KTM 950 SuperEnduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Re: KTM 950 SuperEnduro

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jep. Mulla on se myytävänä.

Nollaneljäsataa 1274 nolla 5
ossi
Pyörä: GSA, EXC ja Duke 390

Viesti Kirjoittaja ossi »

Mitenkäs pahasti tuo oli romu?

Kipa kirjoitti:
Rive kirjoitti:No nii, rahat vakuutusyhtiöltä tilillä ja meitsi ilman mopoa, nettimotossa yksi uusi, Ruotsissa ei yhtään myytävänä, Saksasta vasta hätätapauksessa, onkohan kellään aikomusta myydä superiaan?
Varastossa nääs uudet Dunlopin 908 RR:t, 2-1 putkea, Remuksen ja Akran pöntöt siihen ym. mutta ei vehjettä mihin laittaa :roll:
Jossain vaiheessa varmaan sitten myyn nuo romppeet jos alustaa ei löydy. Kumma homma tää kottaraisten halu lähteä varkaiden mukaan, arghh
Soitapa Mahlamäen Kimmolle Mänttään, nettimotossa oli mennyt ilmo vanhaksi (ID 955501) josko on vielä myyntiaikeissa vai tullut järkiinsä...? Ja onhan tuo Pasinkin mopo vielä voorumin ilmoissa: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =3&t=17562
ossi

ossi kirjoitti:Mitenkäs pahasti tuo oli romu?

Kipa kirjoitti:
Rive kirjoitti:No nii, rahat vakuutusyhtiöltä tilillä ja meitsi ilman mopoa, nettimotossa yksi uusi, Ruotsissa ei yhtään myytävänä, Saksasta vasta hätätapauksessa, onkohan kellään aikomusta myydä superiaan?
Varastossa nääs uudet Dunlopin 908 RR:t, 2-1 putkea, Remuksen ja Akran pöntöt siihen ym. mutta ei vehjettä mihin laittaa :roll:
Jossain vaiheessa varmaan sitten myyn nuo romppeet jos alustaa ei löydy. Kumma homma tää kottaraisten halu lähteä varkaiden mukaan, arghh
Soitapa Mahlamäen Kimmolle Mänttään, nettimotossa oli mennyt ilmo vanhaksi (ID 955501) josko on vielä myyntiaikeissa vai tullut järkiinsä...? Ja onhan tuo Pasinkin mopo vielä voorumin ilmoissa: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =3&t=17562
Mua kiinnostaa noi Dunlopit, pistä yv:tä jos haluat erota niistä. :?:
Rive
Pyörä: Honda cr 250, SE

Viesti Kirjoittaja Rive »

Hetki täs ootellaan jos sopiva peli ilmaantuis, haen suht vähän ajettua, tietty kun uusia ei markkinoille tuu nii vaikeutuu vaan :P
Kysyitkö multa kuinka romu se oli? Mun fillaria ei löytyny laisinkaan, noista muista samaan aikaan viedyistä kai löytyi osa.
Lehdissä kun ollut juttua noista kiinnijääneistä kottaraisvarkaista niin sieltä yhdeltä maatilalta löytyi kaverin vuonna 2005 varastetut vesiskootterit, edelleen samalla trailerilla ja samoilla kuormaliinoilla kiinni, oli kuulemma navetta pullollaan kaikkee moottoroitua lelua, heh....
reiniday
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja reiniday »

Moro,oon kysyny tätä ennenkin.Tulix se lisälevy siähen kytkinpakkaan päällimmäisex? t:Reini
Timppa(Varadero)
Pyörä: 1190 Adventure

Viesti Kirjoittaja Timppa(Varadero) »

reiniday kirjoitti:Moro,oon kysyny tätä ennenkin.Tulix se lisälevy siähen kytkinpakkaan päällimmäisex? t:Reini
Joo siihen ensimmäisen välilevyn viereen, siis ekan ja tokan massalevyn väliin, ei alumiinista kantta vasten. Vaikka eihän silloo väliä monennenko levyn välissä se on, helpoin laittaa siihen ekan levyn alle. No siitähän tuli hankalan kuulonen ohje.... :lol:
reiniday

Viesti Kirjoittaja reiniday »

Kiitos,kyllä mä sen sit oikiaan kohtaan laitoin. t:Reini :mrgreen:
sahuri
Pyörä: SE & EXC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sahuri »

Hö, suupperi seisoi yön yli ja aamulla oli konehessa bentsiiniä niin ettei suostunut starttaamaan (apuvirrallakaan, kun ensin Luulin olevan virran vähyyttä)

Kiire kun oli lähteä (yllättäen), kokeilin pistää kolmosen pesään ja tuuppasin takaperin kytkin päällä ja liipaisin kytkimen ylös vauhdissa, jolloin kone pyörähti takaperin reilusti. Sitten startti lähti pyörittämään ja hetken pupelluksen jälkeen kone käynnistyi. Pakoputkesta tulikin hetken aikaa bensaa oikein huolella.

Onkohan kaasarien ylivuotoletkut tukossa tms. kun eikö siellä pitäs olla toimiva ylivuotosysteemi?

Ilmeisesti oli vain roskaa kaasarissa neulaventtiilin välissä, koska nyt yön yli oltuaan starttasi ihan normaalisti ilman ongelmia.
SE sahuri
0400-511321
jmka
Pyörä: EXC-F 450

Viesti Kirjoittaja jmka »

sahuri kirjoitti:Hö, suupperi seisoi yön yli ja aamulla oli konehessa bentsiiniä niin ettei suostunut starttaamaan (apuvirrallakaan, kun ensin Luulin olevan virran vähyyttä)

Kiire kun oli lähteä (yllättäen), kokeilin pistää kolmosen pesään ja tuuppasin takaperin kytkin päällä ja liipaisin kytkimen ylös vauhdissa, jolloin kone pyörähti takaperin reilusti. Sitten startti lähti pyörittämään ja hetken pupelluksen jälkeen kone käynnistyi. Pakoputkesta tulikin hetken aikaa bensaa oikein huolella.

Onkohan kaasarien ylivuotoletkut tukossa tms. kun eikö siellä pitäs olla toimiva ylivuotosysteemi?

Ilmeisesti oli vain roskaa kaasarissa neulaventtiilin välissä, koska nyt yön yli oltuaan starttasi ihan normaalisti ilman ongelmia.
Mulla on kerran käynyt samalla tavalla. Ryyppy oli jäänyt pikkasen päälle edellisen lyhyen käytön aikana, joten epäilen että sitä kautta oli bensaa alkanut uittamaan koneeseen. Ilmeisesti tuo Facit pumppu päästää läpi, ja kun tankki oli vielä täynnä niin takimmainen pytty ja pakokäyrä oli täynnä bensaa. Bensaa oli myös aika tavalla öljyn seassa, ts. sitä oli tihkunut pytyn kautta öljypohjaan. päästin pilaantuneet öljyt ennen starttausta pois pohjapropun kautta ja lisäsin uutta tilalle. Ko. episodin jälkeen olen pitänyt hanoja kiinni kun mopo on esim. pidempiä aikoja poissa ajosta.
jmka

Meikäläisellä on tuolla myyntiketjussa superi myynnissä maininnalla "pore lohkossa". Ko. pore on tullut mopoon sen aikaisemman käyttöhistorian aikana, ts. meikäläinen on hankkinut laitteen em. fiitserillä varustettuna.
Laitan tänne pikkasen tietoa ko. detaljista, niin ei mene info hukkaan jos ja kun myynti ilmo joskus poistuu listoilta.

En ole lähtenyt poretta korjauttamaan hitsaamalla kone paikallaan rungossa. Olen ajatellut että jos halkeama etenee tai kone pitää halkaista esim. laakerivian takia, niin putsaan lohkon huolella ja paikataan pore hitsaamalla siinä vaiheessa, muuten saa olla. Adventure rider foorumilla on kuvauksia samanlaisista vaurioista, joista osa on korjattu hitsaamalla, osa synteettisellä metallilla yms. materiaalilla öljyn tihkutuksen lopettamiseksi. Kumpikin vaihtoehto on todettu toimivaksi. Olennaisena osana korjausta on sivujalan kiinnityksen muuttaminen sellaiseksi, että lohko ei enää joudu rasitukselle alttiiksi.

Yhtenä vaihtoehtona sivujalan kiinnityksen muuttamiseksi on esim. Blackdog(BDCW) tyyppisen lisäadapterin asentaminen. Olen tehnyt vastaavan palikan ite, kun on tallista matskut ja työkalut löytyneet.
Korjaus on toiminut hyvin, PP:n synteettinen metalli on kestänyt hyvin jo pari vuotta, hiljattain uusin paikkauksen kun oli alkanut tihkuttamaan pikkasen öljyä läpi. Ohessa kuvia korjauksesta:
Liitteet
lohko.jpg
lohko_korjattu.jpg
SJ_kiinnitys1.jpg
SJ_kiinnitys2.jpg
SJ_kiinnitys3.jpg
ossi

jmka kirjoitti:Meikäläisellä on tuolla myyntiketjussa superi myynnissä maininnalla "pore lohkossa". Ko. pore on tullut mopoon sen aikaisemman käyttöhistorian aikana, ts. meikäläinen on hankkinut laitteen em. fiitserillä varustettuna.
Laitan tänne pikkasen tietoa ko. detaljista, niin ei mene info hukkaan jos ja kun myynti ilmo joskus poistuu listoilta.

En ole lähtenyt poretta korjauttamaan hitsaamalla kone paikallaan rungossa. Olen ajatellut että jos halkeama etenee tai kone pitää halkaista esim. laakerivian takia, niin putsaan lohkon huolella ja paikataan pore hitsaamalla siinä vaiheessa, muuten saa olla. Adventure rider foorumilla on kuvauksia samanlaisista vaurioista, joista osa on korjattu hitsaamalla, osa synteettisellä metallilla yms. materiaalilla öljyn tihkutuksen lopettamiseksi. Kumpikin vaihtoehto on todettu toimivaksi. Olennaisena osana korjausta on sivujalan kiinnityksen muuttaminen sellaiseksi, että lohko ei enää joudu rasitukselle alttiiksi.

Yhtenä vaihtoehtona sivujalan kiinnityksen muuttamiseksi on esim. Blackdog(BDCW) tyyppisen lisäadapterin asentaminen. Olen tehnyt vastaavan palikan ite, kun on tallista matskut ja työkalut löytyneet.
Korjaus on toiminut hyvin, PP:n synteettinen metalli on kestänyt hyvin jo pari vuotta, hiljattain uusin paikkauksen kun oli alkanut tihkuttamaan pikkasen öljyä läpi. Ohessa kuvia korjauksesta:
Harmi, näin ne kaikkoaa, kait nähdään golf kentillä? Ei superi sitäkään pois sulje.. :roll:
jmka

ossi kirjoitti:
jmka kirjoitti:Meikäläisellä on tuolla myyntiketjussa superi myynnissä maininnalla "pore lohkossa". Ko. pore on tullut mopoon sen aikaisemman käyttöhistorian aikana, ts. meikäläinen on hankkinut laitteen em. fiitserillä varustettuna.

Harmi, näin ne kaikkoaa, kait nähdään golf kentillä? Ei superi sitäkään pois sulje.. :roll:
Kyllä SE tuolla tallissa vielä luuraa, joten vielä ei ole peliä menetetty. Ja löytyyhän niitä muitakin mopoja ajettavaksi. Sen verran olen tutustunut tuohon golfiin että ei poikkea paljon kuramopoilusta. Pallo hukassa jatkuvasti, sukat märkänä ja nurmikot rullalla, tosin ei samassa mittakaavassa kuin mopoillessa. Tasoituskin on 950 :lol:
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Mahtaako Supermoton satula sopia SE:hen ? Supermoto R:ssä (vanhemmassa) näyttää olevan sama osanumero, mutta onkohan siinä paljonkin eroa normi SM:ään. Sitä Ergo mallia meinasin hommata ja olis yks SM:n tarjolla.
Hannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

petev kirjoitti:Mahtaako Supermoton satula sopia SE:hen ? Supermoto R:ssä (vanhemmassa) näyttää olevan sama osanumero, mutta onkohan siinä paljonkin eroa normi SM:ään. Sitä Ergo mallia meinasin hommata ja olis yks SM:n tarjolla.
Siinä vanhassa SM R:ssä taisi olla sama tankki kuin SE:ssä, mikä selittäisi miksi satulakin on sama. Tavallisen SM:n tankki on erilainen (tulee taaemmas), joten satulakin on erilainen.
Hannu
repa
Pyörä: Tigru

Viesti Kirjoittaja repa »

Ilmeisesti asia on juuri noin kuten Hannu kertoi, minulla on tavallisen SM tankki (vm 2007?) superissa ja se vaati myös satulan vaihdon koska tankki on takaosastaan erilainen. Eikö tuohonkin ole ollut saatavana jotain ergosatulaa?
Vastaa Viestiin