Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Onko tuo jonkinlainen bensansäästökikka maantieajossa että pitkässä jyrkässä alamäessä vapaalle vai missä tilanteessa on ylipäätään tarvetta tiputtaa kutoselta suoraan vapaalle? Vauhdista rullaillaan pysähdyksiin bussi-pysäkille?
edit: eikä kun anteeksi: kirjoitit pysähdyksissä. Mutta en edeellenkään oikein keksi tilannetta missä asia konkreettisesti tulee eteen.
edit: eikä kun anteeksi: kirjoitit pysähdyksissä. Mutta en edeellenkään oikein keksi tilannetta missä asia konkreettisesti tulee eteen.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon." 
-
markusj
- Viestit: 255
- Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
- Pyörä: T7, XC290
- Paikkakunta: Länsi-uusimaa, Pohjois-savo
Re: Yamaha Ténéré 700
Jospa tuosta, eli 1/2023....8/2024 T7 tjs.
https://japan-webike-net.cdn.ampproject ... -plates%2F
Ja edit. Tavan öljykylpykytkin/ lootahan tuossa on. Ei se laakista, napsuttelematta kutoselta ykköselle mee. Sellaista mopoa ei ole mulla ole vielä ollut.
https://japan-webike-net.cdn.ampproject ... -plates%2F
Ja edit. Tavan öljykylpykytkin/ lootahan tuossa on. Ei se laakista, napsuttelematta kutoselta ykköselle mee. Sellaista mopoa ei ole mulla ole vielä ollut.
-markus-
Re: Yamaha Ténéré 700
Soitin myyjäliikkeen huoltoon, pyöräni kytkinlevypaketti vaihdetaan takuukorjauksena huhtikuussa. Osasarja on tilattu ja ajanvarauskin kalenterissa, CP2- moottoreita joita tiedote koskee kuitenkin kohtuullisen suuri määrä huollettavana.
-
zmoke
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
- Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Yamaha Ténéré 700
Ihan mielenkiinnosta, onko Teneressä oikea öljykylpykytkin vai nykytyyliin märkäkytkin pakan keskellä olevalla öljysuuttimella?
-
markusj
- Viestit: 255
- Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
- Pyörä: T7, XC290
- Paikkakunta: Länsi-uusimaa, Pohjois-savo
Re: Yamaha Ténéré 700
Hyvä tarkennus. Sanat joskus sekoilee. Ihan tämänpäivän normi märkäkytkinhän se.
-markus-
Re: Yamaha Ténéré 700
Onko kukaan kokeillut noita Nomadin säätöjä World Raidiin?
Kyseessä olisi vakioalusta.
Kyseessä olisi vakioalusta.
- Velmu
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 12:40 am
- Pyörä: Tenere WR
- Paikkakunta: Raahe / Vimpeli
Yamaha Ténéré [emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][
Ei varmaan oo kovin relevanttia kokeilla noita Nomadin säätöjä WR:ään koska iskareissa on eroa perus tennariin verrattuna.Tenbagger kirjoitti:Onko kukaan kokeillut noita Nomadin säätöjä World Raidiin?
Kyseessä olisi vakioalusta.
Toki saahan niitä kokeilla ja jollekkin ne voi pian järkky tsägällä natsatakkin, mut summa summaarum lähtisin vahvasti väittämään että säädetty tulos ei ole verrannollinen noiden kahden pyörän alustan välillä, ja kaikilla meillä on niin omat preferenssit kuinka alustan pitäisi käyttäytyä, joten ite vaan ruuvailemaan niitä ja niin kauan hakea säätöjä että itteä miellyttää.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Yamaha Ténéré 700
Sivutaanpa tätä jousituksen säätöaihetta, ketkä T7 omistajista ovat asentaneet/asennuttaneet shimmi -ja/tai mäntäkittiä keulaan ja takaiskunvaimentimeen ?
Kokemuksia ? Kenen tekemä sarja tai shimmitys, jousijäykkyydet ja muuta huomioitavaa ? Itselläni kokemuksia vain katupyörästä johon tuli Andreanin mäntä- ja shimmisarja Öhlinsin jousilla, oli erittäin positiivinen vaikutus pyörän ajo-ominaisuuksiin.
Kokemuksia ? Kenen tekemä sarja tai shimmitys, jousijäykkyydet ja muuta huomioitavaa ? Itselläni kokemuksia vain katupyörästä johon tuli Andreanin mäntä- ja shimmisarja Öhlinsin jousilla, oli erittäin positiivinen vaikutus pyörän ajo-ominaisuuksiin.
-
Koheltaja
- Viestit: 8137
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Omaan tein ite shimmitykset ja jouset vastaamaan kuskin painoa ja siinä vaiheessa tajusi miten "huono" vakioalusta oli, vaikka se on "ihan hyvä".
TTM Factory on tehnyt T7 alustoja ja tietää mitä tekee, tai jos alkaa ite jumppaamaan niin esimerkiksi K-Techin sarjat kiinni.
TTM Factory on tehnyt T7 alustoja ja tietää mitä tekee, tai jos alkaa ite jumppaamaan niin esimerkiksi K-Techin sarjat kiinni.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
TTM Factorylle myös multa ääni. Käytin viime talvena alustan siellä huollossa ja shimmauksessa. Timo hoiti asiat hienosti ja oli kärsivällinen uteliaan untuvikon speksaamiselle.
Lopputulos on kyllä just sellainen kun pyysin - alusta toimii paljon paremmin kovaa ajaessa kuormattuna. En odottanut kuuta taivaalta kun kyse vain vakioalustan muokkaamisesta mutta silti pienoinen positiivinen yllätys. Rajoitteet myös tuli huomattua, nyt kun on painotettu rankempaa ajoa säädöissä niin hienoinen huononnus mukavuudessa kun ajaa kevyesti eikä ole kuormaa.
Timo selitti myös että takaiskarissa tulee lämpöominaisuudet vastaan eli se ei ehdi haihduttamaan kertyvää lämpökuormaa kovassa ajossa ja siksi ei ole kovin otollinen kohde virityksille ja investoinnille shimmityksen lisäksi.
Jos tällä kokemuksella lähtisin samaan operaatioon niin muuttaisin sen että laittaisin K-Techin sarjan keulaan jos sillä sais vähän enemmän all round suorituskykyä kun mulla tulee ajoa monipuolisesti A to B motarisiirtymistä tukinylityksiin ja kevyisiin enskapolkuihin.
Lopputulos on kyllä just sellainen kun pyysin - alusta toimii paljon paremmin kovaa ajaessa kuormattuna. En odottanut kuuta taivaalta kun kyse vain vakioalustan muokkaamisesta mutta silti pienoinen positiivinen yllätys. Rajoitteet myös tuli huomattua, nyt kun on painotettu rankempaa ajoa säädöissä niin hienoinen huononnus mukavuudessa kun ajaa kevyesti eikä ole kuormaa.
Timo selitti myös että takaiskarissa tulee lämpöominaisuudet vastaan eli se ei ehdi haihduttamaan kertyvää lämpökuormaa kovassa ajossa ja siksi ei ole kovin otollinen kohde virityksille ja investoinnille shimmityksen lisäksi.
Jos tällä kokemuksella lähtisin samaan operaatioon niin muuttaisin sen että laittaisin K-Techin sarjan keulaan jos sillä sais vähän enemmän all round suorituskykyä kun mulla tulee ajoa monipuolisesti A to B motarisiirtymistä tukinylityksiin ja kevyisiin enskapolkuihin.
-
Koheltaja
- Viestit: 8137
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Yamaha Ténéré 700
Samaa kertoi takaiskarista joku vuosi sitten kun kävin häneltä hakemassa shimmejä. Jos kyse on samasta tapauksesta niin kyse oli ex krossikuskista joka vetää mettäteitä ja polkuja paljon kovempaa mihin 90% kuskeista pystyy. Myös raskaalla kuormalla kun ajaa vauhdikkaasti pomppureittejä niin kyllä sen iskarin saa lämpenemään pitkässä vedossa.
Takakeppi on ihan ok shimmaamisen ja oikean jousen kanssa keskiverto kuskilla, mutta jos pyörä saa kovempaa kyytiä kuormalla tai ilman, niin kannattaa investoida parempaan iskariin.
Takakeppi on ihan ok shimmaamisen ja oikean jousen kanssa keskiverto kuskilla, mutta jos pyörä saa kovempaa kyytiä kuormalla tai ilman, niin kannattaa investoida parempaan iskariin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Yamaha Ténéré 700
Tänään lähti uutena ostettu 2020 Ténéré Rally uudelle omistajalle. Kilsat jäi liian vähäisiksi, että olisin hyvällä omalla tunnolla voinut pyörää tallissa pitää. Vain 13tkm ehti kertyä mittariin. Pyörä oli kyllä vallan mainio, mutta muut harrasteet vain menivät ajojen edelle eikä korvaavaa pyörää ole toistaiseksi suunnitelmissa hankkia. Ylimääräiseksi jäi toinen vannesetti nastarenkailla, joista ilmoitus myyntiosastolla ja alkuperäinen Rallyn sini/kelta/musta katesarja, joka ei paljoa uudelle häpeä. Laittakaa yv.tä, jos jollakulla tarvetta.
- Totti
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
- Pyörä: Tenere 700
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re:
Ulkomuistista sanon vuosimalleissa 2019 - 2020 molempien kaksinapaisten liittimien olevan saman 2A sulakkeen takana ja
molempien kolminapaisten liittimien olevan saman 10A sulakkeen takana.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/