KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mitenkäs se huuhdellaan tuo jäähdytys järjestelmä? Syyläri käteen ja silleen, mutta entäs tuo konehuone? Jostain syystä haluttaa tarkistaa ettei ole kemiallista metallia kierrossa.. 
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Sisäkumipohdintaa:
Ois kohtsillään tarkotus lähtä pitemmälle reissulle tiettömille taipaleille ja haluisin minimoida ylimääräset lapsusremonttiriskit. Eli nyt kun kohta laitan uudet nakit alle, niin tuli mieleen josko vaihtas sisuksetkin. Onko jengillä kokemuksia/suosituksia nuista läskimmistä sisäkumeista? Jos kannattaa hommata, niin mistä? On mulla nämä normaalitkin toistaseksi läjässä pysynyt mutta ääneenhän tätä ei ois pitäny sanoa, sillä kohta paukkuu
Ois kohtsillään tarkotus lähtä pitemmälle reissulle tiettömille taipaleille ja haluisin minimoida ylimääräset lapsusremonttiriskit. Eli nyt kun kohta laitan uudet nakit alle, niin tuli mieleen josko vaihtas sisuksetkin. Onko jengillä kokemuksia/suosituksia nuista läskimmistä sisäkumeista? Jos kannattaa hommata, niin mistä? On mulla nämä normaalitkin toistaseksi läjässä pysynyt mutta ääneenhän tätä ei ois pitäny sanoa, sillä kohta paukkuu
Black Bombah
KTM 690 Enduro R -09
KTM 690 Enduro R -09
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Ehdottomasti paksut sisukset! Kato että venttiili pääsee elämään, talkin kanssa asennus ja rauhallisesti ilmat sisään ettei jää ruttuja.. Jos tarvii paikata, niin teippiä paikan päälle (muuten hiertyy paikka irti paksukaisesta).. Minä oon ostellu samoista paikoista kun renkaatkin, norsunkortsuksikin kutsuttuja 3-4mm sisuksia..Kamulae kirjoitti:Sisäkumipohdintaa:
Ois kohtsillään tarkotus lähtä pitemmälle reissulle tiettömille taipaleille ja haluisin minimoida ylimääräset lapsusremonttiriskit. Eli nyt kun kohta laitan uudet nakit alle, niin tuli mieleen josko vaihtas sisuksetkin. Onko jengillä kokemuksia/suosituksia nuista läskimmistä sisäkumeista? Jos kannattaa hommata, niin mistä? On mulla nämä normaalitkin toistaseksi läjässä pysynyt mutta ääneenhän tätä ei ois pitäny sanoa, sillä kohta paukkuu
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
-
Mixu
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
- Pyörä: joku mopo hakusessa
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Paskaks meni... Nimittäin nopeus mittari. Mettärymy reissulla pimeni tai siis näyttää 0 km/h, anturi näyttäs olevan ihan paikallaan ja päällisin puolin johdot ehjän näkösiä. Mistähän alottas tutkimisen?
.. Nyt ei mistää, neljän tunnin umpimettät, sillanrakennukse, jyrkänteet ym upotukset 5dl vissypullo varustuksella aiheutti nyt melkeinpä nestehukkaa ( pyörryttää, kylmä ja hikoiluki on jo loppunut?)
.. Nyt ei mistää, neljän tunnin umpimettät, sillanrakennukse, jyrkänteet ym upotukset 5dl vissypullo varustuksella aiheutti nyt melkeinpä nestehukkaa ( pyörryttää, kylmä ja hikoiluki on jo loppunut?)
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Magneetti tallella jarrulevyssä? vai onko näissä ees magneetti systeemiä enää..Mixu kirjoitti:Paskaks meni... Nimittäin nopeus mittari. Mettärymy reissulla pimeni tai siis näyttää 0 km/h, anturi näyttäs olevan ihan paikallaan ja päällisin puolin johdot ehjän näkösiä. Mistähän alottas tutkimisen?
.. Nyt ei mistää, neljän tunnin umpimettät, sillanrakennukse, jyrkänteet ym upotukset 5dl vissypullo varustuksella aiheutti nyt melkeinpä nestehukkaa ( pyörryttää, kylmä ja hikoiluki on jo loppunut?)
-
Mixu
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:40 pm
- Pyörä: joku mopo hakusessa
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Lynkke kirjoitti:Magneetti tallella jarrulevyssä? vai onko näissä ees magneetti systeemiä enää..Mixu kirjoitti:Paskaks meni... Nimittäin nopeus mittari. Mettärymy reissulla pimeni tai siis näyttää 0 km/h, anturi näyttäs olevan ihan paikallaan ja päällisin puolin johdot ehjän näkösiä. Mistähän alottas tutkimisen?
.. Nyt ei mistää, neljän tunnin umpimettät, sillanrakennukse, jyrkänteet ym upotukset 5dl vissypullo varustuksella aiheutti nyt melkeinpä nestehukkaa ( pyörryttää, kylmä ja hikoiluki on jo loppunut?)
en tullu väsyneenä edes ajatelleeks noin yksinkertasta... Täytyy tarkistaa huamenna.
Kattelin tossa räjätyskuvia ja niissä ei magneettia näy, eli on mitä ilmeisemmin kiinteesti orkkis jarrulevyssä?
Vilkasin muuten mielen kiinnosta etujarrulevyn hintaa, aika suolanen 272€ !! No, oma levy on ihan huippu kunnossa vielä, eiköhän siihen magneetti jostain saada jos se on hävinnyt?
Edit: kävin kuitenkin tallissa, emmää tossa levyssä mitn magneettia nähny..
E: kävin ny viä kattelee, ei tossa levyssä oo kyllä edes paikkaa magneetille ellei joku noista kiiinnitys pulteista oo magneettinen. irto magneettiinkaa ei mittari reagoinu? Anturi paksana?? Vai toimiiko tää jotenki ihan toisella tavalla? Ny o mentävä yöks duuniin miettiin...nen. irto magneettiinkaa ei mittari reagoinu? Anturi paksana?? Vai toimiiko tää jotenki ihan toisella tavalla? Ny o mentävä yöks duuniin miettiin...
Viimeksi muokannut Mixu, Pe Heinä 08, 2011 6:27 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EXÄT:
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Beta RR 300, 2015
Suzuki GX1300R Hayabusa, 2000
Husaberg FX 450 2011
Husaberg TE 125 2012
KTM Enduro 690r, 2010
KTM 250 SX-F, 2008
Yamaha wr450f, 2004
Kawasaki Z 750, 2004
Re: KTM 690 Enduro (/R)
En ole magneettia tavannut kotareiden etuvanteista. Olen ollut siinä uskossa että se musta nutikka on hall-anturi joka laskee niitä pultin päitä. Olikos siinä kolme johtoa? Jos juu, niin yksi on maa, yhteen tulee jännite mittaristolta ja kolmanteen tulee jännite silloin kun pultti on anturin kohdalla. Pitäisi yleismittarilla onnistua tutkiminen. Itse suosin neulojen tökimistä liittimiin tai jos sieltä ei saa kontaktia, niin sitten eristeen läpi.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mistä päin kannattais lähtä ostelee osia pyörään? esim 690smc etulokari, enduro R mallin peilit ja käsisuojat?
jostaan päin eurooppaa jos sais vähä halvemmal ku suomen kiskurikaupoista! kiitos
jostaan päin eurooppaa jos sais vähä halvemmal ku suomen kiskurikaupoista! kiitos
Re: KTM 690 Enduro (/R)
http://www.gear4direct.com/Rimppa kirjoitti:Mistä päin kannattais lähtä ostelee osia pyörään? esim 690smc etulokari, enduro R mallin peilit ja käsisuojat?
jostaan päin eurooppaa jos sais vähä halvemmal ku suomen kiskurikaupoista! kiitos
Tuolta olen itse tilaillu osia ja kaikkee pyöräilyyn liittyvää
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kamulae kirjoitti:ramirin kirjoitti:Ehdottomasti paksut sisukset! Kato että venttiili pääsee elämään, talkin kanssa asennus ja rauhallisesti ilmat sisään ettei jää ruttuja.. Jos tarvii paikata, niin teippiä paikan päälle (muuten hiertyy paikka irti paksukaisesta).. Minä oon ostellu samoista paikoista kun renkaatkin, norsunkortsuksikin kutsuttuja 3-4mm sisuksia..Kamulae kirjoitti:Sisäkumipohdintaa:
Ois kohtsillään tarkotus lähtä pitemmälle reissulle tiettömille taipaleille ja haluisin minimoida ylimääräset lapsusremonttiriskit. Eli nyt kun kohta laitan uudet nakit alle, niin tuli mieleen josko vaihtas sisuksetkin. Onko jengillä kokemuksia/suosituksia nuista läskimmistä sisäkumeista? Jos kannattaa hommata, niin mistä? On mulla nämä normaalitkin toistaseksi läjässä pysynyt mutta ääneenhän tätä ei ois pitäny sanoa, sillä kohta paukkuu
Kiitti! Täytyypä siirtyä norsunkortsuaikaan heti kun saa uudet nakit kotio. Jotku on kehunu jossaki foorumeilla semmosta slimeä sisäkumin sisälle, joka paikkais pienet reiät automaattisesti ja tehokkaasti. Onko turhaa hifistelyä?
-Kamulae
Black Bombah
KTM 690 Enduro R -09
KTM 690 Enduro R -09
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Uusi Enduro R alkoi heti oikuttelemaan
Etuvalot ei toimi ja syyksi paljastui sulakkeen 7 ( 15A ) rikkoutuminen. Uusi sulake paloi myös samantien. Etumaskin otin jo irti ja kaikki johdot jne. näytti olevan ok. Olisiko vinkkejä mistä kannattaisi alkaa tutkimaan vai hetikö se on takuuhuoltoon kiikutettava...
-
THA
- Viestit: 3707
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Kamulae, Slime ei toimi ns. käärmeenpuremiin, pistoreikiin on kyllä tehokasta. Mulla olis poistomyynnissä, 11e.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- ramirin
- Viestit: 1373
- Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 10:18 pm
- Pyörä: Ready To Push
- Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Mulla oli ainaki ne polttimoon osuvat metalliliuskat mutkalla miten sattuu.. jos se osuu lampun runkoon, niin oikosulkuhan on valmis..Gigant kirjoitti:Uusi Enduro R alkoi heti oikuttelemaanEtuvalot ei toimi ja syyksi paljastui sulakkeen 7 ( 15A ) rikkoutuminen. Uusi sulake paloi myös samantien. Etumaskin otin jo irti ja kaikki johdot jne. näytti olevan ok. Olisiko vinkkejä mistä kannattaisi alkaa tutkimaan vai hetikö se on takuuhuoltoon kiikutettava...
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Korjattu... Etuvalopoltin oli oikarissa, joten uusi poltin ja kaikki toimii taas kuin unelma.ramirin kirjoitti:Mulla oli ainaki ne polttimoon osuvat metalliliuskat mutkalla miten sattuu.. jos se osuu lampun runkoon, niin oikosulkuhan on valmis..Gigant kirjoitti:Uusi Enduro R alkoi heti oikuttelemaanEtuvalot ei toimi ja syyksi paljastui sulakkeen 7 ( 15A ) rikkoutuminen. Uusi sulake paloi myös samantien. Etumaskin otin jo irti ja kaikki johdot jne. näytti olevan ok. Olisiko vinkkejä mistä kannattaisi alkaa tutkimaan vai hetikö se on takuuhuoltoon kiikutettava...
Re: KTM 690 Enduro (/R)
Käykö samat takajarrupalat 690:iin ja 640:iin?