Dominator kysymyksiä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Dominator kysymyksiä
Kertokaa viisaammat mikä avuksi kun etujarrusatulan ylempi mäntä on ruosteessa, eikä taida enää saada ehjättyä. Olisin tilannu uuden männän ja tiivisteet, mut pelkkä mäntä tohon brembon satulaan 48 euroa. Onko se vaan köyhästä kallista vai...
- DOMI
- Viestit: 965
- Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
- Paikkakunta: Anjala
Re: Dominator kysymyksiä
Onko kellään nykyisellä tai entisellä Dominaattorikuskilla jäänyt hyllyä lämmittämään 2/1 putkea tai vaikka pelkkää Y-kappaletta? Vielä parempi jos olisi FX:n tai FX650 Vigoriin suoraan sopivaa. Eroaa alkuputkien pituudessa, eli pienellä vaivalla saa modattua. Jos joku tietää millä valmistaja tekee FX/SLR suoraan sattuvaa 2/1 putkea niin saa vinkata.
..edit. Suoraan sopivaa ei löytynyt, mutta tilattu Dominaattorin G.P.R:n 2/1 putki. Kuukauden päästä nähdään onnistuuko helposti siitä modifoida. Kunnon kuvaa 2/1 G.P.R:n adapterista ei löytynyt mistään, netissä olevat kuvat olivat kaikki viitteellisiä ja aivan muuta kuin oikeita
..edit. Suoraan sopivaa ei löytynyt, mutta tilattu Dominaattorin G.P.R:n 2/1 putki. Kuukauden päästä nähdään onnistuuko helposti siitä modifoida. Kunnon kuvaa 2/1 G.P.R:n adapterista ei löytynyt mistään, netissä olevat kuvat olivat kaikki viitteellisiä ja aivan muuta kuin oikeita
Re: Dominator kysymyksiä
Moi.
Tuolta löytyy kaikkee jännää Domiin, tilasin aikoinaan omaani tämmöisen:
https://www.egu-motoren.de/onlineshop/m ... e31513.php
PJ
Tuolta löytyy kaikkee jännää Domiin, tilasin aikoinaan omaani tämmöisen:
https://www.egu-motoren.de/onlineshop/m ... e31513.php
PJ
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
Re: Dominator kysymyksiä
Jos joku on kiinnostunut, saatan myydä tuon oman domin pois. Ei tulevanakaan kesänä aika riitä harrasteille.
Vuosimallia -98 ja ajettu noin 48tkm. Orkkis asussa valko/punainen väriltään.
Vuosimallia -98 ja ajettu noin 48tkm. Orkkis asussa valko/punainen väriltään.
- DOMI
- Viestit: 965
- Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
- Paikkakunta: Anjala
Re: Dominator kysymyksiä
Joulun aikoihin tuli emännän Vigoriin tuo G.P.R.n putki XL-moton kautta, oli siellä edullisempi kuin tehtaalta suoraan tilattuna (n.260€). Kohtuullisella vaivalla sopi, mukana tullutta y-haaraa muokkaamalla sovitettua paikoilleen. Alkukäyrien päät ovat eri etäisyydellä Dominaattorissa ja Vigorissa, siitä muutos. Dominaattorin alkukäyrillä olisi varmaan myös mennyt suoraan paikoilleen mutta Vigorissa taas vähän erimallinen kiilloitettu suojapelti.DOMI kirjoitti:Onko kellään nykyisellä tai entisellä Dominaattorikuskilla jäänyt hyllyä lämmittämään 2/1 putkea tai vaikka pelkkää Y-kappaletta? Vielä parempi jos olisi FX:n tai FX650 Vigoriin suoraan sopivaa. Eroaa alkuputkien pituudessa, eli pienellä vaivalla saa modattua. Jos joku tietää millä valmistaja tekee FX/SLR suoraan sattuvaa 2/1 putkea niin saa vinkata.
..edit. Suoraan sopivaa ei löytynyt, mutta tilattu Dominaattorin G.P.R:n 2/1 putki. Kuukauden päästä nähdään onnistuuko helposti siitä modifoida. Kunnon kuvaa 2/1 G.P.R:n adapterista ei löytynyt mistään, netissä olevat kuvat olivat kaikki viitteellisiä ja aivan muuta kuin oikeita
- jusupov2002
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 3:38 pm
- Pyörä: Honda SLR650
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dominator kysymyksiä
En äkkiseltään löytänyt vanhoista kysymyksistä vastauksia.
Kävin äskettäin tallilla tarkastamassa SLR650:n (Dominatorin moottori) venttiilivälykset ja hämästyin melkoisesti, kun kampiakselin pyöritysmutterin luukkua avatessa alkoi (sivujalalla vasemmalle kallistuneena) pursua öljyä ulos.
Suljin luukun ja kallistin pyörän pystyyn ja nojaamaan lievästi oikealle. Enää ei luukusta pursunut öljyä ulos.
Pystyasennnossa ei öljyn mittatikku "löytänyt" enää öljynpintaa eli ilmeisesti enemmän tai vähemmän öljyä oli talviseisonnan aikana valahtanut öljysäiliöstä (runkoputkessa) koneeseen. Ulos ei ollut valunut yhtään ja hienosti moottori lähti käymään eikä pakoputkesta savuakaan pursunut eli tuskin öljyä on sylinteriin päässyt. (Pyöritin ekaksi varmuuden vuoksi kampiakselista ympäri varmistaakseni, ettei öljy ole tehnyt nestelukkoa sylinteriin.)
Ilmeisesti öljynkierron takaiskuventtiili on pettänyt ja öljy päässyt valumaan moottoriin.
Speksin mukaisen muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen öljyn pinta säiliössä nousi taas tikkuun oikeisiin lukemiin.
Pitäisikö tuosta öljyn valahtamisesta olla huolestunut vai onko se ominaisuus, joka saattaa tapahtua toisinaan? Ainakin startissa ei ilmennyt mitään poikkeavaa.
Kävin äskettäin tallilla tarkastamassa SLR650:n (Dominatorin moottori) venttiilivälykset ja hämästyin melkoisesti, kun kampiakselin pyöritysmutterin luukkua avatessa alkoi (sivujalalla vasemmalle kallistuneena) pursua öljyä ulos.
Suljin luukun ja kallistin pyörän pystyyn ja nojaamaan lievästi oikealle. Enää ei luukusta pursunut öljyä ulos.
Pystyasennnossa ei öljyn mittatikku "löytänyt" enää öljynpintaa eli ilmeisesti enemmän tai vähemmän öljyä oli talviseisonnan aikana valahtanut öljysäiliöstä (runkoputkessa) koneeseen. Ulos ei ollut valunut yhtään ja hienosti moottori lähti käymään eikä pakoputkesta savuakaan pursunut eli tuskin öljyä on sylinteriin päässyt. (Pyöritin ekaksi varmuuden vuoksi kampiakselista ympäri varmistaakseni, ettei öljy ole tehnyt nestelukkoa sylinteriin.)
Ilmeisesti öljynkierron takaiskuventtiili on pettänyt ja öljy päässyt valumaan moottoriin.
Speksin mukaisen muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen öljyn pinta säiliössä nousi taas tikkuun oikeisiin lukemiin.
Pitäisikö tuosta öljyn valahtamisesta olla huolestunut vai onko se ominaisuus, joka saattaa tapahtua toisinaan? Ainakin startissa ei ilmennyt mitään poikkeavaa.
- Dominator
- Viestit: 1674
- Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
- Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
- Paikkakunta: Manse
Re: Dominator kysymyksiä
En olis kovin huolissani, samaa teki aikoinaan Dominaattorilla ja nykyään XR:llä jossa sama motti. Pääasia että öljy kiertää kun lyö vehkeen tulille..
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominator kysymyksiä
Se takaiskuventtiili ei tarvitse kummoistakaan roskaa jumiakseen auki, jousi on kuin mustekynässä. Eihän öljyn paikka ole kampikammiossa, mutta kuten sanottu, kyllä se sieltä hissukseen runkoon nousee. Ja jos öljyn alas valumiseen tarvittiin talvi, niin en jaksaisi huolestua.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
- jusupov2002
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Syys 08, 2015 3:38 pm
- Pyörä: Honda SLR650
- Paikkakunta: Tampere
Re: Dominator kysymyksiä
Tuli mieleenkin sellainen, että tässäkin tieto saattaa lisätä (tarpeettomasti) tuskaa.
Olen aivan hyvin saattanut aikaisemmin tehdä venttiilinvälysten tarkistukset aina pystyssä olevalla pyörällä, jolloin öljyn pinta ei ole moottorissa niin ylhäällä, että se valuisi kampiakselin pyöritysaukosta ulos.
Ja nyt poikkeuksellisesti avasin luukun pyörän ollessa kallistuneena luukun puolelle, jolloin öljyn pinta oli luukun alareunan yläpuolella.
Eli öljy on aina voinut seisonnan aikana valua säiliöstä moottoriin, mutta kun en ole siihen konkreettisesti ulos valuvan öljyn muodossa törmännyt, en ole asiaa edes huomannut.
Tässä kyseisessä moottorissa valmistajan ohjeiden mukaan öljyn pinnan korkeus säiliössä tarkistetaan vasta, kun moottori on käynyt tyhjäkäyntia muutaman minuutin. (Ja pumppu pumpannut öljyt moottorista säiliöön.)
Olen aivan hyvin saattanut aikaisemmin tehdä venttiilinvälysten tarkistukset aina pystyssä olevalla pyörällä, jolloin öljyn pinta ei ole moottorissa niin ylhäällä, että se valuisi kampiakselin pyöritysaukosta ulos.
Ja nyt poikkeuksellisesti avasin luukun pyörän ollessa kallistuneena luukun puolelle, jolloin öljyn pinta oli luukun alareunan yläpuolella.
Eli öljy on aina voinut seisonnan aikana valua säiliöstä moottoriin, mutta kun en ole siihen konkreettisesti ulos valuvan öljyn muodossa törmännyt, en ole asiaa edes huomannut.
Tässä kyseisessä moottorissa valmistajan ohjeiden mukaan öljyn pinnan korkeus säiliössä tarkistetaan vasta, kun moottori on käynyt tyhjäkäyntia muutaman minuutin. (Ja pumppu pumpannut öljyt moottorista säiliöön.)
Re: Dominator kysymyksiä
Tulipa sitten hommattua 93 vuosimallin domi. Onko kenelläkään ylimääräistä oikean puolen takakatetta?
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Dominator kysymyksiä
Ja minäkin Dominraadon hilasin pihaan. Ei ollut maailman kallein mutta ei ilmainenkaan. Pieni epäilys oli koeajolla kuuluvan, mielestäni ylimääräisen naputuksenkaltaisen äänen lähteen suhteen, normaalia vai ei. Olisi pitänyt passata siinä vaiheessa ja jättää muiden murheeksi, mutta kun puoli päivää oli ajettu hakereissua yhteen suuntaan niin kyytiinhän se tuli laitettua. Pihassa kuulostelin ääntä lisää ja arvelin että nokka/ketju/puolipuristinosasto täytyy tutkia kuitenkin heti ennenkuin ajoon ottaa. Purkaessa alkoi kiertopalkinnon hajua leijua ilmassa. Puolipuristin tuskin ääntä pitää kun se on jo heivattu mäkeen, ilmeisesti haettu äänen lähdettä jo ennenkin. Pp:n osat on vain jätetty pois mutta esim. puolipuristimen alla olevaa öljyreikää ei ole tukittu, olisiko käytännön vaikutusta öljyn jakautumiseen nokalla? Nokka itsessään ei ole kovin paha, kulumaa on samoin kuin keinuissa mutta monessa Taunuksessa oli pahemmat... Jakoketju jonkin verran kulunut mutta ei vielä silminnähden loppu ja ohjurit ihan ehjät. Kiristimestä on vaikea sanoa, räikkäsysteemi tuntui toimivan.
Lisää purkamalla paljastui nokan ja keinujen lisäksi toinen paikka mistä naputus voisi tulla. Mäntä ja sylinteri vaikuttivat lupaavilta. Mutta...männäntapin ja kiertokangen yläpään välys tuntui heti käteen kovin suurelta. Tarkemmin tutkiessa tappia "ristiin" heiluttamalla oikein kunnon välys, kohtisuoraan välystä on vähän hankampi todeta. Mittavehkeitä ei ole vielä tähän hätään mutta vaikuttaa huonolta. Onko RFVC koneita laittaneilla kokemusta kk:n yläpään / männäntapin kulumisesta? Onko oikeilla välyksillä eli kunnossa oleva yhdistelmä käytännössä välyksettömän tuntuinen? Tässä versiossa tappi holahtaa läpi kangen reijästä kun vähän hipaisee...
No kerranko sitä katensä pastaan iskee, jos on nurkissa toimivia koneita tai kunnossa olevaa alakertaa niin voi tarjota Ei olisi jaksanut nyt alkaa täyttä remppaa tekemään tuohon.
Lisää purkamalla paljastui nokan ja keinujen lisäksi toinen paikka mistä naputus voisi tulla. Mäntä ja sylinteri vaikuttivat lupaavilta. Mutta...männäntapin ja kiertokangen yläpään välys tuntui heti käteen kovin suurelta. Tarkemmin tutkiessa tappia "ristiin" heiluttamalla oikein kunnon välys, kohtisuoraan välystä on vähän hankampi todeta. Mittavehkeitä ei ole vielä tähän hätään mutta vaikuttaa huonolta. Onko RFVC koneita laittaneilla kokemusta kk:n yläpään / männäntapin kulumisesta? Onko oikeilla välyksillä eli kunnossa oleva yhdistelmä käytännössä välyksettömän tuntuinen? Tässä versiossa tappi holahtaa läpi kangen reijästä kun vähän hipaisee...
No kerranko sitä katensä pastaan iskee, jos on nurkissa toimivia koneita tai kunnossa olevaa alakertaa niin voi tarjota Ei olisi jaksanut nyt alkaa täyttä remppaa tekemään tuohon.
-
- Viestit: 2211
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Dominator kysymyksiä
Joku vanhan kansan ohje tapin välykselle oli sen suuntainen että kun tappi on öljyttynä reiässä, jonkun verran pitää kestää kallistaa ennenkuin valahtaa pihalle. Muistikuva hieman hatara tosin. Vaan samalla kun on auki, koittaisin tutkia onko seetirenkaat kunnolla kannessa kiinni. Nuo RFVC:t tykkää tiputella niitä. Seuraa kummallisia oireita kun välillä on puristuksia ja välillä ei, riippuen siitä onko rinkula sattunut lupsahtamaan paikalleen kunnolla.
-
- Viestit: 684
- Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
- Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Dominator kysymyksiä
Tuolla menetelmällä joskus muinoin korjaamolla hommissa ollessa uusia tapin heloja kalvaimella sopivaksi ajettiin. Lähinnä mietin kuinka paljon kulumaa voi tulla ennenkuin alkaa äänestä erottaa.
Seetit on yksi tutkimaton paikka. Tosin kansi näytti silmään hyvältä. Nopean soodapuhalluksen jälkeen ei näy halkeamia joita yleensä seetivikaisissa on. Pitää purkaa venttilit ja vähän keitellä kantta vielä niin näkee variseeko mitään.
Seetit on yksi tutkimaton paikka. Tosin kansi näytti silmään hyvältä. Nopean soodapuhalluksen jälkeen ei näy halkeamia joita yleensä seetivikaisissa on. Pitää purkaa venttilit ja vähän keitellä kantta vielä niin näkee variseeko mitään.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2009 1:53 pm
- Pyörä: Husqvarna fe 250 2018, Honda Dominator
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Dominator kysymyksiä
Onko kokemusta keulan jousista ja öljyn jäykkyydestä mikä olisi passeli? Mietin jos laittaisi progressiiviset jouset ja vähän jäykemmät öljyt. Onkohan 20w liian jäykkää?
Takana YSS iskari ja perä nousikin sillä mukavasti ja nyt keula tuntuu tosi löysältä.
Takana YSS iskari ja perä nousikin sillä mukavasti ja nyt keula tuntuu tosi löysältä.
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominator kysymyksiä
Itse ajan alkuperäisellä jousella, mutta asensin sitten "emulaattorit" keulaan. En pidä siitä kun jäykällä jousella ja paksuilla öljyillä keula lyö jatkuvasti käsille...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.