XR600 ostamassa -> ostettu saksasta -> saatu kotiin!
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Tuossa samassa firmassa on myynnissä sivujen mukaan vm91 XR mutta se on 88-90 vuosimallia, näkee heti putkesta, takajarrusta, iskareista jne. vm91 eteenpäin onkin aivan sama minkä vuosimallin ostaa, ne on paria juttua lukuunottamatta samoja, kunto ratkaisee.
Takalaukkuun sopii kätevästi ruispala tai jopa kaksi jos ei laita paljon fylliä, pitemmillä reissuilla kaipaisi vähän parempaa tavarankuljetuskykyä. Ainakin makuupussi olisi reissussa kiva. Toistaiseksi tavarat kulkee repussa mutta oletteko viritelleet / suunnitelleet jonkinlaista tavaratelinettä XR:ään?
Takalaukkuun sopii kätevästi ruispala tai jopa kaksi jos ei laita paljon fylliä, pitemmillä reissuilla kaipaisi vähän parempaa tavarankuljetuskykyä. Ainakin makuupussi olisi reissussa kiva. Toistaiseksi tavarat kulkee repussa mutta oletteko viritelleet / suunnitelleet jonkinlaista tavaratelinettä XR:ään?
joo, mulla on tarakka, joka kaverin kanssa suunniteltiin ja väsättiin. Siinä kulkee helposti Ortliebin tavararulla, jonne mahtuu makuupussi ja vähän vaatetta. Tähän hätään ei ole kuvaa, mutta voisin sellaisenkin tuupata. Kiinnityspisteeksi otettiin takavilkku ja toiseksi pisteeksi takarunkoputken pää.oletteko viritelleet / suunnitelleet jonkinlaista tavaratelinettä XR:ään
-Joona-
"ko mä halusin"
"ko mä halusin"
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
XLV750R miehen varsinainen ajopyörä: http://www.xlv.ch/Bilder/xr/xr650l/finished_12.6.05.jpg
Näkyy olevan takajalkatapit ja integroitu tavarateline
Näkyy olevan takajalkatapit ja integroitu tavarateline
Hienon näköinen peli
Tuota mun xr:ää vaivaa nyt jokin kaasutinmurhe. Yleensä kyllä pelaa hyvin, mutta toisinaan normiajossa kun vaikka maantiellä vetäisee hanaa isommalle niin alkaa röpöttää eikä tykkää vetää kunnolla. Tulpan otin pois ja se oli normaalin värinen; ei musta eikä vitivalkoinen. Tasakaasulla jos ajelee satasta niin nyppää välillä. Koitin neulan nostoa, mutta mielestäni tuo röpötys paheni ja mopo oli vaikeampi saada käyntiin. Tällöin myös stumppasi risteykseen enkä saanut sitä enää millään käyntiin, tuli peräkärryreissu. Ja ei auttanut koneen kuivaus manuaalisella puolipuristimella.
Myöskin käynnistys on jotenkin alkanut mennä pitkän kaavan mukaan. Ennen riitti pari polkaisua ryyppy keskiasennossa, nyt saa polkea pidempään.
En ole kyllä käyttänyt koko kaasaria irti, pitäisi putsata + tsekata suuttimet ihan ekaksi. Voisi vielä koittaa ajossa laittaa ryypyn puoliväliin että vaikuttaako se kulkemiseen. Silloinhan tietäisi heti että pääsuutin mahdollisesti liian pieni. Neula on keskiasennossa. Tuo kun on kuristettu versio alunperin niin suuttimet voi vähän olla muuta mitä normaalisti. En kyllä jaksa uskoa siihenkään, sillä pyörä pelasi ekat 500km kuten pitää, voimaa oli ja kulkua kivasti. Olen käyttänyt kaasarin kerran irti, mutta tuskin vaijereiden irrotuksella saa tuollaisia oireita aikaan, ellei niitä nyt säädä aivan päin h-vettiä? (mikä on täysin mahdollista mulle)
Tuota mun xr:ää vaivaa nyt jokin kaasutinmurhe. Yleensä kyllä pelaa hyvin, mutta toisinaan normiajossa kun vaikka maantiellä vetäisee hanaa isommalle niin alkaa röpöttää eikä tykkää vetää kunnolla. Tulpan otin pois ja se oli normaalin värinen; ei musta eikä vitivalkoinen. Tasakaasulla jos ajelee satasta niin nyppää välillä. Koitin neulan nostoa, mutta mielestäni tuo röpötys paheni ja mopo oli vaikeampi saada käyntiin. Tällöin myös stumppasi risteykseen enkä saanut sitä enää millään käyntiin, tuli peräkärryreissu. Ja ei auttanut koneen kuivaus manuaalisella puolipuristimella.
Myöskin käynnistys on jotenkin alkanut mennä pitkän kaavan mukaan. Ennen riitti pari polkaisua ryyppy keskiasennossa, nyt saa polkea pidempään.
En ole kyllä käyttänyt koko kaasaria irti, pitäisi putsata + tsekata suuttimet ihan ekaksi. Voisi vielä koittaa ajossa laittaa ryypyn puoliväliin että vaikuttaako se kulkemiseen. Silloinhan tietäisi heti että pääsuutin mahdollisesti liian pieni. Neula on keskiasennossa. Tuo kun on kuristettu versio alunperin niin suuttimet voi vähän olla muuta mitä normaalisti. En kyllä jaksa uskoa siihenkään, sillä pyörä pelasi ekat 500km kuten pitää, voimaa oli ja kulkua kivasti. Olen käyttänyt kaasarin kerran irti, mutta tuskin vaijereiden irrotuksella saa tuollaisia oireita aikaan, ellei niitä nyt säädä aivan päin h-vettiä? (mikä on täysin mahdollista mulle)
Ei jaksa uskoa siihenkään, kun oireet tuli tuon kaasuttimen irrotuksen yhteydessä
Eikä se aina tuota röpötystä tee. Neulan nostolla röpötys tuli kylmällä koneella ja mielestäni katosi kun lämpeni, ja tällä normiasennolla taas toisinpäin
Sekavaa. Mutta pitää aloittaa kaasarin tutkimisella ja puhdistamisella.
Do diih, nyt ois kuva tarakasta. Materiaalina on 12mm putki jossa on 1,5mm seinämävahvuus. Lattarauta on 20mmx3mm. Kiinnitys tuntuu tukevalta, mutta siitä röykkyytyksestä en vielä osaa sanoa, mutta huomenna ois tarkoitus startata muutaman päivän lapin rundille, testiin. Kyllä se tyhjänä on kestänyt vaikka minkämoista hyppyytystä
Muuten olen varustanut pyörän Acerbiksen isolla tankilla (veti 23 l), joten toimintasäde alkaa olla kohdallaan.
ps. tarakkaa saa vapaasti kopioida, mutta suunnittelija ei ota vastuuta
Muuten olen varustanut pyörän Acerbiksen isolla tankilla (veti 23 l), joten toimintasäde alkaa olla kohdallaan.
ps. tarakkaa saa vapaasti kopioida, mutta suunnittelija ei ota vastuuta
- Liitteet
-
- takaritsi1.jpg
- (82.92 KiB) Tiedosto ladattu 200 kertaa
-Joona-
"ko mä halusin"
"ko mä halusin"
Kaasari tutkittu ja puhdistettu, ei vaikutusta nykimiseen + boaamiseen. Suuttimet oli vakiokoossa ja ilmaruuvin käänsin siihen arvoon mitä suositellaan. Koitin tuota ryypyn laittoa ajossa puoliväliin ja se pahensi, meinasi tukehtua. Eli pienistä suuttimista ei ole kyse.
Kannattaisiko nyt koittaa sitä, että nostamisen sijaan laskeekin neulaa yhdellä pykälällä?
Lisättäköön vielä että tuo nykiminen on ainoastaan tasakaasulla ajaessa kovempaa, esim. satasta maantiellä, ja pieni nykäys tapahtuu silloin tällöin. Ei siis ole hampaista-lähtee-paikat tyylistä. Booaaminen taasen tapahtuu kun kaasua kääntää suht äkisti enemmän. Rauhallisesti lisäten ei ongelmaa.
Käynnistyvyys on nykyään normitasolla, muutama potku riittää.
Kannattaisiko nyt koittaa sitä, että nostamisen sijaan laskeekin neulaa yhdellä pykälällä?
Lisättäköön vielä että tuo nykiminen on ainoastaan tasakaasulla ajaessa kovempaa, esim. satasta maantiellä, ja pieni nykäys tapahtuu silloin tällöin. Ei siis ole hampaista-lähtee-paikat tyylistä. Booaaminen taasen tapahtuu kun kaasua kääntää suht äkisti enemmän. Rauhallisesti lisäten ei ongelmaa.
Käynnistyvyys on nykyään normitasolla, muutama potku riittää.
- PD04
- Pyörä: Capo
Mulla on massa XL 600 ssa samaa oiretta eli nopsa kaasun avaus ei oo hyvä juttu. Tuota nykimistaipumusta en oo ainakaan huomannut tasakaasulla.
Kyllä minä aion vaihtaa pääsuuttimet isompiin, vähintään 125:iin ja kokeilen auttaako. Nyt kun tuli kylmät ilmat niin ei toiminut ilman snorkkelia enää ollenkaan, kävi liian laihalla ja kulkeminen puutui, ei vetänyt enää viitosella kunnolla.
Lambda-anturi olisi myös tarkoitus laittaa putkeen niin näkee se oikeat seokset.
Kyllä minä aion vaihtaa pääsuuttimet isompiin, vähintään 125:iin ja kokeilen auttaako. Nyt kun tuli kylmät ilmat niin ei toiminut ilman snorkkelia enää ollenkaan, kävi liian laihalla ja kulkeminen puutui, ei vetänyt enää viitosella kunnolla.
Lambda-anturi olisi myös tarkoitus laittaa putkeen niin näkee se oikeat seokset.
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Onko tuossa suoravetoiset kaasarit ilman kiihdytyspumppua, kuten PD03 mallissakin?PD04 kirjoitti:Mulla on massa XL 600 ssa samaa oiretta eli nopsa kaasun avaus ei oo hyvä juttu. Tuota nykimistaipumusta en oo ainakaan huomannut tasakaasulla.
Osakaasulla ajellessa kun nykäisee luistit kattoon kerralla taitaa seokset mennä hetkellisesti todella sekaisin pääsuuttimien koosta riippumatta.
Kun ei ole sitä kiihdytyspumppua kompensoimassa...
Vaivaan auttaa uudet kaasarit, tai rauhallisempi ranne...
- PD04
- Pyörä: Capo
Joo, ei oo kiihytyspumppuja. XR:ssä on yks Keihini ja XL:ssä kaks kipaletta. Mulla on edelleen paikallaan ne vakiot 118 suuttimet, en oo jääräpäisesti niitä isontanut vaan nyt aion sen tehdä.
Muutenkin sen snorkkelin muoto on minusta typerä kun sen kotelon sisällä se tulee melko pahasti sen suodattimen eteen eli varmasti blokkaa ilmansaantia enemmän ku reilusti. Siinä 4 tonnin kohdalla on nyt se kuollut kohta, mutta kun sen yli jotenki pääsee sinne 5 tonnin pintaan niin alkaa vetämään. Esim jos ajaa nelosella kuuttakymppiä niin ei meinaa millään lähteä kiihtymään.
Siinähän se ois ratkaisu kun väsäis Megasquirtin paikoilleen ja nakkais nuo keihäset koppaan.
Muutenkin sen snorkkelin muoto on minusta typerä kun sen kotelon sisällä se tulee melko pahasti sen suodattimen eteen eli varmasti blokkaa ilmansaantia enemmän ku reilusti. Siinä 4 tonnin kohdalla on nyt se kuollut kohta, mutta kun sen yli jotenki pääsee sinne 5 tonnin pintaan niin alkaa vetämään. Esim jos ajaa nelosella kuuttakymppiä niin ei meinaa millään lähteä kiihtymään.
Siinähän se ois ratkaisu kun väsäis Megasquirtin paikoilleen ja nakkais nuo keihäset koppaan.
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Käsittäkseni yleisesti ottaen suoravetokaasuttimella tarkoitetaan kaasutinta jossa vaijerin liike on kytketty suoraan kaasuluistiin. Toinen vaihtoehto on Stromberg-tyyppinen CV (Constant Velocity) -kaasutin jossa vaijeri kääntää läppää ja luisti nousee paine-eron vaikutuksesta. Yleensä suoravetokaasuttimissa on myös kiihdytyspumppu, jolloin äkillisessä kaasunavauksessa seos ei pääse liian laihalle.Juice kirjoitti:Eikös toi se suoraveto ole, eli vedolle ja palautukselle oma vaijeri
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Tuossahan se ongelma onkin, ainakin XL600r:n suhteen, molemmat kaasarit on suoravetokaasareita ilman kiihdytyspumppuja.Tase kirjoitti:Käsittäkseni yleisesti ottaen suoravetokaasuttimella tarkoitetaan kaasutinta jossa vaijerin liike on kytketty suoraan kaasuluistiin. Toinen vaihtoehto on Stromberg-tyyppinen CV (Constant Velocity) -kaasutin jossa vaijeri kääntää läppää ja luisti nousee paine-eron vaikutuksesta. Yleensä suoravetokaasuttimissa on myös kiihdytyspumppu, jolloin äkillisessä kaasunavauksessa seos ei pääse liian laihalle.Juice kirjoitti:Eikös toi se suoraveto ole, eli vedolle ja palautukselle oma vaijeri
Ei kestä mitään kerralla auki riuhtaisuja pienillä kierroksilla.