R1200GS advendure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

bemAri
Viestit: 305
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 9:52 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Joo, on mulla pahvimallit tallessa, laita yv;llä osoitteesi, niin kopioin paperille ja laitan postissa.
Yhdenmalliset läpät on tuolla

http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html

Sellaisia itsekin sovittelin, mutta eivät olleet mielestäni tarpeeksi peittävät, niinpä tein vähän isommat.
Materiaali on 3 millistä kumilevyä, jota löytyi nurkista. Materiaalina se on ihan ok, ohuempaa ei ainakaan kannata käyttää.
Avatar
HeikkiL
Viestit: 628
Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
Pyörä: Kaik' o mänt
Paikkakunta: Jakarta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Kunkku kirjoitti:
Satula näyttää hyvältä, kerrohan kommentteja kun olet ottanut tuntumaa. Onko siinä lämmityskin ?
Juuh, tällä satulalla valmistuu se englantilainen aamiainen, kinkkua ja paistettuja munia...
Lämmityksen osalta Baehrin satula on eri vuosikymmeneltä kuin BMW:n omat vastaavat. Helppokäyttöinen portaaton säätö nollasta täysille on toista kuin Bemarin kaksi asentoa. Useassa pyörässä minulla on lämmitettävä penkki ollut, mutta en ole koskaan tykännyt, saas nähdä miten nyt käy. Istuinmukavuuden tietää sitten, kun on useita päiviä pyörän päällä istunut. Toivottavasti ovat osanneet Baehrilla tehdä tuon penkin ihan päin persettä.
Niinhän siinä kävi, jotta Adven penkit lähtivät "uudelleennahkoitukseen" Baehrille. Lämmitystä tosin en ottanut, mutta jospa varsinkin matkustajan tuhdosta saisi vähän enemmän reissukäyttöön soveltuvan.
ruostekasa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 9:10 am
Pyörä: mopo

Viesti Kirjoittaja ruostekasa »

ruostekasa kirjoitti:Just tuli SK Racingilta putkisto HP2:een. Kylläkin yhdellä vaimentajalla. Sen sai ilman KATia myös ja muutenkin oli valinnan vapautta. Mukana paketissa tuli myös ruiskun ja ajoituksen ohjaamiseen boxi. Saas nähdä muuttuuko muutakin kuin äänet.. :)
Nyt on tuota satsia testailtu. Rapid Biken mukana lähtivät happianturit myös kiitämään ja ilmanputsarikin tuli vaihdettua sellaseen pestävään. Suureksi yllätykseksi äänten lisäksi myös käytös muuttui. Jopa niin paljon, että saatan uskoa Saksan pojan dynökäyrään 130nm/115hv HP2:sta. Suosittelen kyllä ko. muutosta. Ei ole kyllä missään aiemmassa laitteessa putkisto ja ruiskun ohjaus saanut aikaan näin isoa eroa. Taitaa olla aika tukkoset tekeleet nuo vakiot. Vakioputki oli suunnilleen yhtä painava kuin tuo SK racingin ränni.

Maanantaina menee muoviluoti turbopäivitykseen MC-xpressille. Oletettavasti muutos on vanhaan ahtimeen verrattuna hiukan radikaalimpi :wink:
tappura
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 12:47 am

Viesti Kirjoittaja tappura »

Viimevuonna kun tilasin tuon gs:n ja kyselin näitä tyyppivikoja , niin tänään tuohon tuli sellainen vika jonka takia joudun viemään pyörän takuukorjaukseen. Pesin pyörän tuossa ja laitoin himmelin käyntiin , niin kaskummaa abs:n valo alkoi vilkuttamaan ja tietokone kytki abs:t ilmeisesti varajärjestelmälle . Taitaapi olla että kotikonstit loppuu tämän abs:n uudelleenkäyttöön laittamiseen . Tutkin hieman pyörää tuossa niin sieltähän löytyi vianaiheuttaja. Tankin alla olevan abs:n keskusyksikön päälle tuleva pistoke oli jostainsyystä purkautunut ja liitin oli saanut vettä . siispä maanantaina soitto takuukorjaukseen. Onkohan muilla ollut mitään häikkää näiden kanssa?
Kimble
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 12:05 pm
Paikkakunta: Turku/Paattinen

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Tänään tullessani GS kokoontumisesta mittari näytti että "rangea" olisi vielä 160 km ajoa varten. Alkoi kumminkin kahvihammasta kolottaan Orituvan kohdalla ja tankkasin piruuttaani samalla, bensaa meni 33,4 litraa.

Vaihtoahtona on että ABC:n mittari näytti väärin, polttoainemittari näyttää väärin tai tankki vetääkin todellisuudessa vähintään 40 litraa.
Taisi tulla reissu TR-Pyörään
Rota Diarrea Borealis
Aina tiellä
bemAri
Viestit: 305
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 9:52 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Kyllä ekana hakisin vikaa ABC:n mittarista. Katsoivat varmaan, että tuolla kaverilla on sen verran pölyä silmissä, ettei huomaa pientä vilppiä.

Itse tankkasin menomatkalla Jämsässä tankin täyteen ja paluumatkalla Pälkäneellä, n.30 km Orivedeltä eteenpäin tankkiin meni 26 litraa. Rangea taisi olla 130 jäljellä tankatessani. Viikonlopun ohjelmahan meillä oli sama ja pyörätkin samanlaiset, joten ei montaa litraa luulisi kulutuksessa olevan eroa.
Riippuen tietenkin, missä tankkasit tulomatkalla.
Kimble
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 12:05 pm
Paikkakunta: Turku/Paattinen

Viesti Kirjoittaja Kimble »

bemAri kirjoitti:Kyllä ekana hakisin vikaa ABC:n mittarista. Katsoivat varmaan, että tuolla kaverilla on sen verran pölyä silmissä, ettei huomaa pientä vilppiä.

Itse tankkasin menomatkalla Jämsässä tankin täyteen ja paluumatkalla Pälkäneellä, n.30 km Orivedeltä eteenpäin tankkiin meni 26 litraa. Rangea taisi olla 130 jäljellä tankatessani. Viikonlopun ohjelmahan meillä oli sama ja pyörätkin samanlaiset, joten ei montaa litraa luulisi kulutuksessa olevan eroa.
Riippuen tietenkin, missä tankkasit tulomatkalla.
Joo kyllä sitä pölyä riitti melkein kalsareihin asti. Tankkasin tulomatkalla Mäntsässä eli noin 40 kilsaa majapaikastamme. Testaan vielä kerran ja ajan tankin samoille rangeille ja sitten letkulle niin sitten näkee kusetettiinko viatonta turistia.
Rota Diarrea Borealis
Aina tiellä
Avatar
SS
Viestit: 1153
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja SS »

Tuntuu kuin kotiin tulisi kun lukee tämän foorumin kommentteja R1200GSA:sta.....
Viimeiset 10v FJ1200 puikoissa, haaveena ollut jonkin aikaa aito BaijerilainenMaatausWekotin sorateille..
Parin tunnin koeajon jälkeen ei ollut enää paluuta entiseen...
Vanhaan uskolliseen, ja hyvin toimineeseen sotaratsuun verrattuna tulee GSA:n kulusta mieleen lähinnä ilmatyynyalus......
Adventure tilattu tänään R.M Heinolta, toimitus Juhannusaattonaattona.....malttaako edes Bisseä nauttia keskikesän juhlassa, ettei aamun ajokunto vaarannu... :wink:
Kimble
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 12:05 pm
Paikkakunta: Turku/Paattinen

Viesti Kirjoittaja Kimble »

SS kirjoitti:Tuntuu kuin kotiin tulisi kun lukee tämän foorumin kommentteja R1200GSA:sta.....
Viimeiset 10v FJ1200 puikoissa, haaveena ollut jonkin aikaa aito BaijerilainenMaatausWekotin sorateille..
Parin tunnin koeajon jälkeen ei ollut enää paluuta entiseen...
Vanhaan uskolliseen, ja hyvin toimineeseen sotaratsuun verrattuna tulee GSA:n kulusta mieleen lähinnä ilmatyynyalus......
Adventure tilattu tänään R.M Heinolta, toimitus Juhannusaattonaattona.....malttaako edes Bisseä nauttia keskikesän juhlassa, ettei aamun ajokunto vaarannu... :wink:
Onneksi olkoon. Teit kyllä viisaan ja kauaskantoisen päätöksen. Moottoripyöräily näyttää monipuolisuutensa GSA:n sarvissa.
Ei tarvitse katua........ kun on noita sorateitäkin;)
Rota Diarrea Borealis
Aina tiellä
Avatar
karkka
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Syys 18, 2006 5:34 pm
Pyörä: R1250GSA/F650GS
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja karkka »

SS kirjoitti:Tuntuu kuin kotiin tulisi kun lukee tämän foorumin kommentteja R1200GSA:sta.....
Viimeiset 10v FJ1200 puikoissa, haaveena ollut jonkin aikaa aito BaijerilainenMaatausWekotin sorateille..
Parin tunnin koeajon jälkeen ei ollut enää paluuta entiseen...
Vanhaan uskolliseen, ja hyvin toimineeseen sotaratsuun verrattuna tulee GSA:n kulusta mieleen lähinnä ilmatyynyalus......
Adventure tilattu tänään R.M Heinolta, toimitus Juhannusaattonaattona.....malttaako edes Bisseä nauttia keskikesän juhlassa, ettei aamun ajokunto vaarannu... :wink:
Onneksi olkoon minunkin puolesta->suosittelen tummennetun viisiirin laittamista kypärään siksi kauan naamaa naurattaa aina kun käy ajelemassa.Ei muuten, mutta saataa GSA:ta tuntematon naapuri ajatella että ei ole lääkitys kohdallaan kun itsekseen naureskelee...
bemAri
Viestit: 305
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 9:52 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Huollossa töidenjärjestelijä näytti vähän epäuskoiselta, kun kyselin GSA:lle 20 tonnin huoltoa. Vuosimallihan pyörässäni on -07. Kaverin mielestä kilometrejä on pyörääni kertynyt kiitettävästi ja ajattelinkin kysäistä foorumilta, paljonko kilometrejä pyöriinne on kertynyt, vai olisiko minulla jopa Suomen eniten ajettu 12 GSA?
Kimble
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 12:05 pm
Paikkakunta: Turku/Paattinen

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Moro
Aika hyvä saldo. Itselläni menee 10 tkm puhki kohtsilleen. Niistäkin 6000 tänä vuonna. Ja pelihän oli se 2006 kesäkuussa hankittu.

Eikös sulla ollut ne TKC:t alla. Miten ne on pelannut ja kuinka paljon tullut Kilometrejä?
Rota Diarrea Borealis
Aina tiellä
Avatar
Kunkku
Viestit: 1940
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Ehdotan rahankeräystä BemArin tilanteen korjaamiseksi. Onhan se surkeaa, kun ison miehen täytyy kulkea loppuunajetulla pyörällä.

:lol:
bemAri
Viestit: 305
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 9:52 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Rahankeräys on hyvä idea, kannatan. Myös pieniä tavaralahjoja ja ruoka-apuakin (etenkin ohrapirtelöitä) voi lähettää.
Pyörähän on vasta sisäänajossa, toistaiseksi ainoa vika on ollut pinnan irtoaminen toisesta takajarrupalasta. Uudet sain takuuseen. Ensiasennusrenkaat ( Bridgestone battlewingit) vaihdoin 17 tuhannen kohdalla TKC:hin. Pari-kolme tuhatta olisi vielä Bridgestonellakin mennyt, mutta tiedossa oli metsäkeikkoja, eikä huvittanut sileillä katurenkailla liukastella hiekalla.
Ensivaikutelma TKC:istä ei ollut kovin positiivinen. Ensimmäiset kilometrit asvaltilla, upouusilla nappuloilla ja väärillä rengaspaineilla eivät vakuuttaneet. Kun oikeat rengaspaineet löytyivät (asvaltilla 2,2 takana, 2,0 edessä), renkaat karhentuivat ja kuskikin tottui käytökseen, olen nyt ihan tyytyväinen. Hiekalla ajaminen on varmemman tuntuista, kuin katurenkailla, asvaltilla nappulat täristävät jonkin verran tankoa ja 70-80 nopeudessa pitävät jonkinmoista ulinaa, mutta suuntavakavuus on hyvä.
50% hiekkaa, 50% asvalttia- ajoon ovat hyvä vaihtoehto. Vajaat 3 tonnia on niillä nyt ajettu, olisiko 20-30% pinnasta kulunut.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viestit: 2620
Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Paikkakunta: München, Saksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Itse käytin viikko sitten gessun 40tkm:n huollossa.
Tälle vuodelle ei oo vielä tullut kuin 12tkm lähinnä viikonloppukurvailuista ja 2km:n työmatkasta.

Ongelmia: Ajonestolaitteen antenni (EWS) ja 4.s etuvanne. Muuten pyörä toiminut moitteetta ja tyytyväinen oon ollut.
Vastaa Viestiin