Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Mhuttu
Pyörä: Tenere 700 2021

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

Itse ajoin alkuperäisellä takarenkaalla 12100 km. Eturenkaalla nyt ajettu 15500 km ja aika finaalissa
perry389
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Ajoin kans alkuperäisillä yli 12t sit vaihdoin molemmat karkeampiin. Etunen kestää 2 takarengasta yleensä mulla ainakin. Takarengas n. 4-5tuhatta assua ehkä 30%.
JoHalt
Pyörä: Yamaha Tenere 700

Viesti Kirjoittaja JoHalt »

Ehkä tässä on näkemyseroja siinä, milloin rengas on loppu. Itse vaihdoin ne pois hengenvaarallisina n. 4tkm kohdalla. Vähän sen jälkeen kun pyörä märällä metsäautotiellä heitti takapyörän etummiaseksi. Olen kyllä senkin jälkeen vaihtanut ne alle kun olen ajellut pidempia reissuja asfaltilla. Nyt niissä on ehkä 9 tkm ja sanoisin että jäljellä on n. 3tkm tällä kulumisella.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

STR on väärä rengas märälle metsäautotielle, oli se uusi tai lopuillaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Mhuttu
Pyörä: Tenere 700 2021

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

Itse käytin 660 teneressä Pirelli scorpion MT90 A/T edessä, mielestäni pito oli joka suhteessa parempi kuin tuossa str
jmm89
Pyörä: Yamaha Tenere 700

Viesti Kirjoittaja jmm89 »

JoHalt kirjoitti: To Elo 08, 2024 8:04 pm Ehkä tässä on näkemyseroja siinä, milloin rengas on loppu...
Tämähän se monesti aiheuttaa päänvaivaa, kun ei tiedä kuinka loppuun ihmiset ajaa renkaansa. Jos ajaa siihen, että kuviota on jäljellä se 1,6mm niin voi olla paljonkin kilometrejä takana, mutta moni on vaihtanut loppuunajettuna samanlaisen pois jo tuhansia kilometrejä sitten.
tart

Viesti Kirjoittaja tart »

Itse kyllä ajelen renkaat melkein aina kankaille, ainakin takasen :? T7 on toista kautta alla ja koko ajan olen vaihtanut eteen karkeampaa rengasta kun pitoa ei ole ollut tarpeeksi. Taakse taasen en enää laita kovin karkeaa rengasta kun kumi kuluu silmissä ja ilo on lyhytaikainen. Seuraava rengascombo on jo odottamassa: eteen Mitas Enduro Trail XT+ ja taakse Mitas E07, molemmat Dakar-versioita.
sim
Pyörä: Tenere 709WR/XRV750

Viesti Kirjoittaja sim »

Eikö toi mitas trail+ ole e07 vain uudelleen nimetty?
Ja mitä tulee pirelli str niin se on todellakin vain kuivan rengas soralla ja metsäteillä.

Itsellä mietinnässä uusi rengas jolla kestää asua ok eikä rate paskoa housuun jo tulee märkää soraa ja mettätietä
tart

E-07 -> Enduro Trail,
E-10 -> Enduro Trail XT
E-09 -> Enduro Trail XT+

Enduro Trail XT+ ei ole kuitenkaan sama kuin vanha E-09:

https://www.matkaendurot.net/forum/view ... 44#p469144
Joukahainen
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

Päräytin tänään Hanxin Humppilan tehtaanmyymälään. Jos joku tarvitseen T7:lle hyvin istuvan suojapeitteen, niin siellä oli 1 kpl Oxfordin loimia hyllyssä. Väri on varmaankin sama musta/hopea.
Heidän nettisivuiltaan sitä ei löydy. Hommasin omani samasta paikasta syyskuussa -21 ja olen ollut siihen todella tyytyväinen.
Jerex

Viesti Kirjoittaja Jerex »

Iskariasiaa. Tässä ketjussa on nii pal sivuja etten jaksa selata että kysytään taas. Itsellä normi sora- ja asvalttitie ajoa eli ei mitään agressiivista rallia.
Kuinka usein pitäisi etupään öljyt vaihtaa ja riittääkö että valuttaa vanhat pois kunnolla ja uutta tilalle? Lähinnä aattelin kun stefat ei vuoda ja mittarissa vasta 10tkm. Ja sisuskalujen purkaminen vaatis vissiin erikoistyökaluja.
Entä takapää, kuinka usein se pitäis viedä ammattilaiselle huollettavaksi?
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Keula ja takaiskari kannattaa huoltaa tai huollattaa 2-3 vuoden välein riippuen kilsoista, ei haittaa vaikka keulan avaa vuosittain. Keula kannattaa purkaa että saa puhdistettua kunnolla, samalla saa katsottua liukuholkkien kunnon ja onko ruostetta joissain pinnoissa, ei kannata yllättyä jos ruostetta löytyy...

Pelkkä öljyn pois valuttaminen ja uuden lisääminen on sama kun kävisi suihkussa ja laittaisi ne samat paskaset hikivaatteet takaisin päälle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Tarsu
Pyörä: Yamaha

Viesti Kirjoittaja Tarsu »

Tenereen lisävalot?
Molemmin puolin pokarautoihin yks kpl
Mistäpä heräte kätevästi?
Vai onko markkinoilla peräti valmista johtosarjan tynkää tenereä varten?

Pitänee valita sumuvalo että voi pitää kytkettynä lähivalojen kanssa?

Edullista hyvää lyhtyä lisävaloksi,vinkkiä?
tart

Jerex kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 12:27 pm Ja sisuskalujen purkaminen vaatis vissiin erikoistyökaluja.
Entä takapää, kuinka usein se pitäis viedä ammattilaiselle huollettavaksi?
Etupään purkaminen on pikkujuttu. Stefojen ja öljyjen vaihtoon tarvitset listan ensimmäisen ja toisen työkalun. Jos irroitat myös patruunat, niin tuon kolmannen. Jos etupäähän tarvitsee tehdä laajempi huolto, niin lisäksi huoltosarja. Takapää kannattaa viedä/lähettää huollettavaksi.

https://www.storm-motor.fi/tyokalut/mot ... iver-43mm/
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/mot ... jytyokalu/
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/mot ... fork-tool/
https://www.professorsuspension.fi/prod ... tenere-700
tart

Jerex kirjoitti: Pe Elo 16, 2024 12:27 pm Lähinnä aattelin kun stefat ei vuoda ja mittarissa vasta 10tkm.
Unohdin tuossa edellisessä postauksessa mainita että noilla kilometreillä kannattaisi jo harkita eturattaan vaihtoa. Tilasin juuri itsekin tänään uuden rattaan Stormilta.
Vastaa Viestiin