Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Jäde
Pyörä: 8gs, fe350

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Jäde »

Etupumput pitäisi huoltaa. Osaako kukaan neuvoa tarvittavaa öljymäärää ja laatua -12 mallisiin.

ps. saapi tarjota alkuperäistä laadukkaampia iskareita eteen ja taakse esim öhlins, jos olisi jäänyt nurkkiin! (ehkä toiveajattelua?)
Ilipo
Pyörä: KTM 990 Adventure

Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Tuolla on hyviä vinkkejä keulan huoltoon. Minä apinoin nuo -W- ratkaisut omaan mopoon. En vielä arvaa noita myydä kun en tiedä mitä tuolle 8Gessulle nyt tekisi...

[url]F800GS:n modifionti..
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t[/url]
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

honkkis kirjoitti:Millä km-lukemilla näissä alkaa olemaan tarvetta venttiilien säädölle?
Kahdesti säädetty, nyt 100550km mittarissa.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Taaavi_Annkka
Pyörä: BMW F800GS

Viesti Kirjoittaja Taaavi_Annkka »

Minkälaisia etujousia porukka käyttää modatuissa keuloissa.
Omassa testauksessa shiveröidyssä keulassa vakiojousi on aivan liian löysä.
Vaihtoehtoina on ainakin 5,0 5,5 6,0.

Oma modaus on tehty G450X keulasta alapäät vaihtamalla ja iskua lyhentämällä.
Ilipo

Taaavi_Annkka kirjoitti:Minkälaisia etujousia porukka käyttää modatuissa keuloissa.
Omassa testauksessa shiveröidyssä keulassa vakiojousi on aivan liian löysä.
Vaihtoehtoina on ainakin 5,0 5,5 6,0.

Oma modaus on tehty G450X keulasta alapäät vaihtamalla ja iskua lyhentämällä.
Mulla on jonkinverran lyhennetyt Öhlinsit muistaakseni ne on vakiona noi 5.5 ja iskariguru arveli että ne on nyt jossain kutosen nurkilla.
Harri Hemmilä

Huutelin niiden Gessun venttiilinkopan ruuvien tiivisteiden perään...
Moottorikelkka puolelta löyty uudet ruuvit, Lynxin 600cc nelitahti kelkassa just samanlaiset pultit. 6€/kpl, ongelma ratkaistu :)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
villho
Pyörä: Sähköfillari

Viesti Kirjoittaja villho »

Lieneeköhän Lynxissä(kin) Rotax? :)
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Harri Hemmilä

villho kirjoitti:Lieneeköhän Lynxissä(kin) Rotax? :)
On :)
Helllno
Pyörä: Tenere700

Viesti Kirjoittaja Helllno »

Tarkoitus olisi siirtyä takaisin yhteen pyörään, kun tuntuu, että tuo keskiluokan matkaendurot on se oma juttu.
Olin jo tehnyt päätöksen, että ostan Yamaha T7:n, mutta sitäpä ei sitten tullutkaan vielä ja nyt jäi kauhia pyörä kuume.

Olen nyt miettinyt eri malleja, ja bemari kiinostaisi tällähetkellä eniten

Onko näissä eri vuosimalleissa oikeen mitään eoa? Olen silmäillyt ketjun läpi enkä sieltä saanut oikeen mitään vastausta.
Kannattaako satsata uuteen pyörään vai metsästää vanhempaa vähän ajettua. Silloin jäisi myös alustan päivitykselle pelimerkkejä, vai onko näissä uudemmissa saatu alusta kuntoon?
Muutenhan tämän pitäisi olla valmis pyörä seikkailuihin :D

Paras olisi tietenkin, että laittaisi internetin kiinni ja olisi tyytyväinen nykyiseen kattaukseen, mutta se ei tunnu nyt oikealta vaihtoehdolta :oops:
Asko
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Asko »

Pyörä huollettu. Renkaat vaihdettu. Raudat ja pohjapelti laitettu (Adventure Specs, istui hyvin, kiitos vihjeestä). Matala satula vielä hakusessa. Touratech oli jo lähes tilauksessa, kun huomasin toisesta ketjusta ranskalaisen Topsellerien. Tekevät modauksia omaan satulaan tai voi sieltä ostaa koko satulankin, jolloin vanha jää itselle. Onko näistä 8gessussa kokemuksia?

"full seat" hinta 405€ eli selvästi halvempi kuin touratech:
http://www.topsellerie.com/en-fi/deluxe ... 8_864.html

Asko
TomppaV
Pyörä: 950 adv S

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Helllno kirjoitti:Tarkoitus olisi siirtyä takaisin yhteen pyörään, kun tuntuu, että tuo keskiluokan matkaendurot on se oma juttu.
Olin jo tehnyt päätöksen, että ostan Yamaha T7:n, mutta sitäpä ei sitten tullutkaan vielä ja nyt jäi kauhia pyörä kuume.

Onko näissä eri vuosimalleissa oikeen mitään eoa? Olen silmäillyt ketjun läpi enkä sieltä saanut oikeen mitään vastausta.
Kannattaako satsata uuteen pyörään vai metsästää vanhempaa vähän ajettua. Silloin jäisi myös alustan päivitykselle pelimerkkejä, vai onko näissä uudemmissa saatu alusta kuntoon?

Paras olisi tietenkin, että laittaisi internetin kiinni ja olisi tyytyväinen nykyiseen kattaukseen, mutta se ei tunnu nyt oikealta vaihtoehdolta :oops:

Jos olet Yamahan T7 ajatellut, niin varmaankin paino olisi sitten ominaisuuksien suhteen hieman enemmän maastoihin ? Samaa voisi päätellä siitä että nähtävästi omistat 690R:n, ja olet jo alkuunsa suunnitellut Gs 800:n alustan uusimista / päivittämistä. Jos 690 :n tuntuu pieneltä , mutta muuten mukavalta, yksi vaihtoehto olisi ostaa 1090R, ovat varsin kohtuuhintaisia, eikä tarvitse päivitellä alustoja yms (kalliiiiista). Itsellä ollut Gs800:nen hyvä pyörä kyllä, mutta jos isopyörämaastoakin haluaa ajaa, niin tykkään kyllä kotarista, maantiellä menee vähintään yhtähyvin. Painaa kyllä enemmän kuin bemu, on isohko.

Henk koht mielipide, älkää hermostuko :)
Taas lähti mopo käsistä
Helllno
Pyörä: Tenere700

Viesti Kirjoittaja Helllno »

TomppaV kirjoitti:
Helllno kirjoitti:Tarkoitus olisi siirtyä takaisin yhteen pyörään, kun tuntuu, että tuo keskiluokan matkaendurot on se oma juttu.

Jos olet Yamahan T7 ajatellut, niin varmaankin paino olisi sitten ominaisuuksien suhteen hieman enemmän maastoihin ? Samaa voisi päätellä siitä että nähtävästi omistat 690R:n, ja olet jo alkuunsa suunnitellut Gs 800:n alustan uusimista / päivittämistä. Jos 690 :n tuntuu pieneltä , mutta muuten mukavalta, yksi vaihtoehto olisi ostaa 1090R, ovat varsin kohtuuhintaisia, eikä tarvitse päivitellä alustoja yms (kalliiiiista). Itsellä ollut Gs800:nen hyvä pyörä kyllä, mutta jos isopyörämaastoakin haluaa ajaa, niin tykkään kyllä kotarista, maantiellä menee vähintään yhtähyvin. Painaa kyllä enemmän kuin bemu, on isohko.

Henk koht mielipide, älkää hermostuko :)

Sopiva kompromissi tässä on hakusessa. 690 on mukava pyörä rälläykseen ja triumphi on hyvä matkapyörä näitten yhdistelmä on hakusessa.
Ajot on pääsääntöisesti hiekka ja metsäautoteitä, mutta on siellä assullakin mukava välillä päästellä ja nykyään tuntuu, että on aina väärällä vehkeellä liikenteessä.

Tuo 1090R on varmasti hyvä, mutta livenä nähtynä ei aiheuttanut oikeen mitään väristyksiä ( mieli varmasti muuttuisi koeajolla ) ja on vähän liian kallis omaan budjettiin.
Bemarilla en ole metriäkään ajanut ja alustasta olen lukenut vain netistä, mutta näiden hintaerolla saisi sinne vaikka öhlinsiä.

Paras ratkaisu olisi varmaan odotella sitä t7:aa tai 790:ä, mutta on tää joka talvinen kuume vaan pirullista..
villho
Pyörä: Sähköfillari

Viesti Kirjoittaja villho »

F800GS:n jousituksen päivitystarve riippuu siitä, mihin on tottunut; olen tämän jo johonkin tänne kirjoittanutkin, mutta 2013-mallinen 8GSA oli minun ensimmäinen kurapyöräni. Ostin pyörän sydäntalvella 2014 ilman koeajamista. Minulla on maastopyörätaustaa ja kun niiden kanssa oli tottunut hyvin toimivaan jousitukseen, niin yllätys olikin kova, kun kevään myötä selvisi kasigessun hintaisessa pyörässä olevan sysipaska jousitus eikä tietysti mitään säätöjä (pl. takaiskarin esijännitys ja ESA-paluuvaimennus (joka sekin oli sellainen, että eroja COMFORT/NORMAL/SPORT väliltä oli vähän huono löytää)). Lopputulemana purin hammasta ja keulaan tuli Öhlinsin sisuskalut ja taakse Wilbersiä. Tuon jälkeen jousitus olikin sitten loistava - rahaa toki oli palanut yli 2kEUR "ylimääräistä".

Varustelin oman 8GSA:ni muutenkin loppuun saakka rymyämistä varten ja kun pyörä oli "valmis", niin se lähti seuraavalle omistajalle, eli tein Koheltajat 8) Ennen Gessun myymistä ostin sen rinnalle 350EXCF:n ja tajusin yhtäkkiä, että Gessu on 150 kiloa liian painava sen tyylin ajamiseen, mitä minä haluan tehdä. Tokihan sillä ajoi mukavasti työmatkat Siuntiosta ytimeen ja takaisin, mutta saman tekisi oikeastaan millä perus-katupyörällä vaan.

Eli minun 2 centtiä: jos epäilee, ettei kasigessun jousitus riitä, eikä halua laittaa rahaa tai vaivaa (tai molempia) alustan päivittämiseen, kannattaa katsella muita merkkejä/malleja. Moni toki ajaa ihan vakiojousituksellakin, eikä siinä mitään väärää ole, mutta onhan se hauskuuden kannalta fakta, että alusta pitäisi saada kuntoon ennen kuin ryhtyy karvanoppia tai muita hilavitkuttimia ripustamaan.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
Ilipo

Pitäisköhän tuosta omasta Gessusta luopua... siinä olisi jollekkin soiva peli [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Harri Hemmilä

Akun uusiminen alkaa olla ajankohtainen, onko kokemuksia tuommosesta?
Yleensäkään kokemuksia tuotemerkistä?
https://m.louis.eu/artikel/delo-lithium-ion-batteries

Edit. Ei näköjään pysty kännykällä linkittään Louis.de:n sivuilta, kyse oli siis Delo-merkkisestä lithium-akusta.
Vastaa Viestiin