R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Blitzkrieg
- Viestit: 31
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 11:44 pm
- Paikkakunta: Turku
-
oraniyan
- Viestit: 274
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 10:30 am
- Pyörä: 1200 GSA, 300 EXC
- Paikkakunta: Vantaa
Äsken kävin Biketeamista hakemassa reissua varten vara-antennin. Hinta oli 31,50. Vähemmän kuin jarru- tai kytkinvipu, joiden hinta on 55 euroa. Tosin noita vipuja saa Louisilta hintaan 13,95. Rengasantenneja ei taida Louis vielä myydävkoivu kirjoitti:Onko kellään vahvistaa paljonko se 247 päätteinen EWS antenni maksaa suomessa?
Rengasantennin vaihto-ohje R1200GS ja GSA
Pyörä keskituelle.
T-kappale irti pyörästä.
Se emäputken mutteri on tosi tiukassa, mutta sitten vaan jatkovartta peliin.
Antennin suojakoppa irti. Pienet torxit, 2 kpl.
Ne kaksi sähköliitintä irti siitä virtalukosta.
Sitten porataan ne murtovarmat pultit irti. Ensin 5 mm pora, poraussyvyys 6 mm.
Sitten 8.5 mm pora.
Porataan niin syvään, että pultin kanta irtoaa pyörimään poranterän mukana.
Suosittelen Bilteman poria ko. hommaan.
Biltema nro 19039 5 mm, 2,29 € ( 2 kpl )
Biltema nro 19046 8.5 mm, 2,69 €
http://www.biltema.fi/
Poratessa olisi hyvä käyttää kunnon penkkiporakonetta.
Sitten otetaan se virtalukko irti T-kappaleesta.
Pulteissa on prikat, jotka otetaan talteen.
Sitten kierretään ne pulttien tumpit irti T-kappaleesta. Lämmittäminen
kuumailmapuhaltimella auttaa asiaa.
Vaihdetaan antenni virtalukkoon ja koko homma taas kasaan.
Pultit on 8 x 25. Kuusiokolo on paras. Jos ei ole kuusiokolopulttia niin muukin käy väliprikkojen kanssa
Ja lopuksi työ viimeistellään uusilla nippusiteillä, jotka on homman kestäessä katkottu.
Pikakorjauksenahan menee se, että johto vain vaihdetaan antennista uuteen, avain teipataan siihen ja virtalukossa käytetään toista avainta.
Terveisin
Pekka

Pyörä keskituelle.
T-kappale irti pyörästä.
Se emäputken mutteri on tosi tiukassa, mutta sitten vaan jatkovartta peliin.
Antennin suojakoppa irti. Pienet torxit, 2 kpl.
Ne kaksi sähköliitintä irti siitä virtalukosta.
Sitten porataan ne murtovarmat pultit irti. Ensin 5 mm pora, poraussyvyys 6 mm.
Sitten 8.5 mm pora.
Porataan niin syvään, että pultin kanta irtoaa pyörimään poranterän mukana.
Suosittelen Bilteman poria ko. hommaan.
Biltema nro 19039 5 mm, 2,29 € ( 2 kpl )
Biltema nro 19046 8.5 mm, 2,69 €
http://www.biltema.fi/
Poratessa olisi hyvä käyttää kunnon penkkiporakonetta.
Sitten otetaan se virtalukko irti T-kappaleesta.
Pulteissa on prikat, jotka otetaan talteen.
Sitten kierretään ne pulttien tumpit irti T-kappaleesta. Lämmittäminen
kuumailmapuhaltimella auttaa asiaa.
Vaihdetaan antenni virtalukkoon ja koko homma taas kasaan.
Pultit on 8 x 25. Kuusiokolo on paras. Jos ei ole kuusiokolopulttia niin muukin käy väliprikkojen kanssa
Ja lopuksi työ viimeistellään uusilla nippusiteillä, jotka on homman kestäessä katkottu.
Pikakorjauksenahan menee se, että johto vain vaihdetaan antennista uuteen, avain teipataan siihen ja virtalukossa käytetään toista avainta.
Terveisin
Pekka
MoiPekkavee kirjoitti:Rengasantennin vaihto-ohje R1200GS ja GSA
Pyörä keskituelle.
T-kappale irti pyörästä.
Se emäputken mutteri on tosi tiukassa, mutta sitten vaan jatkovartta peliin.
Antennin suojakoppa irti. Pienet torxit, 2 kpl.
Ne kaksi sähköliitintä irti siitä virtalukosta.
Sitten porataan ne murtovarmat pultit irti. Ensin 5 mm pora, poraussyvyys 6 mm.
Sitten 8.5 mm pora.
Porataan niin syvään, että pultin kanta irtoaa pyörimään poranterän mukana.
Suosittelen Bilteman poria ko. hommaan.
Biltema nro 19039 5 mm, 2,29 € ( 2 kpl )
Biltema nro 19046 8.5 mm, 2,69 €
http://www.biltema.fi/
Poratessa olisi hyvä käyttää kunnon penkkiporakonetta.
Sitten otetaan se virtalukko irti T-kappaleesta.
Pulteissa on prikat, jotka otetaan talteen.
Sitten kierretään ne pulttien tumpit irti T-kappaleesta. Lämmittäminen
kuumailmapuhaltimella auttaa asiaa.
Vaihdetaan antenni virtalukkoon ja koko homma taas kasaan.
Pultit on 8 x 25. Kuusiokolo on paras. Jos ei ole kuusiokolopulttia niin muukin käy väliprikkojen kanssa
Ja lopuksi työ viimeistellään uusilla nippusiteillä, jotka on homman kestäessä katkottu.
Pikakorjauksenahan menee se, että johto vain vaihdetaan antennista uuteen, avain teipataan siihen ja virtalukossa käytetään toista avainta.
Terveisin
Pekka
![]()
![]()
Mulla on sen verran uusi Gessu että vielä kaikki ok
nimerrkiki takuu vielä voimasa
terv. jn
Ei mene kaljarahat tässä hommassa.-jn- kirjoitti: Moi
Mulla on sen verran uusi Gessu että vielä kaikki ok, ohjeet ovat todella thyvät , mutta moneka kaljan verran bemarin huolto liike veloittaa täsät operaatiosta
![]()
nimerrkiki takuu vielä voimasa![]()
terv. jn
Jos BMW:n takuujärjestelmässä on tieto, että EWS-aktio ( eli antennin vaihto ) pitäisi tehdä ko. pyörälle, niin homma menee takuun piikkiin. Eli käyttäjä ei joudu maksamaan mitään.
Aktiot voi vaikka käydä tarkastamassa lähimmässä BMW merkkihuollossa. Mukaan tarkistukseen tarvitaan runkonumeron 7 viimeistä merkkiä.
Pekka
abs ongelma
perjantaina olin lähdössä Karjalastan Hämeeseen viikonlopuksi, mutta jostain syystä lähteminen jäi. Perjantai iltaa ajellessa sitten, kesken parhaimman hiekka polun, lävähti möhkön abs valot päälle ja jarrua painaessa nopeusmittari heilahtaa näyttämään 230kmh ja matkamittari alkaa pyörimään samaan tahtiin. Mainittakoon, ettei todellista nopeutta ole ihan noin paljon.. Vm. on 2006 ja servo jarrut on tässä pyörässä. Jarrupalatkin oli vaihtokunnossa. Lauantaina vaihdoin kaikki jarrupalat ja jostain tankin alta, vaihdon yhteydessä, poiki nesteetkin vielä pihamaalle. Eipä siinä muuta vahinkoa, kuin että pihalaatoitukselle tuli pitkäksi aikaa muisto jarrurempasta. Mutta vika on edelleen päällä, abs ei toimi ja nopeusmittari on hervoton. Lisäksi takajarrun huomasin olevan pois pelistä. Pyörä siis käytännössä ajo kelvottomassa kunnossa. Kerrankin jäi hyvä maku kun tuli peruttua lähteminen. Onkohan jarru ongelmat ennen kuulumattomia gsa:ssa, kun en googlettamalla löytänyt tietoa mistä vikaa voisi etsiä? Tosin 40000 pyörähti äskettäin myös mittariin joten määräaikahuollon yhteydessä huolto voi vian tsekata..
-
Timo Kalkkila
- Viestit: 429
- Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 10:05 pm
- Pyörä: Honda CRF1100L
- Paikkakunta: Riihimäki
Kun elektroniset vekottimet alkavat käyttäytyä omituisesti, kannattaa ensin tarkistaa, että akku ja siitä lähtevät johdot ovat kunnossa.
Tai siis yleisemmin sanottuna alijännitteen tms. "huono sähkön" tiedetään aiheuttavan sekoilua.
Myös kunnon resetti voi auttaa eli akunjohdot hetkiseksi irti.
Timo
Tai siis yleisemmin sanottuna alijännitteen tms. "huono sähkön" tiedetään aiheuttavan sekoilua.
Myös kunnon resetti voi auttaa eli akunjohdot hetkiseksi irti.
Timo
Ekana tarkistaisin nopeusmittarin anturin ja etenkin sen johdon. Anturi on perämurikassa takavanteen ja perän välissä.
Muistan lukeneeni, että ensimmäisissä GSA:ssa tuon anturin johto oli huonosti suojattu ja saattoi hankaantua jarrulevyyn. Voisi aiheuttaa kuvauksesi mukaisia häiriöitä abs:ään ja nopeusmittariin.
Anturi (speed sensor) näkyy oheisessa peräöljyn vaihto-ohjeessa.
http://www.r1200gs.info/howto/reardrive.html
Ja GSA:ssahan norsunkorvien tarkastus on jokapäiväinen juttu, eli ennen mitään muuta remonttia kannattaa tarkastaa ettei tangon käsisuojus rajoita jarrukahvan liikettä. Nopeusmittariin tuolla ei luulisi olevan vaikutusta, mutta abs:ään kyllä.
Muistan lukeneeni, että ensimmäisissä GSA:ssa tuon anturin johto oli huonosti suojattu ja saattoi hankaantua jarrulevyyn. Voisi aiheuttaa kuvauksesi mukaisia häiriöitä abs:ään ja nopeusmittariin.
Anturi (speed sensor) näkyy oheisessa peräöljyn vaihto-ohjeessa.
http://www.r1200gs.info/howto/reardrive.html
Ja GSA:ssahan norsunkorvien tarkastus on jokapäiväinen juttu, eli ennen mitään muuta remonttia kannattaa tarkastaa ettei tangon käsisuojus rajoita jarrukahvan liikettä. Nopeusmittariin tuolla ei luulisi olevan vaikutusta, mutta abs:ään kyllä.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2620
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Kiitokset vinkeistä. Tarkistelin jo viikonloppuna akun kunnon ja käsisuojat. Eilen vilkaisin myös nopeusmittarin anturia. Enkä näissä ainakaan ulkoisesti keksinyt vikaa. Tänään vein Kuopioon ltprobike huoltoon. Mielenkiintoista kuulla missä vika taasen oli.. Hemmilällähän taisikin olla vähän saman tyyppistä vikaa viime kesänä. Harmivaan kun takuu loppui toukokuussa ja nyt heti mopo alkaa leviämään. Täytynee harkita uuteen vaihtoa. 