Yamaha Ténéré 700
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Yamaha Ténéré 700
Kyselyt jatkuu, Hyperpro -35 mm etujouset.
Kun minulla T7WR on touring-käytössä eli lastattuna ennestään painavasta moposta tulee Gessun painoinen eikä pituutta ole tullut liian kanssa (176), niin haluaisin madaltaa mopoa. Takana on jo madalluslinkut (onkohan -30 mm) ja etuputkia toin kolmiopaloista läpi sen minkä ohjausiskari sallii mutta vieläkin jossain metsäteillä ja poluilla pakittelu on vaikeaa. Jalat yltää maahan mutta polvikulmaa ei riitä siihen että saisin pakititettua mopoa kunnolla.
Onko jollakulla kokemusta tuosta OTR:n myymästä setistä
https://www.off-the-road.de/en/tenere-7 ... e-700?c=20
Ja tiedän kyllä, madallettuna mopolla ei voi ajaa hard-core enskaa, mutta siihen ei ole edes tarvetta, riittää kunhan pystyn ajamaan yksin itäsuomen metsäteitä ja saan pyörän käännettyä kun tarve U-käännökseen tulee.
Kun minulla T7WR on touring-käytössä eli lastattuna ennestään painavasta moposta tulee Gessun painoinen eikä pituutta ole tullut liian kanssa (176), niin haluaisin madaltaa mopoa. Takana on jo madalluslinkut (onkohan -30 mm) ja etuputkia toin kolmiopaloista läpi sen minkä ohjausiskari sallii mutta vieläkin jossain metsäteillä ja poluilla pakittelu on vaikeaa. Jalat yltää maahan mutta polvikulmaa ei riitä siihen että saisin pakititettua mopoa kunnolla.
Onko jollakulla kokemusta tuosta OTR:n myymästä setistä
https://www.off-the-road.de/en/tenere-7 ... e-700?c=20
Ja tiedän kyllä, madallettuna mopolla ei voi ajaa hard-core enskaa, mutta siihen ei ole edes tarvetta, riittää kunhan pystyn ajamaan yksin itäsuomen metsäteitä ja saan pyörän käännettyä kun tarve U-käännökseen tulee.
Sachs,Puch60cc,Soliferexport+Sachs,TunturiSport-73,DT125-83,KTM250GS-87,SuzTS250X-86,KTM350GS-89,KTM125SX-06,200EXC-09,HusaTE300-11,KLX250S-09,530EXCR-08,WR250R-12,Jawa250typ353-59,Jawa350typ354-59,XT660R-07,530EXC-09,690EnduroR-14,T7-22
Piikkirenkaat
Hankinnassa piikit. Käytettynä löytyy paljonkin vähän kapeampaa kumia, kysymys onkin mikä on kapein rengas joka vielä toimii suunnitellusti teneren takavanteella? Meneekö110-120?
Ténéré 700 herätevirta valoille
Näkee T7 pyörissä lisävaloja/päiväajovaloja monilla olevan!
Mistä olette heräte virran päiväajovaloille ottaneet?
Mistä olette heräte virran päiväajovaloille ottaneet?
- Totti
- Pyörä: Tenere 700
- Viesti:
Minä kytkin päiväajovalot pyörän omaan virtaliittimeen, katkaisija mittariston viereen.
En uskaltanut ottaa herätettä ajovaloilta, kun niiden kytkentä on minulle tuntematon tapaus.
En uskaltanut ottaa herätettä ajovaloilta, kun niiden kytkentä on minulle tuntematon tapaus.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori
Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv
https://www.kuraukot.fi/
Mulla olis itse tehty piirikaavio jonka toteutin mutta en osaa liittää kuvaa tänne ku on liian iso, miten pienennän kuvan kokoa, puhelimena samsung
No nyt onnistui. Itse tehty piirikaavio, kahdella releellä ja ajovalolle menevä johto poikki joka releiden kärjille. Tangossa 1-0-2 katkaisija eli 0-asennossa PELKÄT päivävalot, 1-asennossa normi eli ajovalo+parkki ja 2-asennossa palaa kuvan mukaisesti kaikki.
Olisin halunnut päivävalojen yhteydessä parkkien palavan mutta ajovalolle menee vain yksi johto, ilmeisesti ING päällä valolle menevä virta niin pieni että sytyttää vain parkit ja pyörä käynnissä laturin toimiessa myös ajovalo syttyy. Tai sit toi "väylä" hoitaa kaikki ymmärrystäkin viisaammin
Päivävalot kiinnitetty metalliseen jäähdyttäjän suojaan pienillä raudoilla
Olisin halunnut päivävalojen yhteydessä parkkien palavan mutta ajovalolle menee vain yksi johto, ilmeisesti ING päällä valolle menevä virta niin pieni että sytyttää vain parkit ja pyörä käynnissä laturin toimiessa myös ajovalo syttyy. Tai sit toi "väylä" hoitaa kaikki ymmärrystäkin viisaammin
Päivävalot kiinnitetty metalliseen jäähdyttäjän suojaan pienillä raudoilla
Mitä vuosimalleja tuo takaisinkutsu koskee?
Mulla 2024 vuosimalli ja sain tuon lapun postissa muutama kuukausi sitten. Täytyy keväällä viedä. Ja kytkin on toiminut mun mielestä hyvin oudosti. Muut T7-kuljettajat on sanoneet että se siitä alkaa skulaan, mutta ei ole vielä huiman 1200 km aikana alkanut. Ja tosiaan käyttäytyy välillä hyvinkin oudosti ko kytkin
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
Minulle ei kirjettä ole tullut, sellainen outous on kytkimen kanssa tullut eteen että pysähdyksissä ollessa sopivissa olosuhteissa vaihdetta ei onnistu vaihtaa alaspäin kuutoselta vapaalle. Kytkintä on painettava ja vapautettava jokaisen alasvaihdon kohdalla erikseen. Kyselin tuon perään 10tkm huollossa kun tiesin levyjä vaihdetun maailmalla jo ennen tätä takaisinkutsua. Pyörä on mallivuoden -23 yksilö
Mulla 2020 malli ja kirjettä ei ole tullut enkä myöskään outouksia kytkimen toiminnassa ole havainnut. Muistaakseni tuo, että ei saa paikallaan ollessa kutoselta (tai muuten isommalta vaihteelta) vapaalle loksuteltua kerralla on sellainen asia, johon olen törmännyt mielestäni useammassa pyörässä historian saatossa ja en ole sitä osannut vikana pitää vaan enemmänkin ominaisuutena. Tosin en kyllä tuohon ominaisuuteen muista Ténérén kohdalla kiinnittäneeni huomiota. Toki tuollaisia tilanteita omassa ajossa tulee vastaan sangen harvoin, että pitäisi kelata paikallaan kaikki vaihteet läpi.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
^Juuri noin, tuo on normaali ominaisuus segmentti vaihteistossa ettei paikallaan saa kelattua vaihdekaavaa läpi ilman kikkailuja. 2019 kytkin toimi normaalisti +20k ajan vaikka silloin jo jotkut valitteli kytkimen tarraamista. Öljynä käytin ainoastaan Yamalubea.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vapaan vaikea löytyminen on suht normaalia koska öljyssä uiva kytkin välittää aina vähän momenttia mutta siis onko tässä jotain muutakin?
Oire ilmenee pitkän ajon jälkeen kuumana, muulloin vaihteisto toimii herkemmin. Jos kallistan pyörää oikealle kytkin painettuna niin kytkin lakkaa laahaamasta. Aiemmissa kuudessa pyörässäni en ole samanlaiseen kytkimen toimintaan törmännytKoheltaja kirjoitti: ↑To Tammi 16, 2025 6:55 am ^Juuri noin, tuo on normaali ominaisuus segmentti vaihteistossa ettei paikallaan saa kelattua vaihdekaavaa läpi ilman kikkailuja. 2019 kytkin toimi normaalisti +20k ajan vaikka silloin jo jotkut valitteli kytkimen tarraamista. Öljynä käytin ainoastaan Yamalubea.