Huollollisesti ei eroa juurikaan XT:stä muuten kuin helpompaan ja parempaan suuntaan. Uskoisin kilometrien pitävän paikkansa! Minun jälkeen on kyllä tehty perushuoltoa ja todella nätisti "puunattu" tuo laite. Melkeen tekisi mieli ostaa takaisin
jammu TT-R 600
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Niin ja edellinenkin omistaja eli minä. Hintaan en ota kantaa mutta hyvä pyörä on/oli eli ei kun kauppaan vaan....
Huollollisesti ei eroa juurikaan XT:stä muuten kuin helpompaan ja parempaan suuntaan. Uskoisin kilometrien pitävän paikkansa! Minun jälkeen on kyllä tehty perushuoltoa ja todella nätisti "puunattu" tuo laite. Melkeen tekisi mieli ostaa takaisin

antti
-
Pyöräkaista
No niin, muija meinas, että eihän toi maksa paljo enempää kuin polkupyörä eli hallitukselta saatu hiljainen hyväksyntä pyöräkannan kasvatukselle. Pari tommosta TT-R:ää olis tyrkyllä nettimotossa taxfreenä. Kertokaapa miksen ostain? Itellä kummittelee päässä skenaario, että ne tehot ei taaskaan riitä ja taas menee joku 3 tonnia johonkin viripalikkaan kunnes tajuaa ostaa "oikean" merkkisen pyörän.
Paljonko olette joutunut tullia/veroa maksaan tuonti TTR:stä? Mitään huomioitavaa tuontifillarissa?
Oikeesti, työmatkasorasurauttelumutapyörä haussa kakkosykköspyöräksi. Jotenkin toi TT sopii meikän silmään...
Honda XR650 taitaa sitten maksaakin enempi, jos semmosia edes on saatavilla. Muita vastaavia?
Paljonko olette joutunut tullia/veroa maksaan tuonti TTR:stä? Mitään huomioitavaa tuontifillarissa?
Oikeesti, työmatkasorasurauttelumutapyörä haussa kakkosykköspyöräksi. Jotenkin toi TT sopii meikän silmään...
Honda XR650 taitaa sitten maksaakin enempi, jos semmosia edes on saatavilla. Muita vastaavia?
Joo, kiva foorumi teillä!
Tässä kolmen katupyörän jälkeen kaipailin takaisin enduron sarviin ja ilman sen suurempia harkintoja ajattelin tuollaisen TT600R:n tilata tuolta Saksan maalta. Mitään perusteluja ei ole, se vaan vaikuttaa kivalta... Joitain alle 6 tonnia ajettuja nollanollista nollakakkosiin olen katsellut ja hintaluokka on ollut tuolla 3000€ hujakoilla, siihen reilu 1000€ verot ja toimituskuluja 500€ niin päästään 5000€ laitteeseen.
Mitä tuolla viidellä tonnilla sitten saa? En ole koskaan ko. pyörää nähnyt / kuullut, joten kaikki info on tervetullutta.
Tässä kolmen katupyörän jälkeen kaipailin takaisin enduron sarviin ja ilman sen suurempia harkintoja ajattelin tuollaisen TT600R:n tilata tuolta Saksan maalta. Mitään perusteluja ei ole, se vaan vaikuttaa kivalta... Joitain alle 6 tonnia ajettuja nollanollista nollakakkosiin olen katsellut ja hintaluokka on ollut tuolla 3000€ hujakoilla, siihen reilu 1000€ verot ja toimituskuluja 500€ niin päästään 5000€ laitteeseen.
Mitä tuolla viidellä tonnilla sitten saa? En ole koskaan ko. pyörää nähnyt / kuullut, joten kaikki info on tervetullutta.
Käyttövarma, helppo ajettava ja muutenkin kiva peli. Kuskista riippuen kestää kovemmassakin vauhdissa helposti mukana. miinuksia on ettei keuli enää kolmosella ainakaan kaasulla ja alkuperäisvaraosat aikas hinnakkaita. 21" etu ja 18" takarengas helpottaa rengas ostoksissa huomattavasti lähinnä takarenkaan osalta. Tehoa ei tosiaa ole liikaa mutta se tuo mukanaan todella kestävän ja varman tekniikan.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Kiitos Sauli!
Käyttövarmuus on aina plussaa. Tuohon saikin jo jotain esimakua katselemalla Puolan poikien reissuja... Pääsisköhän ensi kerralla mukaan?
Minulle ajankohtainen kysymys kuuluu, että miten tuota kannattaisi sitten parannella / laittaa? Onko putkesta mainittavaa hyötyä? Voiko tuota laitetta jotenkin muuten viilata (suht fiksuilla kustannuksilla)? Kannattaako ratastaa (jotta keulisi kolmosellakin..)? Mikä noista malleista on sitten se paras?
Onko vuosimalleissa eroja (esim. -00 ,-01 ja -02 välillä)?
Etukäteen vastauksista kiittäen!
Käyttövarmuus on aina plussaa. Tuohon saikin jo jotain esimakua katselemalla Puolan poikien reissuja... Pääsisköhän ensi kerralla mukaan?
Minulle ajankohtainen kysymys kuuluu, että miten tuota kannattaisi sitten parannella / laittaa? Onko putkesta mainittavaa hyötyä? Voiko tuota laitetta jotenkin muuten viilata (suht fiksuilla kustannuksilla)? Kannattaako ratastaa (jotta keulisi kolmosellakin..)? Mikä noista malleista on sitten se paras?
Etukäteen vastauksista kiittäen!
-
Pyöräkaista
Mulla kariutui, ehkä, tää mopomalli seuraaviin seikkoihin:
- teho puuttuu
- kaksoiskaasari, ei saa "kunnollista" tilalle
- ei saa 17" renkaita otteeseen natsisuomessa
- tehon lisäys virittämällä kallista niin kuin aina...
- liian painava enskaan, liian tehoton muuhun
+ se jokin siinä kyllä on...karu peli, mutta saahan sen neitinapin pois muistakin mopoista
Jotenkin ihmetyttaa, että eräällä suomalaisella firmalla on tai oli Saksasta tuotu SM tt vm.9? myynnissä suomikilvillä ja 17" nakeilla, jotka myös rekisteriotteessa. Ihme meininki meillä täällä Suomessa, kun Saksassa hyväksynnän saaneet renkaat ei saa Suomessa hyväksyntää, mutta tuontipyörät onkin sitten OK. Vittu, että me ollaan nöyriä/tyhmiä, kun tämämmönen menee läpi...
- teho puuttuu
- kaksoiskaasari, ei saa "kunnollista" tilalle
- ei saa 17" renkaita otteeseen natsisuomessa
- tehon lisäys virittämällä kallista niin kuin aina...
+ se jokin siinä kyllä on...karu peli, mutta saahan sen neitinapin pois muistakin mopoista
Jotenkin ihmetyttaa, että eräällä suomalaisella firmalla on tai oli Saksasta tuotu SM tt vm.9? myynnissä suomikilvillä ja 17" nakeilla, jotka myös rekisteriotteessa. Ihme meininki meillä täällä Suomessa, kun Saksassa hyväksynnän saaneet renkaat ei saa Suomessa hyväksyntää, mutta tuontipyörät onkin sitten OK. Vittu, että me ollaan nöyriä/tyhmiä, kun tämämmönen menee läpi...
Kohtuu hinnalla saa osaa ja viripalikkaa Saksasta, esim. kedo, OTR... Isompaa pyttyä jne jolloin jonkin verran alkaa tehoja löytymään (ainakin dynokäyrien mukaan)
Mikunin litteäluistiset suoravetokaasarit ainakin saa valmiina pakettina tilalle, onko ne nyt sitten kunnolliset? se jää kunkin itse harkittavaksi.
Minun mielestä oli suorastaan hyvä kuntoilupyörä, pikku painonlisä ei juuri haittaa kun ei kisaa aja, josusitus toimi ainakin minun painoilla erinomaisesti (135kg) jos vaikka vertaa nykypyörän (SXC) vakio jousitukseen mihin on tulossa kylläkin päivitys.
Ihan laadukas ja hintansa !! arvoinen peli minun mielestä!
Mikunin litteäluistiset suoravetokaasarit ainakin saa valmiina pakettina tilalle, onko ne nyt sitten kunnolliset? se jää kunkin itse harkittavaksi.
Minun mielestä oli suorastaan hyvä kuntoilupyörä, pikku painonlisä ei juuri haittaa kun ei kisaa aja, josusitus toimi ainakin minun painoilla erinomaisesti (135kg) jos vaikka vertaa nykypyörän (SXC) vakio jousitukseen mihin on tulossa kylläkin päivitys.
Ihan laadukas ja hintansa !! arvoinen peli minun mielestä!
antti
Ilmeisesti tarkoitat kilpaenskailua.. muuten kun aattelee niin on mielestäni vaikea löytää sopivampaa EI kisaenskaa jossa kunnollinen alusta, kohtuu vähä painoa ja pitkät huoltovälit.Pyöräkaista kirjoitti:.
Ja varsinkin jos puhutaan saman hintaluokan kamppeista. Kotonaan kelkkaurilla, poluilla ja pikku teillä
Pikitiellä tykittelyyn tietysti ihan erilaiset pyörät..
Kiitos kannan otoista!
TT-R sieltä nyt kuitenkin olisi tulossa.
Vielä:
Kannattaako ratastaa? X piikkiä eteen, X piikkiä taakse? Onko hyväksi koettuja suhteita?
-Tyyppivikoja / "-ominaisuuksia" / heikkoja kohtia? Mikä kannattaa ekana tsekata?

TT-R sieltä nyt kuitenkin olisi tulossa.
Vielä:
Kannattaako ratastaa? X piikkiä eteen, X piikkiä taakse? Onko hyväksi koettuja suhteita?
-Tyyppivikoja / "-ominaisuuksia" / heikkoja kohtia? Mikä kannattaa ekana tsekata?
Kulutus on 5-7 litraa riippuen täysin siitä miten ajaa mutta lähemmäs tuota 7 se mennee koska täysillähän sitä aina mennään...
Välityksiin TT kohdalta en osaa sanoa koska tykkään noista vakiovälityksistä.
Huollot ajallaan ja öljyt kun vaihtaa usein vaikka 1500-2000km välein sekä putsari ja ilmanputsarin pitää puhtaana niin mitäpä tuossa rikki menee? Normaalit kuluvat osat. En tiedä onko noissa uudemmissa enää sitä vitosrattaan hajoamis efektia? Mutta jos ei liian pienillä kierroksilla käytä suurinta vaihdetta niin tuskimpa se siitä hajoaa.
Eroihin saa joku muu kommentoida koska ite ajan tolla -94 vanhuksella,
63000km takana ja paljon edessä...
Välityksiin TT kohdalta en osaa sanoa koska tykkään noista vakiovälityksistä.
Huollot ajallaan ja öljyt kun vaihtaa usein vaikka 1500-2000km välein sekä putsari ja ilmanputsarin pitää puhtaana niin mitäpä tuossa rikki menee? Normaalit kuluvat osat. En tiedä onko noissa uudemmissa enää sitä vitosrattaan hajoamis efektia? Mutta jos ei liian pienillä kierroksilla käytä suurinta vaihdetta niin tuskimpa se siitä hajoaa.
Eroihin saa joku muu kommentoida koska ite ajan tolla -94 vanhuksella,
63000km takana ja paljon edessä...
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
ttr
Ainakaan 98 ja 00 välillä ei ole eroa kuin väri..
Tankilla ajaa jotain 130km ja sit menee varatankille. riippuen tosin ajotyylistä. kaverin kans tilattiin 20l tankit niin töröttää kyllä pidemmällekkin.
Jos ajaa paljon maastossa niin ehkä kannattaa piikin verran eturatasta pienentää....
Itsellä ei ole hajonnut mitään puolenvuoden rääkin jälkeen..
Tankilla ajaa jotain 130km ja sit menee varatankille. riippuen tosin ajotyylistä. kaverin kans tilattiin 20l tankit niin töröttää kyllä pidemmällekkin.
Jos ajaa paljon maastossa niin ehkä kannattaa piikin verran eturatasta pienentää....
Itsellä ei ole hajonnut mitään puolenvuoden rääkin jälkeen..
Juu, vakiovälitykset ovat piiiiiitkät aivan möyrintään mutta jos pysyttelee pois upotuspaikoista ja aivan trial tyyppisestä maastosta niin niilläkin pärjää. 98 tuli ajettua ja tankilla pääsi noin 100-150km ennen varatankkia.
Takanavassa ei ole vaimennusta
vaihteiston rattaat kai voi saada asfaltilla rikki näissä uudemmissakin
Ei ollut ongelmia itsellä.
Heikkoja kohtia oli vilkut jotka välillä kaatuessa tai muuten hajosivat kivistä tms
muuten ei ongelmia ollut.
Takanavassa ei ole vaimennusta
Heikkoja kohtia oli vilkut jotka välillä kaatuessa tai muuten hajosivat kivistä tms
antti
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Minä olen hieman oudoksuen lukenut juttuja TT600R:n välityksistä ja kaasuttimista. Minulla on vakiovälitykset, CRD Absolute Power -äänenvaimennin ja ilmanputsarissa kolme noin 12 mm lisäreikää ja se maaginen CDI-boksin johto on irti. Kaasuttimien säädöistä/suutinsarjoista minulla ei ole tietoa kun en ole kaasareita avannut.
Millään muulla TT600R:llä kuin omallani en ole koskaan ajanut enkä edes luonnossa nähnyt. Mielestäni minun yksilössä on juuri sopivat välitykset, yhtään hitaampaa ykkösvaihdetta en ole koskaan kaivannut. Moottori vetää erittäin tasaisesti alakierroksilta alkaen, kolmosvaihteella kestää päästää kierrokset lähes tyhjäkäynnille ja kun lisää kaasua lähtee kone puhtaasti vetämään. Joskus moottorijarrutuksissa paukauttaa vähäsen putkessa.
En tiedä millainen on ns. normaali TT600R, mutta omaa pyöräyksilöä en kyllä osaa moittia. Tietenkin joku voi kaivata lisää tehoa, mutta harvemmin sitä täydellä kaasulla tarvitsee ajaa. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista verrata jonkun toisen vakiokuntoiseen pyörään, sittenhän sitä vasta tietää millaisia nämä normaalisti ovat.
Millään muulla TT600R:llä kuin omallani en ole koskaan ajanut enkä edes luonnossa nähnyt. Mielestäni minun yksilössä on juuri sopivat välitykset, yhtään hitaampaa ykkösvaihdetta en ole koskaan kaivannut. Moottori vetää erittäin tasaisesti alakierroksilta alkaen, kolmosvaihteella kestää päästää kierrokset lähes tyhjäkäynnille ja kun lisää kaasua lähtee kone puhtaasti vetämään. Joskus moottorijarrutuksissa paukauttaa vähäsen putkessa.
En tiedä millainen on ns. normaali TT600R, mutta omaa pyöräyksilöä en kyllä osaa moittia. Tietenkin joku voi kaivata lisää tehoa, mutta harvemmin sitä täydellä kaasulla tarvitsee ajaa. Olisi kyllä ihan mielenkiintoista verrata jonkun toisen vakiokuntoiseen pyörään, sittenhän sitä vasta tietää millaisia nämä normaalisti ovat.
Mitäs tuo maaginen CDI boxin johdon irroitus mahtaa vaikuttaa? Minuakin rupesi kiinnostamaan jos vaikka samanmoisia muutoksia omaanki tekis.Tase kirjoitti:Minä olen hieman oudoksuen lukenut juttuja TT600R:n välityksistä ja kaasuttimista. Minulla on vakiovälitykset, CRD Absolute Power -äänenvaimennin ja ilmanputsarissa kolme noin 12 mm lisäreikää ja se maaginen CDI-boksin johto on irti. Kaasuttimien säädöistä/suutinsarjoista minulla ei ole tietoa kun en ole kaasareita avannut.