Honda NC700X ajokokemuksia?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

klepe

Re: Honda NC700X ajokokemuksia?

Viesti Kirjoittaja klepe »

NC700X normi vaihteilla mulla on. Edellinen oli 06 mallin kawa kle500 ja "moottoripyöräily" aloitettiin vuonna 85 kawa 250S1 -72
välillä oli pitkä tauko ilman omaa pyörää, mutta tuttavapiirissä oli näitä pääeellä ajettavia suzuki GSX-R ja kawasaki ZX-10R että sitäki on saanu maistaa, en tykänny. Elikkä vertailu pohjaa on vähän huonosti ja ku kiire ei yleen sä oo ni tämä on tosi hyvä samoilu pyörä, että niin kauan ko kaks raitetta menee ni pärjää ku ei nyt ihan metsätraktorin perään lähde. Joskus kawaa on ollu ikävä kun polku huononee vaikka eihän sekään mikään metsäpyörä ollu ja enkä takasi vaihtais on tuo moottori hondassa paljo mukavampi. Tämä on vähän sellanen pyörä että sen pitää ostaessaan käsittää ja tajuta mitä on ostamassa ja hyväksyä se. Tätä on turha ruveta mikskään muuttahan ja virittähän, jos tuntuu että pitää niin silloin on ostanut väärän pyörän.
TeemuMoi
Pyörä: CRF1000L

Viesti Kirjoittaja TeemuMoi »

Kiitos taustatiedoista.
Niukanlaisesti on tarjolla kokemuspohjaista tietoa tästä pyörästä ja netistä luetun perusteella hankala sanoa, olisiko tästä itselle AfricaTwinin korvaajaksi tuleville reissuille.

Olisihan tuossa mielenkiintoinen rakenneratkaisu ja alhainen painopiste. Miten sitten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin sorateillä?
Itsellä ei varsinaisesti ole tarve rakentaa mitään ihmeitä pyörään, jos se ostettaessa on hyvä ja tarkoituksen mukainen.
Tuohan selviää varmaankin vain ajamalla. Pitäisiköhän sitä käydä renkaita potkimassa paikallisella kauppiaalla...

TeemuMoi
oula
Pyörä: NX 250

Viesti Kirjoittaja oula »

Mulla oli vuoden tuo NC 700X.
Ajelin siihen 10000 km .
Tekniikka toimii kun ajatus .
Se on sellainen laiskahko mutta kulkee kun pitää oikeat kierrokset ,muuten yllättävän alhaiset kierrokset .
Mulle ,84 kg elopainolla kova jousitus soralle ja kakspäällä pehmee takapää vaikka mamma ei paina ko 50 kg.
Rengasvalikoima aika pieni johtuen 17 " rengaskoosta, Blizzardeilla ajelin ensiasennus Metukoiden jälkeen .
Mulla vaati ehdottomasti touring pleksin jalkatappien laskun 25mm ja sarvien noston 50mm sitten oli sopiva ajoasento mutta sehän on makuasia .
Kulkee jollain 3,5 litralla /100km ajo miten vain ,siis noin laillisia vauhteja .
Talviajoon mulle liian korkea ja kunnon talvirenkaita en heti löytänyt ,nyttemmin valikoimahan on laajentunut mutta vakiorengaskoolle ei kunnon nastoitetavaa nappularinkulaa löydy ,kait vieläkään mutta vähän pienemmillä kyllä .
Mun mielestä NC on selvä välimalli AT:n ,Transalpin ja asfalttipyörien välistä .
Pohjakosketuksia on varottava polkuajossa kun ei siellä ole kuin pakoputki alimmaisena.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 78&lang=fi
Tuo Kuusiokuntien kuvajahti rastikait rupee oleen äärirajoilla minne NC:llä kannatti lähteä .

No kuka minee ajelee .
Liitteet
löytyy multa vieläkin asevelihintaan tällä foorumilla tämä klasi
löytyy multa vieläkin asevelihintaan tällä foorumilla tämä klasi
Vastaa Viestiin