ilex1 kirjoitti:Missäs kilometrissä piti tarkistaa/säätää venttiilit? Paljonkohan tuollainen huolto mahtaa maksaa?
Itsellä menee alusta kesän aikana vaihtoon, onkohan kellään kokemusta tuollaisista? http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 0-gs-2008/
Lainaan hieman tätä viestiä, kun on itsellänkin ensimmäinen isompi huolto kohta ajankohtainen (15tkm mittarissa). Venttiilien säätö tehdään tietääkseni 20tkm huollossa ensimmäisen kerran.
Onko foorumilaisilla millaiset kokemukset pk-seudun bemarihuolloista kasigessun kanssa, kumpaan kannattaa viedä "isompaan" huoltoon?
Pyörä on ostettu Vantaalta ja ensimmäiset öljynvaihtohuollot on teetetty samassa puljussa.
Valitettavasti ilman pientä hässäkkää ei öljynvaihtokaan viimeksi sujunut, miten lie muiden töiden kanssa..
Kanttura kirjoitti:Hhhmmm, mikähän mahtaa olla hintalappu uudessa 800 GS Advessa Eihän se lisäpaino, suurempi polttoaineen kulutus ja suurempi tankki ilmaseks tule Ja tehot pysyy samana, blaah.
Joo, Nudan kansi olisi tehnyt terää...
Jos jollakulla (pitkällä) 8-gessukuskilla on ongelmia kypärämelun kanssa, niin vaihtoehto Touratechille löytyy Canadasta. Sama periaate kuin Touratechin Desiertossa ja Givin AirFlow:ssa, äkkinäkemältä uskoisi, että toimii, ja samalla saa asennuspaikan naville mittariston yläpuolella.
Enduropolkuja ja hiekkamonttua takana. Ihan hävettää miten surkea kunto on. Ja tulipa hienolla hiekalla punnerrettua 200 kiloa useampaan kertaan pystyyn rispektit dyyneillä ajaville! Heti uudestaan kun saa uudet etujouset paikoilleen.
Paikallisessa kävin tänään niin sanoivat hinnan olevan n. 1700 € enemmän, kuin perusmallissa. Tosiaan kesäkuun puolessa välissä tulossa eka pyörä liikkeeseen.
taaviankka kirjoitti:Laturin vaihto työn alla.
Minkälaisella työkalulla saa vauhtipyörän irti?
Onnistuuko kotikonstaein ollenkaan.
SiL
Kyllä pitäs onnistua kotikonstein. Käämit kolmella torx pultilla, vauhtipyörä yhdella isolla kuusiokannalla muistaakseni. Lämmitä vauhtipyörän pulttia kuumailmapuhaltimella ennen ku avaat ja lukitetta kun kasaat. Kopan kiristysjärjestys onkin sit mielenkiintoinen
Mulla ei vauhtipyörä irronnut ilman ulosvetäjää, jonka sain panttia vastaan lainaan asiallisesta BMW-huollosta Espoosta! Samoin kuumentaa piti kuumailmapuhaltimella kunnolla ja itseäni riskimpi kaveri 'naapuri kylästä' vääntämään ulosvetäjän pulttia! Ilman näitä apuja ei mitään mahdollisuuksia saada sitä irti, siis ainakaan mulla.
suke62 kirjoitti:Wilbersin progressiivinen etujousi ja Hyperpro takajousi tuli talvella asennettua, lauantaina tulee sitten vähän kokemusta
Mulla odottelee myös etujouset asennusta, ja haluaisin tietää riittääkö litran purkki öljyä molempiin putkiin. Jousien mukana tuli Wilberssin öljyä pullollinen. Joutuu tilaamaan Raumalt, jos loppuu kesken, muit merkei löytys Hämeestäkin.
Nyt heitit vaikeen. Ei tullut mieleenkään mitata mitä meni. Saat multa Motulia jos litra ei riitä
Sehän on se pinan korkeus muistaakseni 70mm.
Ja eilen ajoin
Pinnan korkeus vakioalustalla korjaamomanuaalin mukaan on 60 mm. Progressiotahan tuolla pinnan korkeudella voi säätää. Tosin en tidä, mitä sillä saavuttaa vakioalustalla.
ilex1 kirjoitti:Missäs kilometrissä piti tarkistaa/säätää venttiilit? Paljonkohan tuollainen huolto mahtaa maksaa?
Itsellä menee alusta kesän aikana vaihtoon, onkohan kellään kokemusta tuollaisista? http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 0-gs-2008/
Noiden Bitubojen kohdalta kantautui alkuaikoina kestävyysongelmia ainakin pidemmässä yhtäjakoisessa rasituksessa, sekä etupäässä että iskarissa. Siksipä itse jätin ne huomiotta. Lienevätkö saaneet ongelmat korjattua - en tiedä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Päädyin öhrärin etujousiin. Jos en ole tyytyväinen niin lähtee koko etupää vaihtoon. samalla saa etuvanteenkin vaihdettua. Saattaa mennä ensitalven projekteihin..
Näissä vempeleissä on takajarrunsatulan liukutapin jumiminen tuttu juttu. No, näkyy jumivan etujarruissakin. Vasen satula mulla aivan jumissa. Melkein tunnin taistelin ja sain liikkumaan n. 2 mm. Laitoin rostoffia, tallin ovi kiinni, sisälle ja tumma olut kouraan. Jospa se huomenna...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Bensa loppui ajotietokone näytti olevan vielä 15km. jäljellä
Vähän kallistelin ja pääsin kuin pääsinkin huoltamollle jonne matkaa n.1km.(huh)
Kokonais ajomäärä 311km. olikohan tankki alun perinkään aivan täysi
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"