Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

kapo
Pyörä: on

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja kapo »

edit
Viimeksi muokannut kapo, Ke Syys 17, 2014 8:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BadAss
Pyörä: F900GS & Stark

Viesti Kirjoittaja BadAss »

kapo kirjoitti:
Ilipo kirjoitti:Pistin yv:tä
viesti saatu ja vastattu. Kiitoksia
Laitahan yleisesti tietoon mistä saa edukkaasti ketjuja ja rattaita.
t. Jyki
Ilipo
Pyörä: KTM 990 Adventure

Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Moro,

Itse olen tilaillut tavaraa KS-Parts nimisestä paikasta www.ks-parts.de Toinen paikka josta olen kuullut porukan kettinkejä tilailevan on http://www.motorradteile-hamburg.de/

Ketjurataspaketti oli noissa saman hintainen.
BadAss
Pyörä: F900GS & Stark

Viesti Kirjoittaja BadAss »

Ilipo kirjoitti:Moro,

Itse olen tilaillut tavaraa KS-Parts nimisestä paikasta http://www.ks-parts.de Toinen paikka josta olen kuullut porukan kettinkejä tilailevan on http://www.motorradteile-hamburg.de/

Ketjurataspaketti oli noissa saman hintainen.
Kiitos!
t. Jyki
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Alkoipas nokkaketju rallatella omiaan ja mopolla ajettu vasta 65 000. Tuli luettua melkoinen määrä ulkomaanelävien keskusteluja. Probleemia on esiintynyt sekä ketjun venymisenä että kiristimen antautumisena. Ketjunvaihtoon on onneksi jo löydetty liittimeen perustuva ratkaisu, koska purkajaiset olisivat muuten melkoiset. Itse tilasin kuitenkin ensin kiristimen ja vaihdoin sen. Sinne katosi rallattelu - ainakin toistaiseksi.

Uudessa paketissa kiristimen propun tappi on n. 1,2...1,3 mm pidempi, joten levossa kiristin on tuon verran sisemmässä eli esijännitystä on enemmän kuin originaalissa. Tosta mun pyörän kiristimestä oli ilmeisesti antautunut vaimennus eli kiristin pääsi joustamaan liian runsaasti ketjun liikeiden mukana.

Kannattaa siis venttiilien säädön yhteydessä tsekata aina, roikkuuko nokkaketju nokkarattaiden välissä selkeästi. Silloin on ketjunvaihto edessä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
tramp
Pyörä: F 800 GS

Viesti Kirjoittaja tramp »

Uutena kasisatkun omistaja tuli yks juttu mieleen noista lisävarusteista kun tästä ketjusta en asiaa löytänyt. Eli suojakotelo tuolle elektroniikka osalle ( Ecu tms) joka on pyörän oikealla puolella ihan avoimena. En tiedä olisko edes tarpeen, järkevää sopivaa tms. Ajatelin vaan jos sen vaikka kippaa just johonkin kannonokkaan, niin se on siinä. Kaikkea ei voi suojata, mutta......

Mulla on madalletut jalkatapit joten vaihdepoljin jää liian ylös, eli näyttäs olevan rihloilla joten irtoaaki vain vetämällä. ( yritin kevyesti, mutta ei lähtenyt. Tietenkin löysäsin sen ruuvin)
Mistäs kannattas hankkia ajovalojen suojuksen. Hinta alkup n. 85€. Taidan tehdä sitten itse jos ei mistään saa edullisemmin.

Ps. Nyt Domi lähtis sopivasti !!! 8) :wink:
Liitteet
Kasisatku.jpg
Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista!
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tuo jännitteensäädin liene laitettu noin ihan jäähdystä ajatellen...
tramp

Onko sillä ( jännitteensäädin) taipumus käydä kuumana?
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Mulla on madalletut jalkatapit joten vaihdepoljin jää liian ylös, eli näyttäs olevan rihloilla joten irtoaaki vain vetämällä. ( yritin kevyesti, mutta ei lähtenyt. Tietenkin löysäsin sen ruuvin

Muistaakseni se ruuvi piti ottaa kokonaan pois ennenkuin poljin irtoaa
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

tramp kirjoitti:Onko sillä ( jännitteensäädin) taipumus käydä kuumana?
On silloin, kun laturin puskema tavara ei mene kokonaisuudessaan käyttöön. Eli suurimman osan ajasta on. Ei se nyt tulikuumana käy (kuten esim. pakoputki), mutta sisällä olevat puolijohteet eivät kestä korkeita lämpötiloja. Jos laitat suojan, niin laita sellainen, että ilma virtaa esteettömästi ritilällä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Ainakin Touratechillä ja Wunderlichillä oli noita jännitteensäätimen suojia vain 2012-vuosimalliin asti...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
tramp

petev kirjoitti:

Mulla on madalletut jalkatapit joten vaihdepoljin jää liian ylös, eli näyttäs olevan rihloilla joten irtoaaki vain vetämällä. ( yritin kevyesti, mutta ei lähtenyt. Tietenkin löysäsin sen ruuvin

Muistaakseni se ruuvi piti ottaa kokonaan pois ennenkuin poljin irtoaa
Jes irtos, ja polkimen lasku onnistui, mutta alaspainettaessa ( 1 ) ottaa jalkatapin runkoon kiinni niin ettei 1:nen mene päälle. No pikkasen modausta ( rälläkällä) polkimen varteen, niin eiköhän se siitä.
tomiik
Pyörä: F850GSA

Viesti Kirjoittaja tomiik »

tramp kirjoitti:Uutena kasisatkun omistaja tuli yks juttu mieleen noista lisävarusteista kun tästä ketjusta en asiaa löytänyt. Eli suojakotelo tuolle elektroniikka osalle ( Ecu tms) joka on pyörän oikealla puolella ihan avoimena. En tiedä olisko edes tarpeen, järkevää sopivaa tms. Ajatelin vaan jos sen vaikka kippaa just johonkin kannonokkaan, niin se on siinä. Kaikkea ei voi suojata, mutta......

Mulla on madalletut jalkatapit joten vaihdepoljin jää liian ylös, eli näyttäs olevan rihloilla joten irtoaaki vain vetämällä. ( yritin kevyesti, mutta ei lähtenyt. Tietenkin löysäsin sen ruuvin)
Mistäs kannattas hankkia ajovalojen suojuksen. Hinta alkup n. 85€. Taidan tehdä sitten itse jos ei mistään saa edullisemmin.

Ps. Nyt Domi lähtis sopivasti !!! 8) :wink:
Minä tein tuon ajovalonsuojan säänkestävästä pleksistä ( ei kellastu ). Tuo 30x30 pala maksoi kokonaista 4 €. Nätisti kuviosahalla leikaten ja alumiinista taivuttelin kiinnikkeet valon kiinnitysruuvien alle. Kuvassa toimii myös juomatelineenä. :lol:
Kannattaa joku suoja ajovalolle tehdä. Tuo lamppu maksaa melkein 400€ eikä lasia saa erikseen ( nimimerkillä kokemusta rikkaampi ).
Liitteet
känny 009.jpg
Kaikki on kaunista, kun silmä tottuu.
tramp

Kiitti tomiik kuvasta. Just jotain tuollaista suunnittelin. Nyt vaan toteuttamaan ja lasiliikkeestä kinuamaan jätepaloja. Ennekin väsäillyt "tuulenohjaimia" ja naville sää/häikäisysuojia joten eiköhän se siitä jollakin aikataululla synny.
On tää foorum mukava kun heti saa apua/vinkkejä harrastukseen.
KimmoL
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja KimmoL »

Tilasin tänään BMW Comfort istuimen.
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Vastaa Viestiin