BMW G650X

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

DR Markku
Viestit: 575
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Paikkakunta: Muhos

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Se on kuule silleen että aivan sama toimiiko, ulukonäkö on tärkein. Nythän tuo jo alakaa näyttää vakavasti otettavalta matkaendurolta. 8)
Tase
Viestit: 2629
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Tase »

Komia ku mahoton. Ja nyt kun on navigaattori saa Ämpee ajella aina keulamiehenä. Me muut ollaan vaan turisteja ja naatiskellaan. :P
Bete^
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Touko 04, 2009 2:26 am
Pyörä: G650 Xmoto

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Bete^ »

Morjesta!

Onko kukaan tilaillu uusia katteita pyöriinsä?
Missähän hinnoissa nuo pyörii?
Mietin jos vaihtas xmotoon valkoset katteet :shock:
Tai oisko jollain jäänyt ylimääräsiä?
Syke
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Syke »

Ensimmäisessä kuvassa näkyvät tuulisuojan kiinnikkeet näyttää
todella vaarallisilta.Saisko niistä katkaistua ylimääräiset pois? :shock:
Braa-aab!
Ämpee
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 11:00 pm
Pyörä: WR250R

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ämpee »

Tarkkasilmäinen huomaa, että tuulisuoja on kuvassa vain malliksi teipillä kiinni ja ihan väärästä kiinnityspaikasta noin lähtökohtaisesti. Toki ylimääräisen saa helposti katkaistua poijes, jos ylimääräistä edes jää kun sen lopullisesti ja edes osapuilleen oikein asentaa.
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Bete^ kirjoitti:Morjesta!

Onko kukaan tilaillu uusia katteita pyöriinsä?
Missähän hinnoissa nuo pyörii?
Mietin jos vaihtas xmotoon valkoset katteet :shock:
Tai oisko jollain jäänyt ylimääräsiä?

Tuolta löytyy jonkinlaista hinnoittelua.
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.asp#
pekkas
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Marras 30, 2009 5:27 pm
Pyörä: 1090 R

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja pekkas »

Sottapytty kirjoitti:
Bete^ kirjoitti:Morjesta!

Onko kukaan tilaillu uusia katteita pyöriinsä?
Missähän hinnoissa nuo pyörii?
Mietin jos vaihtas xmotoon valkoset katteet :shock:
Tai oisko jollain jäänyt ylimääräsiä?

Tuolta löytyy jonkinlaista hinnoittelua.
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.asp#
Vähän halvemmat löytyis saksasta http://eshop.original-teile.de/ tuonne kun varaosanumerot syöttää niin antaa hinnan.
En ole tuolta mitään tilannut eikä saksan kieli taivu yhtään tavua.

Ei taida olla mitään tarvikemuovien tekijää jolla olis G 650 bimmerin muoveja.
Alkaisi olla itselläkin vaihtomuovien tarvetta.Ei kestä talvella kovin paljon rymytä.
Kotariin, jammuun, suskaan, kawaan saa satkulla kaikki muovit ja tähän yhden..on hinnoittelu kohdallaan
-----------ajo omalla vastuulla-----------------
Syke
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Syke »

pekkas kirjoitti:
Sottapytty kirjoitti:
Bete^ kirjoitti:Morjesta!

Onko kukaan tilaillu uusia katteita pyöriinsä?
Missähän hinnoissa nuo pyörii?
Mietin jos vaihtas xmotoon valkoset katteet :shock:
Tai oisko jollain jäänyt ylimääräsiä?

Tuolta löytyy jonkinlaista hinnoittelua.
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.asp#
Vähän halvemmat löytyis saksasta http://eshop.original-teile.de/ tuonne kun varaosanumerot syöttää niin antaa hinnan.
En ole tuolta mitään tilannut eikä saksan kieli taivu yhtään tavua.

Ei taida olla mitään tarvikemuovien tekijää jolla olis G 650 bimmerin muoveja.
Alkaisi olla itselläkin vaihtomuovien tarvetta.Ei kestä talvella kovin paljon rymytä.
Kotariin, jammuun, suskaan, kawaan saa satkulla kaikki muovit ja tähän yhden..on hinnoittelu kohdallaan
Hinnoittelu johtuu varmaan aika pitkälti laadusta ja valmistuserien suuruudesta.
Esim. mainitsemasi 100€ muovisarja ei ole kovin kaksista laatua.(ainakaan polisport)
Braa-aab!
Ämpee
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 11:00 pm
Pyörä: WR250R

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ämpee »

DR Markku tuossa aikaisemmin kommentoi, että ulkonäkö on tärkeintä, joten panostin siihen taas vähän lisää :P
Valitan kännykän huonoa kuvan laatua.
Liitteet
16042010.jpg
an13
Viestit: 1112
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 690

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Mistä olette noita etulokasuojan jatkeita tehneet tai ostaneet?

Touratechin 100e muovipala ei oikein houkuttele. Mikähän olisi hyvä muovimateriaali leikattavaksi ja popniitattavaksi?
Ämpee
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 11:00 pm
Pyörä: WR250R

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ämpee »

Motonetin "ralli"roiskeläpästä on tehty tuo minun versio. Kokeilin huonolla menestyksellä paria muuta materiaalia, mutta tämä roiskeläppäkumi on osoittautunut oikein hyväksi eikä taivu ilmanvastuksesta moottoritievauhdissakaan.
an13
Viestit: 1112
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 1:17 pm
Pyörä: 690

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja an13 »

Saisiko tuosta tarkempia mittoja, lähinnä takaosan leveys ja kuinka pitkälle tuo nokka tulee yli lokarin etureunan?

Josko siis on osoittautunut riittävän suureksi tuo koko ettei roisku mahdottomia, niin ei tarvitsisi itse tehdä liian pientä ensin.
Ämpee
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 11:00 pm
Pyörä: WR250R

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ämpee »

Tuossa on minun sapluuna. Leikattu läppä pitää painaa tiukasti lokasuojaa vasten, sitten porata poppareille reiät ja napsauttaa kiinni, niin sitten istuu noin kun muissa kuvissa näkyy. Malli on osoittautunut myös riittävän leveäksi ja pitkäksi. Toki sitä kuraa aina lentää ja pitääkin lentääkin, mutta rinnuksille tulo väheni tämän jatkeen kanssa aivan olennaisesti. Läpän paksuus on 3 mm.
Liitteet
CIMG0139.JPG
Avatar
Sottapytty
Viestit: 851
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
Pyörä: BMW G650XChallenge
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Sottapytty »

Mä leikkasin omani n. 2mm. kumista, joka lerpattaa alhaalla. Toisaalta rumasti roikkuessaan poimii roiskeita hyvin. Oliskohan sillä ylityksellä pituutta jotain 13cm.?
Alapuolelle popniittien aluslaatoksi, leikkelin pitkulaiset viipaleet 1mm. alumiinilevystä.
Leikkasin kumiläpän saksilla lopulliseen muotoonsa vasta kiinnityksen jälkeen.

Wau! Mistä tuollaisia tarroja saa, huutaako hankinnassa lompakko hoosiannaa?
Liitteet
Kokokuva.jpg
Ämpee
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 11:00 pm
Pyörä: WR250R

Re: BMW G650X

Viesti Kirjoittaja Ämpee »

Joo, tuosta tarrasatsista. Hinta oli 104,25 € postikuluineen, eli ei huuda lompsa hoosiannaa. Tavara on peräisin täältä: http://www.inenout.nl/ ja idea täältä: http://www.michaelbense.de/g650x/forum/ ... php?t=1153

En tilannut tavaraa itse, mutta kuulemma ymmärtävät kaupassa asian kun sitä tiedustelee enklanniksi jos ei flaami taivu. Minulle vaihdettiin värit noihin Bemarin kisaväreihin kun tuo originaali malli on harmaata ja mustaa. Tarrat on katteet kokonaan peittävät ja pohjaväri valkoinen. Minä en kuitenkaan ole ammattilainen tarrojen laitossa ja en takuulla olisi saanut niitä siististi kokonaisina paikalleen vaan olisivat olleet tuhannen v:n kurtussa aivan varmasti. Katsoin parhaaksi leikellä ne isot valkoiset osat pois ja muutenkin vähän soveltaen piti asentaa. Lopputulos on hyvä, mutta kyllä sinne väkisin minun taidolla jokunen pieni kurttu/kupla tuli.
Vastaa Viestiin