R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- SS
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: R1200GS
Jos Esa väsyy, tai haluaa helposti säädettävän alustan aiempiin GS /GSA- malleihin, on WP;lla tarjolla ns. jälkiasennussarja ko. pyöriin.
Omassa mopossa ko keksintö käytössä ja se on viimeinen lisäkilke josta luopuisin.
Ei tarvitse miettiä miten tuon jousituksen säätäisi, sitä voi kokeilla eri vaihtoehtoja ja muutamassa sekunnissa asettaaa erillaiset asetukset
Niin. Maksaahan se. Hyvä ja Halpa ei sopi samaan pakettiin.
SS
Omassa mopossa ko keksintö käytössä ja se on viimeinen lisäkilke josta luopuisin.
Ei tarvitse miettiä miten tuon jousituksen säätäisi, sitä voi kokeilla eri vaihtoehtoja ja muutamassa sekunnissa asettaaa erillaiset asetukset
Niin. Maksaahan se. Hyvä ja Halpa ei sopi samaan pakettiin.
SS
Re: R1200GS
Siis olet hankkinut WESA:n ESA:n tilalle? Miten säädöt tuossa toimii?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
- SS
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: R1200GS
2007 ei ESAa vielä kait ollut saatavana, joten laitoin tuon WP:n vastaavan. Integroitu hydraulipumppu säätää mittariston vieressä olevista napeista painaen takajousta kolmeen eri jäykkyyteen, ja etu- ja takaiskareiden paluuvaimennusta(kait...) voi säätää kolmeen eri tasoon. Säätö vaikuttaa siis molempiin samanaikaisesti. Tilattaessa laskettiin sopiva jousen jäykkyys taakse. Vakio ei ihan ollut tarpeeks jäykkä.....
SS
SS
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Re: R1200GS
Muistatko yhtään suuruusluokkaa mitä maksoi ja mistä ostit?SS kirjoitti: Niin. Maksaahan se. Hyvä ja Halpa ei sopi samaan pakettiin.
SS
Mä olen koittanut etsiä 12 gsa:han jonkinlaista vaihtoehtoista jousitusta ja jos haluaa takaiskarin esijännityksen säädön niin silloin halvimmillaan wilberssin paketti taitaa olla vähän yli 1000 euroa. Öhlinssin vastaavat sitten jonkin verran hintavammat eli kovin halpoja vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Ilman esijännityksen hydraulista säätöä iskaripaketin saa wilberssiltä tai öhlarilta vähän alle tonnilla.
-
Generig
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
- Pyörä: Iso gessu -08
- Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa
Re: R1200GS
.orgiin jo asiasta kirjoittelin, mutta josko täältä saisi myös apua.
Piti aloittaa ajokausi. Ei alkanut koska gessu ei käynnisty. Akku on uusi ja uutta tuoretta bensaa 10 litraa tankissa. Kytkinkeppostelut jne on tehty. Hyvin pyörittää mutta ei edes lupaa. Päristin on siis -08 GSA ja mittarissa vaaksaa vaille 50 tonttua (jos sillä jtn merkitystä on). Pyörä on ajettu talviteloille suoraan ajosta syksyllä eikä sille ole juurikaan mitään tehty talven aikana. Jotain muoviosaa ruuvattu. Akku on ollut irti koko talven. Säilytys on ollut eristetyssä mutta ei lämmitetyssä tilassa, kylmimmillään on ollut jotain -2, tällä hetkellä +6.
Millä kausi alkuun?
Seinäjoen seudulla ei mitään virallista huoltoa ole mutta onko joku paikka joka noiden päälle jotain tietää? Ei jaksaisi lavetilla kovin kauas pärrää viedä ja tien päälle pitäisi päästä!
Piti aloittaa ajokausi. Ei alkanut koska gessu ei käynnisty. Akku on uusi ja uutta tuoretta bensaa 10 litraa tankissa. Kytkinkeppostelut jne on tehty. Hyvin pyörittää mutta ei edes lupaa. Päristin on siis -08 GSA ja mittarissa vaaksaa vaille 50 tonttua (jos sillä jtn merkitystä on). Pyörä on ajettu talviteloille suoraan ajosta syksyllä eikä sille ole juurikaan mitään tehty talven aikana. Jotain muoviosaa ruuvattu. Akku on ollut irti koko talven. Säilytys on ollut eristetyssä mutta ei lämmitetyssä tilassa, kylmimmillään on ollut jotain -2, tällä hetkellä +6.
Millä kausi alkuun?
Seinäjoen seudulla ei mitään virallista huoltoa ole mutta onko joku paikka joka noiden päälle jotain tietää? Ei jaksaisi lavetilla kovin kauas pärrää viedä ja tien päälle pitäisi päästä!
- SS
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: R1200GS
Tuolta se oli pari vuotta sittenvkoivu kirjoitti: Muistatko yhtään suuruusluokkaa mitä maksoi ja mistä ostit ?
http://www.gracing.net/yhteys.html
Koko paketti oli yli 2k€...
SS
Re: R1200GS
Org.iin jo vastailinkin, mutta laitetaan nyt tännekkin. Omaa kokemusta ei ole.Generig kirjoitti:.orgiin jo asiasta kirjoittelin, mutta josko täältä saisi myös apua.
Piti aloittaa ajokausi. Ei alkanut koska gessu ei käynnisty. Akku on uusi ja uutta tuoretta bensaa 10 litraa tankissa. Kytkinkeppostelut jne on tehty. Hyvin pyörittää mutta ei edes lupaa. Päristin on siis -08 GSA ja mittarissa vaaksaa vaille 50 tonttua (jos sillä jtn merkitystä on). Pyörä on ajettu talviteloille suoraan ajosta syksyllä eikä sille ole juurikaan mitään tehty talven aikana. Jotain muoviosaa ruuvattu. Akku on ollut irti koko talven. Säilytys on ollut eristetyssä mutta ei lämmitetyssä tilassa, kylmimmillään on ollut jotain -2, tällä hetkellä +6.
Millä kausi alkuun?
Seinäjoen seudulla ei mitään virallista huoltoa ole mutta onko joku paikka joka noiden päälle jotain tietää? Ei jaksaisi lavetilla kovin kauas pärrää viedä ja tien päälle pitäisi päästä!
http://www.hotmotor.fi/www/hotmotor.php ... o-service-
-
Generig
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
- Pyörä: Iso gessu -08
- Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa
Re: R1200GS
Kiitos vinkistä!citori kirjoitti:
Org.iin jo vastailinkin, mutta laitetaan nyt tännekkin. Omaa kokemusta ei ole.
http://www.hotmotor.fi/www/hotmotor.php ... o-service-
.orggiin meni tämä joten laitan tännekin:
Eiköhän tämä tästä omin voimin liikkeelle saada jahka aikasta selvä vika on korjattu.
Bensapumpun "kontrolleri" vai mikä se nyt onkin siinä vasemmalla on sökö. Tiiviste korkannut ja se kolo täynnä vettä. Talvella lienee ollut jäässä. Liittimet varsin hapettuneet. Tankin puolen kontaktit on rost off kylvyssä ja tuo regulaattori pitää uusia.



Re: R1200GS
Tuosta osasta oli korjauskutsu jokin aika sitten. Kannattaa olla yhteydessä merkkikorjaamoon, josko korjaisivat takuuseen.
-
Generig
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
- Pyörä: Iso gessu -08
- Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa
Re: R1200GS
Jep, näin olen antanut itseni ymmärtää. Pitää vaikka tuosta viallisesta tehdä sitten se hätäpiuha jos toisen kerran vastaavaa tapahtuu.Ari kirjoitti:Tuosta osasta oli korjauskutsu jokin aika sitten. Kannattaa olla yhteydessä merkkikorjaamoon, josko korjaisivat takuuseen.
RM Heinolla Treellä tämä päristin oli syksyllä huollossa, sitä ennen on MP Kuvalla Jyväshyvässä huollettu ihan ohjelman mukaisesti (huoltokirja on täydellinen). Oletan että korjattu olisi, mutta mistäs sen tietää. Pitää kilautella arjen tullen.
Re: R1200GS
Milloin tuollainen on ollut? Omaan -08:iin ei ole muuta takaisinkutsua kuulunut kuin etujarruputki taannoin. AKE:sta ei myöskään näy mitään.Ari kirjoitti:Tuosta osasta oli korjauskutsu jokin aika sitten.
http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallL ... BMW&tila=1
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Re: R1200GS
Enpä muista tarkkaan, oliskohan vaihdettu mun pyörään samalla, kun se jarruputki. Arviolta syksyllä 2010, mutta voi mennä pieleenkin.JJ kirjoitti:Milloin tuollainen on ollut? Omaan -08:iin ei ole muuta takaisinkutsua kuulunut kuin etujarruputki taannoin. AKE:sta ei myöskään näy mitään.Ari kirjoitti:Tuosta osasta oli korjauskutsu jokin aika sitten.
http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallL ... BMW&tila=1
Re: R1200GS
On niitä ainakin reilu 2 vuotta sitten vaihdettu ensimmäisiä täälläkin. Jenkeissä kaikki on kerrottu avoimemmin: http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=23928
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
Generig
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
- Pyörä: Iso gessu -08
- Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa
Re: R1200GS
Nyt kun tutkii tuota tiivistettä tarkemmin niin näyttää siltä, että huollossa on hutiloitu. Tiivisteessä on vekki. Tuosta osan kyljestä löytyy myös leima 35/09 joten se on kaiketi vaihdettu jo kertaalleen.
Helpotus sinällään, että vikapaikka löytyi. Alkoi ottaa ohimosta, että pääsiäinen menisi ohi.
Helpotus sinällään, että vikapaikka löytyi. Alkoi ottaa ohimosta, että pääsiäinen menisi ohi.
Viimeksi muokannut Generig, Ma Maalis 26, 2012 4:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: R1200GS
05-malliin jouduin vaihtamaan omaan piikkiin, ei ollut takaisinkutsusta tietoa huollossa kun kyselin. Osan hinta oli muistaakseni puolentoistasadan vaiheilla, jos ei peräti 170 eur.
Jukka
Jukka