KTM 990 adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
tertsu
Viestit: 2813
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja tertsu »

Nyt on koeajo suoritettu SE:n vietereillä ja nyt keula toimii hienosti. Koitin hakea oikein pahoja paikkoja, jossa ennen on pohjaillut ja ei mitään ongelmia. Syvällä se keula nytkin käy oikein isossa heitossa, mutta niinhän sen pitääkin. Laitoin spacereita yht. 1,5 cm, joten jousen mitta on niiden kanssa sama kuin alkuperäisenkin. Esijännitystä laitoin kokeeksi vain yhden kierroksen ja sekin napsahti kerrasta kohdilleen. Muut keulan säädät on ohjekirjan "Mukava" mukaiset. Samalla tuli testattua myös uus rengaspari, edessä Metzelerin Unicross ja takana Mitas C-02. Kyllä pitää soralla, mudassa ja uppohiekallakin.
Kura lentää...
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Tase »

tertsu kirjoitti:Nyt on koeajo suoritettu SE:n vietereillä ja nyt keula toimii hienosti. Koitin hakea oikein pahoja paikkoja, jossa ennen on pohjaillut ja ei mitään ongelmia. Syvällä se keula nytkin käy oikein isossa heitossa, mutta niinhän sen pitääkin. Laitoin spacereita yht. 1,5 cm, joten jousen mitta on niiden kanssa sama kuin alkuperäisenkin. Esijännitystä laitoin kokeeksi vain yhden kierroksen ja sekin napsahti kerrasta kohdilleen. Muut keulan säädät on ohjekirjan "Mukava" mukaiset. Samalla tuli testattua myös uus rengaspari, edessä Metzelerin Unicross ja takana Mitas C-02. Kyllä pitää soralla, mudassa ja uppohiekallakin.
Hyvä että homma onnistui. Minulla on vielä koejot ja säädot Jeffin jousilla tekemättä. Mutta hyvin ne sujahti paikoilleen ja esijännityksen sai alustavasti kohdalleen.
Avatar
RKi990
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 1:14 pm
Pyörä: 990 Adv ABS+S
Paikkakunta: Porvoo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja RKi990 »

Osaako joku adven takaiskarin kanssa puuhailut kertoa että onnistuuko sen alemman haarukan pyöräytys 180 astetta ympäri helposti vai pitääkö iskaria hajottaa enemmänkin? Eli iskarihuollossa oli lipsahtanut rebound-säätöruuvi väärälle puolelle..
Timppa(Varadero)
Viestit: 196
Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
Pyörä: 1190 Adventure
Paikkakunta: Suomussalami

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Timppa(Varadero) »

RKi990 kirjoitti:Osaako joku adven takaiskarin kanssa puuhailut kertoa että onnistuuko sen alemman haarukan pyöräytys 180 astetta ympäri helposti vai pitääkö iskaria hajottaa enemmänkin? Eli iskarihuollossa oli lipsahtanut rebound-säätöruuvi väärälle puolelle..
Uskosin että onnistuu ihan vaan pyöräyttämällä, ainoa mikä sitä jarruttaa on jousen esijännitys. Iskarin varsi/mäntä noin niinku yleensä pyörii ihan rajattomasti iskarin sisällä. Ei muuta ku tolokusti kiinni ja pyöräytät kohalleen!
Avatar
RKi990
Viestit: 104
Liittynyt: Ma Kesä 08, 2009 1:14 pm
Pyörä: 990 Adv ABS+S
Paikkakunta: Porvoo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja RKi990 »

Timppa(Varadero) kirjoitti:Uskosin että onnistuu ihan vaan pyöräyttämällä, ainoa mikä sitä jarruttaa on jousen esijännitys. Iskarin varsi/mäntä noin niinku yleensä pyörii ihan rajattomasti iskarin sisällä. Ei muuta ku tolokusti kiinni ja pyöräytät kohalleen!
Hyvä, kiitokset!
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Adveen lisävarusteita myynnissä:

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11&t=18279


Ja koko pyöräkin on kaupan jos joku näin syksyllä haluaa ostaa..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Avatar
Timo Tasakaasu
Viestit: 914
Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
Pyörä: 1190Adv, 660SMC
Paikkakunta: Somero

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Timo Tasakaasu »

Nyt on tullut JT:n hakukoneeseen KTM:n isolohkoonkin takarattaita. Vakio 42- ja isompi 45-hampaisista saa valita.

JT
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Corni
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 8:05 am
Pyörä: Myyty

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Corni »

Timo Tasakaasu kirjoitti:Nyt on tullut JT:n hakukoneeseen KTM:n isolohkoonkin takarattaita. Vakio 42- ja isompi 45-hampaisista saa valita.

JT
Onko tietoa, miten hyvin käy noi JT:n eturattaan hammastukset akseliin LC8:ssa? Jostain muistan lukeneeni, että hammastukset ei ihan mätsää ja noilla saa poorit kulutettua akselista. Kaapissa meinaan odottaa täydellinen ketjurataspaketti JT:n rattailla, DIDn ketjulla ja mietityttää uskaltaako tuon eturattaan käyttää vai laittaako suosiolla alkuperäisen..

-C
Avatar
Happi
Viestit: 2868
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Happi »

Ihan uteliaisuudesta kysyn. Löytyykö 990 Adventure 06-08 mopoista vakiona ABS?

Happi
Avatar
ramirin
Viestit: 1373
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
Pyörä: Ready To Push
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Happi kirjoitti:Ihan uteliaisuudesta kysyn. Löytyykö 990 Adventure 06-08 mopoista vakiona ABS?

Happi
950 --> ei abseja

990 --> on abs

990 S/R --> ei abs
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Peltsi
Viestit: 2802
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Oli muuten edullinen 990 Adven perusmalli tuola konkkahuutokauppa sivustolla myynnisä. Eilen kun katoin niin oli vielä sievästi alle 7000.
Paskapuhetta, mutta uskon.
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

Viimein löyty pyörä tossa kesällä. Ensin kuvista kattelin, notta onhan helvatan ruma pleksi pyörässä. No, kun hinta oli noin bout kohillaan niin aattelin, että saahan siihen uudenkin pleksin rahalla. Kotimatkalla Trelta ihmettelin, että onko nuo skorpparin renkaat uutena oikeasti näin kovaääniset. Sitten tajusin, että olin unohtanut laittaa liikkeestä lähtiessä tulppia korviin ja samalla tajusin, että eihän kypärään tule tuulen suhaustakaan. Ei pienintäkään pauketta mitä oli 650 gessussa ollut. Koska kypärä oli sama kuin menomatkalla (paikallisista marketeista ehkä halvin mitä löytyy enturo potta) ja en ollut matkalla kutistunut 180cm, tulin siihen tulokseen, että kaikki on tuon pleksin ansiota. Ei ole tullut pieneen mieleenkään vaihtaa pelksiä toiseksi vaikka malli on melko ankea tuossa nykyisessä. Ohessa parit kuvat edellisen omistajan luomuksesta. Tuskin on tekijänoikeuksin suojattu, joten uskoisin, että saa kopioida.
Liitteet
takaa.jpg
sivusta.jpg
likeltä.png
etuviisto.jpg
Edestä.jpg
Avatar
amaunu
Viestit: 650
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Tosiaan on ruma kuin pyöräki. Mutta jos aerodynamiikan lait sitä tottelee sen täytyy olla kaunis. Melkein kannattais linkittää tuonne ameriikan kuravoorumille jossa pleksi-ketju on kestoaihe vuodesta toiseen.
-ari
jaa
Viestit: 784
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja jaa »

amaunu kirjoitti:Tosiaan on ruma kuin pyöräki. Mutta jos aerodynamiikan lait sitä tottelee sen täytyy olla kaunis. Melkein kannattais linkittää tuonne ameriikan kuravoorumille jossa pleksi-ketju on kestoaihe vuodesta toiseen.
Done
Avatar
ÖÖ.
Viestit: 905
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 11:43 pm
Pyörä: 990 Adv, ZX-12R
Paikkakunta: Sauvo

Re: KTM 990 adventure

Viesti Kirjoittaja ÖÖ. »

Ompa tosiaan melko härskin näköinen keksintö. Pääasia kuitenkin että toimii. Olen ite tainnu ajella koko kesän niin hiljaa ettei ole tullu mieleenkään pleksin säätäminen, tai sitten vaan on jo tottunu.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]
Vastaa Viestiin