Dominator kysymyksiä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
napese
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 12:58 pm
Pyörä: R 1150 GS
Paikkakunta: Nastola

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja napese »

Ei siinä mitään "läppää" ollut. Ajoviima ohjautui alkuperäisen katteen ja plexin välistä. Tuuli ohjautui aiemmin rintaan ja plexin asennuksen jälkeen otsaan, missä se ei ainakaan minua haitannut.
Liitteet
nx 016.jpg
(819.98 KiB) Tiedosto ladattu 275 kertaa
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Ok, kiitoksia kovasti kuvasta.
Ja pakko myöntää, että on myös edustavamman näköinenkin noin! Tuo on varmasti yksi hyvä vaihtoehto lisää.
Avatar
Kaaleppi
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 12:32 pm
Pyörä: XT 660 X
Paikkakunta: Ylä-Kainuu

Domin kahvasuojat

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

Moro! Mistähän muuten löytyisi Domiin passelit kahvasuojat? Kaikenlaisia löytyy universaali kiinnityksellä jne. mutta olisi helpompi hankkia kun tietää että ne varmasti sopivat. Esim. peilien kiinnityksen pultin alle tai muuhun passeliin paikkaan :shock:

Ja edittiä vielä kun tuli mieleen: Minun -94 domin takavanteesta löytyy seuraava teksti; Akront 17-4.25-32-tr-796-f-dot ja kysynkin että onko tuo domin alkuperäinen takavanteen koko? Tuumakoko ainakin on noissa se 17.

Pyörääni on nimittäin vaihdettu edellisen omistajan toimesta 160/60 (battlax) takarengas ja eteen 17 tuuman vanne (supermotoa). Tarkoituksena on ajaa nuo renkaat loppuun ja vaihtaa passelimpi rengas varsinkin taakse joka sopisi paremmin soralle :twisted: Miten muuten renkaan leveydellä on vaikutusta ajettaessa kaksistaan?
Avatar
napese
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 12:58 pm
Pyörä: R 1150 GS
Paikkakunta: Nastola

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja napese »

Minulla oli Domissa Polisportin normaalit kahvasuojat jotka ovat tangon päässä kiinni. Sopivat hyvin sekä alkuperäiseen tankoon että Renthaliin. Muutaman kerran tuli testattua kahvasuojien kestävyyttä ja hyvin tuntuivat toimivan.
Liitteet
P1010173.JPG
(451.5 KiB) Tiedosto ladattu 194 kertaa
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Mulla myös polisportit, mut malli joka ei kiinnity stongan päähän. Saman näköinen kiinnitys muutoin, kuin edellisessä kuvassa. Aika tarkkaan yhdessä asennossa mahtuu jarruletkun ja vaijereiden välistä, mut mahtuu ja toimii. Kiinnittyy ainoastaan stongaputkeen.

Etuloksukin vaihtui Polisporttiin. Tuli ihan siistin näköinen, eikä enää lumi pakkaa etupyörää
juntturaan. :P
Avatar
Kaaleppi
Viestit: 264
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 12:32 pm
Pyörä: XT 660 X
Paikkakunta: Ylä-Kainuu

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kaaleppi »

Kiitos tiedosta, tilaan tällä viikolla polisportit. Kaipailisin vielä tietoa tuosta takavanteen leveydestä jos joku kehtaisi käydä katsomassa pyörästään tai muutoin tietää. Laitanpa vielä kuvan tästä ns. supermotosta :P
Liitteet
dominator2.jpg
(43.02 KiB) Tiedosto ladattu 217 kertaa
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Kurapyörä wiki kertoi näköjään '92 vuosimalliselle seuraavaa:

# Vanteet: alumiini, edessä 2.15 x 21", takana 2.50 x 17"
# Renkaat: edessä 90/90 x 21", takana 120/90 x 17"

Ja eiköpähän ne liene samat koko elinkaaren ajalta?
Omasta pyörästä en nyt ihan pysty käymään kattomassa kun se on 100km päässä..
Avatar
petrij
Viestit: 108
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 1:10 pm
Pyörä: RedHunter VH500
Paikkakunta: J:suu

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja petrij »

-Moro taas. Tohon ketjuratas asiaan jos palataan vielä niin kaksipuolikkaan 2005-> YZ:n taka-
rattaat käy Domiin pultinreiät suurentamalla 10mm:iin. Orkkikset taitaa olla kalliita mutta Renthalilta löytyy ainakin.

Petri
SS125A -> CB100 -> CB350F -> GS450L -> HVA WR125 -> XJ750 -> K100RT -> YZ250 -> R-E G2 350 -> NX650 -> WR250R -> Ariel VH500
Tallukka
Viestit: 73
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

Dominatorin osto on tässä mielessä ja tarkoitus olisi se ottaa suoraan talviajoon.

Onko kokemusta omaavilla heittää vinkkiä mahdollisista muutoksista talvikäyttöön (renkaiden ja uuden akun lisäksi)
- Onkos ollut tarvetta säätää käyntiä rikkaammalle?
- Lähteekö helposti käyntii pakkasessa seistyään vai alanko suosiolla rakentamaan siihen lämmittimen?
- Kannattaako vaihtaa tulppaa kylmempään?
- Etulokasuojan mahdollinen pini korotus ylemmäksi, ettei tukkeudu lumesta?
- Mahtuuko 5.10 välikelin takarengas pyörimään hyvin?
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Tallukka kirjoitti:Dominatorin osto on tässä mielessä ja tarkoitus olisi se ottaa suoraan talviajoon.

Onko kokemusta omaavilla heittää vinkkiä mahdollisista muutoksista talvikäyttöön (renkaiden ja uuden akun lisäksi)
- Onkos ollut tarvetta säätää käyntiä rikkaammalle?
- Lähteekö helposti käyntii pakkasessa seistyään vai alanko suosiolla rakentamaan siihen lämmittimen?
- Kannattaako vaihtaa tulppaa kylmempään?
- Etulokasuojan mahdollinen pini korotus ylemmäksi, ettei tukkeudu lumesta?
- Mahtuuko 5.10 välikelin takarengas pyörimään hyvin?
Hyvä talvipyörä on ollut ainakin pikkupakkasiin asti (-15*), eikä ainakaan minun ole tarvinnut suuttimia tai tulppaa vaihdella. Joku kuristettu versio saattaa kyllä mennäkin laihalle.

Käyntiin on lähtenyt aina hyvin, jollei pitkään seiso tallissa ajamatta. Pitemmän ajotauon jälkeen joutuu starttaamaan pidempään, riippumatta lämpötilasta.(Mistä lienee johtuukin ...haihtuiskohan bensa kaasarista) Ei ole minua liiemmin haitannut, kun yleensä en pidä montaa päivää ajotaukoa. Kiksi olisi tietysti hyvä bonus.

Etulokasuojan vaihdoin tänä talvena motomalliseen, joka talviloksuna ainakin tuntuisi toimivan hyvin. Viime talvena ei ollut ongelmia alkuperäisenkään kanssa, mut ei ollut paljoa luntakaan. Tämän talven ekassa kunnon lumimyrskyssä olikin sit etupyörä juntturassa ja orggislokari solmussa.

5.10 Välikelin Kingssi pyörii hyvin takana ilman ongelmia.

Valoja kannattaa parannella, jos ajelee pimeällä. H.I.D Xenonsatsi tuli itselle laitettua.
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RistoH »

petrij kirjoitti:-Moro taas. Tohon ketjuratas asiaan jos palataan vielä niin kaksipuolikkaan 2005-> YZ:n taka-
rattaat käy Domiin pultinreiät suurentamalla 10mm:iin. Orkkikset taitaa olla kalliita mutta Renthalilta löytyy ainakin.

Petri

Oletko ite tehny näin? Ne pultinreiät pystyy varmaan ihan pylväskoneella suurentamaan kotioloissa?
Tallukka
Viestit: 73
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

DOMI kirjoitti: Hyvä talvipyörä on ollut ainakin pikkupakkasiin asti (-15*), eikä ainakaan minun ole tarvinnut suuttimia tai tulppaa vaihdella. Joku kuristettu versio saattaa kyllä mennäkin laihalle.

Käyntiin on lähtenyt aina hyvin, jollei pitkään seiso tallissa ajamatta. Pitemmän ajotauon jälkeen joutuu starttaamaan pidempään, riippumatta lämpötilasta.(Mistä lienee johtuukin ...haihtuiskohan bensa kaasarista) Ei ole minua liiemmin haitannut, kun yleensä en pidä montaa päivää ajotaukoa. Kiksi olisi tietysti hyvä bonus.

Etulokasuojan vaihdoin tänä talvena motomalliseen, joka talviloksuna ainakin tuntuisi toimivan hyvin. Viime talvena ei ollut ongelmia alkuperäisenkään kanssa, mut ei ollut paljoa luntakaan. Tämän talven ekassa kunnon lumimyrskyssä olikin sit etupyörä juntturassa ja orggislokari solmussa.

5.10 Välikelin Kingssi pyörii hyvin takana ilman ongelmia.

Valoja kannattaa parannella, jos ajelee pimeällä. H.I.D Xenonsatsi tuli itselle laitettua.

Kiitoksia nopeasta informaatiosta - ajohalut senkun kasvavat :)

Jatketaanpa lisäkysymyksillä...

Eli onko tuossa vakiokaasarissa kiihdytyspumppua? -> Itselleni vastaten ettei ole.
Mietin vain että voisihan siihen tarvittaessa rakentaa sellaisen primeri sydeemin käynnistystä helpottamaan, jos tuota kiihdytyspumppua ei ole.

Oletteko ostaneet mistä kaatumarautoja, vai onko sama taivutella itse?

Mitä öljyjä on porukka Domissa käyttänyt talvella?

Mietin tosiaan tarvittaessa vaikka jotain 20W kahvalämppärin elementin asentamista öljypohjaan, jolloin mopon voisi laittaa roikan päähän auton tavoin. Ei tarvitsisi sitten niin paljoa välttämättä houkutella käyntiin mopon seisoessa työpäivän pakkasessa.
Tallukka
Viestit: 73
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

Domi on nyt talliin hankittuna ja odottaa välikelin renkaita allensa. Josko sitä pääsisi joulun pyhinä sitten kokeileen talviajoakin...
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Onneksi olkoon hankinnasta!
Tallukka
Viestit: 73
Liittynyt: La Marras 17, 2007 10:06 pm
Pyörä: KTM 300EXC

Re: Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

Tuohon pitäisi vielä talvirenkaat tosiaan alle vääntää ja kaatumaraudat valmistaa.
Takapumppu on myös jollain aikavälillä hankintalistalla...
Liitteet
IMG_0003.jpg
(1.99 MiB) Tiedosto ladattu 166 kertaa
Viimeksi muokannut Tallukka, To Joulu 25, 2008 7:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin