BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

oppeS

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja oppeS »

poistettu
Viimeksi muokannut oppeS, Su Heinä 03, 2011 11:27 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
oppeS

Reissuun menossa
-miten kuljetatte varusteet Xchallengessa
vinkkejä kaivataan-reppu selkäänkö?
Jos tavarat vesitiiviiseen säkkiin, niin mitenkä kiinni pyörään?
Sivulaukkuja en aio laittaa.
MarkkuHoo
Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuHoo »

MarkkuHoo joskus kesällä 2008 kirjoitti: Kuvassa alla näkyy URAA-matkavarustus, eli takaritsalla 5l lisäbensakannu hihnoilla kiinni, Ortliebin matkasäkki, Wolfman Enduro tankkilaukku, ja pda/gps Pelican-boxissa Ram-mountilla tangossa kiinni. Vieläpä pieni pleksintynkä lamppukatteessa kiinni, ei tuolla paljon tainnut tosin vaikutusta olla. Rengasraudat takarungossa kulkee nätisti myös. Näillä avuin Xchallenge menee maantiellä kuin juna, ja tuo tehdas-madallettu penkki ei puuduta persusta juuri nimeksikään, ihmeen hyvä kapine. Kokonaisuutena mahottoman hyvä matkaenduro.

Kuva
Tolleen vaikka.
Tarakkaan säkki hihnoilla kiinni vaan. Jos ei oo tarakkaa, menee pikkasen epävarmemmaksi. Ehkä penkin alta hihnoilla vois toimia. Tai kiinnittää jotkut lenkit sinne takarunkoon.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
jylppy
Pyörä: Husaberg 390

Viesti Kirjoittaja jylppy »

oppeS kirjoitti:Reissuun menossa
-miten kuljetatte varusteet Xchallengessa
vinkkejä kaivataan-reppu selkäänkö?
Jos tavarat vesitiiviiseen säkkiin, niin mitenkä kiinni pyörään?
Sivulaukkuja en aio laittaa.
Mulla on 5 l bensalle oma teline pyörän oikealla puolella, tavarat on repussa (35 l) ja takana olevassa ortlipin vesitiiviissä pussissa jotka on hihnoilla kiinni itselaittamissa kiinnityslenkeissä.
Kuva helatorstain 4 vrk venäjän reissulta, jossa näkyy reppu ortlipin päällä.
Liitteet
DSC01539.JPG
oppeS

Kiitokset kuvista. Tarakka on, jossa Al-levyssä lukee max paino 5 kg. Ko. kilomäärä taitaa koskea aivan takareunaa, mikäli sitä kuormittaisi.
Monenko litran säkkiä olette käyttäneet?
MarkkuHoo
Viesti:

oppeS kirjoitti:Kiitokset kuvista. Tarakka on, jossa Al-levyssä lukee max paino 5 kg. Ko. kilomäärä taitaa koskea aivan takareunaa, mikäli sitä kuormittaisi. Monenko litran säkkiä olette käyttäneet?
Niinkuin kuvista näet, on sekä mulla että Jylpyllä tuo säkki itse asiassa penkin päällä, eikä siellä missä tarakka olis. Säkki sen kokoinen kuin sinä itte kamoillesi tarttet, senhän saa rullattua kiinni tyhjältä osaltaan. Takarunko on kevyt ja alumiinia, siihen tarakalle ei kannata kovin painavia lasteja tosiaan laittaa, tarakan kiinnityspultitkin on aika ohkaset. Varmaan se tarakka jonkun aikaa kestää isompaakin lastia tietty, kunhan henkisesti varautuu takarungon katkeamiseen. Mulla on nykyään tarakalla pieni pehmeä takalaukku/pussi, missä kulkee varakumia, työkalua, sadetakkia sun muuta kevyttä, eikä ylitä 5kg. Ylipäätään koitan aktiivisesti minimoida tavarat mitä kuljetan, ja ne mitä kuljetan, ovat lajissaan keveämmästä päästä. Kaikki ylimääräinen mukana heiluva lisäpaino on ainakin mulle myrkkyä.
jarip
Pyörä: Husqvarna Norden 901

Viesti Kirjoittaja jarip »

Tuli taas kerran tehtyä iskunvaimentaja hankintoja kun Wilbersin iskari alkoi vasta vuoden vanhana mehimään ja tällä kertaa valinta osui Öhlinsin vastaavaan. Olisi sen Wilbersin saanut huolletua kuntoonkin mutta kun en saanut sitä ikinä toimimaan nopeissa iskuissa ja muutenkin kun siinä on kiinteä säiliö niin säiliö tuli tosi lähelle pakoputkea ja putkea joutui vedättämään ulospäin.

Joten nyt on Öhlins iskari hankittu Englannista ja aika näyttää onko se yhtään parempi, tästä päästäänkin varsinaiseen kysymykseen eli näihin ohjaus iskunvaimentimiin. Heräsi mielenkiinto sellaiseen mutta aika suppea valikkoima tähän merkkiin joten ajattelin tiedustella onko kenelläkään asiasta kokemusta ja minkä merkkistä dampperia on käytössä? Itse asiassa löysin netistä vain Emig merkkisen dampperin.
MarkkuHoo
Viesti:

jarip kirjoitti: ... tästä päästäänkin varsinaiseen kysymykseen eli näihin ohjaus iskunvaimentimiin. Heräsi mielenkiinto sellaiseen mutta aika suppea valikkoima tähän merkkiin joten ajattelin tiedustella onko kenelläkään asiasta kokemusta ja minkä merkkistä dampperia on käytössä? Itse asiassa löysin netistä vain Emig merkkisen dampperin.
Tietääkseni Ralle-Moto joskus teki ohjausiskaria Xchallengeen. (http://www.rallemoto.com/contents/en-us/d26.html)

Ei oo omia kokemuksia, eikä vissiin Emigin lisäksi muita tehtykään, mikä ehkä kuitenkin kuvastaa sitä, ettei tuohon pyörään välttämättä sellaista ole kovin taajaan kysytty. Xchallenge on miunusta perusteiltaan todella vakaa menijä ja keulakulma loiva, joten jos rengastus ja iskarit on suht säädöissään, se menee vakiona melkein kuin juna vaikka pehmeässä hiekassa.
jarip
Pyörä: Husqvarna Norden 901

Viesti Kirjoittaja jarip »

Ei taida löytyä kuin nuo kaksi valmistajaa, heräsi vain mielenkiito kyseistä laitetta kohti kun parilla KTM kaverilla olen sellaisen nähnyt ja kovasti niitä ovat kehuneet.

Aika hintava laite pelkkään kokeiluun jos siitä ei juurikaan hyötyä ole... pitäisi päästä luonnossa kokeilemaan.
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Tuli väkerrettyä tuommoinen lisätankki X:ään, noin 5,5 litraa tilavuus. Ja tuommoset kaatuilurautojen tekeleetkin tuli väännettyä. Uusi äänenvaimenninkin odottaa paikoilleen laittoa.
Liitteet
tankki.jpg
tankki takaa.jpg
kaatuiluraudat.jpg
Aina kiireinen mansikanviljelijä
MarkkuHoo
Viesti:

Mulla on muuten ollut nyt noin 2000 kilsan verran pyörässä kevyt Shorai LiFePo - akku. Nämä on niitä suht ultrakevyitä litium-rauta-fosfaatti -akkuja siis.

Paino: 730 grammaa!
Orkkis YTZ10S koon lyijyakku: n. 3500 grammaa.

Ja tämä pikkuinen ihme on siis on aika paljon pienempi kooltaan & akussa on kuitenkin koneen pyörittämiseen potkua enemmän.
Tässäpä asennettuna kyljelleen mun pyörässä, pohjasta tarranauhalla kiinni. Nämä LiFePo-akut ei vuoda, voi asentaa mihin asentoon vaan. On toiminut täysin moitteetta koko ajan.
Kuva
MarkkuHoo
Viesti:

Toinen modifikaatio on enempi assupitoiset vanteet/kumet, kun sopivasti sain.
Hommasin käytetyt Xcountryn vanteet Touranceineen tuossa kesän alussa UK:sta, pari maantiepitoista ajelureissua on tullut tehtyä.

Kun on pitkään ajanut pelkästään aggressiivisen kokoisilla nappulakumeilla / FIM-sääntörenkailla kaikki ajot, niin 19" Tourance edessä ja 17" takana tuntuu aivan tajuttoman pitävältä asvaltilla.

Jaa, näkyyhän tuossa muuten lisäksi uusi Hyde Racingin pohjapanssari, orkkiksen päälle tuleva koneen posketkin suojaava panssari, jotain ekstrakestävää ja liukasta muoviseosta se on. Ja kevyt. :)

Kuva
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

MarkkuHoo kirjoitti:Mulla on muuten ollut nyt noin 2000 kilsan verran pyörässä kevyt Shorai LiFePo - akku. Nämä on niitä suht ultrakevyitä litium-rauta-fosfaatti -akkuja siis ... On toiminut täysin moitteetta koko ajan.]
Onko ollut pelkästään kesäaikaista käyttöä eli lämpimillä keleillä? Ilmeisesti. Kertoilehan kokemuksia, kun kelit kylmenee tonne nollan tietämille - tai jos ajelet talvella, niin miten toimii pakkasessa. Lämpimät kelit kun ei yleensä ole millekkään akulle ongelma.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
oppeS

Mitä akusta joutui maksamaan ja mistä niitä saa?
MarkkuHoo
Viesti:

oppeS kirjoitti:Mitä akusta joutui maksamaan ja mistä niitä saa?
Shorai myy niitä itse, Euroopan jälleenmyynti ainakin Tanskasta http://shorai-eu.com/
Vastaa Viestiin