Pohjolan Kurapyöräilijät

Matkaendurofoorumi kaikille enduron ystäville!
Tänään on Su Elo 25, 2019 8:16 am

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1529 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Kesä 06, 2018 6:36 pm 

Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 7:35 am
Viestit: 94
Paikkakunta: vantaa
Lieneekö tämä oikea areena kysyä.

Avasin koneen kolinan ja sylinterin alalaidasta vuotavan öljyn takia. Sylinterin pultit olivat löysällä ja nousseet tärinästä hiukan.
Lienee riittävä syy ainakin vuodolle. miksei kolinallekkin. Kone on jollain ollut remontissa kun mäntä kiilsi vielä uutuuttaan, veivissä ei klappia.

Sylinterin kannessa oli kuitenkin halkeama. halkeama lähti tulpan kierteistä molemmin puolin. Ilmeisesti tyyppivika, kun nettiä kahlailin.

Laitanko takas kiinni vai pitääkö tuo korjata?

Siis nimenomaan tyyppikohtaista tietoa kaipailen, tiedän kyllä, että ehjä osa on aina parempi kuin rikkinäinen yms.. mutta tiedän myös useiden moottorityyppien olevan halkeamille alttiita ja usein myös kestävät vielä piiiiitkään haljenneinakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2018 3:01 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Vastattu tänne: viewtopic.php?f=6&t=41290

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2018 10:29 am 

Liittynyt: Su Huhti 24, 2016 9:57 pm
Viestit: 14
Pyörä: Honda NX 650 Dominator, -94
mikko.ko kirjoitti:
Juku61 kirjoitti:
Moi
Kuukausi sitten ostin -93 domin ja pätkimisongelmaa on ollut kylmällä koneella ja pienillä kierroksilla (risteyksiin tullessa sammunut) tai satunnaisesti muutenkin. Vedossa ei ongelmaa pätkimisen kanssa. Tyhjäkäyntiä piti alussa säätää päivittäin(sopivat kiekat löytynyt). Mainio peli ajaa sopivilla nastoilla. Tilasin tuon aikaisemmin mainitun kiina cdi- boxin. Pitää sitten kommentoida pelittääkö tasaisemmin.


Samantyyppistä ongelmaa itselläkin ollut nyt tämän viikon kun pyörä ollut talven jäljiltä käytössä. Jos ilmiö liittyy puolipuristimen toimintaan niin mitä se edes tarkoittaa saati miten se korjataan :))? Voisiko ongelma olla myös hieman kovettuneessa ja tankin päädystä hieman haperoituneessa bensaletkussa? Jos se letkun päästä hörppää hieman ilmaa välillä mukaan. Tämä toisaalta ei selitä sitä että ongelma ehkä poistuu hieman pidemmän ajon jälkeen.

Ehkä ensimmäiset 10km tämä ongelma toistuu, toistaiseksi olen vain kaupungissa ajellut niin pidemmän matkan kokemusta ei tästä ole.

Pyörä on -94 ja ajettu vajaa 26000. Uskoisin kaiken olevan alkuperäistä pl. Acerbiksen tankki ja k&n ilmansuodatin mitkä vaihdoin talven aikana.



https://www.youtube.com/watch?v=vwITR226VNo

Juuri samanlainen ongelma kuin tuossa videossa. Onko se nyt sitten uusi cdi boksi tilalle ja onnellisena auringonlaskuun?

Ei juuri mitään eroa onko kone kylmänä tai vaikka 200km ajettu putkeen, samalla tavalla pätkii.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ti Kesä 19, 2018 12:30 pm 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 984
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Boxiviat on enemmänkin on/off -vikoja. Kulkee/ei kulje. Dominaattorit pakkaavat muutenkin käymään aika laihalla ja nyt kun vaihdoit K&N:n, se todennäköisesti käy entistä laihemmalla. Tuo pätkiminen, stumppailu ja jatkuva tyhjäkäynnin säätäminenkin viittaisi siihen. Kokeile ensin säätää tyhjäkäyntiseosta rikkaammalle.

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2018 9:17 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Samaa mieltä CDI-vioista kuin Pallokala edellä, välillä toimii täydellisesti ja välillä kuolee aivan totaalisesti..

Tyhjäkäynnillä stumppailu on valiitettavasti Dominaattorin "ominaisuus". Liian laiha seos tyhjäkäyntipiirin alueelle aiheuttaa stumppailua. Jos ei tyhjäkäynnin seosruuvilla saa käyntiä säädettyä paremmaksi herää epäilys että tk-suutin on liian pieni. Joskus Domin kaasareihin tehtiin kaasarimodauksia joilla tuota stumppaillua vähennettyä, edellyttäen että vakio Keihin on edelleen kaasarina.
Onko kaasari putsattu koska viimeksi? Tyhjkäyntisuuttimessa voi olla myös roska joka saattaisi aiheuttaa stumppaamisen. Kaasari pöydälle ja suuttimien putsaus ja tyhjäkäyntisuuttimen koon tarkistus. Tästä Dominator kysymyksiä ketjusta sekä kaasarimodauslinkistä löytyy vinkkiä tk-suuttimien kokonumeroista: viewtopic.php?f=6&t=8468

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Kesä 20, 2018 10:07 am 
Avatar

Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Viestit: 984
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Pyörä: Dominatör
Tuon Dominatorin linkkaaman ketjun modaukset perustuu pitkälti Dave Clossin XR650L:ään tekemiin muutoksiin, tunnetaan nimellä Dave's Carb Mods.
Itselläni on edelleen sama pyörä kuin tuossa 8 vuoden takaisessa ketjussa, kilometrejä on tietysti enemmän. Samat modaukset edelleen käytössä, sillä erotuksella, että kaasarissa on korjaussarja, joka kannattaa asentaa ensin, jos on pienintäkään epäilystä vaikkapa neulan kulumisesta. Säästää hermoja ihan pirusti kun kaasari reagoi säätöihin edes jollain logiikalla. Ei muuten kone stumppaile vieläkään...

_________________
"Suomen maanteistä oli sorateitä vuoden 2013 alussa 27 130 km eli noin 35 % koko maantieverkon pituudesta."
Liikenneviraston ohjeita 1/2014, Sorateiden kunnossapito


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 12:16 pm 

Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Viestit: 9
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme
Pyörä: R1150GSA / GSX1400
Moi kaikille,

Uusi kaveri palstalla. Kokemusta sorapeleistä ei juurikaan ole ja nyt on dominaattori alla. Suhde alkoikin samantien startin ropaamisella, hiilet ilmeisen kuluneet. Toivottavasti pääsin uusien hiilien asennuksen jälkeen liikenteeseen. Malli taitaa olla -92 tai -93 (ylivuotinen ehkä), kilometrejä mittarissa reilu 60tht. Pyörä on tältä palstalta tuttu. Toivottavasti kestäisi vielä ajoa ilman suurempia remontteja mutta eiköhän niitäkin ole tämän ikäiseen luvassa. Mitään isompia remppoja en ole pyöriini tehnyt ja apua tulen varmasti huutelemaan.

-Marko


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 1:04 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Startin/akun maadoitus kannattaa tsekata ensin. Maajohto jos on hiukankin löysällä tai saa huonosti kontaktin runkoon ruosteen ym. takia niin aiheuttaa myös samankaltaisia oireita kuin loppuunkuluneet hiilet. Hiilien vaihtoon löytyy ohjeita tästä ketjusta ja allekirjoittaneen XR650L ketjusta johon linkki alla (sama moottori kuin Dominaattorissa)

Dominaattori on kohtuu huoleton puksuttaja mutta normaalia kulumista tietysti saattaa vanhuksessa ilmetä ja sen mukana tuomia oireita. Öljyn määrää kannattaa tarkistella aktiivisemmin kuin omistamassasi katupyörässä, yksipyttyinen ilma/öljyjäähy saattaa syödä sitä joskus yllättävästi..

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: To Elo 16, 2018 1:27 pm 

Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Viestit: 9
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme
Pyörä: R1150GSA / GSX1400
joo, luin tämän ketjun jo kokonaan läpi (alkuintoa). Kokeilin mm. täydellä akulla ja tarkastin maadoituksen, ei auttanut. Irroitin ja avasin sen startin, toinen hiilistä oli aika loppuun kuluneen oloinen. Startin ja koneen välissä oleva sovitekappale oli murtunut. Hetki kesti uuden löytämisessä mutta nyt on osat tulossa. Saas nähdä kuinka käy. En kerennyt ajella kuin n.20km. Tyhjäkäynnin kanssa oli myös ongelmia (ei käynyt kylmänä), mutta niistä lisää sitten kun sen saan käyntiin.

Hyvä vinkki toi öljyn määrän tarkkailu. Suitsaan sitä ei ole vaihtovälillä tarvinnut lisätä tippaakaan..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: To Elo 23, 2018 8:07 pm 

Liittynyt: Ti Elo 21, 2018 7:40 am
Viestit: 2
Pyörä: Gs 800, nx 650
Mites tuon jarrupolkimen saa irroitettua rungosta ilman lekaa? :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Pe Elo 24, 2018 8:48 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Olisko tosta räjäytyskuvasta jotain apuja!? https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 00/2/7043# Ensin sokka pois poljinta kiinni pitävästä mutterista ja sen jalkeen mutteri irti jne.

Samaan tyyliin polkimen irroitus takajarrun pääsylinteristä, jarruvalon jousen ja polkimen palautusjousen vapautus. Näiden toimenpiteiden jälkeen alkaa poljin olla aikalailla irti..
https://www.bike-parts-honda.com/honda- ... 100/2/7043

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2018 12:40 pm 

Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Viestit: 9
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme
Pyörä: R1150GSA / GSX1400
Nyt on startti huollettu, asennettu ja kaasari putsattu. Startti lähti toimimaan ja tyhjäkäynti parani huomattavasti mutta kuitenkin sammui pari kertaa. Käynnistyy hyvin ja pysyy pääsääntöisesti käynnissä. Kierrokset vähän vaeltaa 1200-1400 välillä. Pari kertaa laski vielä alemmas ja sammui. Jos suoraan ajosta antaa laskea tyhjäkäynnille (päästää kaasun) niin tuntuu sammuvan helpommin kuin, että antaa vähän kierroksia vapaalla. Ajossa paras kierrosalue tuntui olevan 3-4000rpm, alle 3000rpm tuntui vetävän aika huonosti/hyytyvän. Kokemusta vastaavista pyöristä ei ole, eli ei ole vertailu kohtaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2018 2:54 pm 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Epäilys herää kaasarin säätöjen suhteen kun ei käy tyhjäkäyntiä/ei oo vetoja alakierroksilla :roll: Normaalihuollot vissiin tehty, ilmansuodattimen vaihto, venttiilien säätö? Noi kaksi edellistä ainakin voi vaikuttaa käynnin tasaisuuteen. Kaasuttajan seosruuvilla vois ensin kokeilla kuinka vaikuttaa tyhjäkäyntiin, ihan kiinni / 2 kierrosta auki, onko vaikutusta? (kuva) Jos ei reagoi mitenkään tyhjäkäyntisuutin voi olla väärän kokoinen.. Haljenneita kaasuttajan kumikurkkuja on myös Domeista löytynyt, myös silloin käynti epämääräistä ilmavuodon takia.
Liitteet:
Kaasari alta.jpg
Kaasari alta.jpg [ 137.33 KiB | Katsottu 1972 kertaa ]
Vihreä on kammion tyhjennysruuvi ja sininen seosruuvi.

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ti Syys 11, 2018 3:12 pm 

Liittynyt: To Elo 16, 2018 11:25 am
Viestit: 9
Paikkakunta: Uusimaa / Päijät-Häme
Pyörä: R1150GSA / GSX1400
Perushuollot on tehty mm. venttillit säädetty. Siinä on kiinni Mikunin TM-40 ja edellinen omistaja, joka sen on siihen laittanut ja säätänyt vakuutti kyllä osaamisellaan, mutta ei kai ne ikuisesti säädöissä pysy. Pitää kokeilla varovasti säätää ruuvista mutta suuttimeen en uskalla ainakaan heti koskea 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Dominator kysymyksiä
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2018 9:23 am 
Avatar

Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Viestit: 1671
Paikkakunta: Manse
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Suoraveto Mikuni on huomattavasti herkempi säädöille kuin Domin orginaali alipaine toiminen Keihin ja säätömahdolllisuuksia myös reilusti enemmän. Kierrosalueen alapäähän Mikunissa vaikuttaa seosruuvi, tyhjäkäyntisuutin ja ilmasuutin. Edesmenneessä Dominatorissa ja sen jälkeen XR:ssä sain Mikunin toimimaan kunnolla vasta seosmittarin avulla. Yksi kesä/pyörä siinä säätöjumpassa taisi lopulta vierähtää :o :D Linkissä lisää jupinaa Mikunista: viewtopic.php?f=6&t=24027&hilit=mikuni+s%C3%A4%C3%A4t%C3%A4minen

_________________
Honda XR650L(big bore 720cc)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1529 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com