Mika_Tz kirjoitti:Jyväskylä on koeajon kannalta ihan sika kaukana Turusta...
Ei sentään. Jos olet käynyt jossain koeajamassa Gessua, tiedät jo vähän, millainen se on. Ei muuta kuin Jyväskylään valmiina ostamaan se peli, jos mitään yllättävää ei ilmene ja sitten uudella pelillä ajellen kotiin!
Minä hain yhden pyörän joskus kauan sitten Oulusta, eikä yhtään kaduttanut...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Kunkku kirjoitti:
Ei sentään. Jos olet käynyt jossain koeajamassa Gessua, tiedät jo vähän, millainen se on. Ei muuta kuin Jyväskylään valmiina ostamaan se peli, jos mitään yllättävää ei ilmene ja sitten uudella pelillä ajellen kotiin!
Minä hain yhden pyörän joskus kauan sitten Oulusta, eikä yhtään kaduttanut...
Komppaan Kunkkua, tässä asiassa. Itse asun pk-seudulla ja kaikki moponi olen ostanut muualta Suomesta kuin täältä, lukuunottamatta Ducatia.
"Kahviautomaatti valuttaa moottoriöljyä kuppiin ja päivä on muutenkin saranoiltaan"
Kunkku kirjoitti:
Ei sentään. Jos olet käynyt jossain koeajamassa Gessua, tiedät jo vähän, millainen se on. Ei muuta kuin Jyväskylään valmiina ostamaan se peli, jos mitään yllättävää ei ilmene ja sitten uudella pelillä ajellen kotiin!
Minä hain yhden pyörän joskus kauan sitten Oulusta, eikä yhtään kaduttanut...
Komppaan Kunkkua, tässä asiassa. Itse asun pk-seudulla ja kaikki moponi olen ostanut muualta Suomesta kuin täältä, lukuunottamatta Ducatia.
Komppaan Kunkkua ja Desmoa. Viimeksi kävin koeajolla Tampereella ja sieltä Nurmekseen missä tehin kaupat. Myös Kotkasta kävin yhden Caponordin ostamassa, se on niin että kun ostaa kaukaa niin saapi het ajaa reilun huikosen uudella pyörällä...
Pekkavee kirjoitti:
Ei noi servot ole mikään ongelma, jos vaihdat nesteet tarpeeksi usein.
Noi jarruthan ovat aivan erinomaiset.
Vaihtohyvitys voi sitten olla joku ongelma.
Pekka
Tekniikan puolesta servot varmasti toimii, omassa LT:ssäkin nuo on. Niihin on vaan vaikea saada tuntumaa ja sen vuoksi jotkut ei niistä tykkää.
Ja kun kerran on tyrkyllä ilman servoja uudempia samoilla kilometreillä ja samaan hintaan, miksi ottaa servoja riesaksi?
Minäkin olen tehnyt LT:stä puhelimitse kaupat Vaasan liikkeen kanssa, vaihtopyörän hinta sovittiin näkemättä ja kun näistä oli väliraha leivottu sopivaksi niin sovittiin treffit Tampereelle missä vaihdettiin pyörät ja tehtiin paperit kuntoon.
Ei ne servot nyt niin pahat ole. Kannattaa käydä koeajamassa vaikka molempia versioita.
Mulla mittarissa 185tkm servollisella pyörällä ja hyvin tuolla on päässyt.
Enemmän mua nyppii nuo abs:t, pitäisi olla kytkin jolla ne saisi tarvittaessa pysyvästi pois päältä, eikä aina käynnistettäessä nappia pohjassa pitämällä.
Vielä huomiona, saksan ebaystä löytyy aivan poskettomasti vähän käytettyjä hyviä osia noihin isoihin gessuihin, joten jos jotain hajoaa, niin tuolta löytyy osaa halvalla. Tässä mielessä erittäin hyvä vaihtoehto tuollainen iso gessu.
Pekkavee kirjoitti:
Ei noi servot ole mikään ongelma, jos vaihdat nesteet tarpeeksi usein.
Noi jarruthan ovat aivan erinomaiset.
Vaihtohyvitys voi sitten olla joku ongelma.
Pekka
Tekniikan puolesta servot varmasti toimii, omassa LT:ssäkin nuo on. Niihin on vaan vaikea saada tuntumaa ja sen vuoksi jotkut ei niistä tykkää.
Ja kun kerran on tyrkyllä ilman servoja uudempia samoilla kilometreillä ja samaan hintaan, miksi ottaa servoja riesaksi?
Minäkin olen tehnyt LT:stä puhelimitse kaupat Vaasan liikkeen kanssa, vaihtopyörän hinta sovittiin näkemättä ja kun näistä oli väliraha leivottu sopivaksi niin sovittiin treffit Tampereelle missä vaihdettiin pyörät ja tehtiin paperit kuntoon.
Kyllä sitä keinoja on.
En edes olisi tiennyt, että tuossa koeajokappaleessa oli servot, ellen olisi lukenut ketjua Ei ne mua ainakaan haitanneet jarruttaessa.
En kyllä nähnyt kuin sen JKL:n vm.2007, joka oli samanhintainen. Ja mielestäni yli 88000 ei ole sama kilometrimäärä kuin 81200?
En mä kyllä tee kauppoja näkemättä, en edes liikkeen kanssa. Varsinkaan käytetyn ollessa kyseessä.
88tkm vs. 81tkm on aivan samalla hehtaarilla näissä vehkeissä. Ei noin pieni ero vaikuta hintaan ainakaan nostavasti noin monta vuotta vanhassa laitteessa... mutta tämä siis henkilökohtainen mielipide aiheesta...
juvander kirjoitti:88tkm vs. 81tkm on aivan samalla hehtaarilla näissä vehkeissä. Ei noin pieni ero vaikuta hintaan ainakaan nostavasti noin monta vuotta vanhassa laitteessa... mutta tämä siis henkilökohtainen mielipide aiheesta...
No totta toisaalta tuokin ja JKL:ssä näytti olevan 2005 vm ja 53 000 ajettu samaan hintaan kuin 2007 88tkm ajettu, eli ikäkin vaikuttaa nostavasti hintaan tietysti, vaikka kilometrissä oli yli 30 000 eroa. On se vaan haastavaa
Koeajamallahan se omaan käteen sopiva tietysti lopulta löytyy.
juvander kirjoitti:88tkm vs. 81tkm on aivan samalla hehtaarilla näissä vehkeissä. Ei noin pieni ero vaikuta hintaan ainakaan nostavasti noin monta vuotta vanhassa laitteessa... mutta tämä siis henkilökohtainen mielipide aiheesta...
No totta toisaalta tuokin ja JKL:ssä näytti olevan 2005 vm ja 53 000 ajettu samaan hintaan kuin 2007 88tkm ajettu, eli ikäkin vaikuttaa nostavasti hintaan tietysti, vaikka kilometrissä oli yli 30 000 eroa. On se vaan haastavaa
Koeajamallahan se omaan käteen sopiva tietysti lopulta löytyy.
Tuossa 2005 mallissa näyttää olevan alkuperäisten laukkujen kiinnikkeet joten voisi olettaa että laukkusarja tulee mukaan.2007 mallissa ei ollut kiinnikkeitä.
Vaikutti siistimmältä muutenkin tuo vanhempi malli.
Varusteet vaikuttaa hintaan aika paljon pyörän kunnon lisäksi.
Pekkavee kirjoitti:
Ei noi servot ole mikään ongelma, jos vaihdat nesteet tarpeeksi usein.
Noi jarruthan ovat aivan erinomaiset.
Vaihtohyvitys voi sitten olla joku ongelma.
Pekka
Tekniikan puolesta servot varmasti toimii, omassa LT:ssäkin nuo on. Niihin on vaan vaikea saada tuntumaa ja sen vuoksi jotkut ei niistä tykkää.
Ja kun kerran on tyrkyllä ilman servoja uudempia samoilla kilometreillä ja samaan hintaan, miksi ottaa servoja riesaksi?
Minäkin olen tehnyt LT:stä puhelimitse kaupat Vaasan liikkeen kanssa, vaihtopyörän hinta sovittiin näkemättä ja kun näistä oli väliraha leivottu sopivaksi niin sovittiin treffit Tampereelle missä vaihdettiin pyörät ja tehtiin paperit kuntoon.
Kyllä sitä keinoja on.
En edes olisi tiennyt, että tuossa koeajokappaleessa oli servot, ellen olisi lukenut ketjua Ei ne mua ainakaan haitanneet jarruttaessa.
En kyllä nähnyt kuin sen JKL:n vm.2007, joka oli samanhintainen. Ja mielestäni yli 88000 ei ole sama kilometrimäärä kuin 81200?
En mä kyllä tee kauppoja näkemättä, en edes liikkeen kanssa. Varsinkaan käytetyn ollessa kyseessä.
No, eikös kaupanteko perustu molemminpuoleiseen rehellisyyteen laitteeen kunnosta? Itse vaihdoin taannoin pyörää JKL:n liikkeessä ja kaupat hierottiiin täysin sähköpostin ja puhelimen välityksellä ja kumpikin osapuoli oli tyytyväinen näkemäänsä, kun pyöriä vaihdettiin helmikuussa 30:nen asteen pakkasessa pakettiauton avustuksella.
Koeajelun suoritin vasta pari kuukautta myöhemmin.
Ei näiden kokeneiden myyjien tartte kymppitonnin mopon takia nykypäivänä mainettaan pilata. Kyllä ne kertoo millainen vaihdokki on kyseessä ja jos jotain yllättävää ilmenee, niin laittaahan ne sen kuntoon.
Tervehdys! Ostin tänä keväänä gs 1200.:n ja kokemusta on kertynyt 1000km verran.Olen tykännyt pyörästä,on mukava ajaa pikkuteillä,käntyy ja taipuu mukavasti mutkiin ja suoralla menee kuin juna...mutta nyt laitoin laukut(3kpl)kiinni ja tosi puuskasella tuulellla tuntui ettei kaistat ritä.Vauhdin joutui pudottamaan 80km/ h.Onko toi ominaisuus vai niinkuin luulen et vika löytyy kirjoittajasta.Minkälaisia nopeuksia olette pitäneet esim.autobahnoilla ja tuulisella säällä.