BMW F900 GS ja Adventure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: BMW F900 GS ja Adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Jonkun tunnin tänään pelleilin tuollaisella. Kotarein Bemari ikinä. En osaa 890:iin verrata kun on toista vuotta kun moista ajoin mutta tämä on kyllä vallan viihdyttävä. Sitä 850:n yläpainoista fiilistä vielä pikkuisen aistii mutta ei enää häiritsevästi. Kaasuvastetta saa säädettyä, se hätäisin asento on Superiin tottuneelle ihan ok, ei ryntäile mutta ei viipyilekkään.
En nyt muista mikä versio tämä on mutta siis se jossa on ihan iskarit rungon ja pyörien välissä, eikä ollenkaan pöllömmät kepukat. Koitin vähän esteradalla ja maastossa kiusata, kyllä se pohjaa kun alkaa innostua mutta aika hillitysti alkaa varoitella että muistatkos että on lainapyörä alla että pitäisikös sitä vähän kuitenkin hillitä?
Peltsi
Viestit: 2825
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW F900 GS ja Adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

On kyllä kauniisti sanottu että eniten KTM kaikista benareista. Semmonen fiilis tulee pelkästä satulaan istumisesta.
Paskapuhetta, mutta uskon.
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: BMW F900 GS ja Adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

En tiedä onko tällä minun sirkustelulla mitään informaatioarvoa mutta kun kerta kuvasin ja omasta mielestäni editoinkin, tuputan tännekkin.
Enkä minä ole Superista luopumassa mutta jos joskus en tarvitse ihan noin raakaa laitetta kestämään jatkuvaa kaltoinkohtelua, kurkkaan kyllä nämäkin Nettimotosta. https://www.youtube.com/watch?v=5bZzue6HC_g
Avatar
PAH
Viestit: 929
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: BMW F900 GS ja Adventure

Viesti Kirjoittaja PAH »

skuikka kirjoitti: Pe Huhti 19, 2024 9:51 pm En tiedä onko tällä minun sirkustelulla mitään informaatioarvoa
Eipähän tuolla muuta kuin että kyllä näyttää parisataakiloinen pyörä kevyeltä osaavissa käsissä.

Kerroit kommenttikentässä että 890:n kaasutuntuma on raivostuttava, avaisitko vähän mitä tarkoitat?
Heikki
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: BMW F900 GS ja Adventure

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Siinä on semmoinen hassu viive. Kaikki tapahtuu, en tiedä tarkkaan mutta sen verran monta sekunnin osaa myöhemmin että rytmi on ihan sekaisin. Normiajossa ei kauhean oleellinen mutta noissa minun hitaissa ja turhantarkoissa touhuissa tosi rasittava.
Kun kaikki pompautukset sun muut perustuu siihen että ajoitetaan kaasun ja kykän käyttö pyörän liikkeen ja ponnistuksen kanssa kohdakkain, tuo viive tekee sen että ne ei enää osu. Vaikkapa keulaa nyppiessä tekee sen että kun vastetta ei tule, sitä vaistomaisesti kääntää lisää ja sitten kun käsky menee perille, tuleekin hanasta jo liikaa.
Ihan varma olen että siihen tottuu mutta kun enimmäkseen alla on tuo Superi joka on melkein kirurgintarkka annostelussaan, samoin talouden molemmat enskapelit, on 890 ihan eri aaltopituudella minun kanssa. 900:n kaasuvasteen naksuttelin terävimpään asentoon ja unohdin koko asian
Jos en olisi mennyt jo noin monisanaisesti asiaa esittämään, voisin ehkä kiteyttää että se Bemarin sähkökaasu tuntuu melkein hyvin säädetyltä kaasarilta vasteeltaan kun 890:n kaasun tietää sähkökaasuksi heti.
Avatar
PAH
Viestit: 929
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 5:46 pm
Pyörä: 890 R
Paikkakunta: Joensuu

Re: BMW F900 GS ja Adventure

Viesti Kirjoittaja PAH »

skuikka kirjoitti: La Huhti 20, 2024 8:07 pm Siinä on semmoinen hassu viive. Kaikki tapahtuu, en tiedä tarkkaan mutta sen verran monta sekunnin osaa myöhemmin että rytmi on ihan sekaisin. Normiajossa ei kauhean oleellinen mutta noissa minun hitaissa ja turhantarkoissa touhuissa tosi rasittava.
Ok, täytyypä testailla kun tulee kesäisemmät kelit, nytkin pakkasta ja kymmenen senttiä uutta lunta.

Nämä kommentit koski 890:ä, eksyttiin aiheesta, "sori siitä" :mrgreen:
Heikki
Vastaa Viestiin