Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

suke62 kirjoitti:Bensa loppui :!: ajotietokone näytti olevan vielä 15km. jäljellä :o
Vähän kallistelin ja pääsin kuin pääsinkin huoltamollle jonne matkaa n.1km.(huh)
Kokonais ajomäärä 311km. olikohan tankki alun perinkään aivan täysi :?:
Varmaan tämän vuoksi tuo range näyttö ei vuoden 2011 jälkeen ole näyttänyt enää muutakuin ajetut kilometrit sen jälkeen kun bensavalo syttyy...
Avatar
peteace
Viestit: 174
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 1:45 pm
Pyörä: kauramoottori
Paikkakunta: Lohja

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja peteace »

Tänään sain asennettua nuo Wilbersin progressiiviset jouset keulaan. Lyhyen asfalttilenkin perusteella ainakin keulan sukeltelu jarrutuksissa rauhoittui selvästi. Muutenkin tuntui jotenkin paremmalta käytös kaiken kaikkiaan. Jo tämän perusteella hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvä muutos!
Avatar
suke62
Viestit: 1137
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja suke62 »

peteace kirjoitti:Tänään sain asennettua nuo Wilbersin progressiiviset jouset keulaan. Lyhyen asfalttilenkin perusteella ainakin keulan sukeltelu jarrutuksissa rauhoittui selvästi. Muutenkin tuntui jotenkin paremmalta käytös kaiken kaikkiaan. Jo tämän perusteella hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvä muutos!
Komppaan, paremmaksi tulee :D
Ja odota kun pääset ... :shock:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
800cc
Viestit: 282
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 11:55 am
Pyörä: ?
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja 800cc »

peteace kirjoitti:Toissa viikonlopun surauksella näytti jo "viivaa" muutaman kilometrin, mutta pääsin sentään huoltikselle saakka ilman sammumista.
Viime syksyn viimeisellä ajoreissulla työpaikalle jäin tien päälle, kun lähtiessä ajotiekone näytti että pääsen vielä työpaikalla ja tankkaan sitten kotia tullessa. Bensa loppuminen tuli täytenä yllätyksenä. Nyt keväällä olen seuraillut bensapalkkia muutaman päivän, väillä näyttää täyttä välillä puoliväliä. Tänään meni luotto koko mittariin. Niinpä pysähdyin kesken reissun hienon pellon reunaan, jonne hiekkatie minut johdatti. Päätin hengähtää hetken kun paikka oli hieno ja luonnorauha valitsi ympärillä, linnut lauloivat kilpaa puissa. Otin penkin irti ja irroitin ison kumisuojuksen tankin päältä. Kumin keskeltä menee kaksi eri liitintä tankkiyhteeseen. Tarkistin molempien liittimien kunnon. Toisen liittimen,tiivistekumi liittimessä oli kierteellä ja meni poikki kun irroitin liittimen uros osasta. Samalla huomasin että yksi pinni oli saanut kosteutta ja hapettunut hieman. Nyt bensapalkki on rauhoittunut. Olisiko jäljellä olevien ajokilometrien laskenta mennyt ajotietokoneelta sekaisin juurikin tuon pätkivän liittimen vuoksi.
ilex1
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 9:36 pm
Pyörä: F800gs
Paikkakunta: Jkl

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ilex1 »

Öhlärin etujouset ja jäykemmät öljyt vaihdettu keulaan. Huomenna testimään :P
ilex1
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 9:36 pm
Pyörä: F800gs
Paikkakunta: Jkl

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ilex1 »

Öhlärin jouset oli sentin pidemmät tai noi orkkikset oli painunu sen sentin. Samalla huomasin kuinka etujarrulevyt kaipaa prässäystä..yhden ku korjaa ni uutta löytyy :lol:
Avatar
peteace
Viestit: 174
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 1:45 pm
Pyörä: kauramoottori
Paikkakunta: Lohja

Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja peteace »

suke62 kirjoitti:Bensa loppui :!: ajotietokone näytti olevan vielä 15km. jäljellä
Tuo kilometrimäärähän arvioidaan myös kulutuksen perusteella. Tässä voi osittain vaikuttaa myös sun Powercommander, sehän ottaa ruiskutuksen haltuun. Pyörän omille sähköaivoille ei tule takaisinkytkentää ruiskutuspulssin todellisesta pituudesta, vaan se luulee oman alkuperäisen pulssinsa olevan todellinen. Täytyypä muistaa ottaa tuo huomioon nyt kun asensin sen itsellekin.
Avatar
Per Saukko
Viestit: 276
Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Pyörä: --?--
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Mulla tuo Powercommander ei ole vaikuttanut mitenkään kulutukseen ja tuo bensamittarikin näyttää ihan niinkuin pitääkin. Samoin keskikulutus on paikkansa pitävä.
-millähän nyt ajelis???
Harri Hemmilä
Viestit: 1191
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Haaveena vaihtaa omaan mopoon etuiskareihin progressiiviset jouset, mitä suosittelette?
Öhlinssiä, Wilberssiä vai sitä mikä turbo se nyt olikaan...?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Öhlinssillä ei käsittääkseni ole progressiivisia jousia, vaan ne on lineaariset. Muuta mä sitten asiasta tiedäkään :/
rajamti
Viestit: 50
Liittynyt: La Tammi 23, 2010 10:01 am
Pyörä: 1190 ADV R
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja rajamti »

Keulan nyökkiminen olisi kiva saada kuriin, mutta mitkä on ollut kokemukset röykyisemmällä polulla tai pehmeässä hiekassa ajettaessa progresiivisilla jousilla.
Avatar
suke62
Viestit: 1137
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja suke62 »

rajamti kirjoitti:Keulan nyökkiminen olisi kiva saada kuriin, mutta mitkä on ollut kokemukset röykyisemmällä polulla tai pehmeässä hiekassa ajettaessa progresiivisilla jousilla.
Oma kokemukseni on, että vaihda progressiivisiin :lol:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Å »

Onkos tietoa, miten tuo progressio on rakennettu? Onko se perusasennossa löysempi kuin originaali ja kuinka nopeasti muuttuu tiukemmaksi? vai onko läpi koko puristuksen jäykempi kuin originaali. Lähinnä pohdin rekyyliä ja jos vaimennuksiin ei puututa, niin kuinka käy? Eikös se tiukempi jousi myös potkaise tiukemmin takaisin? Ja jos laittaa jäykemmän öljyn vaimennusta lisäämään, niin eikös silloin myös puristusvaimennus kärsi eli pintaherkkyys menee - jälleen? Toki lopputulos on se, että keula ei sukella, mutta miten käy muille ominaisuuksille?

No, asia ei koske sinällään itseäni, koska keula on modattu uuteen uskoon putkia vaille, mutta ihan vaan ajatuksen tasolla kikkailen. Ja itselläni on Öhlinsin lineaarijousi. Progressiotahan voi säätää putkissa olevan ilman määrällä eli öljyn määrällä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
mek
Viestit: 2705
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja mek »

Videopätkää uudesta pikkuadvesta.

Pitäisikö tästä avata oma topikki, kun isosta gessusta ja GSA:stakin on erit?
Avatar
Per Saukko
Viestit: 276
Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Pyörä: --?--
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Pitäisikö tästä avata oma topikki, kun isosta gessusta ja GSA:stakin on erit?
Ei kait tuon suuremman bensatankin ja 'tuulilasin' takia tarvitse omaa topikkia avata.
Pysyis kaikki jutut samassa paikassa, niin olis helpompi seurata.
-millähän nyt ajelis???
Vastaa Viestiin