Varmaan tämän vuoksi tuo range näyttö ei vuoden 2011 jälkeen ole näyttänyt enää muutakuin ajetut kilometrit sen jälkeen kun bensavalo syttyy...suke62 kirjoitti:Bensa loppuiajotietokone näytti olevan vielä 15km. jäljellä
![]()
Vähän kallistelin ja pääsin kuin pääsinkin huoltamollle jonne matkaa n.1km.(huh)
Kokonais ajomäärä 311km. olikohan tankki alun perinkään aivan täysi
Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokemuksia F800GS:stä
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Tänään sain asennettua nuo Wilbersin progressiiviset jouset keulaan. Lyhyen asfalttilenkin perusteella ainakin keulan sukeltelu jarrutuksissa rauhoittui selvästi. Muutenkin tuntui jotenkin paremmalta käytös kaiken kaikkiaan. Jo tämän perusteella hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvä muutos!
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Komppaan, paremmaksi tuleepeteace kirjoitti:Tänään sain asennettua nuo Wilbersin progressiiviset jouset keulaan. Lyhyen asfalttilenkin perusteella ainakin keulan sukeltelu jarrutuksissa rauhoittui selvästi. Muutenkin tuntui jotenkin paremmalta käytös kaiken kaikkiaan. Jo tämän perusteella hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvä muutos!
Ja odota kun pääset ...
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Viime syksyn viimeisellä ajoreissulla työpaikalle jäin tien päälle, kun lähtiessä ajotiekone näytti että pääsen vielä työpaikalla ja tankkaan sitten kotia tullessa. Bensa loppuminen tuli täytenä yllätyksenä. Nyt keväällä olen seuraillut bensapalkkia muutaman päivän, väillä näyttää täyttä välillä puoliväliä. Tänään meni luotto koko mittariin. Niinpä pysähdyin kesken reissun hienon pellon reunaan, jonne hiekkatie minut johdatti. Päätin hengähtää hetken kun paikka oli hieno ja luonnorauha valitsi ympärillä, linnut lauloivat kilpaa puissa. Otin penkin irti ja irroitin ison kumisuojuksen tankin päältä. Kumin keskeltä menee kaksi eri liitintä tankkiyhteeseen. Tarkistin molempien liittimien kunnon. Toisen liittimen,tiivistekumi liittimessä oli kierteellä ja meni poikki kun irroitin liittimen uros osasta. Samalla huomasin että yksi pinni oli saanut kosteutta ja hapettunut hieman. Nyt bensapalkki on rauhoittunut. Olisiko jäljellä olevien ajokilometrien laskenta mennyt ajotietokoneelta sekaisin juurikin tuon pätkivän liittimen vuoksi.peteace kirjoitti:Toissa viikonlopun surauksella näytti jo "viivaa" muutaman kilometrin, mutta pääsin sentään huoltikselle saakka ilman sammumista.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Öhlärin etujouset ja jäykemmät öljyt vaihdettu keulaan. Huomenna testimään 
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Öhlärin jouset oli sentin pidemmät tai noi orkkikset oli painunu sen sentin. Samalla huomasin kuinka etujarrulevyt kaipaa prässäystä..yhden ku korjaa ni uutta löytyy 
Kokemuksia F800GS:stä
Tuo kilometrimäärähän arvioidaan myös kulutuksen perusteella. Tässä voi osittain vaikuttaa myös sun Powercommander, sehän ottaa ruiskutuksen haltuun. Pyörän omille sähköaivoille ei tule takaisinkytkentää ruiskutuspulssin todellisesta pituudesta, vaan se luulee oman alkuperäisen pulssinsa olevan todellinen. Täytyypä muistaa ottaa tuo huomioon nyt kun asensin sen itsellekin.suke62 kirjoitti:Bensa loppuiajotietokone näytti olevan vielä 15km. jäljellä
- Per Saukko
- Viestit: 276
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
- Pyörä: --?--
- Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Mulla tuo Powercommander ei ole vaikuttanut mitenkään kulutukseen ja tuo bensamittarikin näyttää ihan niinkuin pitääkin. Samoin keskikulutus on paikkansa pitävä.
-millähän nyt ajelis???
-
Harri Hemmilä
- Viestit: 1191
- Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
- Pyörä: R1200GS
- Paikkakunta: Ylivieska
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Haaveena vaihtaa omaan mopoon etuiskareihin progressiiviset jouset, mitä suosittelette?
Öhlinssiä, Wilberssiä vai sitä mikä turbo se nyt olikaan...?
Öhlinssiä, Wilberssiä vai sitä mikä turbo se nyt olikaan...?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
- Ilipo
- Viestit: 408
- Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
- Pyörä: KTM 990 Adventure
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kokemuksia F800GS:stä
Öhlinssillä ei käsittääkseni ole progressiivisia jousia, vaan ne on lineaariset. Muuta mä sitten asiasta tiedäkään :/
-
rajamti
- Viestit: 50
- Liittynyt: La Tammi 23, 2010 10:01 am
- Pyörä: 1190 ADV R
- Paikkakunta: Kymenlaakso
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Keulan nyökkiminen olisi kiva saada kuriin, mutta mitkä on ollut kokemukset röykyisemmällä polulla tai pehmeässä hiekassa ajettaessa progresiivisilla jousilla.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Oma kokemukseni on, että vaihda progressiivisiinrajamti kirjoitti:Keulan nyökkiminen olisi kiva saada kuriin, mutta mitkä on ollut kokemukset röykyisemmällä polulla tai pehmeässä hiekassa ajettaessa progresiivisilla jousilla.
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Onkos tietoa, miten tuo progressio on rakennettu? Onko se perusasennossa löysempi kuin originaali ja kuinka nopeasti muuttuu tiukemmaksi? vai onko läpi koko puristuksen jäykempi kuin originaali. Lähinnä pohdin rekyyliä ja jos vaimennuksiin ei puututa, niin kuinka käy? Eikös se tiukempi jousi myös potkaise tiukemmin takaisin? Ja jos laittaa jäykemmän öljyn vaimennusta lisäämään, niin eikös silloin myös puristusvaimennus kärsi eli pintaherkkyys menee - jälleen? Toki lopputulos on se, että keula ei sukella, mutta miten käy muille ominaisuuksille?
No, asia ei koske sinällään itseäni, koska keula on modattu uuteen uskoon putkia vaille, mutta ihan vaan ajatuksen tasolla kikkailen. Ja itselläni on Öhlinsin lineaarijousi. Progressiotahan voi säätää putkissa olevan ilman määrällä eli öljyn määrällä.
No, asia ei koske sinällään itseäni, koska keula on modattu uuteen uskoon putkia vaille, mutta ihan vaan ajatuksen tasolla kikkailen. Ja itselläni on Öhlinsin lineaarijousi. Progressiotahan voi säätää putkissa olevan ilman määrällä eli öljyn määrällä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- mek
- Viestit: 2705
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Videopätkää uudesta pikkuadvesta.
Pitäisikö tästä avata oma topikki, kun isosta gessusta ja GSA:stakin on erit?
Pitäisikö tästä avata oma topikki, kun isosta gessusta ja GSA:stakin on erit?
- Per Saukko
- Viestit: 276
- Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
- Pyörä: --?--
- Paikkakunta: Nurmijärvi kk.
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Ei kait tuon suuremman bensatankin ja 'tuulilasin' takia tarvitse omaa topikkia avata.Pitäisikö tästä avata oma topikki, kun isosta gessusta ja GSA:stakin on erit?
Pysyis kaikki jutut samassa paikassa, niin olis helpompi seurata.
-millähän nyt ajelis???