Minulla on kokemusta sekä LC4, LC4 SXC että EXC:stä ja voin vilpittömästi sanoa SXC:n olevan lähimpänä yleispyörää. Tavallinen LC4 on pehmeälle alustalle liian yläpainoinen ja EXC:n penkki+huoltoväli selkeä epämukavuustekijä. EXC:llä tunnin ajeluun tarvitaan sellainen teräspeffa?
KTM erot
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
niffestone
- Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Ei sillä takanavan vaimennuksella ole juurikaan väliä muuta kuin Supermoto-vanteilla. Nappulakumin pito ei SXC:ssä riitä asfaltilla rikkomaan napaa ja SM-vanteissahan se on vakiona. Soralla ja hiekalla taas vaimenninkumeilla ei ole merkitystä, koska alusta antaa periksi.
Minulla on kokemusta sekä LC4, LC4 SXC että EXC:stä ja voin vilpittömästi sanoa SXC:n olevan lähimpänä yleispyörää. Tavallinen LC4 on pehmeälle alustalle liian yläpainoinen ja EXC:n penkki+huoltoväli selkeä epämukavuustekijä. EXC:llä tunnin ajeluun tarvitaan sellainen teräspeffa?
SXC:lläkään katuajelu ei varmaan kaikkein suurinta herkkua ole nappulakumeilla, mutta SM:llä rantabulevardi tms. kompassi-kiskalle kaartelu menee varmasti. SXC:llä voi ajaa hupitarkoituksella spooria ja joku tosi hurja on vetänyt crossiakin sellaisella. Lahelassa muistuttivat, että Tiainen nappasi samanlaisella enduron ison luokan kultaa vielä 1998
.
Lieneeköhän sama SXC-yksilö, Hangonkylästä ainakin oli kotoisinniffestone kirjoitti:Nappulakumin pito ei SXC:ssä riitä asfaltilla rikkomaan napaa ja SM-vanteissahan se on vakiona. Soralla ja hiekalla taas vaimenninkumeilla ei ole merkitystä, koska alusta antaa periksi.
Muutaman tuhat kilsaa sen vaimentamaton perä kerralla kesti. Laakeri ja pinnaremppaa tuli männä kaudella kaverin kanssa harrastettua eri puolilla suomea. Latviassa olikin sitten kuminapa käytössä. Päästiin kotiin vaurioitta.
Meinasin laittaa enska gummit alle ja ei ollenkaan supermoto kilkkeitä ja ajan keskimäärin varmaan 80% asvaltilla ja loput hiekkateitä / kelkkareittejä ym. mihin vaan pää & pyörä kestää, eli voi toi napa homma olla aika huomioon otettava koska tulee varmaan reenattua keulimisia ja muutenkin leikittyä
Mitä maksaa gummeilla varustettu napa jos laittais semmoisen suosiolla vai kannattaisko noilla ajoreiteillä /ajotyylillä hommata LC4
Epätietoinen Karjalasta.
Mitä maksaa gummeilla varustettu napa jos laittais semmoisen suosiolla vai kannattaisko noilla ajoreiteillä /ajotyylillä hommata LC4
Epätietoinen Karjalasta.
-
niffestone
Olen joistakin jälkikäteen näkemistäni maastoajokurssi-kuvista (eritoten niistä hyppykuvista SXC:llä) päätellyt, että kyseessä lienee erikoistapaus. Mulla olisivat kyllä kestäneet.timo kirjoitti:Lieneeköhän sama SXC-yksilö, Hangonkylästä ainakin oli kotoisinniffestone kirjoitti:Nappulakumin pito ei SXC:ssä riitä asfaltilla rikkomaan napaa ja SM-vanteissahan se on vakiona. Soralla ja hiekalla taas vaimenninkumeilla ei ole merkitystä, koska alusta antaa periksi.
![]()
Muutaman tuhat kilsaa sen vaimentamaton perä kerralla kesti. Laakeri ja pinnaremppaa tuli männä kaudella kaverin kanssa harrastettua eri puolilla suomea. Latviassa olikin sitten kuminapa käytössä. Päästiin kotiin vaurioitta.
niffestone kirjoitti: Olen joistakin jälkikäteen näkemistäni maastoajokurssi-kuvista (eritoten niistä hyppykuvista SXC:llä) päätellyt, että kyseessä lienee erikoistapaus. Mulla olisivat kyllä kestäneet.

Tässä yksi niistä hyppykuvista. Olen ottanut kuvan keväällä 2005 Kaannaassa TAMC:n crossileirillä.
-
niffestone