Suzuki drz 400

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

miisoko
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 10:37 pm
Paikkakunta: pori

Suzuki drz 400

Viesti Kirjoittaja miisoko »

Moikka vaan.
Sellasta kyselisin, että millainen tuo ko. pyörä mahtais olla, kun ei ole kokemusta. Se olisi mahdollisesti hankinnassa. Mitä tyyppivikoja ajettavuus...
Olenko väärässä vai kuvittelenko. että drz 400 on aika kiven alla. Vain pari löytyi motopalstalta. Vaikka yksityiseltä se varmaan tulee hankittua. Olisko vielä jollain tietoa koska drz 400 on tullut markkinoille/suomeen. Ei ilmeisesti ole vanha malli??
kiitoksia jo etukäteen. Ei aina voi luottaa myyjään.
Viimeksi muokannut miisoko, Ti Helmi 01, 2005 10:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla on mainitsemasi pyörän S eli katukäyttöön hyväksytty versio ollut käytössä kesäkuusta 03 lähtien ja kilsoja on mittarissa n. 9000.

Ajettavuudeltaan DRZ on jotain isompien matkaenduroiden ja kisaenduroiden välimaastosta eli ei kumpaankaan erinomainen. Mielestäni se parhaimmillaan lyhyillä matkoilla pienillä teillä tai helpoilla poluilla. Moottori vetää hyvin tasaisesti ja myös ajo-ominaisuudet on varsin tasapainoiset. Painoa on ehkä reippaanlaisesti spooriin. Samantyyppisiä pelejä on DR350, XR400 ja ehkä KTM LC4 400cc.

Tyyppivikoja on mulla tiedossa vain yksi: automaattinen nokkaketjunkiristäjä on pettänyt 2002 ja sitä vanhemmissa malleissa. Seurauksena kallis kansivaurio. 2000 ja 2001 S-malleissa on huonompi etuhaarukka. S-mallia on helppo virittää kun vaan vaihtaa siihen E-mallin osia niin saa mukavasti lisäpotkua, on tosin lompakolle käypästä hommaa.

Olen pannut merkille saman että käytettyjä on huonosti Suomen markkinoilla. Jos haluaisin käytetyn niin harkitsisin vakavasti Saksasta hommaamista. Olen ollut Suzukiini erittäin tyytyväinen.

kts viewtopic.php?p=1065#1065

Lisätietoa Lontoon murtheella löytyy saitilta:

http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=25
Avatar
Veijo
Viestit: 1233
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Olisko täällä Tampereen seudulla kaveria, joka antaisi minun kokeilla ko. Suzukia. Retkipyöräksi tuo voisi olla yksi vaihtoehto. Nykyiset Honda CB750 ja KTM200EXC eivät sovellu sorasurautteluun.
mikko v
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 10:55 am
Pyörä: DR350SE

Viesti Kirjoittaja mikko v »

Vaihdepolkimen sisäkulmat kannattaa viilalla pyöristää, muuten lipassa saattaa heikko magnesium sivukoppa rikkoutua,kuten vakiotankilla syylärit kannattaa vahvistaa tuella-kalliit.Ensimmäisissä offroad malleissa heikot imuventtiilit ja vuotava vesipumpun tiiviste.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

mikko v kirjoitti:Vaihdepolkimen sisäkulmat kannattaa viilalla pyöristää, muuten lipassa saattaa heikko magnesium sivukoppa rikkoutua,kuten vakiotankilla syylärit kannattaa vahvistaa tuella-kalliit.Ensimmäisissä offroad malleissa heikot imuventtiilit ja vuotava vesipumpun tiiviste.

Sivukoppiin on myytävänä vasitut suojalevyt, viilalla pyöristetty vaihdepojlin osaa näemmä rikkoa kopan melko sujuvasti :(

Imuventtiiliviasta en ollut kuullutkaan, mistähän lie tieto peräisin? Vesipumpun vuoto on aika yleinen ongelma ja koskee kaikkia vuosimalleja, sekä E että S. On onneksi melko helppo korjata.
mikko v
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 10:55 am
Pyörä: DR350SE

Viesti Kirjoittaja mikko v »

Tieto on ameriikan foorumeilta ja parilta suomi kuskilta,ainakin 00 offroadmallissa oli liian pehmeät imuventtiilit-hakkautuivat pilalle,kuulemma sittemmin imuventtilin tilausnumero on muuttunut elikkäs materiaalia parannettu..
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Minäkin olen seurannut ameriikalaista forumia enkä muista nähneeni mainintaa imuventtiileistä. Saattaahan se kyllä tuo muistikin tökkiä :D
karmolis
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Tänään ostin tollaisen DRZ400 mutta vaan supermotoversion. Saa nähdä miten paukut riittää katupyöriin tottuneena. Harmi vaan kun myin katumopon eilen ja tuon saa vasta huomenna. Poltteet on jo kovat. Onneksi huomenna on vapaapäivä..
Avatar
vuohi
Viestit: 183
Liittynyt: To Syys 30, 2004 6:24 pm
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vuohi »

kyllä ainakin e mallin moottorissa tehot riittää ihan hyvin supermopo käyttöön. keulii sutii ja pörisee :lol:
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

On vain reilusti näperreltävää, ennenkuin sumossa on E-mallin tehot. Vaikeata se ei ole, vain kallista. Mutta elämä on :D
kiwikasa
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 8:41 pm

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

mitäs noi E-mallin palikat sitte maksaa? ja mistä saa?
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Alkuperäiset Suzukin osat on varmaankin sikakalliita, viisainta lienee käyttää viriosia, jotka käy sekä E- että S-malliin:

pakoputkisto 550€ esim Viaberistä
käytetty FCR ebaystä 300€ + soviteosat 100€ Suzukilta
suuttimia ja neula 50$+rahti ja vero www.thumpertalk.com
nokka-akselit 250$ thumpertalk
sylinterin tiiviste lienee noin 20€ Suzukilla

E.-mallin kampiakseliteho luettelon mukaan on 48hv, näillä palikoilla teho alkanee vitosella.
karmolis
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

CRD-merkkisen kokoputkiston saa about 450e:llä ihan All Rightin kautta. (vaimennin 309, käyrä 154e)

Itse kuitenkin voisin haluta e-hyväksytyn huilun kun ei kiinnosta kuitenkaan herättää ihan liikaa huomiota. Saahan tuohon CRD:henkin db-killerin toki, mutta siltikään se ei ole e-hyväksytty.

Tietty niinkin vois tehdä että ostaa pelkän käyrän, olen lukenut että siellä ne suurimmat ahdistukset pakopuolella olisi. Vakiovaimennin on silti ruma ja painava..
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

S- ja SM-mallien alkukäyrä on tosiaan melko ohut, pelkkää sliparia ei siksi kannata hommata. Lieköhän mikään aftermarket-vaimennin hyväksytty?

Mulla on Muzzyn putkisto ja se pörisee siedettävästi kun ajaa pintakaasulla. Kaasu pohjassa ääni on harmillisen kova.

Jos DRZ ei meinaa kulkea lievästi viritettynä, niin kasvattamalla kuutioita pitäs jo lähteä. 4.5mm isompi reikä ja 5mm lisää iskunpituutta tekee 475cc...
kiwikasa
Viestit: 30
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 8:41 pm

Viesti Kirjoittaja kiwikasa »

Ihan mielenkiinnosta kyselen et onko kukaan laittanu noita isolohko kittejä? eihän noi nyt niin hirveen kalliita oo... sitte ku tulee koneelle tunnit täyteen vois harkita :twisted:
Vastaa Viestiin