BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
Ei ole vakiona ABSeja, mutta tehdaslisävarusteena niitä on saanut, eli joissakin käytetyissä saattaapi siis ollakin. Xchallengen normikäyttöön minusta turha varuste.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: BMW G650X
Mistä sais tuota matalempaa satulaa? Niin, siis jostai muualta ku bemarilta..
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
- jarip
- Viestit: 213
- Liittynyt: La Loka 14, 2006 9:59 am
- Pyörä: Husqvarna Norden 901
- Paikkakunta: Kuopio
Re: BMW G650X
No niin nyt on x challenge hommattu ja onhan se täysin eri kuin 650GS, hiukka liiaan korkea lyhytjalkaiselle.
Onko pyörään saatavilla mitään madallus-sarjaa, BMW:llä on 20mm matalempi satula mutta kertokaa jos olette sellaisen muualta löytäneet.
Aika erikoinen takaiskari täytyy näin alkuun todeta.
Onko pyörään saatavilla mitään madallus-sarjaa, BMW:llä on 20mm matalempi satula mutta kertokaa jos olette sellaisen muualta löytäneet.
Aika erikoinen takaiskari täytyy näin alkuun todeta.
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
No ei se bemarin oma matala satula ole mitenkään hinnalla pilattu, minusta sen saan alle 150 euroon, ihmettelisin jos jonkun muun tarvikepenkin saisi halvemmalla. Kysykääs ja tingatkaa hintaa. Vähän halvemmalla saa tietty itse/verhoilijalla alkuperäistä muokaten.
Wilberssi myy matalampaa takaiskaria ja keulasta voi vähän pudottaa putkia läpi.
Mutta kaikki enskat on melko korkeita, eihän ne muuten olis enskoja, eikä niissä olis enskojen ominaisuuksia
Wilberssi myy matalampaa takaiskaria ja keulasta voi vähän pudottaa putkia läpi.
Mutta kaikki enskat on melko korkeita, eihän ne muuten olis enskoja, eikä niissä olis enskojen ominaisuuksia
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
Re: BMW G650X
MarkkuHoo kirjoitti:No ei se bemarin oma matala satula ole mitenkään hinnalla pilattu, minusta sen saan alle 150 euroon, ihmettelisin jos jonkun muun tarvikepenkin saisi halvemmalla. Kysykääs ja tingatkaa hintaa. Vähän halvemmalla saa tietty itse/verhoilijalla alkuperäistä muokaten.
Wilberssi myy matalampaa takaiskaria ja keulasta voi vähän pudottaa putkia läpi.
Mutta kaikki enskat on melko korkeita, eihän ne muuten olis enskoja, eikä niissä olis enskojen ominaisuuksia
No, mistä tohon hintaan saa? Rm-heinolta kysyin,niin 209€ oli hintaa ja saksassa lähimmät. Eivät edes ruvenneet tilaamaan jos en ole varma ostosta (sika olis pitäny säkissä ostaa). Ei sillä että tuo hinta mikään este olis, mut kyl mä haluan kokeilla, millanen joku tavara on ,ennen ku ostan. Mulla kun on xmoto, niiin siitä takaiskarin alapäästä löytyy korkeuden säätö (lukkomutteri + mutteri) joilla voi muutamia senttejä korkeutta pelata alas tai ylös.. liekö challenges samanmoinen?
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
Se oli viime vuoden kesää ja Xchallengen sininen matala penkki, Kuvalta hinta oli tuota 150 luokkaa.
Entiiä ovatko nostaneet sitten hintoja sen jälkiin.
Minulta saa ostaa suht huokealla Xchallengen vakiopenkin, ja modata mielensä kyllyydestä.
Pitääkin laittaa myynti-ilmoitus foorumille.
Entiiä ovatko nostaneet sitten hintoja sen jälkiin.
Minulta saa ostaa suht huokealla Xchallengen vakiopenkin, ja modata mielensä kyllyydestä.
Pitääkin laittaa myynti-ilmoitus foorumille.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
- jarip
- Viestit: 213
- Liittynyt: La Loka 14, 2006 9:59 am
- Pyörä: Husqvarna Norden 901
- Paikkakunta: Kuopio
Re: BMW G650X
Onko xmotossa ilmaiskari vai perinteinen jousella oleva kaasuiskari?
Omasta en löytänyt minkäänlaisia säätömuttereita, ilmanpaineella korkeutta saa vähän säädettyä.
Nyt on BMW matala penkki tilattu (207euro) joten näillä pitää alkuun pärjäillä jos sitten myöhemmin vaihtaa perinteisen iskarin jossa saisi vähän vielä madallettua, 20mm lisää niin alkaisi olla jo korkeus hiukan enemmän kohdallaan.
Etuputkia sai laskettua sen 20mm.
Omasta en löytänyt minkäänlaisia säätömuttereita, ilmanpaineella korkeutta saa vähän säädettyä.
Nyt on BMW matala penkki tilattu (207euro) joten näillä pitää alkuun pärjäillä jos sitten myöhemmin vaihtaa perinteisen iskarin jossa saisi vähän vielä madallettua, 20mm lisää niin alkaisi olla jo korkeus hiukan enemmän kohdallaan.
Etuputkia sai laskettua sen 20mm.
Re: BMW G650X
Xmotossa on perinteinen jousi-iskari, jossa alapäässä on korkeuden säätö.
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
- jarip
- Viestit: 213
- Liittynyt: La Loka 14, 2006 9:59 am
- Pyörä: Husqvarna Norden 901
- Paikkakunta: Kuopio
Re: BMW G650X
Joo xmotossa on aivan perinteinen iskari, kas kun eivät ole xchallengeen laittaneet samanlaista, olisi ollut varmaan halvempi.
Piti säätää etuputket takaisin ylöspäin kun muuttui ajettavuus soratiellä huonommaksi.
Piti säätää etuputket takaisin ylöspäin kun muuttui ajettavuus soratiellä huonommaksi.
Re: BMW G650X
Kun ootte laitellu noita tehoputkia, niin ootteko käyttäny säädättämässä? Mä laitoin pelkän sliparin ja hyvin näyttäis pelaavan. Miten on? 
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
Re: BMW G650X
Noniin, ratkesi sekin nyt sitten, että tuota xmotoa ei saa säädettyy millään. Eli joko mennään seokset poskellaan tai vaihdetaan originaali putki takas.
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
-
MarkkuHoo
- Viestit: 1134
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 10:42 pm
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Paikkakunta: Häme
- Viesti:
Re: BMW G650X
Se bemarin ruiskunohjaus on minun tietojen mukaan aika hyvin tehty. Siinä on reserviä kompensoida seoksia oikeastaan tosi hyvin jälkiasenteisen sliparin ja/tai ilmansuodatimen kannen avarruksen vaikutuksia vastaavaksi, jotta Ilma/Bensaseos (A/F) saadaan sinne lambda-anturin haluttuihin lukemiin. Monessa muussa merkissä pitää olla heti mappia vaihtamassa jos vähän putkea avartaa.
Seoksien ei pitäisi siis olla poskellaan, ajelisin ihan rauhallisin mielin tuolta osin.
Siinä on muuten minusta ykspyttyisten paras ruisku millä olen ajanut, todella kaasarimaisen pehmeä tuntuma.
Seoksien ei pitäisi siis olla poskellaan, ajelisin ihan rauhallisin mielin tuolta osin.
Siinä on muuten minusta ykspyttyisten paras ruisku millä olen ajanut, todella kaasarimaisen pehmeä tuntuma.
”Huonoilla teillä, hyvässä seurassa.” kuraukot.fi
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW G650X
Olettaisin myös että se seos ei menisi ihan poskelleen, koska teho ei juurikaan vähene eikä lisäänny:
http://www.sitogroup.com/pls/pazsito/pk ... P-3606.pdf
Ja käytännössä ilmavirtauksen muutokset (putsarin kannen poisto ja X3) toimivat ihan hyvin.
Mutta kun sen alkuperäisen kauhean murkulan saa pois, niin ainakin ulkonäkö ja ääni muuttuu, se lienee näissä pakoputki-asioissa olennaisinta.
Kulutuksen perusteella nämä kulkevat liki bensan hajulla (päästömääräysten ja katalysaattorin takia). Mahtaakohan jo hyvän moottorin käyttäytyminen pilaantua, jos laitattaa Power Commander 5:n? Noh, sehän ehkä selviää, kunhan ensin saisivat sellaisen valmistettua...
http://www.sitogroup.com/pls/pazsito/pk ... P-3606.pdf
Ja käytännössä ilmavirtauksen muutokset (putsarin kannen poisto ja X3) toimivat ihan hyvin.
Mutta kun sen alkuperäisen kauhean murkulan saa pois, niin ainakin ulkonäkö ja ääni muuttuu, se lienee näissä pakoputki-asioissa olennaisinta.
Kulutuksen perusteella nämä kulkevat liki bensan hajulla (päästömääräysten ja katalysaattorin takia). Mahtaakohan jo hyvän moottorin käyttäytyminen pilaantua, jos laitattaa Power Commander 5:n? Noh, sehän ehkä selviää, kunhan ensin saisivat sellaisen valmistettua...
Re: BMW G650X
Oikeassa taidatte olla, sillä kun tuota x-sarjaa on jo 3 vuotta tehty ja myyty, niin kyllä tuolla maailmalla olisi häly noussu, mikäli sliparin vaihto järjestään vahingoittaisi moottoria. Pikkasen mulla paukku putkessa, siinä vaiheessa ku moottorijarrutuksesta siirytään rullaukseen. Eli just siinä siirtymävaiheessa. Onko tyhjäkäynti liian laihalla? Mä näistä tiiä.. 
Maailman paras perustelu olla tekemättä mitään:
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
"Shoriihh, mä oon gännissä!"
- Sottapytty
- Viestit: 851
- Liittynyt: La Maalis 10, 2007 5:37 pm
- Pyörä: BMW G650XChallenge
- Paikkakunta: Eteläinen Suomi
Re: BMW G650X
Mulla on uudesta pitäen poksuttanut. Olen ymmärtänyt että se on ihan asiaan kuuluvaa.
Vakioputkella sitä tussutusta ei erota niin helposti, Leovince:llä sekin kuuluu paljon paremmin
Aikoinaan moottorimieheksi pääsyyn riitti että haisee bensalle ja omistaa jakoavaimen, nykyään pitäisi olla myös tietokonenörtti.
Purskahdin nauruun autoliikkeessä muutama vuosi sitten, kun hain autoani huollosta. Huoltomies kertoi että moottoriin ja vaihdelaatikon ohjelmat on päivitetty, ja nyt sitten vaihdelaatikko opettelee ajotyyliäni. Totesin jotain tyyliin että "Ja sit se myös juttelee kotimatkalla, mitä ruokaa laitettais" Huoltomies sanoi että niin ne nykyään tekee ja hymyili ymmärtäväisesti.
Vakioputkella sitä tussutusta ei erota niin helposti, Leovince:llä sekin kuuluu paljon paremmin
Aikoinaan moottorimieheksi pääsyyn riitti että haisee bensalle ja omistaa jakoavaimen, nykyään pitäisi olla myös tietokonenörtti.
Purskahdin nauruun autoliikkeessä muutama vuosi sitten, kun hain autoani huollosta. Huoltomies kertoi että moottoriin ja vaihdelaatikon ohjelmat on päivitetty, ja nyt sitten vaihdelaatikko opettelee ajotyyliäni. Totesin jotain tyyliin että "Ja sit se myös juttelee kotimatkalla, mitä ruokaa laitettais" Huoltomies sanoi että niin ne nykyään tekee ja hymyili ymmärtäväisesti.