BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

TeeIi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja TeeIi »

Moro,

Voisko joku kertoa, että minkävärisiä sähköjohtoja menee sisemmän ja ulomman tulpan liittimiin. Mulla on se valkea merkkiteippi nuista piuhoista kadonnu, ja hento epäilys, että huollossa kenties laitettu nuo väärinpäin...
Avatar
jarip
Viestit: 213
Liittynyt: La Loka 14, 2006 9:59 am
Pyörä: Husqvarna Norden 901
Paikkakunta: Kuopio

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja jarip »

Näin kai niiden pitäisi mennä....
ei tosin ole ollut kyseistä pyörää enää muutamaan vuoteen
Liitteet
P1050792.JPG
TeeIi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja TeeIi »

Kiitos kuvasta, mutta tuosta en ihan 100% varmasti osaa sanoa että minkä värisiä kukin johto on. Oiskohan kellään lähettää vähä tarkempaa kuvaa, että nuitten yksittäisten piuhojen värit erottus.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1099
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Moro. Voin katsoo ne piuhat, kun kerkee. Onko siis asialla merkitystä, että kummassa tulpassa piuha on? Ja oireileeko sun mopo sitte jotenkin?

-I-
Avatar
Ilmari
Viestit: 1099
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Eli takaapäin katsottuna oikeanpuoleiseen töpseliin tulee musta-lila piuha, vasempaan vihreä-musta. Muutenhan ne kaksi johtoa ovat samanvärisiä molemmissa nipuissa.

-Ile-
uti
Viestit: 404
Liittynyt: To Syys 08, 2011 3:43 pm
Pyörä: Honda CB 500XA ja MONKEY 125
Paikkakunta: Helsingin pitäjä

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja uti »

Jätti pyörä tielle, kun ei bensan varoitusvalo syttynyt.
Zekautissa kaikki varoitusvalot ok. Pumppuhässäkän anturista, (jossa paksu sin.johto ja ohut vihr. johto mustassa "letkussa"), oli mennyt ohuempi johto poikki valkoisen liittimen sisältä. Johto päältäpäin ehjä
vihreä kuori oli kiinni vielä liittimessä, mutta johto poikki sisältä, kevyt veto ja johto irtosi.
Taitaa olla tarttuvaa vikaa,pari viikkoa oli vanha (F 650 GS ) ja uus samassa tallissa, myin vanhan pyörän eteenpäin ja se lopetti kulkemisen kanssa. Siitä oli mennyt bensapumpun virtajohto (pun.) poikki pumpun puoleisesta liittimestä. Korjasin vian ja taas vanhakin heräs henkiin.
Viuh
Viestit: 1744
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Tänään veivasin nastat alle, pikku pyörällä ei ole ehtinytkään ajelemaan lähettikurssin jälkeen.

Laittelin samalla Scheffelmeier Metallin rosteriset akseliholkit paikoilleen. Alkuperäiset alumiiniset onkin jo stefan huulet syöneet väljiksi.
http://www.bashplates.de/BMW-G-650-Xcha ... y:::1.html

Ja huomenna lumilenkille :)
Viuh
Viestit: 1744
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Hienot kelit oli ajella, paikoin lunta oli jo yllättävänkin reilusti. Ja pehmeää jota ei suoja ole vielä ehtinyt kovettamaan. Saturaisen lenkki heitettiin.
Loppureissusta ihmettelin kun tuntui tehot tuntui hiipuvan, pelasi kuitenkin. Kotona kurkkasin ilmansuodatinta, lunta oli piukassa koko kotelo.
Ehkä se välikansi olisi talvikeleillä syytä laittaa paikoilleen, viime talvena ei kyllä tuntunut tuommoista tekevän.

Kuva

Kuva
oppeS

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Tiedustellessani venttiilivälysten säätötarvetta maahantuojalta kysymys lähetettiin Heinolle . Vastattiin,että kympin välein täytyy väläykset tarkistaa ja tarvittaessa säätää. Onko todellisuudessa tarvetta näin usein?.

Tiedustelen tässä, miten oikeaoppisesti öljynvaihto tehdään. Huollossa ottavat aina pohjapanssarin pois ja irrottavat öljyntäyttösäiliöstä menevän putken moottorin alta irti. Tämä kai siksi, että saavat öljyt nopeammin pois. Itse tehtäessä riittää varmaan, että öljysäiliön sivussa oleva ruuvi auki ja moottorin alla oleva öljyproppu pois. Mitä muuta tehdään?

Näyttää nuo ajokelitkin tulleen taas takaisin.Aatonaattona kävin pienellä lenkillä ja nyt Tapanina näyttää 5:tätä plus-astetta. Täytyy välttää vain suolattuja teitä.

Hyvää Tapania kaikille! T. Seppo
an13
Viestit: 1112
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 690

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Tuolla hyvä ohje http://rvbprecision.com/motorcycles/bmw ... edure.html

Kone lämpimäksi eli puhallin päällä 1min, pohjaproppu pois, säiliön alaruuvi auki, suodatin pois, uusi tilalle, litra öljyä ja 10sek käyttöä, litra öljyä ja 30sek käyttöä, 2.5dl öljyä ja käyttää kuumaksi eli puhallin päällä minuutin, mittaa tikulla onko kohdallan ohjekirjan mukaan.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1099
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Moro. Mää tein messinkipeltisä tuon rännin suodattimen vaihtoa varten. Joku ränni tarvii olla, ettei tule sotkua.

-Ile-
oppeS

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

Kiitos viesteistä! Säästää siinä itse tehtynä n. 50 e ja sen, ettei mitään ole rikottu! Ajattelinkin juuri kuvan nähtyäni, että ölysuodattimen alle täytyy kehitellä sopiva kouru. Tänä vuonna en laittanut bensan sekaan säilöntäaineita, vaan käytän pyörääni silloin tällöin.
Avatar
Ilmari
Viestit: 1099
Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Paikkakunta: Kokkola

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Venttiilit tarkastettu. Edellinen tarkastus 13tkm, nyt 33tkm. Oikea pakoventtiili oli ylärajalla, vasen imuventtiili alarajalla johon 0.05 liuska meni kuitenkin väliin, en säätänyt. Minimivälys on 0.03mm imupuolella.

-Ile-
TRF
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 7:20 am
Pyörä: BMWG650Xch, Tenere, TZR250RD350
Paikkakunta: Raahe

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja TRF »

Taitaa startin vapaakytkin oikutella kun tavallaan "jää päälle" hetkeksi starttauksen jälkeen. Ja tuota mahdollisesta metallihileestä johtuvaa sammahteluakin on vähinsä ilmennyt. Jos se on vapaakytkin, niin tarviiko vaihtaa vaan ko osa, vai koko hässäkkä?

Riittääkö tämä:
http://www.ebay.com/itm/One-Way-Bearing ... 31&vxp=mtr

Vai täytyykö olla koko murikka eli tämä:

http://www.ebay.de/itm/ANLASSERFREILAUF ... 257b16f085

pekkas kirjoitti:Eiköhän se ole nuissa isommissa yx mukisissa yleensä tuo startin vapaa kytkin...
Takaisin potkiminen rikkoo..huono akku auttaa vilä asiaan.(rikkoontuu helpommin)
Tuosta kuviin--->
http://www.google.fi/search?q=bmw+f650+ ... 66&bih=667
pekkas
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja pekkas »

TRF kirjoitti:Taitaa startin vapaakytkin oikutella kun tavallaan "jää päälle" hetkeksi starttauksen jälkeen. Ja tuota mahdollisesta metallihileestä johtuvaa sammahteluakin on vähinsä ilmennyt. Jos se on vapaakytkin, niin tarviiko vaihtaa vaan ko osa, vai koko hässäkkä?

Riittääkö tämä:
http://www.ebay.com/itm/One-Way-Bearing ... 31&vxp=mtr

Vai täytyykö olla koko murikka eli tämä:

http://www.ebay.de/itm/ANLASSERFREILAUF ... 257b16f085

pekkas kirjoitti:Eiköhän se ole nuissa isommissa yx mukisissa yleensä tuo startin vapaa kytkin...
Takaisin potkiminen rikkoo..huono akku auttaa vilä asiaan.(rikkoontuu helpommin)
Tuosta kuviin--->
http://www.google.fi/search?q=bmw+f650+ ... 66&bih=667
Vaikea se on kenenkään näkemättä sanoa,mutta jos ei päivittäisessä ajossa niin pura ja katso.
Jos ulko ja sisäkehät on ehjät niin silloin menee tuolla halvemmalla vaihtoehdolla.
Oikeen kun loppuun ajaa että syö urille/koloille niin silloin koko hässäkkä.
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Vastaa Viestiin