Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Winkula
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 10:24 pm
- Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600
- Paikkakunta: Valkeala
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Oon aatellu että pitäisi vaihtaa mökäpönttö, että saisi sivulaukut asennettua hiukan kaposemmalle.
Onko kellään mitään kokemuksia Bilteman pöntöstä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... nin-82718/
Hinta olis kohillaan, mutta miten on soundien kanssa yms....
Onko kellään mitään kokemuksia Bilteman pöntöstä http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... nin-82718/
Hinta olis kohillaan, mutta miten on soundien kanssa yms....
- t.t.tammi
- Viestit: 2176
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Ei liene kauhean hiljainen
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 11&t=28598
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Ensi viikolla pitäisi käydä vaihtamassa R1150GSA -08 F800GS.ään
Minulta jää osia autotalliin mm. LeoVincen ovaali putki. Käyköhän tuo pönttö F800GS.ään?
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Pähkäilin saman asian kanssa ja tulin tähän tulokseen: rälläkällä 4 kpl uria pakokäyrään, vääntöä tiukempaan mutkaan ja tigillä umpeen. Näin pöntön saa lähemmäksi runkoa.
Kuvasta näkee, että vaimennin menee aivan sivuposken alle ja klemmarikin on käännetty sen mukaisesti.
Kummallista on se, ettei tehdas tee tuota valmiiksi. Alkup. pönttö on ihan pönttö.
Kuvasta näkee, että vaimennin menee aivan sivuposken alle ja klemmarikin on käännetty sen mukaisesti.
Kummallista on se, ettei tehdas tee tuota valmiiksi. Alkup. pönttö on ihan pönttö.
-
kurauttaja
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su Elo 28, 2011 11:07 pm
- Pyörä: KTM 250 EXC-F -12
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Pakko vielä linkata tähänkin ketjuun. Eli hakusessa siis 8gessuun mukavampi penkki, kuin alkuperäinen. Mun persaus ei vaan totu tohon, vaikka kuinka yrittää.
Lisäksi matalampi pleksi olisi hakusessa. Alkuperäinen riepottaa ilkeesti kypärää.
Saa tarjota. Vaihdossa voin toki antaa alkuperäiset, jos joku niitä haluaa.
Toki voi vinkata uusiakin, mutta taitaa uusien hinnat olla aika mansikoita? Tosin sen penkin olen kohta valmis ostamaan lähes hinnalla millä hyvänsä.
Linkki:viewtopic.php?f=11&t=28676
Saa tarjota. Vaihdossa voin toki antaa alkuperäiset, jos joku niitä haluaa.
Toki voi vinkata uusiakin, mutta taitaa uusien hinnat olla aika mansikoita? Tosin sen penkin olen kohta valmis ostamaan lähes hinnalla millä hyvänsä.
Linkki:viewtopic.php?f=11&t=28676
Touratechin penkki oli ihan ok, GS-meet reissun verran ehdin sitä testaamaan. Viime kesänä mulla oli alppireissulla Airhawk, sillä siirtymät meni mukavammin.
Adventuren penkki on muuten parempi kuin tavallinen, ei puudu perse. Vähän tuntuu häntäluussa tosin. Nyt on kivutta vedetty pari päivää 400 km päivämatkoja. Terveisiä Lieksasta!
Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk
Adventuren penkki on muuten parempi kuin tavallinen, ei puudu perse. Vähän tuntuu häntäluussa tosin. Nyt on kivutta vedetty pari päivää 400 km päivämatkoja. Terveisiä Lieksasta!
Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokemuksia F800GS:stä
Suosittelen tuota Touratechin penkkiä. Kallis se oli, mutta päivääkään en ole katunut.
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokemuksia F800GS:stä
Olisko kellään tiedossa/muistissa Gessun keulan korkeus vakiona? Esim yläkolmiosta etuakselin keskelle kuskin kanssa. Tarttis vähän pähkäillä tuota alustan korkeutta. Tällä hetkellä mun pyörä kulkee aika "nenällään" tai niin mä ainakin luulen.
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Eka kertaa pääsen tännekin kirjoittelemaan kun tämän mopo hommasin.
Zumo 660:n johdot kytketty 8gs:n aux pistokkeeseen.
Tuo valkoinen liitin maksoi 20€ marmoritiskiltä, eli ei kauheasti kannatta tilailla ulkomailta saati sitten alkaa katkomaan alkuperäistä liitintä:

EDIT: Hyvin toimii gepsi, lähtee päälle ja sammuu automaattisesti kun virrat sammuttaa koneesta.
Zumo 660:n johdot kytketty 8gs:n aux pistokkeeseen.
Tuo valkoinen liitin maksoi 20€ marmoritiskiltä, eli ei kauheasti kannatta tilailla ulkomailta saati sitten alkaa katkomaan alkuperäistä liitintä:

EDIT: Hyvin toimii gepsi, lähtee päälle ja sammuu automaattisesti kun virrat sammuttaa koneesta.
Kuraköröttelijä
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Mitkä madalletut jalkatapit tuohon kannattaa hankkia?
Ja jos jollakulla olis myydä niin tarjotkaa.
SW-mototech madaltaa 1,5 senttiä hintaa tulee postikuluineen 120€
Wunderlich madaltaa 2,5 senttiä hintaa tulee postikuluineen 190€
Touratech madaltaa 2 senttiä hintaa tulee riippuen mistä ostaa 140-160€
MiikaM:kin näitä taisi tehdä ostinkin 1100gs:n ja ne on kyllä parhaat mitä voi olla.
Tangon korotuspala on näköjään paikallaan.
Gummeja ei ole paikallaan ja alkuperäiset tapit näyttäs olevan nyt.
Olen 188cm pitkä ja pitkäkoipinen.
Ja jos jollakulla olis myydä niin tarjotkaa.
SW-mototech madaltaa 1,5 senttiä hintaa tulee postikuluineen 120€
Wunderlich madaltaa 2,5 senttiä hintaa tulee postikuluineen 190€
Touratech madaltaa 2 senttiä hintaa tulee riippuen mistä ostaa 140-160€
MiikaM:kin näitä taisi tehdä ostinkin 1100gs:n ja ne on kyllä parhaat mitä voi olla.
Tangon korotuspala on näköjään paikallaan.
Gummeja ei ole paikallaan ja alkuperäiset tapit näyttäs olevan nyt.
Olen 188cm pitkä ja pitkäkoipinen.
Kuraköröttelijä
-
Winkula
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 10:24 pm
- Pyörä: GL 1800 / F 800 GS / XT 600
- Paikkakunta: Valkeala
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Mä tekaisin tuollaisetpkilpo kirjoitti:Mitkä madalletut jalkatapit tuohon kannattaa hankkia?
Ja jos jollakulla olis myydä niin tarjotkaa.
SW-mototech madaltaa 1,5 senttiä hintaa tulee postikuluineen 120€
Wunderlich madaltaa 2,5 senttiä hintaa tulee postikuluineen 190€
Touratech madaltaa 2 senttiä hintaa tulee riippuen mistä ostaa 140-160€
MiikaM:kin näitä taisi tehdä ostinkin 1100gs:n ja ne on kyllä parhaat mitä voi olla.
Tangon korotuspala on näköjään paikallaan.
Gummeja ei ole paikallaan ja alkuperäiset tapit näyttäs olevan nyt.
Olen 188cm pitkä ja pitkäkoipinen.
30 mm matalemmat kuin alkuperäiset, hinta 0 €. Työnantajan tarpeet ja koneet käytössä
Väri puuttuu vielä päältä.
Sen verran sai näpertää että myyntiin ei viitsi tehdä.
- pkilpo
- Viestit: 1434
- Liittynyt: To Huhti 23, 2009 10:04 am
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
- Paikkakunta: Kempele
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Tilasin sitte SW-Mototechin tapit.
Seuraavaksi haluaisin 16 piikkisen eturattaan, siis sen alkuperäisen.
Tässä on 15 piikkinen nyt edessä, mutta haluaisin vielä varmistaa onko
siitä itselle mitään hyötyä.
Mistäs noita ootte tilailleet, ihan marmorilta vai jostain muualta?
Seuraavaksi haluaisin 16 piikkisen eturattaan, siis sen alkuperäisen.
Tässä on 15 piikkinen nyt edessä, mutta haluaisin vielä varmistaa onko
siitä itselle mitään hyötyä.
Mistäs noita ootte tilailleet, ihan marmorilta vai jostain muualta?
Kuraköröttelijä
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Kierrokset vaihdetta kohden laskee n. 400 rpm ja suuntaa antava vaikutus kulutukseen on jossain 3..4 dl 100 km:lla. Kytkintä joutuu tietty luistattamaan enemmän liikkeelle lähdettäessä ja ryömitettäessä. Jos siis ajelee pajukossa, niin kytkintä on luistatettava enemmän, jos ei halua edetä vauhdilla. Toisaalta, hitaassa kaupunkiliikenteessä vaihtamistarve vähenee, kun ykkösellä pystyy vetelemään kohtuu hyvällä nopeusskaalalla.pkilpo kirjoitti:Tilasin sitte SW-Mototechin tapit.
Seuraavaksi haluaisin 16 piikkisen eturattaan, siis sen alkuperäisen.
Tässä on 15 piikkinen nyt edessä, mutta haluaisin vielä varmistaa onko
siitä itselle mitään hyötyä.
Mistäs noita ootte tilailleet, ihan marmorilta vai jostain muualta?
JT-rattaita saa esim Stormin verkkokaupasta ja ovat ainakin silmämääräisesti jotakuinkin pyöreitä. Itse olen tilaillut milloin mistäkin, mutta en marmorilta, koska ainakin aikojen alussa maksoivat ihan hunajaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Laturin vaihdon seurauksena mulla on hyllyssä toimiva vanhan mallinen laturipaketti. Staattori on uudelleen käämitty vuosi sitten ja näytti vuoden käytön jälkeen hyvälle. Vaihdoin tuon laturin silti (puolen tunnin pohtimisen jälkeen), kun jotenkin vaan meni luotto vanhaan malliin ja syrjäseudun reissulle halusin toimintavarman paketin.
Tuolla staattorilla ajelee matkatourinkia todennäköisesti vaikka kuinka kauan, luultavasti pyörän elinkaaren loppuun saakka. Eli jos nyt sattuu staattori joltain poikimaan, niin multa löytyy toimiva (käytetty) varaosa edullisesti ja nopeasti. Listaan tämän jossain vaiheessa tuonne foorumin Hyvä veli -listoille.
Tuolla staattorilla ajelee matkatourinkia todennäköisesti vaikka kuinka kauan, luultavasti pyörän elinkaaren loppuun saakka. Eli jos nyt sattuu staattori joltain poikimaan, niin multa löytyy toimiva (käytetty) varaosa edullisesti ja nopeasti. Listaan tämän jossain vaiheessa tuonne foorumin Hyvä veli -listoille.
Viimeksi muokannut Å, Ti Heinä 30, 2013 4:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Saas nähdä mitä häntäluu tykkää pitkillä siirtymillä, modasin vähän 8 gessun penkkiä ja istutin siihen tollasen geelityynyn. Ainakin lyhyellä perstutumalla tuntu paremmalta, aika näyttää.