Dominator kysymyksiä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Korpiklaani

Dominator kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Korpiklaani »

Te keillä ko ajopeli on niin miten pitkiä yhtäjaksoisia matkoja olette olette reissanneet??

Mitenkäs kaksipäällä ja tavaraa mukana, millainen on mopotin??

Mitä ollut kulutukset maantiellä ja mitä muuten??, eli minkäverran tankilla pääsee?

Onko transalpin tai africa twinin tankista dominaattoriin vai tarviketankki suosiolla etsintään??

kiitos ja kumarrus

terv Jussi :?
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Viesti Kirjoittaja DOMI »

Reissaamiset on jääny Dominaattorilla tuommoisiin viikon baltian kiertoihin pisimmillään noin 400km päivätaipaleihin, mutta tahti on ollutkin leppoisaa ja väliin poikettu pienemmillekin poluille. Oikealla asenteella pidempikin reissu onnistuu varmasti.

Kahdelle pyörä on vähän pieni, etenkin jos tavarapakaasit on tarakalla. Tosin ollaan mun emännän kanssa ajeltu kahdestaan talvireissujakin, mut se on kevyt ja hoikka. Yleensä se tulee pidemmät reissut perässä omalla Vigorillaan.

Kulutus liikkuu 4-5l/100 haarukassa, eli 250-300km/tankillisella ainakin tuolla mun -95 mallilla(taitaa olla vähän isompi tankki kun vanhemmissa).
Ei ole oikeastaan ollut isompi ongelma tuo tankin koko, eikä varmaankaan kannata muiden tankkeja sovitella. Pidemmille taipaleille kannattaa ehkä kuitenkin etsiskellä toisenlaista pyörää.

Mukava ja kestävä pyörä, jolla on hauskaa poiketa pienimmillekin poluille. Hyvä ajaa hyvillä renkailla lumisillakin poluilla. Pidemmille "adventure" taipaleille voisin tietysti huolia vaikkapa LC8 Kotarin. :wink:
Korpiklaani

Viesti Kirjoittaja Korpiklaani »

Kiitos tietoiskusta...

Joo emännän pitää olla pieni ja hoikka, en mä nyt ite ala sentakia jättää heseateriaa väliin et pyörä hyytyy...

Onneksi mun emännällä on onnistunut runkosuunnittelu tässäsuhteessa, pitää jossaivälissä kiittää valmistajia/suunnittelijoita asiasta... Moottori välillä ottaa kierroksia aika pirusti ja on äänekäs, mutta onneksi ei kokoaikaa punarajalla vihellä... Hyvä emäntä on.. Nyt oon kyl ansainnu mopolla ajamista...

Jussi
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Semmonen puolitoista tuntia putkeen Domin ohjaimissa alkaa olla limitti jos haluaa että tunto säilyy sormissa. Selkeä singlepyörähän se on. Ja isolla tankilla ajaa rapiat 300 km (enempää en ole uskaltanut kokeilla kun en tiedä pelaako varatankkiasento ollankaan...).
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Lainaanpa tästä topicia kun luki jotta kysymyksiä Dominatorista..
Olisi tiedossa ´99 mallinen Domi jolla ajettu 21tkm. Milloin on tullut muutoksia malliin vai onko niitä juurikaan tullut edes? Ja minkälaisia?
Ja mitä paikkoja ko. prätkästä pitäisi tarkemmin katella ennen kuin nimeä ruvetaan paperiin pistämään?
Avatar
DOMI
Viestit: 965
Liittynyt: La Touko 17, 2008 11:08 am
Pyörä: XT660Z Tennari -09, NX650-95 ja CBX1000
Paikkakunta: Anjala

Viesti Kirjoittaja DOMI »

RistoH kirjoitti:Lainaanpa tästä topicia kun luki jotta kysymyksiä Dominatorista..
Olisi tiedossa ´99 mallinen Domi jolla ajettu 21tkm. Milloin on tullut muutoksia malliin vai onko niitä juurikaan tullut edes? Ja minkälaisia?
Ja mitä paikkoja ko. prätkästä pitäisi tarkemmin katella ennen kuin nimeä ruvetaan paperiin pistämään?
Jos kilometrit on todella tuossa, niin ei paljon mikään pitäis erota uudesta pyörästä. Katsoisin itse ekana etujarrulevyn ja jalkatappien kumien kunnon, niistä huomaa jos on enempi ajettu. Tietysti takaiskari kannattaa katsoa myös, mutta noilla kilometreillä kaiken pitäis olla lähes uudenveroista.
Tuo taitaa olla uusimmasta päästä. 1988 tais poistua kiksi ja takajarru muuttui levyjarruksi. 1992 tais katteiden kiinnitys parantua ja tankki hieman suurentua. Katteet vaihtui taas 1995-96 erilaisiksi (erilliset varrelliset vilkut tuli takaisin). Eri maiden versiot poikkeaa toisistaan, joten vuosimalli ei kerro kaikkea(runkonumero paljastaa todellisen vuosimallin).
Katteiden istuvuus ja mahdolliset murtumat tietysti antaa kuvaa käytöstä. Hyvä pyörä kaikkiaan. Itse ostin 25Tkm ajetun -95 Domin kolmisen vuotta sitten talvipyöräksi. Nyt taitaa olla n.65Tkm mittarissa ilman mitään ongelmia. Pelaa kun kello kesät ja talvet. :wink:
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Kiitoksia DOMI ajatuksen juoksusta! Kuvahan ei tietenkään kerro sitä viimeistä sanaa mutta siistiltä kyllä näytti se peli mitä itse tässä olen katellu. Saas nähä jos saapi välirahan soviteltua kohtuulliseksi niin saattaapi minusta tulla Dominaattoristi.. :wink:
Mielenkiintoiselta ja luotettavalta pyörältä tuo kyllä vaikuttaa mitä täältä olen lueskellut. Eikös näin olekin?
Kaverilla on ´01 TransAlp ja se kuulostaa hieman liian painavalta ja ´matkamaiselta´ minulle niin tuo Dominator olisi siitä sitten hieman raaempi ja juuri sitä itse haeskelisin.
Jänniä aikoja elämästä nämä pyöräkuume jaksot!
Avatar
napese
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Touko 24, 2006 12:58 pm
Pyörä: R 1150 GS
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja napese »

Minä ajoin Dominaattorilla Saariselältä Lahden seudulle. Pysähtymisiä oli vain pakolliset tankkaukset. Matkaa tuli yli 1000km. No proplems.
xx851z
Viestit: 259
Liittynyt: La Joulu 30, 2006 1:18 pm
Pyörä: XL1000V
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja xx851z »

Joo, onhan noilla ajettu matkaakin. Tapasin 2005 Riian eteläpuolella Dalbir Singh-nimisen tyypin, joka oli ajanut kotimaastaan Singaporesta Englantiin Domilla. Kaverilta oli varastettu pyörä briteissä ja hän oli saanut sponssina käytetyn Domin, jolla oli palaamassa uuden tyttöystavänsä kanssa kaksi päällä Singaporeen Venäjän ja Mongolian, Kiinan, Laosin ja Kambodzan kautta. Dalbir jeesasi minua, kun Pan Europeanistani oli puhjennut rengas.
http://picasaweb.google.fi/aryynane/Dhalbir#
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Kovasti tuntuu nyt puoltavia lauseita Dominaattorin puolesta tulevan! Taitaa siis ihan pätevä peli olla!
Avatar
Coroner
Viestit: 329
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:26 am
Pyörä: Myyty..
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Coroner »

RistoH kirjoitti:Kovasti tuntuu nyt puoltavia lauseita Dominaattorin puolesta tulevan! Taitaa siis ihan pätevä peli olla!
No sitä elä edes epäile! Hondahan muuten käytti täsmälleen samaa konetta vielä FMX-supermotossakin, joten sekin kertonee tekniikasta jotain. Ja varaosahuolto pelaa varmasti (jos niitä nyt sattuu tarvitsemaan :wink: ) kun konetta on tehty muuttumattomana vielä -06 pyöriin.

Itse ajattelen aika pitkälle samalla tavalla kuin sinäkin, eli pyörässä pitää olla riittävästi räväkkyyttä eikä liikaa painoa. Myöskään "pappamaisuus" ei ole toivottu ominaisuus, vaan kardaanin tilalla pitää olla kyrdaania! :twisted: Ja vaikka Domi hyvin nämä vaatimukset täyttääkin, niin myös matkaominaisuudet ovat ainakin minulle täysin riittävät. Eli maantiellä pystyy kyllä ajamaan tankkausvälit ilman ongelmia. Siis jos haluaa.. :shock: :wink:

Jos se katselemasi pyörä ei hirveän kaukana ole, ja haluat siitä jo Dominaattoriin hurahtaneen kuskin mielipiteen, niin lähden kyllä mielelläni avuksesi arvioimaan pyörää paikanpäälle. Siis jos kaipaat objektiivista kommenttia, myyjähän aina tietysti omaansa kehuu ja ostaja taas koittaa kaikki mahdolliset vikapaikat paikallistaa.. :roll:

-J-
On-road, Off-road, No-road, anything goes!
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja RistoH »

DOMI kirjoitti:Eri maiden versiot poikkeaa toisistaan, joten vuosimalli ei kerro kaikkea(runkonumero paljastaa todellisen vuosimallin).

Onko sulla DOMI tietoa mistä löytää nämä vuosimalli/runkonumero tiedot?
xx851z
Viestit: 259
Liittynyt: La Joulu 30, 2006 1:18 pm
Pyörä: XL1000V
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja xx851z »

No kysymys oli tehty Domille, mutta tässäkin olisi yksi vastaus aiheeseen.

http://lyhytlinkki.net/?s63wb5h0
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja RistoH »

No enpä pahakseni pistä vaikka vastasitkin! :wink:
Ja kiitoksia linkistä!
Siitäpähän voivat muutkin omaa Hondaansa omaansa tarkastella.
RistoH
Viestit: 242
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 2:43 pm
Pyörä: Dominator
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja RistoH »

Tuon avulla selvisi, että vaikka ens. rek. päivä pyörässä josta kauppoja hieroskelen on 1999 niin pyörän valmistusvuosi onkin 1997! Liekkö muuttunu sitten jos vertaa 97/99 pyöriä?
Vastaa Viestiin