R1200GS advendure
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Joo, on mulla pahvimallit tallessa, laita yv;llä osoitteesi, niin kopioin paperille ja laitan postissa.
Yhdenmalliset läpät on tuolla
http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html
Sellaisia itsekin sovittelin, mutta eivät olleet mielestäni tarpeeksi peittävät, niinpä tein vähän isommat.
Materiaali on 3 millistä kumilevyä, jota löytyi nurkista. Materiaalina se on ihan ok, ohuempaa ei ainakaan kannata käyttää.
Yhdenmalliset läpät on tuolla
http://www.r1200gs.info/howto/mudflap.html
Sellaisia itsekin sovittelin, mutta eivät olleet mielestäni tarpeeksi peittävät, niinpä tein vähän isommat.
Materiaali on 3 millistä kumilevyä, jota löytyi nurkista. Materiaalina se on ihan ok, ohuempaa ei ainakaan kannata käyttää.
- HeikkiL
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Loka 02, 2004 9:15 am
- Pyörä: Kaik' o mänt
- Paikkakunta: Jakarta
- Viesti:
Niinhän siinä kävi, jotta Adven penkit lähtivät "uudelleennahkoitukseen" Baehrille. Lämmitystä tosin en ottanut, mutta jospa varsinkin matkustajan tuhdosta saisi vähän enemmän reissukäyttöön soveltuvan.Kunkku kirjoitti:Juuh, tällä satulalla valmistuu se englantilainen aamiainen, kinkkua ja paistettuja munia...Satula näyttää hyvältä, kerrohan kommentteja kun olet ottanut tuntumaa. Onko siinä lämmityskin ?
Lämmityksen osalta Baehrin satula on eri vuosikymmeneltä kuin BMW:n omat vastaavat. Helppokäyttöinen portaaton säätö nollasta täysille on toista kuin Bemarin kaksi asentoa. Useassa pyörässä minulla on lämmitettävä penkki ollut, mutta en ole koskaan tykännyt, saas nähdä miten nyt käy. Istuinmukavuuden tietää sitten, kun on useita päiviä pyörän päällä istunut. Toivottavasti ovat osanneet Baehrilla tehdä tuon penkin ihan päin persettä.
-
ruostekasa
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 9:10 am
- Pyörä: mopo
Nyt on tuota satsia testailtu. Rapid Biken mukana lähtivät happianturit myös kiitämään ja ilmanputsarikin tuli vaihdettua sellaseen pestävään. Suureksi yllätykseksi äänten lisäksi myös käytös muuttui. Jopa niin paljon, että saatan uskoa Saksan pojan dynökäyrään 130nm/115hv HP2:sta. Suosittelen kyllä ko. muutosta. Ei ole kyllä missään aiemmassa laitteessa putkisto ja ruiskun ohjaus saanut aikaan näin isoa eroa. Taitaa olla aika tukkoset tekeleet nuo vakiot. Vakioputki oli suunnilleen yhtä painava kuin tuo SK racingin ränni.ruostekasa kirjoitti:Just tuli SK Racingilta putkisto HP2:een. Kylläkin yhdellä vaimentajalla. Sen sai ilman KATia myös ja muutenkin oli valinnan vapautta. Mukana paketissa tuli myös ruiskun ja ajoituksen ohjaamiseen boxi. Saas nähdä muuttuuko muutakin kuin äänet..
Maanantaina menee muoviluoti turbopäivitykseen MC-xpressille. Oletettavasti muutos on vanhaan ahtimeen verrattuna hiukan radikaalimpi
Viimevuonna kun tilasin tuon gs:n ja kyselin näitä tyyppivikoja , niin tänään tuohon tuli sellainen vika jonka takia joudun viemään pyörän takuukorjaukseen. Pesin pyörän tuossa ja laitoin himmelin käyntiin , niin kaskummaa abs:n valo alkoi vilkuttamaan ja tietokone kytki abs:t ilmeisesti varajärjestelmälle . Taitaapi olla että kotikonstit loppuu tämän abs:n uudelleenkäyttöön laittamiseen . Tutkin hieman pyörää tuossa niin sieltähän löytyi vianaiheuttaja. Tankin alla olevan abs:n keskusyksikön päälle tuleva pistoke oli jostainsyystä purkautunut ja liitin oli saanut vettä . siispä maanantaina soitto takuukorjaukseen. Onkohan muilla ollut mitään häikkää näiden kanssa?
Tänään tullessani GS kokoontumisesta mittari näytti että "rangea" olisi vielä 160 km ajoa varten. Alkoi kumminkin kahvihammasta kolottaan Orituvan kohdalla ja tankkasin piruuttaani samalla, bensaa meni 33,4 litraa.
Vaihtoahtona on että ABC:n mittari näytti väärin, polttoainemittari näyttää väärin tai tankki vetääkin todellisuudessa vähintään 40 litraa.
Taisi tulla reissu TR-Pyörään
Vaihtoahtona on että ABC:n mittari näytti väärin, polttoainemittari näyttää väärin tai tankki vetääkin todellisuudessa vähintään 40 litraa.
Taisi tulla reissu TR-Pyörään
Rota Diarrea Borealis
Aina tiellä
Aina tiellä
Kyllä ekana hakisin vikaa ABC:n mittarista. Katsoivat varmaan, että tuolla kaverilla on sen verran pölyä silmissä, ettei huomaa pientä vilppiä.
Itse tankkasin menomatkalla Jämsässä tankin täyteen ja paluumatkalla Pälkäneellä, n.30 km Orivedeltä eteenpäin tankkiin meni 26 litraa. Rangea taisi olla 130 jäljellä tankatessani. Viikonlopun ohjelmahan meillä oli sama ja pyörätkin samanlaiset, joten ei montaa litraa luulisi kulutuksessa olevan eroa.
Riippuen tietenkin, missä tankkasit tulomatkalla.
Itse tankkasin menomatkalla Jämsässä tankin täyteen ja paluumatkalla Pälkäneellä, n.30 km Orivedeltä eteenpäin tankkiin meni 26 litraa. Rangea taisi olla 130 jäljellä tankatessani. Viikonlopun ohjelmahan meillä oli sama ja pyörätkin samanlaiset, joten ei montaa litraa luulisi kulutuksessa olevan eroa.
Riippuen tietenkin, missä tankkasit tulomatkalla.
Joo kyllä sitä pölyä riitti melkein kalsareihin asti. Tankkasin tulomatkalla Mäntsässä eli noin 40 kilsaa majapaikastamme. Testaan vielä kerran ja ajan tankin samoille rangeille ja sitten letkulle niin sitten näkee kusetettiinko viatonta turistia.bemAri kirjoitti:Kyllä ekana hakisin vikaa ABC:n mittarista. Katsoivat varmaan, että tuolla kaverilla on sen verran pölyä silmissä, ettei huomaa pientä vilppiä.
Itse tankkasin menomatkalla Jämsässä tankin täyteen ja paluumatkalla Pälkäneellä, n.30 km Orivedeltä eteenpäin tankkiin meni 26 litraa. Rangea taisi olla 130 jäljellä tankatessani. Viikonlopun ohjelmahan meillä oli sama ja pyörätkin samanlaiset, joten ei montaa litraa luulisi kulutuksessa olevan eroa.
Riippuen tietenkin, missä tankkasit tulomatkalla.
Rota Diarrea Borealis
Aina tiellä
Aina tiellä
- SS
- Viestit: 1153
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Tuntuu kuin kotiin tulisi kun lukee tämän foorumin kommentteja R1200GSA:sta.....
Viimeiset 10v FJ1200 puikoissa, haaveena ollut jonkin aikaa aito BaijerilainenMaatausWekotin sorateille..
Parin tunnin koeajon jälkeen ei ollut enää paluuta entiseen...
Vanhaan uskolliseen, ja hyvin toimineeseen sotaratsuun verrattuna tulee GSA:n kulusta mieleen lähinnä ilmatyynyalus......
Adventure tilattu tänään R.M Heinolta, toimitus Juhannusaattonaattona.....malttaako edes Bisseä nauttia keskikesän juhlassa, ettei aamun ajokunto vaarannu...
Viimeiset 10v FJ1200 puikoissa, haaveena ollut jonkin aikaa aito BaijerilainenMaatausWekotin sorateille..
Parin tunnin koeajon jälkeen ei ollut enää paluuta entiseen...
Vanhaan uskolliseen, ja hyvin toimineeseen sotaratsuun verrattuna tulee GSA:n kulusta mieleen lähinnä ilmatyynyalus......
Adventure tilattu tänään R.M Heinolta, toimitus Juhannusaattonaattona.....malttaako edes Bisseä nauttia keskikesän juhlassa, ettei aamun ajokunto vaarannu...
Onneksi olkoon. Teit kyllä viisaan ja kauaskantoisen päätöksen. Moottoripyöräily näyttää monipuolisuutensa GSA:n sarvissa.SS kirjoitti:Tuntuu kuin kotiin tulisi kun lukee tämän foorumin kommentteja R1200GSA:sta.....
Viimeiset 10v FJ1200 puikoissa, haaveena ollut jonkin aikaa aito BaijerilainenMaatausWekotin sorateille..
Parin tunnin koeajon jälkeen ei ollut enää paluuta entiseen...
Vanhaan uskolliseen, ja hyvin toimineeseen sotaratsuun verrattuna tulee GSA:n kulusta mieleen lähinnä ilmatyynyalus......
Adventure tilattu tänään R.M Heinolta, toimitus Juhannusaattonaattona.....malttaako edes Bisseä nauttia keskikesän juhlassa, ettei aamun ajokunto vaarannu...
Ei tarvitse katua........ kun on noita sorateitäkin;)
Rota Diarrea Borealis
Aina tiellä
Aina tiellä
Onneksi olkoon minunkin puolesta->suosittelen tummennetun viisiirin laittamista kypärään siksi kauan naamaa naurattaa aina kun käy ajelemassa.Ei muuten, mutta saataa GSA:ta tuntematon naapuri ajatella että ei ole lääkitys kohdallaan kun itsekseen naureskelee...SS kirjoitti:Tuntuu kuin kotiin tulisi kun lukee tämän foorumin kommentteja R1200GSA:sta.....
Viimeiset 10v FJ1200 puikoissa, haaveena ollut jonkin aikaa aito BaijerilainenMaatausWekotin sorateille..
Parin tunnin koeajon jälkeen ei ollut enää paluuta entiseen...
Vanhaan uskolliseen, ja hyvin toimineeseen sotaratsuun verrattuna tulee GSA:n kulusta mieleen lähinnä ilmatyynyalus......
Adventure tilattu tänään R.M Heinolta, toimitus Juhannusaattonaattona.....malttaako edes Bisseä nauttia keskikesän juhlassa, ettei aamun ajokunto vaarannu...
Huollossa töidenjärjestelijä näytti vähän epäuskoiselta, kun kyselin GSA:lle 20 tonnin huoltoa. Vuosimallihan pyörässäni on -07. Kaverin mielestä kilometrejä on pyörääni kertynyt kiitettävästi ja ajattelinkin kysäistä foorumilta, paljonko kilometrejä pyöriinne on kertynyt, vai olisiko minulla jopa Suomen eniten ajettu 12 GSA?
Rahankeräys on hyvä idea, kannatan. Myös pieniä tavaralahjoja ja ruoka-apuakin (etenkin ohrapirtelöitä) voi lähettää.
Pyörähän on vasta sisäänajossa, toistaiseksi ainoa vika on ollut pinnan irtoaminen toisesta takajarrupalasta. Uudet sain takuuseen. Ensiasennusrenkaat ( Bridgestone battlewingit) vaihdoin 17 tuhannen kohdalla TKC:hin. Pari-kolme tuhatta olisi vielä Bridgestonellakin mennyt, mutta tiedossa oli metsäkeikkoja, eikä huvittanut sileillä katurenkailla liukastella hiekalla.
Ensivaikutelma TKC:istä ei ollut kovin positiivinen. Ensimmäiset kilometrit asvaltilla, upouusilla nappuloilla ja väärillä rengaspaineilla eivät vakuuttaneet. Kun oikeat rengaspaineet löytyivät (asvaltilla 2,2 takana, 2,0 edessä), renkaat karhentuivat ja kuskikin tottui käytökseen, olen nyt ihan tyytyväinen. Hiekalla ajaminen on varmemman tuntuista, kuin katurenkailla, asvaltilla nappulat täristävät jonkin verran tankoa ja 70-80 nopeudessa pitävät jonkinmoista ulinaa, mutta suuntavakavuus on hyvä.
50% hiekkaa, 50% asvalttia- ajoon ovat hyvä vaihtoehto. Vajaat 3 tonnia on niillä nyt ajettu, olisiko 20-30% pinnasta kulunut.
Pyörähän on vasta sisäänajossa, toistaiseksi ainoa vika on ollut pinnan irtoaminen toisesta takajarrupalasta. Uudet sain takuuseen. Ensiasennusrenkaat ( Bridgestone battlewingit) vaihdoin 17 tuhannen kohdalla TKC:hin. Pari-kolme tuhatta olisi vielä Bridgestonellakin mennyt, mutta tiedossa oli metsäkeikkoja, eikä huvittanut sileillä katurenkailla liukastella hiekalla.
Ensivaikutelma TKC:istä ei ollut kovin positiivinen. Ensimmäiset kilometrit asvaltilla, upouusilla nappuloilla ja väärillä rengaspaineilla eivät vakuuttaneet. Kun oikeat rengaspaineet löytyivät (asvaltilla 2,2 takana, 2,0 edessä), renkaat karhentuivat ja kuskikin tottui käytökseen, olen nyt ihan tyytyväinen. Hiekalla ajaminen on varmemman tuntuista, kuin katurenkailla, asvaltilla nappulat täristävät jonkin verran tankoa ja 70-80 nopeudessa pitävät jonkinmoista ulinaa, mutta suuntavakavuus on hyvä.
50% hiekkaa, 50% asvalttia- ajoon ovat hyvä vaihtoehto. Vajaat 3 tonnia on niillä nyt ajettu, olisiko 20-30% pinnasta kulunut.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2620
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti: