R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja SS »

Jos Esa väsyy, tai haluaa helposti säädettävän alustan aiempiin GS /GSA- malleihin, on WP;lla tarjolla ns. jälkiasennussarja ko. pyöriin.
Omassa mopossa ko keksintö käytössä ja se on viimeinen lisäkilke josta luopuisin.
Ei tarvitse miettiä miten tuon jousituksen säätäisi, sitä voi kokeilla eri vaihtoehtoja ja muutamassa sekunnissa asettaaa erillaiset asetukset

Niin. Maksaahan se. Hyvä ja Halpa ei sopi samaan pakettiin.

SS
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Siis olet hankkinut WESA:n ESA:n tilalle? Miten säädöt tuossa toimii?
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja SS »

2007 ei ESAa vielä kait ollut saatavana, joten laitoin tuon WP:n vastaavan. Integroitu hydraulipumppu säätää mittariston vieressä olevista napeista painaen takajousta kolmeen eri jäykkyyteen, ja etu- ja takaiskareiden paluuvaimennusta(kait...) voi säätää kolmeen eri tasoon. Säätö vaikuttaa siis molempiin samanaikaisesti. Tilattaessa laskettiin sopiva jousen jäykkyys taakse. Vakio ei ihan ollut tarpeeks jäykkä.....

SS
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

SS kirjoitti: Niin. Maksaahan se. Hyvä ja Halpa ei sopi samaan pakettiin.

SS
Muistatko yhtään suuruusluokkaa mitä maksoi ja mistä ostit?

Mä olen koittanut etsiä 12 gsa:han jonkinlaista vaihtoehtoista jousitusta ja jos haluaa takaiskarin esijännityksen säädön niin silloin halvimmillaan wilberssin paketti taitaa olla vähän yli 1000 euroa. Öhlinssin vastaavat sitten jonkin verran hintavammat eli kovin halpoja vaihtoehtoja ei ole tarjolla. Ilman esijännityksen hydraulista säätöä iskaripaketin saa wilberssiltä tai öhlarilta vähän alle tonnilla.
Generig
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
Pyörä: Iso gessu -08
Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Generig »

.orgiin jo asiasta kirjoittelin, mutta josko täältä saisi myös apua.

Piti aloittaa ajokausi. Ei alkanut koska gessu ei käynnisty. Akku on uusi ja uutta tuoretta bensaa 10 litraa tankissa. Kytkinkeppostelut jne on tehty. Hyvin pyörittää mutta ei edes lupaa. Päristin on siis -08 GSA ja mittarissa vaaksaa vaille 50 tonttua (jos sillä jtn merkitystä on). Pyörä on ajettu talviteloille suoraan ajosta syksyllä eikä sille ole juurikaan mitään tehty talven aikana. Jotain muoviosaa ruuvattu. Akku on ollut irti koko talven. Säilytys on ollut eristetyssä mutta ei lämmitetyssä tilassa, kylmimmillään on ollut jotain -2, tällä hetkellä +6.

Millä kausi alkuun?

Seinäjoen seudulla ei mitään virallista huoltoa ole mutta onko joku paikka joka noiden päälle jotain tietää? Ei jaksaisi lavetilla kovin kauas pärrää viedä ja tien päälle pitäisi päästä!
Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja SS »

vkoivu kirjoitti: Muistatko yhtään suuruusluokkaa mitä maksoi ja mistä ostit ?
Tuolta se oli pari vuotta sitten
http://www.gracing.net/yhteys.html

Koko paketti oli yli 2k€...

SS
citori
Viestit: 26
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 10:46 pm
Pyörä: 1200 Gs Adventure

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja citori »

Generig kirjoitti:.orgiin jo asiasta kirjoittelin, mutta josko täältä saisi myös apua.

Piti aloittaa ajokausi. Ei alkanut koska gessu ei käynnisty. Akku on uusi ja uutta tuoretta bensaa 10 litraa tankissa. Kytkinkeppostelut jne on tehty. Hyvin pyörittää mutta ei edes lupaa. Päristin on siis -08 GSA ja mittarissa vaaksaa vaille 50 tonttua (jos sillä jtn merkitystä on). Pyörä on ajettu talviteloille suoraan ajosta syksyllä eikä sille ole juurikaan mitään tehty talven aikana. Jotain muoviosaa ruuvattu. Akku on ollut irti koko talven. Säilytys on ollut eristetyssä mutta ei lämmitetyssä tilassa, kylmimmillään on ollut jotain -2, tällä hetkellä +6.

Millä kausi alkuun?

Seinäjoen seudulla ei mitään virallista huoltoa ole mutta onko joku paikka joka noiden päälle jotain tietää? Ei jaksaisi lavetilla kovin kauas pärrää viedä ja tien päälle pitäisi päästä!
Org.iin jo vastailinkin, mutta laitetaan nyt tännekkin. Omaa kokemusta ei ole.
http://www.hotmotor.fi/www/hotmotor.php ... o-service-
Generig
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
Pyörä: Iso gessu -08
Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Generig »

citori kirjoitti:
Org.iin jo vastailinkin, mutta laitetaan nyt tännekkin. Omaa kokemusta ei ole.
http://www.hotmotor.fi/www/hotmotor.php ... o-service-
Kiitos vinkistä!

.orggiin meni tämä joten laitan tännekin:

Eiköhän tämä tästä omin voimin liikkeelle saada jahka aikasta selvä vika on korjattu.

Bensapumpun "kontrolleri" vai mikä se nyt onkin siinä vasemmalla on sökö. Tiiviste korkannut ja se kolo täynnä vettä. Talvella lienee ollut jäässä. Liittimet varsin hapettuneet. Tankin puolen kontaktit on rost off kylvyssä ja tuo regulaattori pitää uusia.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Ari
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tuosta osasta oli korjauskutsu jokin aika sitten. Kannattaa olla yhteydessä merkkikorjaamoon, josko korjaisivat takuuseen.
Generig
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
Pyörä: Iso gessu -08
Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Generig »

Ari kirjoitti:Tuosta osasta oli korjauskutsu jokin aika sitten. Kannattaa olla yhteydessä merkkikorjaamoon, josko korjaisivat takuuseen.
Jep, näin olen antanut itseni ymmärtää. Pitää vaikka tuosta viallisesta tehdä sitten se hätäpiuha jos toisen kerran vastaavaa tapahtuu.

RM Heinolla Treellä tämä päristin oli syksyllä huollossa, sitä ennen on MP Kuvalla Jyväshyvässä huollettu ihan ohjelman mukaisesti (huoltokirja on täydellinen). Oletan että korjattu olisi, mutta mistäs sen tietää. Pitää kilautella arjen tullen.
Avatar
JJ
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 3:56 pm
Pyörä: BMW R1200 GSA
Paikkakunta: Iitti

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja JJ »

Ari kirjoitti:Tuosta osasta oli korjauskutsu jokin aika sitten.
Milloin tuollainen on ollut? Omaan -08:iin ei ole muuta takaisinkutsua kuulunut kuin etujarruputki taannoin. AKE:sta ei myöskään näy mitään.

http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallL ... BMW&tila=1
"Siistiä ja huoletonta on BMW:llä ajo, ei koskaan mitään likaisia ketjuhommia eikä kustannuksia, sillä kartiopyöräveto on ikuinen" (BMW mainosteksti 1931)
Avatar
Ari
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Ari »

JJ kirjoitti:
Ari kirjoitti:Tuosta osasta oli korjauskutsu jokin aika sitten.
Milloin tuollainen on ollut? Omaan -08:iin ei ole muuta takaisinkutsua kuulunut kuin etujarruputki taannoin. AKE:sta ei myöskään näy mitään.

http://www.ake.fi/ake/akerecall/RecallL ... BMW&tila=1
Enpä muista tarkkaan, oliskohan vaihdettu mun pyörään samalla, kun se jarruputki. Arviolta syksyllä 2010, mutta voi mennä pieleenkin.
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

On niitä ainakin reilu 2 vuotta sitten vaihdettu ensimmäisiä täälläkin. Jenkeissä kaikki on kerrottu avoimemmin: http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=23928
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Generig
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Loka 19, 2011 2:26 pm
Pyörä: Iso gessu -08
Paikkakunta: Tampere/Etelä-Pohojammaa

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Generig »

Nyt kun tutkii tuota tiivistettä tarkemmin niin näyttää siltä, että huollossa on hutiloitu. Tiivisteessä on vekki. Tuosta osan kyljestä löytyy myös leima 35/09 joten se on kaiketi vaihdettu jo kertaalleen.

Helpotus sinällään, että vikapaikka löytyi. Alkoi ottaa ohimosta, että pääsiäinen menisi ohi.
Viimeksi muokannut Generig, Ma Maalis 26, 2012 4:21 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juro
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Touko 31, 2006 2:13 pm
Pyörä: Honda NX
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Juro »

05-malliin jouduin vaihtamaan omaan piikkiin, ei ollut takaisinkutsusta tietoa huollossa kun kyselin. Osan hinta oli muistaakseni puolentoistasadan vaiheilla, jos ei peräti 170 eur.

Jukka
Vastaa Viestiin