Ehkä ne Baijerissa luokittelee myös 700GS:n katupyöriinIlmari kirjoitti: ↑Ma Joulu 22, 2025 3:22 pm No eipä kyllä olekkaan. Mun avokillahan on F800R bemu, johon tein venttiilitarkistuksen viime talvena ja siinä on tosiaan just sama systeemi. Tässä en kiinnittänyt huomiota asiaan, koska pyörällä ajettu enimmäkseen pikiteillä, eikä siellä kolosessa näin ollen ollut hiekkaa. Ja kuvien mukaan huohotus toimitetaan sieltä nurkasta lähtevällä letkulla.
Ymmärrän kyllä, että olet ihmeissäsi.
Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Re: Kokemuksia F800GS:stä
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
-
Harri Hemmilä
- Pyörä: R1200GS
Kyllä kai siinä kuitenkin on semmonen kansi ollut päällä?Totti kirjoitti: ↑Ma Joulu 22, 2025 1:10 pm Kertokaapa miksi Bmw on jättänyt F700GS:n venttiilikanteen kaksi avointa reikää?
01 F700GS Valve cover.jpg
800GS:n venttiilikannessa on ilmeisesti jokin huohotussysteemi?
04 F800GS Valve cover.jpg
Tämä pienempi tiiviste on ainoana estämässä hiekan pääsyn koneeseen.
01 F700GS Valve cover gasket.jpg
Näköjään se on toimittanut asiansa, kun hiekka oli tiivisteen oikealla puolella.
03 F700GS sand inside.jpg
Mitä tapahtuu jos tiivistän nuo reiät mustalla silikonilla ja/tai askartelen kanteen jonkinlaisen peitelevyn?
Kasisatasessa on kansi tuossa päällä jossa on semmonen letkulähdön näköinen putki mutta en kuollaksenikaan enää muista että tuliko siihen joku putki kiinni...
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Moro,
Aikeissa hukata kottarainen 1190R vm. 2016 ja uudeksi kulkupeliksi katsellut pikkukessua, vm. 2012 alkaen.
Vähän kevyempää ja pienempää, vaikka ei painossa taida isoa eroa olla.
Muutamia kysymyksiä tietäjille noussut jo pintaan.
- Jousitusta näyttää porukka parannelleen. Missä olette etelämpänä teettäneet ja mitä kustantanut noin?
- Onko näissä ABS poiskytkettävissä (taka?) tai säädettävissä?
- Mistä esim jalkatappien siirtoon palikoita? Pituus ja kavion koko vaatinee tämän tempun, kun kottaraisessakin piti tehdä.
- Mitä pitää osata katsoa huoltohistoriasta? Tyyppivikoja/päivityksiä?
- Pientä terävyyttä jos haluaa, niin miten? Muuttuuko kovin janoiseksi?
- Huollot olen tehnyt pääosin itse, millainen kampe huoltaa?
- Muutakin varmaan osaatte kertoa, mitä ei osaa kysyä
Aikeissa hukata kottarainen 1190R vm. 2016 ja uudeksi kulkupeliksi katsellut pikkukessua, vm. 2012 alkaen.
Vähän kevyempää ja pienempää, vaikka ei painossa taida isoa eroa olla.
Muutamia kysymyksiä tietäjille noussut jo pintaan.
- Jousitusta näyttää porukka parannelleen. Missä olette etelämpänä teettäneet ja mitä kustantanut noin?
- Mistä esim jalkatappien siirtoon palikoita? Pituus ja kavion koko vaatinee tämän tempun, kun kottaraisessakin piti tehdä.
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Muutama vastaus:Murska kirjoitti: ↑Ke Tammi 14, 2026 1:57 pm uudeksi kulkupeliksi katsellut pikkukessua, vm. 2012 alkaen.
ABS:t lähtee pois molemmista päistä. Päälle/pois onnistuu vauhdissakin.
Nokkaketju alkaa rallattaa, tietäjät osannee kertoa missä kilometreissä.
Alkupään malleissa oli staattoreiden kanssa ongelmaa, tietäjät vastannee tähänkin tarkemmin.
Kytkin ei oikein kestä luistatusta.
Puhuvat että AF-XiED O2 huijarilla piristyy helposti, ei omakohtaista kokemusta.
Tai sitten tällä: https://www.motorworks.co.uk/bmw-f800gs ... 801-1.html
Helppo pyörä huoltaa. Kaikki pultit, mutterit ja muoviosat menevät kiroilematta takaisin paikoilleen. Suosittelen huoltomanuaalin hankintaa. Siinä on kuvattu kaikki vähän liiankin kattavasti. Moni asia tuntuu huoltomanuaalia lukiessa vaikeammalta mitä todellisuudessa on.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Hei!
Joo, mitähän tähän nyt vastaisi.
Minulla pyörä ollut uudesta saakka 2011 vuosimalli.
Ihan mukava peli. Helppo huoltaa. Huoltomanuaali hyvä hankinta. Kuten jo tuli ilmikin staattoreita on alkupään pyöristä mennyt. Tehdasvaraosa on erilainen kun alkuperäinen. Itsellä nyt vaihdettu jännitesäädin Mosfet tyyppiseen, joka ei kuormita laturia niin paljon. AF-Xied mokkula muuttaa lambda-anturin tietoa eculle. Tällä saa käymään rikkaammalla ja ei stumppaile ja käy muutenkin siistimmin.
Sitten niitä miinuksia
Aivan paska alusta vakiona. Kaikki uusiksi jos haluaa hyvän. Minimivaatimus vaihtaa keulan jouset progressiivisiksi. Jos ajat reisssua kuormattuna niin..
Takaiskunvaimentimen yläpään kiinnitys vahvistettava ennenkuin runko vääntyy sieltä.
Älä vaihda ainakaan lyhyemmällä iskulla olevaa iskaria.
Myös alkuperäinen istuin ei kaikille sovi. Itsellä Touratechin valmiste, mutta sekään ei ole täydellinen. Ihan OK kyllä.
Niin ja tämähän ei sitten myöskään kulje mihinkään. Moottori on kyllä ihan hyvä, mutta puuttuu huipputehoa, alavääntöä ja herkkyyttä.
Pyörät on teknisesti 20v vanhoja.
Miksi ihmeessä haluat vaihtaa juuri nämä pyörät?
KTM,ssä jopa loistava alusta, tuplaten tehoa, painaa samanverran, hyvät ketjunohjaimet, parempi ajoasento, paremmat valot, parempi tekniikka, ajomoodit yms.Tukevampi kokonaisuudessaan. Joo, vähän on karkeakäyntisempi. Mutta minkä kolmosella kaivaa sen kutosella peittää.
Koitan tässä siis sanoa että tuo 1190R on yksi parhaista pyöristä Adventurekäyttöön ikinä. Myös tuo 1190 moottori on yksi KTM,n parhaista..
Jos nyt on ihan pakko vaihtaa, niin tse kyllä kääntäisin katseet Yamaha ja Triumph leireihin?
Tämä toki minun näkemys.
Joo, mitähän tähän nyt vastaisi.
Minulla pyörä ollut uudesta saakka 2011 vuosimalli.
Ihan mukava peli. Helppo huoltaa. Huoltomanuaali hyvä hankinta. Kuten jo tuli ilmikin staattoreita on alkupään pyöristä mennyt. Tehdasvaraosa on erilainen kun alkuperäinen. Itsellä nyt vaihdettu jännitesäädin Mosfet tyyppiseen, joka ei kuormita laturia niin paljon. AF-Xied mokkula muuttaa lambda-anturin tietoa eculle. Tällä saa käymään rikkaammalla ja ei stumppaile ja käy muutenkin siistimmin.
Sitten niitä miinuksia
Aivan paska alusta vakiona. Kaikki uusiksi jos haluaa hyvän. Minimivaatimus vaihtaa keulan jouset progressiivisiksi. Jos ajat reisssua kuormattuna niin..
Takaiskunvaimentimen yläpään kiinnitys vahvistettava ennenkuin runko vääntyy sieltä.
Älä vaihda ainakaan lyhyemmällä iskulla olevaa iskaria.
Myös alkuperäinen istuin ei kaikille sovi. Itsellä Touratechin valmiste, mutta sekään ei ole täydellinen. Ihan OK kyllä.
Niin ja tämähän ei sitten myöskään kulje mihinkään. Moottori on kyllä ihan hyvä, mutta puuttuu huipputehoa, alavääntöä ja herkkyyttä.
Pyörät on teknisesti 20v vanhoja.
Miksi ihmeessä haluat vaihtaa juuri nämä pyörät?
KTM,ssä jopa loistava alusta, tuplaten tehoa, painaa samanverran, hyvät ketjunohjaimet, parempi ajoasento, paremmat valot, parempi tekniikka, ajomoodit yms.Tukevampi kokonaisuudessaan. Joo, vähän on karkeakäyntisempi. Mutta minkä kolmosella kaivaa sen kutosella peittää.
Koitan tässä siis sanoa että tuo 1190R on yksi parhaista pyöristä Adventurekäyttöön ikinä. Myös tuo 1190 moottori on yksi KTM,n parhaista..
Jos nyt on ihan pakko vaihtaa, niin tse kyllä kääntäisin katseet Yamaha ja Triumph leireihin?
Tämä toki minun näkemys.
Viimeksi muokannut Kode, Pe Tammi 16, 2026 7:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Moro,
1190R on loistava pyörä, mutta kun ei ehdi ajaa, joutaa tallissa seisomaan joku vähän halvempi ja pienempi. Jammut vielä siten ulkona budjeteista eikä oikein kyllä innostanutkaan kun kokeilin. Trumpat kyllä hyviä, mutta enemmän pikitielle kuin pikkukessu, tai niinhän nämä kaikki on.
Pikkukessu oli joskus muutaman viikon ajossa ja mielestäni ihan käypänen peli, vähentyneeseen ajoon nähden.
1190R on loistava pyörä, mutta kun ei ehdi ajaa, joutaa tallissa seisomaan joku vähän halvempi ja pienempi. Jammut vielä siten ulkona budjeteista eikä oikein kyllä innostanutkaan kun kokeilin. Trumpat kyllä hyviä, mutta enemmän pikitielle kuin pikkukessu, tai niinhän nämä kaikki on.
Pikkukessu oli joskus muutaman viikon ajossa ja mielestäni ihan käypänen peli, vähentyneeseen ajoon nähden.
-
Harri Hemmilä
- Pyörä: R1200GS
Tuossa saitkin jo kattavat tiedot pyörän miinuksista.
Mulla oli vuoden 2008 kasigessu 11v ja 90000km kerkesin itse ajella, 120tkm oli mittarissa kun vaihdoin pois.
Tosi huoleton peli oli, tuona aikana normihuoltojen lisäksi vaihdoin kerran staattorin ja kerran kytkinlevyt.
Tehoahan näissä ei häävisti ole ja alkuperäisellä katteella ei ole häävi ajaa matkaa.
Menee pienellä kulutuksella ja on helppo huoltaa.
Kotareissa on tuplasti kalliimmat vakuutusmaksut
Mulla oli vuoden 2008 kasigessu 11v ja 90000km kerkesin itse ajella, 120tkm oli mittarissa kun vaihdoin pois.
Tosi huoleton peli oli, tuona aikana normihuoltojen lisäksi vaihdoin kerran staattorin ja kerran kytkinlevyt.
Tehoahan näissä ei häävisti ole ja alkuperäisellä katteella ei ole häävi ajaa matkaa.
Menee pienellä kulutuksella ja on helppo huoltaa.
Kotareissa on tuplasti kalliimmat vakuutusmaksut
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005