Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pjodr
Viestit: 29
Liittynyt: To Helmi 17, 2011 9:31 pm
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Pjodr »

ilex1 kirjoitti:Missäs kilometrissä piti tarkistaa/säätää venttiilit? Paljonkohan tuollainen huolto mahtaa maksaa?
Itsellä menee alusta kesän aikana vaihtoon, onkohan kellään kokemusta tuollaisista?
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 0-gs-2008/
Lainaan hieman tätä viestiä, kun on itsellänkin ensimmäinen isompi huolto kohta ajankohtainen (15tkm mittarissa). Venttiilien säätö tehdään tietääkseni 20tkm huollossa ensimmäisen kerran.

Onko foorumilaisilla millaiset kokemukset pk-seudun bemarihuolloista kasigessun kanssa, kumpaan kannattaa viedä "isompaan" huoltoon?
Pyörä on ostettu Vantaalta ja ensimmäiset öljynvaihtohuollot on teetetty samassa puljussa.
Valitettavasti ilman pientä hässäkkää ei öljynvaihtokaan viimeksi sujunut, miten lie muiden töiden kanssa..
Harri Hemmilä
Viestit: 1191
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

mek kirjoitti:
Kanttura kirjoitti:Hhhmmm, mikähän mahtaa olla hintalappu uudessa 800 GS Advessa :?: Eihän se lisäpaino, suurempi polttoaineen kulutus ja suurempi tankki ilmaseks tule :lol: Ja tehot pysyy samana, blaah.
Joo, Nudan kansi olisi tehnyt terää...

Jos jollakulla (pitkällä) 8-gessukuskilla on ongelmia kypärämelun kanssa, niin vaihtoehto Touratechille löytyy Canadasta. Sama periaate kuin Touratechin Desiertossa ja Givin AirFlow:ssa, äkkinäkemältä uskoisi, että toimii, ja samalla saa asennuspaikan naville mittariston yläpuolella.

Mirage2

Kuva
Ei aukea tuo linkki, minkähän hintainen mahtaa olla?
Touratechin katteesta oon haaveillu mutta vaatis vähintään lottovoiton :roll:
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Avatar
mek
Viestit: 2705
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V-Strom 800 DE
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja mek »

ilex1
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 9:36 pm
Pyörä: F800gs
Paikkakunta: Jkl

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ilex1 »

Enduropolkuja ja hiekkamonttua takana. Ihan hävettää miten surkea kunto on. Ja tulipa hienolla hiekalla punnerrettua 200 kiloa useampaan kertaan pystyyn :D rispektit dyyneillä ajaville! Heti uudestaan kun saa uudet etujouset paikoilleen.
Avatar
jite
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 9:17 pm
Pyörä: Beta RR390 Racing, Honda ATAS DCT
Paikkakunta: Tallinna

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja jite »

Tässä jo brittihinnatkin 8advelle: http://www.adventurebikerider.com/compo ... nture.html
doope
Viestit: 167
Liittynyt: Su Heinä 03, 2011 11:07 pm
Pyörä: ex-dr650

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja doope »

15 kesäkuuta pitäisi olla esittely http://www.bmw-motorrad.fi/fi/fi/index. ... rview.html
Avatar
petev
Viestit: 772
Liittynyt: To Loka 07, 2004 4:50 pm
Pyörä: F850GS

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja petev »

Paikallisessa kävin tänään niin sanoivat hinnan olevan n. 1700 € enemmän, kuin perusmallissa. Tosiaan kesäkuun puolessa välissä tulossa eka pyörä liikkeeseen.
taaviankka
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 12:07 pm
Pyörä: Jawa

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja taaviankka »

Laturin vaihto työn alla.
Minkälaisella työkalulla saa vauhtipyörän irti?

Onnistuuko kotikonstaein ollenkaan.

SiL
ilex1
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 9:36 pm
Pyörä: F800gs
Paikkakunta: Jkl

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ilex1 »

taaviankka kirjoitti:Laturin vaihto työn alla.
Minkälaisella työkalulla saa vauhtipyörän irti?

Onnistuuko kotikonstaein ollenkaan.

SiL
Kyllä pitäs onnistua kotikonstein. Käämit kolmella torx pultilla, vauhtipyörä yhdella isolla kuusiokannalla muistaakseni. Lämmitä vauhtipyörän pulttia kuumailmapuhaltimella ennen ku avaat ja lukitetta kun kasaat. Kopan kiristysjärjestys onkin sit mielenkiintoinen :shock:
Avatar
Per Saukko
Viestit: 276
Liittynyt: To Elo 11, 2005 8:53 am
Pyörä: --?--
Paikkakunta: Nurmijärvi kk.

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Mulla ei vauhtipyörä irronnut ilman ulosvetäjää, jonka sain panttia vastaan lainaan asiallisesta BMW-huollosta Espoosta! Samoin kuumentaa piti kuumailmapuhaltimella kunnolla ja itseäni riskimpi kaveri 'naapuri kylästä' vääntämään ulosvetäjän pulttia! Ilman näitä apuja ei mitään mahdollisuuksia saada sitä irti, siis ainakaan mulla.
-millähän nyt ajelis???
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Å »

suke62 kirjoitti:
sahtiveikko kirjoitti:
suke62 kirjoitti:Wilbersin progressiivinen etujousi ja Hyperpro takajousi tuli talvella asennettua, lauantaina tulee sitten vähän kokemusta :D
Mulla odottelee myös etujouset asennusta, ja haluaisin tietää riittääkö litran purkki öljyä molempiin putkiin. Jousien mukana tuli Wilberssin öljyä pullollinen. Joutuu tilaamaan Raumalt, jos loppuu kesken, muit merkei löytys Hämeestäkin.
Nyt heitit vaikeen. Ei tullut mieleenkään mitata mitä meni. Saat multa Motulia jos litra ei riitä :D
Sehän on se pinan korkeus muistaakseni 70mm. :D

Ja eilen ajoin :shock:
Pinnan korkeus vakioalustalla korjaamomanuaalin mukaan on 60 mm. Progressiotahan tuolla pinnan korkeudella voi säätää. Tosin en tidä, mitä sillä saavuttaa vakioalustalla.
ilex1 kirjoitti:Missäs kilometrissä piti tarkistaa/säätää venttiilit? Paljonkohan tuollainen huolto mahtaa maksaa?
Itsellä menee alusta kesän aikana vaihtoon, onkohan kellään kokemusta tuollaisista?
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 0-gs-2008/
Noiden Bitubojen kohdalta kantautui alkuaikoina kestävyysongelmia ainakin pidemmässä yhtäjakoisessa rasituksessa, sekä etupäässä että iskarissa. Siksipä itse jätin ne huomiotta. Lienevätkö saaneet ongelmat korjattua - en tiedä.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
ilex1
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 9:36 pm
Pyörä: F800gs
Paikkakunta: Jkl

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ilex1 »

Päädyin öhrärin etujousiin. Jos en ole tyytyväinen niin lähtee koko etupää vaihtoon. :D samalla saa etuvanteenkin vaihdettua. Saattaa mennä ensitalven projekteihin..
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Å »

Näissä vempeleissä on takajarrunsatulan liukutapin jumiminen tuttu juttu. No, näkyy jumivan etujarruissakin. Vasen satula mulla aivan jumissa. Melkein tunnin taistelin ja sain liikkumaan n. 2 mm. Laitoin rostoffia, tallin ovi kiinni, sisälle ja tumma olut kouraan. Jospa se huomenna...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Avatar
suke62
Viestit: 1137
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Bensa loppui :!: ajotietokone näytti olevan vielä 15km. jäljellä :o
Vähän kallistelin ja pääsin kuin pääsinkin huoltamollle jonne matkaa n.1km.(huh)
Kokonais ajomäärä 311km. olikohan tankki alun perinkään aivan täysi :?:
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Avatar
peteace
Viestit: 174
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 1:45 pm
Pyörä: kauramoottori
Paikkakunta: Lohja

Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja peteace »

Toissa viikonlopun surauksella näytti jo "viivaa" muutaman kilometrin, mutta pääsin sentään huoltikselle saakka ilman sammumista.
Vastaa Viestiin