Ktm 525 exc

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

JukkaH
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 7:25 pm
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja JukkaH »

Kotarin takajousi säädetään siten, että mitataan pukilla pyörät ilmassa ja omilla pyörillään. Enska-käyttöön erotuksen pitäisi olla n. 40-50 mm ja crossiin 30-40 mm. Ei niitä mitata enää kuski päällä, varsinkaan jos siinä on progressiivinen jousi.[/quote]

Kuulostaa äkkiseltään erikoiselta! Jos on 65 tai 105 kiloinen kuski.
heka74
Viestit: 44
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 11:13 am
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja heka74 »

Ei tuu tarkkaa vastausta, mutta iskari puretaan ja sen sisään asennetaan joku holkki, tais olla 18 ja 25 mm vaihtoehtoina ja perä laskisi n. 50 mm. Älä kysy multa lisää, mutta näin Racinbikessa tehtiin kaverin 450:een ja madallus on huomattava. 650 dr:ssä vissiin joku saman tyyppinen systeemi.
Avatar
Pasi
Viestit: 3075
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No ompa vain erilainen tuo KTM:n esijännityksen säätö, johtunekko linkuttomuudesta. Aika erikoisena pidän sitä ettei mitata kuskin paino päällä?????
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

No se jousen esijännitys tsekataan suoraan taulukosta ja vaihdetaan jousta sen mukaan. Se vapaaliikkeen suuruus on ilmeisen tärkeä nykykuvion mukaan WP:n säädässä. Näin mulle ainakin n*kertaisen maailmanmestarin taustajoukoissa toimiva henkilö antoi ymmärtää, joten pitäisi toimia... :wink:
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

ktm

Viesti Kirjoittaja mikki »

hieno homma! kertokaas sitten mitkä on vakiorattaat
2004vm 525 exc:ssä?
canam
Viestit: 778
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Pyörä: canam
Paikkakunta: turku

ktm 525 exc

Viesti Kirjoittaja canam »

Siitä iskarien säädöstä vielä, jousen. Katsokaa www.ohlins.com
Sieltä löytyy selkeä opastus.
Nuo tehdasajajien käyttämät ovat aivan eriasia, kuin harrastajan.
Siellä on valmiina kaikki tarvittava, jopa työn suorittajat.
Esim. Kallio ei käytä "oman" firman tuotteita vaan Öhlinssiä, koska
ratahommissa se on paras.
canam
niffestone
Viestit: 613
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 12:33 am
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja niffestone »

Siinä em. kirjoittaja on harvinaisen oikeassa. Sitten kun vielä muistaa, että Kotarissa ei ole niitä purettavia/rasvattavia linkkuja eli progressiivisuus on leivottu jouseen suoraan.
Avatar
Veijo
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Äijä kirjoitti:Kotarin takajousi säädetään siten, että mitataan pukilla pyörät ilmassa ja omilla pyörillään. Enska-käyttöön erotuksen pitäisi olla n. 40-50 mm ja crossiin 30-40 mm. Ei niitä mitata enää kuski päällä, varsinkaan jos siinä on progressiivinen jousi.
Kuulostaa äkkiseltään erikoiselta! Jos on 65 tai 105 kiloinen kuski.[/quote]

Minun KTM200EXC -05 ohjekirjassa kyllä mainitaan sagin mittaaminen myös kuljettajan kanssa. Kirjassa on lisäksi annettu jousisuositukset kuljettajan painon mukaan.
Tomia
Viestit: 1
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 5:42 pm
Paikkakunta: Turku

KTM exc

Viesti Kirjoittaja Tomia »

Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni. Ostin 05- 525 KTM exc:n vuosi sitten. Pyörässä tuli mukana moto- ja enskavanteet, jokaiseen pyörään oma jarrulevy sekä tupla rattaat. Moton etuvanteessa myös enskakokoa oleva jarrulevy,joten ei tarvitse adaptereita mutta jarrutehoja on silti riittävästi kadulle (perä nousee jos on tarvis). Pyrän mittarissa n.5000 km kesän jäljiltä motovanteilla ajettuna joista muutama sata helppoa enduropolkua (maavara ei houkuttele pahimpiin kivikoihin). Mitä huoltoväleihin tulee ne kannattaa ja voi soveltaa ajotavan mukaaan esim. koneremontti olisi pitänyt ohjekirjan mukaan jo tehdä.Tärkeimmät huollot kannattaa kuitenkin tehdä mielummin useammin kuten uudessa pyörässä venttiilien säädöt , öljyn ja suodattimien vaihdot.Jatkossa kannattaa huolehtia että öljyt pysyy hyvänä sekä muut huollot tarpeen mukaan. Öljyjä olen vaihtanut 1500km:n välein , aikaa menee n.1/2t.
Jos olisin valinnan edessä uudestaan valitsisin kyllä saman pyörän. Jos moottoribaana ahistaa voi mennä metsään. Sopii hyvin päivän reissuihin ja pieneen pyöritykseen.
canam
Viestit: 778
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 9:10 pm
Pyörä: canam
Paikkakunta: turku

ktm 525

Viesti Kirjoittaja canam »

Team Virkin sivuilla on myös keskustelua kotkan jousituksen säädöistä.
Lueskelkaa niitäkin.
canam
REMO
Viestit: 17
Liittynyt: To Loka 28, 2004 1:52 pm
Paikkakunta: Helsinki / Luvia

Viesti Kirjoittaja REMO »

Olen vähän aikaa jo katellut tollasta 525 EXC Racingia, mutta miten tuo 525:nen kestää "siirtymätaipaleita" pikitiellä, kun ei ole kärryä eikä pakua, olen kuullut väitteitä ettei moottori sitä kestäisi, mitkä on teidän kokemukset asiasta?




Raffe
mikki
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2006 2:24 pm
Paikkakunta: Hämeenlinna

525

Viesti Kirjoittaja mikki »

REMO kirjoitti:Olen vähän aikaa jo katellut tollasta 525 EXC Racingia, mutta miten tuo 525:nen kestää "siirtymätaipaleita" pikitiellä, kun ei ole kärryä eikä pakua, olen kuullut väitteitä ettei moottori sitä kestäisi, mitkä on teidän kokemukset asiasta?




Raffe

itselläni on ko pyörä, mutta en ole vielä hirveästi sillä ajellut. mutta kaveriporukassani on sekä 450 exc ja 525:n. 525:lla on ajettu lapin reissu jossa muut kuskit ajeli kyykyillä ja hän kottaraisella,hyvin kesti. kilometrejä n 1500 km josta suurin osa asfalttia. 450:llä on kans ajettu toistatuhatta kilsaa asfaltilla motovanteilla ja hyvin kesti senkin.
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Itse ajelin vm. 2001 EXC520:sellä 15.000 km ilman koneen avaamista ja uudella omistajallakaan ei tietääkseni ole ollut vielä tarvetta kajota koneeseen. Öljyt kun muistaa vaihdella usein, ongelmia ei tule. Öljytilavuus on niin pieni ettei se ole edes suuri kustannus. Operaatio on nopea ja helppo. Itse vaihdoin öljyt 700-2000 km välein, riippuen siitä miten/missä oli ajeltu.

t. Sepi
Avatar
alepos
Viestit: 213
Liittynyt: Ke Loka 13, 2004 12:28 am
Pyörä: Wee-Strom
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja alepos »

Kuuluuko noihin KTM:ien (esim. juuri 525EXC) huolto-ohjelmaan jossain vaiheessa männän ja sylinteriputken vaihto? Olin tuossa vaan hetkenaikaa kiinnostunut hieromaan kauppaa Husaberg Fe501 Forcesta, mutta nuo huoltovälit ja varsinkin tuo nelarissa varsin radikaalilta kuullostava huoltovaihe pisti miettimään, varsinkin kuin samalla pyörällä olisi pitänyt ajaa sunnuntaiajot ja spoorit. Siinä on öljynvaihtoväliksi ilmoitettu 15h joka ei sinäänsä pelota, mutta tuon mäntä/putki-jutun olen aiemmin luullut koskevan vain kakstahtisia. Kyllä se korkeavireisyys näkäjään tuo uutta tuollekin rintamalle.
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 705
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Varmuudella en osaa huolto-ohjelmasta sanoa, mutta ei mulle ainakaan sellaista ehdoteltu. Pyöräni huollettiin RacingBikessa Heikkilän Handen toimesta, eikä männän vaihtoon kuulemma ollut tarvetta. Hande kai sen parhaiten tietää, kun on nykyisin KTM Nordicin huoltokouluttaja. Soita ja kysäise... Noihin suositeltuihin huolto-ohjelmiin ei aina välttämättä kannata suhtautua insinöörimäisen tiukkapipoisesti :wink: Näin poikkitieteellisessä harrastekäytössä vehkeet ei kulu aivan samalla tavoin kuin SM-tason kisakuskeilla.

t. Sepi
Vastaa Viestiin