Dominator kysymyksiä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Dominator kysymyksiä
Te keillä ko ajopeli on niin miten pitkiä yhtäjaksoisia matkoja olette olette reissanneet??
Mitenkäs kaksipäällä ja tavaraa mukana, millainen on mopotin??
Mitä ollut kulutukset maantiellä ja mitä muuten??, eli minkäverran tankilla pääsee?
Onko transalpin tai africa twinin tankista dominaattoriin vai tarviketankki suosiolla etsintään??
kiitos ja kumarrus
terv Jussi
Mitenkäs kaksipäällä ja tavaraa mukana, millainen on mopotin??
Mitä ollut kulutukset maantiellä ja mitä muuten??, eli minkäverran tankilla pääsee?
Onko transalpin tai africa twinin tankista dominaattoriin vai tarviketankki suosiolla etsintään??
kiitos ja kumarrus
terv Jussi
- DOMI
- Viestit: 965
- Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
- Paikkakunta: Anjala
Reissaamiset on jääny Dominaattorilla tuommoisiin viikon baltian kiertoihin pisimmillään noin 400km päivätaipaleihin, mutta tahti on ollutkin leppoisaa ja väliin poikettu pienemmillekin poluille. Oikealla asenteella pidempikin reissu onnistuu varmasti.
Kahdelle pyörä on vähän pieni, etenkin jos tavarapakaasit on tarakalla. Tosin ollaan mun emännän kanssa ajeltu kahdestaan talvireissujakin, mut se on kevyt ja hoikka. Yleensä se tulee pidemmät reissut perässä omalla Vigorillaan.
Kulutus liikkuu 4-5l/100 haarukassa, eli 250-300km/tankillisella ainakin tuolla mun -95 mallilla(taitaa olla vähän isompi tankki kun vanhemmissa).
Ei ole oikeastaan ollut isompi ongelma tuo tankin koko, eikä varmaankaan kannata muiden tankkeja sovitella. Pidemmille taipaleille kannattaa ehkä kuitenkin etsiskellä toisenlaista pyörää.
Mukava ja kestävä pyörä, jolla on hauskaa poiketa pienimmillekin poluille. Hyvä ajaa hyvillä renkailla lumisillakin poluilla. Pidemmille "adventure" taipaleille voisin tietysti huolia vaikkapa LC8 Kotarin.
Kahdelle pyörä on vähän pieni, etenkin jos tavarapakaasit on tarakalla. Tosin ollaan mun emännän kanssa ajeltu kahdestaan talvireissujakin, mut se on kevyt ja hoikka. Yleensä se tulee pidemmät reissut perässä omalla Vigorillaan.
Kulutus liikkuu 4-5l/100 haarukassa, eli 250-300km/tankillisella ainakin tuolla mun -95 mallilla(taitaa olla vähän isompi tankki kun vanhemmissa).
Ei ole oikeastaan ollut isompi ongelma tuo tankin koko, eikä varmaankaan kannata muiden tankkeja sovitella. Pidemmille taipaleille kannattaa ehkä kuitenkin etsiskellä toisenlaista pyörää.
Mukava ja kestävä pyörä, jolla on hauskaa poiketa pienimmillekin poluille. Hyvä ajaa hyvillä renkailla lumisillakin poluilla. Pidemmille "adventure" taipaleille voisin tietysti huolia vaikkapa LC8 Kotarin.
Kiitos tietoiskusta...
Joo emännän pitää olla pieni ja hoikka, en mä nyt ite ala sentakia jättää heseateriaa väliin et pyörä hyytyy...
Onneksi mun emännällä on onnistunut runkosuunnittelu tässäsuhteessa, pitää jossaivälissä kiittää valmistajia/suunnittelijoita asiasta... Moottori välillä ottaa kierroksia aika pirusti ja on äänekäs, mutta onneksi ei kokoaikaa punarajalla vihellä... Hyvä emäntä on.. Nyt oon kyl ansainnu mopolla ajamista...
Jussi
Joo emännän pitää olla pieni ja hoikka, en mä nyt ite ala sentakia jättää heseateriaa väliin et pyörä hyytyy...
Onneksi mun emännällä on onnistunut runkosuunnittelu tässäsuhteessa, pitää jossaivälissä kiittää valmistajia/suunnittelijoita asiasta... Moottori välillä ottaa kierroksia aika pirusti ja on äänekäs, mutta onneksi ei kokoaikaa punarajalla vihellä... Hyvä emäntä on.. Nyt oon kyl ansainnu mopolla ajamista...
Jussi
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Semmonen puolitoista tuntia putkeen Domin ohjaimissa alkaa olla limitti jos haluaa että tunto säilyy sormissa. Selkeä singlepyörähän se on. Ja isolla tankilla ajaa rapiat 300 km (enempää en ole uskaltanut kokeilla kun en tiedä pelaako varatankkiasento ollankaan...).
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Lainaanpa tästä topicia kun luki jotta kysymyksiä Dominatorista..
Olisi tiedossa ´99 mallinen Domi jolla ajettu 21tkm. Milloin on tullut muutoksia malliin vai onko niitä juurikaan tullut edes? Ja minkälaisia?
Ja mitä paikkoja ko. prätkästä pitäisi tarkemmin katella ennen kuin nimeä ruvetaan paperiin pistämään?
Olisi tiedossa ´99 mallinen Domi jolla ajettu 21tkm. Milloin on tullut muutoksia malliin vai onko niitä juurikaan tullut edes? Ja minkälaisia?
Ja mitä paikkoja ko. prätkästä pitäisi tarkemmin katella ennen kuin nimeä ruvetaan paperiin pistämään?
- DOMI
- Viestit: 965
- Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
- Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
- Paikkakunta: Anjala
Jos kilometrit on todella tuossa, niin ei paljon mikään pitäis erota uudesta pyörästä. Katsoisin itse ekana etujarrulevyn ja jalkatappien kumien kunnon, niistä huomaa jos on enempi ajettu. Tietysti takaiskari kannattaa katsoa myös, mutta noilla kilometreillä kaiken pitäis olla lähes uudenveroista.RistoH kirjoitti:Lainaanpa tästä topicia kun luki jotta kysymyksiä Dominatorista..
Olisi tiedossa ´99 mallinen Domi jolla ajettu 21tkm. Milloin on tullut muutoksia malliin vai onko niitä juurikaan tullut edes? Ja minkälaisia?
Ja mitä paikkoja ko. prätkästä pitäisi tarkemmin katella ennen kuin nimeä ruvetaan paperiin pistämään?
Tuo taitaa olla uusimmasta päästä. 1988 tais poistua kiksi ja takajarru muuttui levyjarruksi. 1992 tais katteiden kiinnitys parantua ja tankki hieman suurentua. Katteet vaihtui taas 1995-96 erilaisiksi (erilliset varrelliset vilkut tuli takaisin). Eri maiden versiot poikkeaa toisistaan, joten vuosimalli ei kerro kaikkea(runkonumero paljastaa todellisen vuosimallin).
Katteiden istuvuus ja mahdolliset murtumat tietysti antaa kuvaa käytöstä. Hyvä pyörä kaikkiaan. Itse ostin 25Tkm ajetun -95 Domin kolmisen vuotta sitten talvipyöräksi. Nyt taitaa olla n.65Tkm mittarissa ilman mitään ongelmia. Pelaa kun kello kesät ja talvet.
Kiitoksia DOMI ajatuksen juoksusta! Kuvahan ei tietenkään kerro sitä viimeistä sanaa mutta siistiltä kyllä näytti se peli mitä itse tässä olen katellu. Saas nähä jos saapi välirahan soviteltua kohtuulliseksi niin saattaapi minusta tulla Dominaattoristi..
Mielenkiintoiselta ja luotettavalta pyörältä tuo kyllä vaikuttaa mitä täältä olen lueskellut. Eikös näin olekin?
Kaverilla on ´01 TransAlp ja se kuulostaa hieman liian painavalta ja ´matkamaiselta´ minulle niin tuo Dominator olisi siitä sitten hieman raaempi ja juuri sitä itse haeskelisin.
Jänniä aikoja elämästä nämä pyöräkuume jaksot!
Mielenkiintoiselta ja luotettavalta pyörältä tuo kyllä vaikuttaa mitä täältä olen lueskellut. Eikös näin olekin?
Kaverilla on ´01 TransAlp ja se kuulostaa hieman liian painavalta ja ´matkamaiselta´ minulle niin tuo Dominator olisi siitä sitten hieman raaempi ja juuri sitä itse haeskelisin.
Jänniä aikoja elämästä nämä pyöräkuume jaksot!
Joo, onhan noilla ajettu matkaakin. Tapasin 2005 Riian eteläpuolella Dalbir Singh-nimisen tyypin, joka oli ajanut kotimaastaan Singaporesta Englantiin Domilla. Kaverilta oli varastettu pyörä briteissä ja hän oli saanut sponssina käytetyn Domin, jolla oli palaamassa uuden tyttöystavänsä kanssa kaksi päällä Singaporeen Venäjän ja Mongolian, Kiinan, Laosin ja Kambodzan kautta. Dalbir jeesasi minua, kun Pan Europeanistani oli puhjennut rengas.
http://picasaweb.google.fi/aryynane/Dhalbir#
http://picasaweb.google.fi/aryynane/Dhalbir#
No sitä elä edes epäile! Hondahan muuten käytti täsmälleen samaa konetta vielä FMX-supermotossakin, joten sekin kertonee tekniikasta jotain. Ja varaosahuolto pelaa varmasti (jos niitä nyt sattuu tarvitsemaan ) kun konetta on tehty muuttumattomana vielä -06 pyöriin.RistoH kirjoitti:Kovasti tuntuu nyt puoltavia lauseita Dominaattorin puolesta tulevan! Taitaa siis ihan pätevä peli olla!
Itse ajattelen aika pitkälle samalla tavalla kuin sinäkin, eli pyörässä pitää olla riittävästi räväkkyyttä eikä liikaa painoa. Myöskään "pappamaisuus" ei ole toivottu ominaisuus, vaan kardaanin tilalla pitää olla kyrdaania! Ja vaikka Domi hyvin nämä vaatimukset täyttääkin, niin myös matkaominaisuudet ovat ainakin minulle täysin riittävät. Eli maantiellä pystyy kyllä ajamaan tankkausvälit ilman ongelmia. Siis jos haluaa..
Jos se katselemasi pyörä ei hirveän kaukana ole, ja haluat siitä jo Dominaattoriin hurahtaneen kuskin mielipiteen, niin lähden kyllä mielelläni avuksesi arvioimaan pyörää paikanpäälle. Siis jos kaipaat objektiivista kommenttia, myyjähän aina tietysti omaansa kehuu ja ostaja taas koittaa kaikki mahdolliset vikapaikat paikallistaa..
-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
No kysymys oli tehty Domille, mutta tässäkin olisi yksi vastaus aiheeseen.
http://lyhytlinkki.net/?s63wb5h0
http://lyhytlinkki.net/?s63wb5h0