KTM 990 adventure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- tertsu
- Viestit: 2813
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
Nyt on koeajo suoritettu SE:n vietereillä ja nyt keula toimii hienosti. Koitin hakea oikein pahoja paikkoja, jossa ennen on pohjaillut ja ei mitään ongelmia. Syvällä se keula nytkin käy oikein isossa heitossa, mutta niinhän sen pitääkin. Laitoin spacereita yht. 1,5 cm, joten jousen mitta on niiden kanssa sama kuin alkuperäisenkin. Esijännitystä laitoin kokeeksi vain yhden kierroksen ja sekin napsahti kerrasta kohdilleen. Muut keulan säädät on ohjekirjan "Mukava" mukaiset. Samalla tuli testattua myös uus rengaspari, edessä Metzelerin Unicross ja takana Mitas C-02. Kyllä pitää soralla, mudassa ja uppohiekallakin.
Kura lentää...
-
Tase
- Viestit: 2629
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
- Paikkakunta: Oulu
Re: KTM 990 adventure
Hyvä että homma onnistui. Minulla on vielä koejot ja säädot Jeffin jousilla tekemättä. Mutta hyvin ne sujahti paikoilleen ja esijännityksen sai alustavasti kohdalleen.tertsu kirjoitti:Nyt on koeajo suoritettu SE:n vietereillä ja nyt keula toimii hienosti. Koitin hakea oikein pahoja paikkoja, jossa ennen on pohjaillut ja ei mitään ongelmia. Syvällä se keula nytkin käy oikein isossa heitossa, mutta niinhän sen pitääkin. Laitoin spacereita yht. 1,5 cm, joten jousen mitta on niiden kanssa sama kuin alkuperäisenkin. Esijännitystä laitoin kokeeksi vain yhden kierroksen ja sekin napsahti kerrasta kohdilleen. Muut keulan säädät on ohjekirjan "Mukava" mukaiset. Samalla tuli testattua myös uus rengaspari, edessä Metzelerin Unicross ja takana Mitas C-02. Kyllä pitää soralla, mudassa ja uppohiekallakin.
Re: KTM 990 adventure
Osaako joku adven takaiskarin kanssa puuhailut kertoa että onnistuuko sen alemman haarukan pyöräytys 180 astetta ympäri helposti vai pitääkö iskaria hajottaa enemmänkin? Eli iskarihuollossa oli lipsahtanut rebound-säätöruuvi väärälle puolelle..
-
Timppa(Varadero)
- Viestit: 196
- Liittynyt: La Syys 22, 2007 10:58 am
- Pyörä: 1190 Adventure
- Paikkakunta: Suomussalami
Re: KTM 990 adventure
Uskosin että onnistuu ihan vaan pyöräyttämällä, ainoa mikä sitä jarruttaa on jousen esijännitys. Iskarin varsi/mäntä noin niinku yleensä pyörii ihan rajattomasti iskarin sisällä. Ei muuta ku tolokusti kiinni ja pyöräytät kohalleen!RKi990 kirjoitti:Osaako joku adven takaiskarin kanssa puuhailut kertoa että onnistuuko sen alemman haarukan pyöräytys 180 astetta ympäri helposti vai pitääkö iskaria hajottaa enemmänkin? Eli iskarihuollossa oli lipsahtanut rebound-säätöruuvi väärälle puolelle..
Re: KTM 990 adventure
Hyvä, kiitokset!Timppa(Varadero) kirjoitti:Uskosin että onnistuu ihan vaan pyöräyttämällä, ainoa mikä sitä jarruttaa on jousen esijännitys. Iskarin varsi/mäntä noin niinku yleensä pyörii ihan rajattomasti iskarin sisällä. Ei muuta ku tolokusti kiinni ja pyöräytät kohalleen!
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 990 adventure
Adveen lisävarusteita myynnissä:
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11&t=18279
Ja koko pyöräkin on kaupan jos joku näin syksyllä haluaa ostaa..
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11&t=18279
Ja koko pyöräkin on kaupan jos joku näin syksyllä haluaa ostaa..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
- Timo Tasakaasu
- Viestit: 914
- Liittynyt: To Loka 21, 2004 9:13 am
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
- Paikkakunta: Somero
Re: KTM 990 adventure
Nyt on tullut JT:n hakukoneeseen KTM:n isolohkoonkin takarattaita. Vakio 42- ja isompi 45-hampaisista saa valita.
JT
JT
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Re: KTM 990 adventure
Onko tietoa, miten hyvin käy noi JT:n eturattaan hammastukset akseliin LC8:ssa? Jostain muistan lukeneeni, että hammastukset ei ihan mätsää ja noilla saa poorit kulutettua akselista. Kaapissa meinaan odottaa täydellinen ketjurataspaketti JT:n rattailla, DIDn ketjulla ja mietityttää uskaltaako tuon eturattaan käyttää vai laittaako suosiolla alkuperäisen..Timo Tasakaasu kirjoitti:Nyt on tullut JT:n hakukoneeseen KTM:n isolohkoonkin takarattaita. Vakio 42- ja isompi 45-hampaisista saa valita.
JT
-C
Re: KTM 990 adventure
Ihan uteliaisuudesta kysyn. Löytyykö 990 Adventure 06-08 mopoista vakiona ABS?
Happi
Happi
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 990 adventure
950 --> ei absejaHappi kirjoitti:Ihan uteliaisuudesta kysyn. Löytyykö 990 Adventure 06-08 mopoista vakiona ABS?
Happi
990 --> on abs
990 S/R --> ei abs
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: KTM 990 adventure
Oli muuten edullinen 990 Adven perusmalli tuola konkkahuutokauppa sivustolla myynnisä. Eilen kun katoin niin oli vielä sievästi alle 7000.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Viimein löyty pyörä tossa kesällä. Ensin kuvista kattelin, notta onhan helvatan ruma pleksi pyörässä. No, kun hinta oli noin bout kohillaan niin aattelin, että saahan siihen uudenkin pleksin rahalla. Kotimatkalla Trelta ihmettelin, että onko nuo skorpparin renkaat uutena oikeasti näin kovaääniset. Sitten tajusin, että olin unohtanut laittaa liikkeestä lähtiessä tulppia korviin ja samalla tajusin, että eihän kypärään tule tuulen suhaustakaan. Ei pienintäkään pauketta mitä oli 650 gessussa ollut. Koska kypärä oli sama kuin menomatkalla (paikallisista marketeista ehkä halvin mitä löytyy enturo potta) ja en ollut matkalla kutistunut 180cm, tulin siihen tulokseen, että kaikki on tuon pleksin ansiota. Ei ole tullut pieneen mieleenkään vaihtaa pelksiä toiseksi vaikka malli on melko ankea tuossa nykyisessä. Ohessa parit kuvat edellisen omistajan luomuksesta. Tuskin on tekijänoikeuksin suojattu, joten uskoisin, että saa kopioida.
- amaunu
- Viestit: 650
- Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
- Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
- Paikkakunta: Nokia
Re: KTM 990 adventure
Tosiaan on ruma kuin pyöräki. Mutta jos aerodynamiikan lait sitä tottelee sen täytyy olla kaunis. Melkein kannattais linkittää tuonne ameriikan kuravoorumille jossa pleksi-ketju on kestoaihe vuodesta toiseen.
-ari
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: KTM 990 adventure
Doneamaunu kirjoitti:Tosiaan on ruma kuin pyöräki. Mutta jos aerodynamiikan lait sitä tottelee sen täytyy olla kaunis. Melkein kannattais linkittää tuonne ameriikan kuravoorumille jossa pleksi-ketju on kestoaihe vuodesta toiseen.
Re: KTM 990 adventure
Ompa tosiaan melko härskin näköinen keksintö. Pääasia kuitenkin että toimii. Olen ite tainnu ajella koko kesän niin hiljaa ettei ole tullu mieleenkään pleksin säätäminen, tai sitten vaan on jo tottunu.
"Kuta huonommat ja mäkisemmät tiet ovat, sitä voimakkaampi täytyy moottoripyörän olla." [Moottoripyörä ja sen hoito, s 9, vuodelta 1924]