Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Å
Pyörä: Liian monta

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Å »

Itsekin rakentelin melkolailla heti pyörän saatuani toisen virran ulosoton tupakansytkäkoolla, koska bemun omasta pystyy ottamaan max 5A ulos. Tuota lisäpistoketta käytän myös pyörän lataamiseen (jos tarvii) ja johtojen paksuus on sellainen, että sen kautta pystyisi antamaan myös apuvirtaa käynnistykseen - sulakkeena olen tosin pitänyt nyt 15A, mutta se on vaihdettavissa alle minuutissa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
b4rb4p4p4
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja b4rb4p4p4 »

Å kirjoitti:Laadukas käsipumppu on varma valinta. Kevyt ja varmatoiminen. Ei ne nyt niin kamalia ole käsin pumpata - tosin itse olen onnistunut välttämään kumien puhkomiset.
Mietin tuota että jos haluaa varman ja vähän tilaa vievän niin kyllä se kääntyy tuon käsipumpun puoleen, täytyy käydä kattelemassa josko sellasen jostain löytäs.
doope
Pyörä: ex-dr650

Viesti Kirjoittaja doope »

b4rb4p4p4 kirjoitti:Mitenkäs on porukka hoitanut renkaan täytöt matkalla? Onko mukana millaisia pumppuja, tarttis ostaa sellaisen mikä mahtuu hyvin mukaan?
Mä kuskaan bilteman paikkasarjaa mukana http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=82573
tosin lisännyt mukaan sisärenkaan paikkoja ja rengasraudan.
Muddy Waters
Pyörä: KTM+GSA

Viesti Kirjoittaja Muddy Waters »

Ajattelin tuossa asennella led-huomiovalot eteen mutta heräsi mieleeni kyssäri että mites kannattais tehdä liitokset? Olisko ideaa?
It is good to have an end to journey toward;
but it is the journey that matters, in the end.
-Ernest Hemingway-
Miikka

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Muddy Waters kirjoitti:Ajattelin tuossa asennella led-huomiovalot eteen mutta heräsi mieleeni kyssäri että mites kannattais tehdä liitokset? Olisko ideaa?
No koska yleensä mopo karkaa käsistä sen kolvin kanssa, ennemmin tai myöhemmin, niin itse asensin itse ensitöikseni Centech AP2 boksin. Siitä on sitten helppo lähtee laajentamaan erilaisia erittäin tarpeellisia/tarpeettomia sähköviritelmiä.. :roll:

Toinen hyvä on Fuzeblock.

Jos oot satavarma, ettet lisää muita sähköä syöviä vempaimia, niin sit ei tietty kannata.
Siinä tapauksessa voit vaikka teurastaa sen GPS-virranulostulon (valetankin alla), niin saat
avaimen canbusin mukana syttyvät/sammuvat mummonkarkottimet. Jos siis sille plugille ei ole
muuta käyttöä.

Savun haihtumista odotellessa,

-m
Muddy Waters

Tänks.
Koskapa tämä on vasta ensimmäinen viritelmä sähköpuolella pyörään niin voisin kyllä ajatella tuota Centechiä...
Ilmoittelempa miten äijän kävi 8)
-Ernest Hemingway-
Kode
Pyörä: F800GS /-11

Viesti Kirjoittaja Kode »

Sähköistä puheenollen.. Saako tosta härvelistä jotenkin valot pois, vai palaako aina vaan. 1200GS;n ominaisuuksiin kai kuuluu et jotenkin saa, eli painelemalla vilkunkatkaisimia tai jotain?? Saako 8gessussa, olis nimittäin hyvä jos akku vetelee viimeisiään ja jossain hornantuutissa... Meneekö valokatkaisin rakenteluun..? Tietääkö joku? Olen jo yrittänyt painella kaikkia nappeja, vaan ei onnistu joka ei ole kyllä mitään uutta :|
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Kode kirjoitti:Sähköistä puheenollen.. Saako tosta härvelistä jotenkin valot pois, vai palaako aina vaan. 1200GS;n ominaisuuksiin kai kuuluu et jotenkin saa, eli painelemalla vilkunkatkaisimia tai jotain?? Saako 8gessussa, olis nimittäin hyvä jos akku vetelee viimeisiään ja jossain hornantuutissa... Meneekö valokatkaisin rakenteluun..? Tietääkö joku? Olen jo yrittänyt painella kaikkia nappeja, vaan ei onnistu joka ei ole kyllä mitään uutta :|
Ei ainakaan näissä ensimmäisissä saa muutenkuin polttimot irrottamalla :P
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
800cc
Pyörä: ?

Viesti Kirjoittaja 800cc »

Kode kirjoitti:Sähköistä puheenollen.. Saako tosta härvelistä jotenkin valot pois, vai palaako aina vaan. 1200GS;n ominaisuuksiin kai kuuluu et jotenkin saa, eli painelemalla vilkunkatkaisimia tai jotain?? Saako 8gessussa, olis nimittäin hyvä jos akku vetelee viimeisiään ja jossain hornantuutissa... Meneekö valokatkaisin rakenteluun..? Tietääkö joku? Olen jo yrittänyt painella kaikkia nappeja, vaan ei onnistu joka ei ole kyllä mitään uutta :|
Lue käyttöohjekirjasta kohta "parkkitoiminto". Muistaakseni sen sai pois päältä, virrat päälle ja samantien pois virtalukosta.
Miikka

Tällä tekniikalla saa:

Turning the Headlights OFF

1. Turn the ignition on and allow the startup-check cycle to complete. The headlights will be off (this is normal).
2. Hold turn-signal cancel switch for 4-5 secs.
3. Hold right turn-signal switch for 4-5 secs.
4. Start engine.
Lights should remain OFF.

..mutta valot hyppää päälle heti kun ajat pari metriä. :roll:
Eli pirun kätevä ja tarpeellinen niksipirkkavinkki.

-m
Kode
Pyörä: F800GS /-11

Viesti Kirjoittaja Kode »

Miikka kirjoitti:
Tällä tekniikalla saa:

Turning the Headlights OFF

1. Turn the ignition on and allow the startup-check cycle to complete. The headlights will be off (this is normal).
2. Hold turn-signal cancel switch for 4-5 secs.
3. Hold right turn-signal switch for 4-5 secs.
4. Start engine.
Lights should remain OFF.

..mutta valot hyppää päälle heti kun ajat pari metriä. :roll:
Eli pirun kätevä ja tarpeellinen niksipirkkavinkki.

-m

Kiitokset taas hyvistä neuvoista, ihmeellistä ettei tuotakaan voi käyttöohjekirjassa lukea tai sitten olen täysin sokea.. Toivotaan et toimii mullakin. Miten näitä härveleitä oppis käyttään, huoltaan ja korjaamaan ilman tätä foorumia, kysyn vaan.. :lol:
Minkä huollan, sen myös korjaan.
peteace
Pyörä: kauramoottori

Viesti Kirjoittaja peteace »

Mopo tuli jemmattua vähän kauemmaksi talven ajaksi, ja tietenkään talvea ei ole vielä tullutkaan. Välillä sitä pitää kuitenkin käydä ropailemassa. Tästäpä johtuen kysäisenkin nyt, jos joku jolla on gessu lähellä, voisi mitata pakoputken alkukäyrän halkaisijan?

Tietenkin vielä parempi olis, jos joku osais suoraan kertoa, minkä kokoisilla putkiklemmareilla saa Bilteman pakoputken suojuksen kätevimmin kiinni?

Kiitos jo etukäteen!
Perhokalastaja
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Perhokalastaja »

Pakoputken alkukäyrän halkaisija on 38 mm (varmaan riittävä tarkkuus). Eiköhän tällä tiedolla saa sopivan klemmarinkin.
Muddy Waters

Tää on taas luokkaa tyhmä kysymys, mutta ekaa kertaa ihka uuren pyörän omistajana pitääkö mun ottaa mitään erikoista huomioon kun pyörän laitan talviteloille hetkeksi? N.2-3kk lämpimässsä tallissa... Siis ihan normijuttujen lisäksi... Saimpa mittariin kuitenki jo 5854km!!!
Sain ledit keulalle ja on hyvän näköiset, laitan kuvaa jahka saa aikaiseksi...
-Ernest Hemingway-
Miikka

Kuva

Täten julistan meisselikauden avatuksi! :mrgreen:
Vastaa Viestiin