Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Eläin
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 10:27 pm
Pyörä: 890

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Eläin »

Onko tuo jonkinlainen bensansäästökikka maantieajossa että pitkässä jyrkässä alamäessä vapaalle vai missä tilanteessa on ylipäätään tarvetta tiputtaa kutoselta suoraan vapaalle? Vauhdista rullaillaan pysähdyksiin bussi-pysäkille?

edit: eikä kun anteeksi: kirjoitit pysähdyksissä. Mutta en edeellenkään oikein keksi tilannetta missä asia konkreettisesti tulee eteen.
"Kuulut nyt ainutlaatuiseen READY TO RACE -ajatuksen innoittamaan Adventure -yhteisöön, jonka seikkailijat eivät tyydy arjen työmatka-ajoon." :lol:
markusj
Viestit: 255
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
Pyörä: T7, XC290
Paikkakunta: Länsi-uusimaa, Pohjois-savo

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja markusj »

Jospa tuosta, eli 1/2023....8/2024 T7 tjs.
https://japan-webike-net.cdn.ampproject ... -plates%2F

Ja edit. Tavan öljykylpykytkin/ lootahan tuossa on. Ei se laakista, napsuttelematta kutoselta ykköselle mee. Sellaista mopoa ei ole mulla ole vielä ollut.
-markus-
WPH
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2024 3:11 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja WPH »

Soitin myyjäliikkeen huoltoon, pyöräni kytkinlevypaketti vaihdetaan takuukorjauksena huhtikuussa. Osasarja on tilattu ja ajanvarauskin kalenterissa, CP2- moottoreita joita tiedote koskee kuitenkin kohtuullisen suuri määrä huollettavana.
zmoke
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja zmoke »

Ihan mielenkiinnosta, onko Teneressä oikea öljykylpykytkin vai nykytyyliin märkäkytkin pakan keskellä olevalla öljysuuttimella?
markusj
Viestit: 255
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 4:55 pm
Pyörä: T7, XC290
Paikkakunta: Länsi-uusimaa, Pohjois-savo

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja markusj »

Hyvä tarkennus. Sanat joskus sekoilee. Ihan tämänpäivän normi märkäkytkinhän se.
-markus-
Tenbagger
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Tammi 19, 2021 9:13 pm
Pyörä: Yamaha Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Tenbagger »

Onko kukaan kokeillut noita Nomadin säätöjä World Raidiin?
Kyseessä olisi vakioalusta.
Avatar
Velmu
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Joulu 30, 2013 12:40 am
Pyörä: Tenere WR
Paikkakunta: Raahe / Vimpeli

Yamaha Ténéré [emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][

Viesti Kirjoittaja Velmu »

Tenbagger kirjoitti:Onko kukaan kokeillut noita Nomadin säätöjä World Raidiin?
Kyseessä olisi vakioalusta.
Ei varmaan oo kovin relevanttia kokeilla noita Nomadin säätöjä WR:ään koska iskareissa on eroa perus tennariin verrattuna.
Toki saahan niitä kokeilla ja jollekkin ne voi pian järkky tsägällä natsatakkin, mut summa summaarum lähtisin vahvasti väittämään että säädetty tulos ei ole verrannollinen noiden kahden pyörän alustan välillä, ja kaikilla meillä on niin omat preferenssit kuinka alustan pitäisi käyttäytyä, joten ite vaan ruuvailemaan niitä ja niin kauan hakea säätöjä että itteä miellyttää.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
WPH
Viestit: 69
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2024 3:11 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja WPH »

Sivutaanpa tätä jousituksen säätöaihetta, ketkä T7 omistajista ovat asentaneet/asennuttaneet shimmi -ja/tai mäntäkittiä keulaan ja takaiskunvaimentimeen ?
Kokemuksia ? Kenen tekemä sarja tai shimmitys, jousijäykkyydet ja muuta huomioitavaa ? Itselläni kokemuksia vain katupyörästä johon tuli Andreanin mäntä- ja shimmisarja Öhlinsin jousilla, oli erittäin positiivinen vaikutus pyörän ajo-ominaisuuksiin.
Koheltaja
Viestit: 8137
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Omaan tein ite shimmitykset ja jouset vastaamaan kuskin painoa ja siinä vaiheessa tajusi miten "huono" vakioalusta oli, vaikka se on "ihan hyvä".

TTM Factory on tehnyt T7 alustoja ja tietää mitä tekee, tai jos alkaa ite jumppaamaan niin esimerkiksi K-Techin sarjat kiinni.
Kylätason kurapyöräilijä.
JPkl
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Huhti 12, 2024 6:39 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JPkl »

TTM Factorylle myös multa ääni. Käytin viime talvena alustan siellä huollossa ja shimmauksessa. Timo hoiti asiat hienosti ja oli kärsivällinen uteliaan untuvikon speksaamiselle.

Lopputulos on kyllä just sellainen kun pyysin - alusta toimii paljon paremmin kovaa ajaessa kuormattuna. En odottanut kuuta taivaalta kun kyse vain vakioalustan muokkaamisesta mutta silti pienoinen positiivinen yllätys. Rajoitteet myös tuli huomattua, nyt kun on painotettu rankempaa ajoa säädöissä niin hienoinen huononnus mukavuudessa kun ajaa kevyesti eikä ole kuormaa.

Timo selitti myös että takaiskarissa tulee lämpöominaisuudet vastaan eli se ei ehdi haihduttamaan kertyvää lämpökuormaa kovassa ajossa ja siksi ei ole kovin otollinen kohde virityksille ja investoinnille shimmityksen lisäksi.

Jos tällä kokemuksella lähtisin samaan operaatioon niin muuttaisin sen että laittaisin K-Techin sarjan keulaan jos sillä sais vähän enemmän all round suorituskykyä kun mulla tulee ajoa monipuolisesti A to B motarisiirtymistä tukinylityksiin ja kevyisiin enskapolkuihin.
Koheltaja
Viestit: 8137
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Samaa kertoi takaiskarista joku vuosi sitten kun kävin häneltä hakemassa shimmejä. Jos kyse on samasta tapauksesta niin kyse oli ex krossikuskista joka vetää mettäteitä ja polkuja paljon kovempaa mihin 90% kuskeista pystyy. Myös raskaalla kuormalla kun ajaa vauhdikkaasti pomppureittejä niin kyllä sen iskarin saa lämpenemään pitkässä vedossa.

Takakeppi on ihan ok shimmaamisen ja oikean jousen kanssa keskiverto kuskilla, mutta jos pyörä saa kovempaa kyytiä kuormalla tai ilman, niin kannattaa investoida parempaan iskariin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Pturu
Viestit: 296
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Tänään lähti uutena ostettu 2020 Ténéré Rally uudelle omistajalle. Kilsat jäi liian vähäisiksi, että olisin hyvällä omalla tunnolla voinut pyörää tallissa pitää. Vain 13tkm ehti kertyä mittariin. Pyörä oli kyllä vallan mainio, mutta muut harrasteet vain menivät ajojen edelle eikä korvaavaa pyörää ole toistaiseksi suunnitelmissa hankkia. Ylimääräiseksi jäi toinen vannesetti nastarenkailla, joista ilmoitus myyntiosastolla ja alkuperäinen Rallyn sini/kelta/musta katesarja, joka ei paljoa uudelle häpeä. Laittakaa yv.tä, jos jollakulla tarvetta.
Gessi
Viestit: 14
Liittynyt: To Marras 24, 2011 1:26 pm
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja Gessi »

700 teneren molemmin puolin on pistokkeet virran saantia varten muovien alla!
Onkohan nämä laitettu eri sulakkeen alle?
Oikea puoli jo käytössä,
Avatar
Totti
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Gessi kirjoitti: Su Helmi 23, 2025 9:12 am 700 teneren molemmin puolin on pistokkeet virran saantia varten muovien alla!
Onkohan nämä laitettu eri sulakkeen alle?
Oikea puoli jo käytössä,
Ulkomuistista sanon vuosimalleissa 2019 - 2020 molempien kaksinapaisten liittimien olevan saman 2A sulakkeen takana ja
molempien kolminapaisten liittimien olevan saman 10A sulakkeen takana.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
tart
Viestit: 97
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2023 9:26 am
Pyörä: T7

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja tart »

Vastaa Viestiin