Rallysatula ois varmaan helpoin ratkaisu. Ehkä parempi säilyttää nuo alkuperäiset satulat muokkaamattomina.Roof kirjoitti:Mulla tuo orkkis rallysatula ja korottaa n. 5cm istumakorkeutta.Roiske kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tuosta alkuperäisestä comfort takasatulasta, onko korkeampi kuin normaali? Mulla pitäisi joko etusatulaa korottaa tai ostaa rallysatula tilalle.
Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Ura lähtee vaijerinipan kohdalta ja loppuu tuohon matalimpaan kohtaan. Ura tehty jyrsimellä 2mm terällä jakolaitteessa, kuten myös muoto ajettu jakolaitteella. Profiilin kohdalla ja isolla kehällä vaijeri ei tarvitse uraa ollenkaan.Pturu kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta erilaisiin valmistustekniikoihin kyselen tälleen offtopickina, että onko noissa kaasurullissa tuossa profiilin kohdallakin ura vaijerille vai toimiiko ne ilman uraa? Jos on ura, niin millä menetelmällä olet sen uran tehnyt?
En juurikaan aja kuorman kanssa niin en tarvitse jouselle reserviä joten tuo 85nm saattaa olla hyvinkin riittävän jäykkä.slip kirjoitti:No vähän hämmästyisin jos tuolla 85 jousella tulis ongelmia.
Vakiojousen ja vaimennuksen osalta oma päätelmä on että shimmityksiin ei kosketa ennen kun jousi on vaihdettu jäykempään. Nyt joutuu pitää puristusvaimennusta hieman plussalla löysän jousen takia että saa perän rauhoittumaan, kun puristus on plussalla niin saman joutuu tekemään reboundille että vaimennus on suht balanssissa. Nämä näkyy jouston hitaana liikkeenä isoissa heitoissa ja loikissa. Jos taas mennään vaimennuksissa löysemmälle niin takapää alkaa vatkaamaan soralla sladitellessa. Ihan sama tilanne oli aikoinaan 400EXC:n kanssa kunnes vaihdoin siihen jäykemmän jousen.
En kuitenkaan koe jousitusta ja iskunvaimenusta sellaisena että pitäisi heti alkaa tekemään päivityksiä, valtaosa ajaa täysin vakio alustalla hymyssä suin. Eikä tuo ihan huono ole vakionakaan, mutta kun pandoran lipas on youtubesta avattu niin helposti alkaa kiinnittämään huomiota niihin epäkohtiin mitä siellä mainitaan. Sylsyllä tuli sen verran kilsoja alle että hirveesti ei videossa ollut uusia asioita, hyvin kyllä tehty ja kerrottu mitä on tehtävissä ja miksi.
Viimeksi muokannut Koheltaja, Su Huhti 19, 2020 6:48 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Mikä on tuon puristimen yläreiän halkaisija? Iskarin yläsilmukan reikä on ilmeisesti 12mm tai 14mm?slip kirjoitti:Jos itse haluaa vaihdella jousen niin multa voi vaikka hakea tuon vaihtotyökalun lainaan. Vaihdossa on alle puolen tunnin työ jos pyörässä on keskiseisontatuki.
https://photos.app.goo.gl/aaqym2RxpebescV57
Ei ole sopivaa jousipuristinta joten tekemiseksi menee ja tulee vähän erilainen toteutus. 85nm jousi tilattu ja saisin tehtyä puristimen jousta odotellessa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
En nyt pääse mittaamaan kuinka ison reiän tuohon yläpäähän lopulta tein mutta tämmösen kuvan löysin
https://photos.app.goo.gl/vJKz1tecPhLXRQK6A
Reikä mahtoi olla 0,5-1mm isompi kun tuo jousen lukitusrengas.
Iskarin pultit muistaakseni 12mm.
https://photos.app.goo.gl/vJKz1tecPhLXRQK6A
Reikä mahtoi olla 0,5-1mm isompi kun tuo jousen lukitusrengas.
Iskarin pultit muistaakseni 12mm.
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Tänks, noi oli ne oleelliset tiedot että pääsee tekemään puristimen.
Kylätason kurapyöräilijä.
- Totti
- Viestit: 1123
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Yamaha Ténéré 700
Näyttää olevan vain tilaajille.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Re: Yamaha Ténéré 700
Ilmaahan siellä vaan oli, nyt on kunnossa.Roiske kirjoitti:Mitenkäs muilla tuo jarrupolkimen liike on? Meinaan että tuntui painuvan aika syvään. Mittasin, niin 7cm painoin käsin ennenkuin jäykistyi.
Re: Yamaha Ténéré 700
Tämä oli pari sivua sitten, näyttää samalle jutulle.Totti kirjoitti:Näyttää olevan vain tilaajille.
https://vanha.tekniikanmaailma.fi/share ... j6t4#share
Re: Yamaha Ténéré 700
Sinällään vähän hölmöä, että kestotestipyörään hankitaan päivitetty takavaimennin. Suurin osa ei tuota takavaimenninta pyöräänsä kuitenkaan hanki ja koko homman ideahan on nähdä kuinka hyvin laite kestää kilometrejä. Nyt testistä puuttuu yksi kalleimmista yksittäisistä ei helposti huollettavista osista. Mahtaakohan teneren takaiskaria ylipäätään pystyä huoltamaan järkevästi, vai onko ns. kertakäyttöiskari?
Re: Yamaha Ténéré 700
Jotkut iskaripajat tarjoaa tuohon takaiskariin ainakin päivitettyjä sisuskaluja sekä huoltosettejä, joten tällä perusteella ainakin pitäis olla huollettavissa.Hobes kirjoitti:Sinällään vähän hölmöä, että kestotestipyörään hankitaan päivitetty takavaimennin. Suurin osa ei tuota takavaimenninta pyöräänsä kuitenkaan hanki ja koko homman ideahan on nähdä kuinka hyvin laite kestää kilometrejä. Nyt testistä puuttuu yksi kalleimmista yksittäisistä ei helposti huollettavista osista. Mahtaakohan teneren takaiskaria ylipäätään pystyä huoltamaan järkevästi, vai onko ns. kertakäyttöiskari?
https://store.ktechsuspension.com/
Re: Yamaha Ténéré 700
Moi
Kuka myy noita Giwin tuotteita täällä Suomessa, vai pitääkö rekisteröityä Giwin sivulla. Ajattelin tuota Windscreeniä hankkia. Kuka muu sitä myy, ja minkä hintainen pitäiskö katsoa kuitenkin muualta. Aikaisemmin Koheltaja laittoi hyviä linkkejä. Giwi nyt eniten kiinnostaa ja onko jollakin kokemusta Giwiltä ostamisesta suoraan.
Kuka myy noita Giwin tuotteita täällä Suomessa, vai pitääkö rekisteröityä Giwin sivulla. Ajattelin tuota Windscreeniä hankkia. Kuka muu sitä myy, ja minkä hintainen pitäiskö katsoa kuitenkin muualta. Aikaisemmin Koheltaja laittoi hyviä linkkejä. Giwi nyt eniten kiinnostaa ja onko jollakin kokemusta Giwiltä ostamisesta suoraan.
Re: Yamaha Ténéré 700
Duell tuo maahan ja niinkö muillaki niiden kamoja niin jålleemyyjiä on suunnilleen kaikki alan liikkeet Suomesa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Pudotin tänään jalkatappeja -20mm alas ja 10mm taakse alumiinipalojen kanssa, ajoasennosta tuli entistä väljempi ja polvikulma loivemmaksi. Vaihdepolkimessa on stoppari eikä sitä saa säädettyä riittävän alas, onko jollain madaltavat jalkatapit ja miten on tämä ongelma ratkaistu?
RR 85nm jousi tuli ja huomenna vaihtoon. Jos into riittää niin keulaan teen samalla spacerit että saa sagit sieltäkin kohdalleen, mittausten perusteella tarve on 15mm spacerille.
RR 85nm jousi tuli ja huomenna vaihtoon. Jos into riittää niin keulaan teen samalla spacerit että saa sagit sieltäkin kohdalleen, mittausten perusteella tarve on 15mm spacerille.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
Cuppel
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma Huhti 13, 2015 2:52 pm
- Pyörä: T7 <-990SMT <690E <- 640E
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Yamaha Ténéré 700
Minulla on Bosleyt -30 ja 20mm taakse. Pirralla otin sen kulman pois johon polin stoppasi, vielä jos pienen loven tekisi polkimimen kuulalle niin saisi lisää liikettä. Toisaalta en koe tällä hetkellä tarvitsevani lisää laskua, kun olen tottunut polkemalla pienentämään vaihdetta ja 46 Sidi tarvitsee tilaa tapin ja polkimen väliin ylös nostossa.
Vakiotapeilla tuntui että ei kenkä sovi kunnolla polkimen ja tapin väliin ja jotenkin oli vaihdepoljin muutenkin koko ajan "haitolla". Nyt on mittasuhteet minulle huomattavasti luonnollisemmat.
Vakiotapeilla tuntui että ei kenkä sovi kunnolla polkimen ja tapin väliin ja jotenkin oli vaihdepoljin muutenkin koko ajan "haitolla". Nyt on mittasuhteet minulle huomattavasti luonnollisemmat.