R1200GS advendure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

bemAri
Viestit: 305
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 9:52 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bemAri »

2007 GSA 41 thkm, eikä ongelmia antennin kanssa.
Jotain muuta pienempää remppaa on takuun puitteissa kyllä tehty.
Avatar
HeikkiL
Viestit: 628
Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Pyörä: Kaik' o mänt
Paikkakunta: Jakarta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

2007 GSA: EWS temppuili 1000 km:n molemmin puolin. Uusi antenni takuuseen eikä sen jälkeen ole häriöinyt (koputetaan puuta).
Good idea
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Marras 13, 2006 7:44 pm
Pyörä: BMW R 1200 GSA
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Good idea »

2008 GSA, huhtikuussa ostettu, n. 1500 km pelitti.
Uusi EWS on ...247 päättyvää sarjaa >pitäisi toimia.
Blitzkrieg
Viestit: 31
Liittynyt: To Huhti 24, 2008 11:44 pm
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Blitzkrieg »

Kypätonnin huollon yhteyteen sain ehkäisyrinkulan vaihdon uusimpaan versioon. Huollon mukaan tätä 247 versiota on ollut saatavilla vasta kuukauden päivät.
vkoivu
Viestit: 1784
Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
Pyörä: pyörät myyty
Paikkakunta: Kouvola / Espoo

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Onko kellään vahvistaa paljonko se 247 päätteinen EWS antenni maksaa suomessa?
tappura
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 12:47 am

ews

Viesti Kirjoittaja tappura »

<30 000km ajettu ja rinkula 272 päättyvä ja ews kestää , kestää ja sitten ilmeisesti särkyy. :twisted: .
oraniyan
Viestit: 274
Liittynyt: To Elo 03, 2006 10:30 am
Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja oraniyan »

vkoivu kirjoitti:Onko kellään vahvistaa paljonko se 247 päätteinen EWS antenni maksaa suomessa?
Äsken kävin Biketeamista hakemassa reissua varten vara-antennin. Hinta oli 31,50. Vähemmän kuin jarru- tai kytkinvipu, joiden hinta on 55 euroa. Tosin noita vipuja saa Louisilta hintaan 13,95. Rengasantenneja ei taida Louis vielä myydä :)
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4761
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Rengasantennin vaihto-ohje R1200GS ja GSA

Pyörä keskituelle.
T-kappale irti pyörästä.
Se emäputken mutteri on tosi tiukassa, mutta sitten vaan jatkovartta peliin.
Antennin suojakoppa irti. Pienet torxit, 2 kpl.
Ne kaksi sähköliitintä irti siitä virtalukosta.
Sitten porataan ne murtovarmat pultit irti. Ensin 5 mm pora, poraussyvyys 6 mm.
Sitten 8.5 mm pora.
Porataan niin syvään, että pultin kanta irtoaa pyörimään poranterän mukana.
Suosittelen Bilteman poria ko. hommaan.
Biltema nro 19039 5 mm, 2,29 € ( 2 kpl )
Biltema nro 19046 8.5 mm, 2,69 €
http://www.biltema.fi/

Poratessa olisi hyvä käyttää kunnon penkkiporakonetta.

Sitten otetaan se virtalukko irti T-kappaleesta.
Pulteissa on prikat, jotka otetaan talteen.
Sitten kierretään ne pulttien tumpit irti T-kappaleesta. Lämmittäminen
kuumailmapuhaltimella auttaa asiaa.
Vaihdetaan antenni virtalukkoon ja koko homma taas kasaan.
Pultit on 8 x 25. Kuusiokolo on paras. Jos ei ole kuusiokolopulttia niin muukin käy väliprikkojen kanssa

Ja lopuksi työ viimeistellään uusilla nippusiteillä, jotka on homman kestäessä katkottu.

Pikakorjauksenahan menee se, että johto vain vaihdetaan antennista uuteen, avain teipataan siihen ja virtalukossa käytetään toista avainta.

Terveisin
Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
-jn-
Viestit: 547
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Pekkavee kirjoitti:Rengasantennin vaihto-ohje R1200GS ja GSA

Pyörä keskituelle.
T-kappale irti pyörästä.
Se emäputken mutteri on tosi tiukassa, mutta sitten vaan jatkovartta peliin.
Antennin suojakoppa irti. Pienet torxit, 2 kpl.
Ne kaksi sähköliitintä irti siitä virtalukosta.
Sitten porataan ne murtovarmat pultit irti. Ensin 5 mm pora, poraussyvyys 6 mm.
Sitten 8.5 mm pora.
Porataan niin syvään, että pultin kanta irtoaa pyörimään poranterän mukana.
Suosittelen Bilteman poria ko. hommaan.
Biltema nro 19039 5 mm, 2,29 € ( 2 kpl )
Biltema nro 19046 8.5 mm, 2,69 €
http://www.biltema.fi/

Poratessa olisi hyvä käyttää kunnon penkkiporakonetta.

Sitten otetaan se virtalukko irti T-kappaleesta.
Pulteissa on prikat, jotka otetaan talteen.
Sitten kierretään ne pulttien tumpit irti T-kappaleesta. Lämmittäminen
kuumailmapuhaltimella auttaa asiaa.
Vaihdetaan antenni virtalukkoon ja koko homma taas kasaan.
Pultit on 8 x 25. Kuusiokolo on paras. Jos ei ole kuusiokolopulttia niin muukin käy väliprikkojen kanssa

Ja lopuksi työ viimeistellään uusilla nippusiteillä, jotka on homman kestäessä katkottu.

Pikakorjauksenahan menee se, että johto vain vaihdetaan antennista uuteen, avain teipataan siihen ja virtalukossa käytetään toista avainta.

Terveisin
Pekka
:shock: :shock: :shock:
Moi

Mulla on sen verran uusi Gessu että vielä kaikki ok :lol: , ohjeet ovat todella thyvät , mutta moneka kaljan verran bemarin huolto liike veloittaa täsät operaatiosta :shock:

nimerrkiki takuu vielä voimasa :lol:

terv. jn
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Avatar
Pekkavee
Viestit: 4761
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 9:04 pm
Pyörä: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

-jn- kirjoitti: Moi

Mulla on sen verran uusi Gessu että vielä kaikki ok :lol: , ohjeet ovat todella thyvät , mutta moneka kaljan verran bemarin huolto liike veloittaa täsät operaatiosta :shock:

nimerrkiki takuu vielä voimasa :lol:

terv. jn
Ei mene kaljarahat tässä hommassa. :lol: :lol: :lol:

Jos BMW:n takuujärjestelmässä on tieto, että EWS-aktio ( eli antennin vaihto ) pitäisi tehdä ko. pyörälle, niin homma menee takuun piikkiin. Eli käyttäjä ei joudu maksamaan mitään.
Aktiot voi vaikka käydä tarkastamassa lähimmässä BMW merkkihuollossa. Mukaan tarkistukseen tarvitaan runkonumeron 7 viimeistä merkkiä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
hiltieetu
Viestit: 17
Liittynyt: Su Elo 12, 2007 11:58 am
Paikkakunta: Liperi

abs ongelma

Viesti Kirjoittaja hiltieetu »

perjantaina olin lähdössä Karjalastan Hämeeseen viikonlopuksi, mutta jostain syystä lähteminen jäi. Perjantai iltaa ajellessa sitten, kesken parhaimman hiekka polun, lävähti möhkön abs valot päälle ja jarrua painaessa nopeusmittari heilahtaa näyttämään 230kmh ja matkamittari alkaa pyörimään samaan tahtiin. Mainittakoon, ettei todellista nopeutta ole ihan noin paljon.. Vm. on 2006 ja servo jarrut on tässä pyörässä. Jarrupalatkin oli vaihtokunnossa. Lauantaina vaihdoin kaikki jarrupalat ja jostain tankin alta, vaihdon yhteydessä, poiki nesteetkin vielä pihamaalle. Eipä siinä muuta vahinkoa, kuin että pihalaatoitukselle tuli pitkäksi aikaa muisto jarrurempasta. Mutta vika on edelleen päällä, abs ei toimi ja nopeusmittari on hervoton. Lisäksi takajarrun huomasin olevan pois pelistä. Pyörä siis käytännössä ajo kelvottomassa kunnossa. Kerrankin jäi hyvä maku kun tuli peruttua lähteminen. Onkohan jarru ongelmat ennen kuulumattomia gsa:ssa, kun en googlettamalla löytänyt tietoa mistä vikaa voisi etsiä? Tosin 40000 pyörähti äskettäin myös mittariin joten määräaikahuollon yhteydessä huolto voi vian tsekata..
Timo Kalkkila
Viestit: 429
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
Pyörä: Honda CRF1100L
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timo Kalkkila »

Kun elektroniset vekottimet alkavat käyttäytyä omituisesti, kannattaa ensin tarkistaa, että akku ja siitä lähtevät johdot ovat kunnossa.

Tai siis yleisemmin sanottuna alijännitteen tms. "huono sähkön" tiedetään aiheuttavan sekoilua.

Myös kunnon resetti voi auttaa eli akunjohdot hetkiseksi irti.

Timo
bemAri
Viestit: 305
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 9:52 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Ekana tarkistaisin nopeusmittarin anturin ja etenkin sen johdon. Anturi on perämurikassa takavanteen ja perän välissä.
Muistan lukeneeni, että ensimmäisissä GSA:ssa tuon anturin johto oli huonosti suojattu ja saattoi hankaantua jarrulevyyn. Voisi aiheuttaa kuvauksesi mukaisia häiriöitä abs:ään ja nopeusmittariin.

Anturi (speed sensor) näkyy oheisessa peräöljyn vaihto-ohjeessa.
http://www.r1200gs.info/howto/reardrive.html

Ja GSA:ssahan norsunkorvien tarkastus on jokapäiväinen juttu, eli ennen mitään muuta remonttia kannattaa tarkastaa ettei tangon käsisuojus rajoita jarrukahvan liikettä. Nopeusmittariin tuolla ei luulisi olevan vaikutusta, mutta abs:ään kyllä.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2620
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Voi myös johtua siitä jos esim etujarrukahvan mikrokytkin on rikki.
hiltieetu
Viestit: 17
Liittynyt: Su Elo 12, 2007 11:58 am
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja hiltieetu »

Kiitokset vinkeistä. Tarkistelin jo viikonloppuna akun kunnon ja käsisuojat. Eilen vilkaisin myös nopeusmittarin anturia. Enkä näissä ainakaan ulkoisesti keksinyt vikaa. Tänään vein Kuopioon ltprobike huoltoon. Mielenkiintoista kuulla missä vika taasen oli.. Hemmilällähän taisikin olla vähän saman tyyppistä vikaa viime kesänä. Harmivaan kun takuu loppui toukokuussa ja nyt heti mopo alkaa leviämään. Täytynee harkita uuteen vaihtoa. :?
Vastaa Viestiin