Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Harri Hemmilä
- Pyörä: R1200GS
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Kannattaa tosiaan ensin lämmittää vaikka pienellä kaasutoholla sitä laakeripesän ympäristöä niin lähtee helpommin laakeri irti...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Melko löysässä ne on, mutta ei lämmittäminen pahaa tee - no ehkä navan maalipinnalle, jos ei ole varovainen.Harri Hemmilä kirjoitti:Kannattaa tosiaan ensin lämmittää vaikka pienellä kaasutoholla sitä laakeripesän ympäristöä niin lähtee helpommin laakeri irti...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Erittäin mielenkiintoinen ja viihdyttävä viestiketju Advriderissä kasigessun nokkaketjun vaihdosta. Moottori näyttää muuten hyväkuntoiselta, vaikka on lähes 150 tkm ajettu.
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=727687
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=727687
Viimeksi muokannut xx851z, Su Loka 09, 2011 12:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuumailmapuhaltimella, kuumailmapuhaltimella...Å kirjoitti:Melko löysässä ne on, mutta ei lämmittäminen pahaa tee - no ehkä navan maalipinnalle, jos ei ole varovainen.Harri Hemmilä kirjoitti:Kannattaa tosiaan ensin lämmittää vaikka pienellä kaasutoholla sitä laakeripesän ympäristöä niin lähtee helpommin laakeri irti...
-
kujalas
- Pyörä: KTM 200 EXC, F800GS
Lämmitystä lämmitystä. Kuumailmapuheltimeen vaihdettu jo uusi johto...
Ja uudet laakerit vastaavasti voinee laitella pakastimeen ja sieltä suoraan paikoilleen. Tosin ymmärsin, etteivät välttämättä ole tiukat asentaa vaikka näiden laakeriongelmien takapyörässä väitetään keskusteluissa johtuvan liian tiukasta sovituksesta?
Kierretangosta, isoista aluslevyistä ja muttereista rakenneltu prässi soveltunee ainakin ohjauslaakerin alakartioiden asennukseen. Mahtaneeko sellaisesta olla hyötyä pyörien urakuulalaakereissa. Ei taida paine kohdistua yksin ulkokooliin ja ilmankin on tunnuttupärjäävän. Spekulointia vaan...
Ja uudet laakerit vastaavasti voinee laitella pakastimeen ja sieltä suoraan paikoilleen. Tosin ymmärsin, etteivät välttämättä ole tiukat asentaa vaikka näiden laakeriongelmien takapyörässä väitetään keskusteluissa johtuvan liian tiukasta sovituksesta?
Kierretangosta, isoista aluslevyistä ja muttereista rakenneltu prässi soveltunee ainakin ohjauslaakerin alakartioiden asennukseen. Mahtaneeko sellaisesta olla hyötyä pyörien urakuulalaakereissa. Ei taida paine kohdistua yksin ulkokooliin ja ilmankin on tunnuttupärjäävän. Spekulointia vaan...
-
Harri Hemmilä
- Pyörä: R1200GS
Mulla ainakin oli vanhat laakerit aika tiukassa ja uudetkin oli tiukemmat laittaa kuin Dakarin vanteeseen...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Onko muilla kurailijoilla ilmanpaineenvalvonta systeemiä varusteena 8 gessussa. Miten näette ko. systeemin hyödyt, onko järkevä hankinta? Minulla tuli tuo järjestelmä mieleen tässä yhtenä viikonloppuna, kun lähdin ajelemaan. Kelasin yli satkun mittariin heti isolle tielle päästyäni ja huomasin että ohjaus alkoi hieman vatkamaan. Löysäsin vauhdin heti ja kävin laittamassa ilmaa pyöriin, edessä oli alle 2 baaria paikallisen huoltoaseman mittarin mukaan. Edessä nyt 2.5 ja takana 2.9, nyt menee ilman vatkauksia.
-
Timo Kalkkila
- Pyörä: KTM 1390 SAS Evo
Jos viittaa tuohon bemarin omaan järjestelmään, niin ei ole, koska sisärenkaalliseen sellaista ei saa. Aika lähelle saman asian murto-osan hinnalla saa kun ostaa niitä venttiilinhattuja, jotka osaavat kertoa (siis hattua kurkkaamalla), kun paine laskaa tietyn rajan alle.800cc kirjoitti:Onko muilla kurailijoilla ilmanpaineenvalvonta systeemiä varusteena 8 gessussa. Miten näette ko. systeemin hyödyt, onko järkevä hankinta? Minulla tuli tuo järjestelmä mieleen tässä yhtenä viikonloppuna, kun lähdin ajelemaan. Kelasin yli satkun mittariin heti isolle tielle päästyäni ja huomasin että ohjaus alkoi hieman vatkamaan. Löysäsin vauhdin heti ja kävin laittamassa ilmaa pyöriin, edessä oli alle 2 baaria paikallisen huoltoaseman mittarin mukaan. Edessä nyt 2.5 ja takana 2.9, nyt menee ilman vatkauksia.
Timo
Mitenkäs on porukka hoitanut renkaan täytöt matkalla? Onko mukana millaisia pumppuja, tarttis ostaa sellaisen mikä mahtuu hyvin mukaan?
- Gessuli
- Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
- Viesti:
Mulla on stormilta tulleen paikkauspaketin mukana tullut pikkukompura kulkee hyvin mukana.. Tosin en tiedä toimiiko, en oo ikinä koittanut.b4rb4p4p4 kirjoitti:Mitenkäs on porukka hoitanut renkaan täytöt matkalla? Onko mukana millaisia pumppuja, tarttis ostaa sellaisen mikä mahtuu hyvin mukaan?
Tommone
http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikkeet ... ssori-12v/
http://www.brbikers.com
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
-
sahtiveikko
- Pyörä: BMW 800 GS Yamaha WR 250R
- Viesti:
Mulla on myös tuo stormin kompura hieman modifioituna. Purin kaikki muoviset kuoriosat, ja tein alumiinipellistä siromman kotelon sisuskalujen ympärille. Alumiini johtaa hyvin syntyvän lämmön pois kompuralta. Tämä paketti mahtuu myös kasikessun penkin alle, kun muuttaa yhden liittimen paikkaa takaosassa olevassa tilassa.Gessuli kirjoitti:Mulla on stormilta tulleen paikkauspaketin mukana tullut pikkukompura kulkee hyvin mukana.. Tosin en tiedä toimiiko, en oo ikinä koittanut.b4rb4p4p4 kirjoitti:Mitenkäs on porukka hoitanut renkaan täytöt matkalla? Onko mukana millaisia pumppuja, tarttis ostaa sellaisen mikä mahtuu hyvin mukaan?![]()
Tommone
Mitenkäs on tuon laitteen kanssa käykö tuo suoraan tuohon 8gs:n virran ulostuloon vai tarviiko siihen jonkun väli hässäkän?sahtiveikko kirjoitti:Mulla on myös tuo stormin kompura hieman modifioituna. Purin kaikki muoviset kuoriosat, ja tein alumiinipellistä siromman kotelon sisuskalujen ympärille. Alumiini johtaa hyvin syntyvän lämmön pois kompuralta. Tämä paketti mahtuu myös kasikessun penkin alle, kun muuttaa yhden liittimen paikkaa takaosassa olevassa tilassa.Gessuli kirjoitti:Mulla on stormilta tulleen paikkauspaketin mukana tullut pikkukompura kulkee hyvin mukana.. Tosin en tiedä toimiiko, en oo ikinä koittanut.b4rb4p4p4 kirjoitti:Mitenkäs on porukka hoitanut renkaan täytöt matkalla? Onko mukana millaisia pumppuja, tarttis ostaa sellaisen mikä mahtuu hyvin mukaan?![]()
Tommone
Laadukas käsipumppu on varma valinta. Kevyt ja varmatoiminen. Ei ne nyt niin kamalia ole käsin pumpata - tosin itse olen onnistunut välttämään kumien puhkomiset.
Miten tää oikein menee...
-
sahtiveikko
- Pyörä: BMW 800 GS Yamaha WR 250R
- Viesti:
Oon rakentanut toisen virran ulosoton suojatulle tupakansytkärasialle. Siitä voi sitten latailla akunkin ilman muovien purkamista.
Pumpusta ja sen käytöstä sen verran, että itse tilasin tämän virta-adapterin:
http://www.nippynormans.com/products/f8 ... un-2024583
Tilasin tuolta, kun Heinolla myytiin ei-oota. Slimen pumppua pääsin/jouduin kokeilemaan kerran viime kesänä, emännän pyörään tosin silloinkin. Virtaa riitti kasigessussa pumpulle hyvin, ja rengas täyttyi. Hyvä pumppu hintaisekseen.
http://www.nippynormans.com/products/f8 ... un-2024583
Tilasin tuolta, kun Heinolla myytiin ei-oota. Slimen pumppua pääsin/jouduin kokeilemaan kerran viime kesänä, emännän pyörään tosin silloinkin. Virtaa riitti kasigessussa pumpulle hyvin, ja rengas täyttyi. Hyvä pumppu hintaisekseen.