Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

sim
Pyörä: Tenere 709WR/XRV750

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja sim »

Onko täällä yleistä mielipidettä vakio vs wr malli? Itte olen we malleja kovasti kuolannut, mutta oisko järkevämpi ostaa normi malli?

Onko kokemuksia about 185cm kuskeilla mitenkä eri pleksit toimii, vakio mallia pääsin koeajaa ja siinä oli älytön melu potassa vs vanha xrv750 jossa pleksi on niin matalalle silvottu mitä saa ilman että ottaa sitä ajotietokonetta pois, vai mikä se musta laatikko on missä on trippi.

Kova kuume ois hankkia toinen pyörä ja jättää vanha at harrastamiseen, mutta vaihtoehdot ktm 790/890(kestääkö?)/tenere/uusi AT on vaikeaa ja tietty raha ratkaisee jonkin verran....

Ja onko 22 vs 23 vs 24 mallien välillä muuta eroa kuin että 23 eteenpäin absit on kolmevaiheiset
Haato
Pyörä: BMW 1200 / 1250 GSa, Honda XL 600 V

Viesti Kirjoittaja Haato »

Absit on jo -22 Wr-mallissa kolmivaiheiset. Eli kaikki päällä- takaa pois- Kaikki pois.
Ite oon nirkosen 180cm, ostin touring-pleksin Stormilta, ei ongelmaa.
Jos olet enempi reissumiehiä, niin kyllähän tuo tankin koko minusta on iso plussa WR-mallissa.

Makuasioita, ite oon luopumassa, koska kuitenkin Gessu on se, mikä mulle parhaiten sopii.
-Haato-
Totti
Pyörä: Tenere 700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Tilasin LSK:n Abs-donglen. Yksinkertainen ja helppo asennus. Ainoa miinus käytettävyydessä on, että takarenkaan Abs:n poiskytkennästä voisi kertoa selvemmin. Nyt Abs-valo palaa kun pyörä ei liiku ja liikkeellä ollessa valo vilkahtaa nopeasti noin neljän sekunnin välein.
Tällainen pyörän olisi kuulunut olla alun alkaenkin.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
perry389
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Samaa mieltä, viime viikolla tuli, asennus ehkä vartin. Hintansa arvoinen vaikka vaan kerran olen kerennyt testaa. Nopea lähetys tuli viikossa.
Nnevari
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja Nnevari »

Oliko tämä pääsy yhteisymmärrykseen mitkä on parhaat päivitykset perus teneren jousiin?

Tarkoitus olisi vaihtaa alkuun jouset jäykempiin ja katsoa kaipaako lisää muutoksia. Ajokamat päällä 130kg eli aikalailla jäykempää kaivataan. Taakse olin ajatellut 95n/mm ja eteen 6.9n/mm? Minkä brändin jouset suosiossa? Off the roadilta viisain tilailla?

Tenerestä ATM kaikki purettu ja vain runko jäljellä, pitäis kasailla ja ehtiä vielä tälle kesää ajelemaan....
Mhuttu
Pyörä: Tenere 700 2021

Viesti Kirjoittaja Mhuttu »

Miten tuon Teneren toimintasäteen kanssa ,oletteko ajaneet paljon yli 400 km tankillisella ? Olin juuri lapin reissulla ja pisimmillään ajoin 317 km ja meni 11,8 litraa tankkiin. Polttoaine valo vilkkui jo ja tankissa oli 4,4 litraa jäljellä niin olisi mennyt lähes 450 km ennen kuin olisi loppunut. Eli 3,7 l/100 km oli kulutus.
Pturu
Pyörä: -

Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Itse olen enimmillään ajanut tankillisella n.380 km, jolloin tankkiin meni 15,8 l. Kulutukseksi tulee 4,15 l/100km. Tuo aju käytännössä pelkästään suhteellisen vauhdikasta pikkusoratieajua, jota ei voine oikein rauhalliseksi sanoa. Paljon pienempiinkin kulutuksiin olen päässyt rauhallisemmassa ajossa, mutta tuo on pisin matka yhdellä tankillisella. Minulla on 2021 malli eli sitä euro4 versiota. Pyörä on minulla ollut uudesta asti ja varustettu alkuperäisellä akran pöntöllä. Muuten täysin vakio. Ajotavalla on tosi suuri vaikutus kulutukseen tässäkin pyörässä. Pitkillä reissuilla on ollut varulta matkassa rotopaxin kannu laukkuraudan sisäpuolelle asennettuna, mutta ei ole sille tullut vielä koskaan tarvetta.
Kuva
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mhuttu kirjoitti: To Heinä 04, 2024 10:00 am Miten tuon Teneren toimintasäteen kanssa ,oletteko ajaneet paljon yli 400 km tankillisella ? Olin juuri lapin reissulla ja pisimmillään ajoin 317 km ja meni 11,8 litraa tankkiin. Polttoaine valo vilkkui jo ja tankissa oli 4,4 litraa jäljellä niin olisi mennyt lähes 450 km ennen kuin olisi loppunut. Eli 3,7 l/100 km oli kulutus.
2019 ajoin varakannu mukana 422km kun matka pysähtyi, ajo oli liikennevirran mukana paikallisteitä ja tikkari +10kmh.
Kylätason kurapyöräilijä.
Ilmari
Pyörä: T7,CBR600, zxr6

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

40 tkm huolto laajeni hiukan. Molemmat renkaat ja kaikki jarrupalat. Takajarrun mäntä ihan jumissa. Sain keinoteltua männän irti. Mäntä ok. Ei syöpymiä eikä naarmuja mutta tiiviisteet oli sen näköiset, etteivät ois ikinä rasvaa nähneetkään. Pikkuhipaisu jarruvaseliinia ja johan herkistyi.
sim
Pyörä: Tenere 709WR/XRV750

Viesti Kirjoittaja sim »

No nyt ei tartte enää arpoa millä ajaa. Ostin käytetyn 2022 wr mallin. Vakio alusta joka on käytetty jo kertaalleen Oulussa säädössä, niin ajattelin että jos pelkillä jousilla eteen ja taakse selvisi. Tarviiko muuta jos vain pelkät jouset vaihtaa? Toki samaa utelu että ktech vaiko hyperpro progressiiviset. Nuo kaksi on ne mitkä hyppineet silmille google haussa.

Ja jotai kiinnostaa niin 185cm pitkälle vakio tuuliojain oli suorastaan tuskallinen ajaa 60+ vauhdissa nyt tuhlasin rahaaa ostamalla lyhemmän ja tourinki mallin ja kokeilen. Ainakaan itselle tuolla 200km ajolla kokonaan ilman tuulilasia oli ihan jees , ehkä tuli vähän kylmä kun oli lämmöt 14-16c ja vähän vettä tuli.

Ja jos jollain on antaa hyvää vinkkiä kypärään missä visiiri, aurinkolippa ja alle sais ajolasit halutessaan ois jees. Tietty mitä hiljasempi potta niin parempi
tart
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja tart »

Totti kirjoitti: Ma Heinä 01, 2024 7:58 pm Tilasin LSK:n Abs-donglen.
Vaikuttaa toimivalta ja laitoin tilaukseen. Hermot jo kerkesi mennä moneen otteeseen ABS-kytkimen kanssa. Takajarrun erillinen poiskytkentä on mun mielestä se ja sama, tärkeintä on että nyt ABS:t pysyy aina pois päältä molemmista pyöristä.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

sim kirjoitti: Pe Heinä 05, 2024 1:46 pm No nyt ei tartte enää arpoa millä ajaa. Ostin käytetyn 2022 wr mallin. Vakio alusta joka on käytetty jo kertaalleen Oulussa säädössä, niin ajattelin että jos pelkillä jousilla eteen ja taakse selvisi. Tarviiko muuta jos vain pelkät jouset vaihtaa? Toki samaa utelu että ktech vaiko hyperpro progressiiviset. Nuo kaksi on ne mitkä hyppineet silmille google haussa.

Ja jotai kiinnostaa niin 185cm pitkälle vakio tuuliojain oli suorastaan tuskallinen ajaa 60+ vauhdissa nyt tuhlasin rahaaa ostamalla lyhemmän ja tourinki mallin ja kokeilen. Ainakaan itselle tuolla 200km ajolla kokonaan ilman tuulilasia oli ihan jees , ehkä tuli vähän kylmä kun oli lämmöt 14-16c ja vähän vettä tuli.

Ja jos jollain on antaa hyvää vinkkiä kypärään missä visiiri, aurinkolippa ja alle sais ajolasit halutessaan ois jees. Tietty mitä hiljasempi potta niin parempi
Et tu, Brute?
Paskapuhetta, mutta uskon.
Pturu

Saapa nähä loppuuko ärsyttävä nypytys Yamahan keulasta, kun pinnasin uuden Excelin vanteen siihen. Siinä on uudesta lähtien ollu semmonen renkaasta riippuen lähes huomaamaton tai vähän enemmän huomattava nypytys. Vanne ja kaikki on menny kyllä tehtaan speksiin heittojen osalta eikä valtuutettu koeajaja ole sitä mitenkään poikkeavana pitänyt. Vaiva ei niin häiritsevä ole kuitenkaan ollut, että tuo setti on odottanut tallin nurkassa melko pitkään asennusta. Tuolla nyt sai kuitenkin vanteen heitot alle puoleen siitä mitä parhaillaan sillä orkkiksella sai (excelillä alle 0,5mm heitot molemmissa suunnissa) ja painojakin meni alle puolet. Jospa se ei ainakaan huonommaksi mennyt. Samalla laitoin rosteripinnat.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tuli kyllä omaan silmään niin miellyttävän näköinen, että tekisi mieli hommata taaksekin samanlainen settiKuva Samalla ehkä myös kapeampi kehäKuva No antaahan nyt vielä toistaiseksi olla. On jäänyt ajot kyllä niin vähiin, että hävettää. Olisihan se toisaalta tallissakin mukavampi katsellaKuva
Ilmari
Pyörä: T7,CBR600, zxr6

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Mähän tein itelleni taakse kapeammalla kehällä talvivanteen, kun muun tavaratilauksen yhteydessä sain Japanista kohtuuhintaisen navan ja levyn ja muut tarpeet. OTR:ltä sitte kehä ja pinnat. Tuo etuvanne on mulla jo sen verran piesty, että tekis mieli tehä kesäkäyttöön uus, ku löytäs sopuhintaiset kilkkeet siihen.

-Ile-
Pturu

Yamaha Ténéré 700

Joo. Minulla oisi vmx:n vannesetti tuohon talveksi 2,5” takavanteella, mutta kelkan hankinnan jälkeen jäänyt nyt parina talvena ajelut väliin ja tuo setti siis vielä käyttämättömänä. Siihen pitäisi vielä hommata abs -kehät, jarrulevyt ja takaratas, että voisi ottaa käyttöön. Tai voishan niitä tietysti noilla samoilla käyttää, mutta en näe sitä oikein järkevänä, kun nimenomaan ajatuksena oli säästää työtä tuossa kausivaihdossa ja tuo levyjen yms. kanssa puljaaminen ottaa pian enemmän aikaa kuin renkaiden vaihto vanteille.
Vastaa Viestiin