontoon murtheella löytyy saitilta:
http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=25
Ajettavuudeltaan DRZ on jotain isompien matkaenduroiden ja kisaenduroiden välimaastosta eli ei kumpaankaan erinomainen. Mielestäni se parhaimmillaan lyhyillä matkoilla pienillä teillä tai helpoilla poluilla. Moottori vetää hyvin tasaisesti ja myös ajo-ominaisuudet on varsin tasapainoiset. Painoa on ehkä reippaanlaisesti spooriin. Samantyyppisiä pelejä on DR350, XR400 ja ehkä KTM LC4 400cc.
Tyyppivikoja on mulla tiedossa vain yksi: automaattinen nokkaketjunkiristäjä on pettänyt 2002 ja sitä vanhemmissa malleissa. Seurauksena kallis kansivaurio. 2000 ja 2001 S-malleissa on huonompi etuhaarukka. S-mallia on helppo virittää kun vaan vaihtaa siihen E-mallin osia niin saa mukavasti lisäpotkua, on tosin lompakolle käypästä hommaa.
Olen pannut merkille saman että käytettyjä on huonosti Suomen markkinoilla. Jos haluaisin käytetyn niin harkitsisin vakavasti Saksasta hommaamista. Olen ollut Suzukiini erittäin tyytyväinen.
kts viewtopic.php?p=1065#1065
Lisätietoa Lontoon murtheella löytyy saitilta:
http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=25
mikko v kirjoitti:Vaihdepolkimen sisäkulmat kannattaa viilalla pyöristää, muuten lipassa saattaa heikko magnesium sivukoppa rikkoutua,kuten vakiotankilla syylärit kannattaa vahvistaa tuella-kalliit.Ensimmäisissä offroad malleissa heikot imuventtiilit ja vuotava vesipumpun tiiviste.
Sivukoppiin on myytävänä vasitut suojalevyt, viilalla pyöristetty vaihdepojlin osaa näemmä rikkoa kopan melko sujuvasti
Imuventtiiliviasta en ollut kuullutkaan, mistähän lie tieto peräisin? Vesipumpun vuoto on aika yleinen ongelma ja koskee kaikkia vuosimalleja, sekä E että S. On onneksi melko helppo korjata.
kyllä ainakin e mallin moottorissa tehot riittää ihan hyvin supermopo käyttöön. keulii sutii ja pörisee
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
Alkuperäiset Suzukin osat on varmaankin sikakalliita, viisainta lienee käyttää viriosia, jotka käy sekä E- että S-malliin:
pakoputkisto 550€ esim Viaberistä
käytetty FCR ebaystä 300€ + soviteosat 100€ Suzukilta
suuttimia ja neula 50$+rahti ja vero www.thumpertalk.com
nokka-akselit 250$ thumpertalk
sylinterin tiiviste lienee noin 20€ Suzukilla
E.-mallin kampiakseliteho luettelon mukaan on 48hv, näillä palikoilla teho alkanee vitosella.
pakoputkisto 550€ esim Viaberistä
käytetty FCR ebaystä 300€ + soviteosat 100€ Suzukilta
suuttimia ja neula 50$+rahti ja vero www.thumpertalk.com
nokka-akselit 250$ thumpertalk
sylinterin tiiviste lienee noin 20€ Suzukilla
E.-mallin kampiakseliteho luettelon mukaan on 48hv, näillä palikoilla teho alkanee vitosella.
CRD-merkkisen kokoputkiston saa about 450e:llä ihan All Rightin kautta. (vaimennin 309, käyrä 154e)
Itse kuitenkin voisin haluta e-hyväksytyn huilun kun ei kiinnosta kuitenkaan herättää ihan liikaa huomiota. Saahan tuohon CRD:henkin db-killerin toki, mutta siltikään se ei ole e-hyväksytty.
Tietty niinkin vois tehdä että ostaa pelkän käyrän, olen lukenut että siellä ne suurimmat ahdistukset pakopuolella olisi. Vakiovaimennin on silti ruma ja painava..
Itse kuitenkin voisin haluta e-hyväksytyn huilun kun ei kiinnosta kuitenkaan herättää ihan liikaa huomiota. Saahan tuohon CRD:henkin db-killerin toki, mutta siltikään se ei ole e-hyväksytty.
Tietty niinkin vois tehdä että ostaa pelkän käyrän, olen lukenut että siellä ne suurimmat ahdistukset pakopuolella olisi. Vakiovaimennin on silti ruma ja painava..
S- ja SM-mallien alkukäyrä on tosiaan melko ohut, pelkkää sliparia ei siksi kannata hommata. Lieköhän mikään aftermarket-vaimennin hyväksytty?
Mulla on Muzzyn putkisto ja se pörisee siedettävästi kun ajaa pintakaasulla. Kaasu pohjassa ääni on harmillisen kova.
Jos DRZ ei meinaa kulkea lievästi viritettynä, niin kasvattamalla kuutioita pitäs jo lähteä. 4.5mm isompi reikä ja 5mm lisää iskunpituutta tekee 475cc...
Mulla on Muzzyn putkisto ja se pörisee siedettävästi kun ajaa pintakaasulla. Kaasu pohjassa ääni on harmillisen kova.
Jos DRZ ei meinaa kulkea lievästi viritettynä, niin kasvattamalla kuutioita pitäs jo lähteä. 4.5mm isompi reikä ja 5mm lisää iskunpituutta tekee 475cc...