jmm kirjoitti: ↑Ti Tammi 25, 2022 6:14 pm
Nopeusmittari/abs ongelma piinaa edelleen.
-sulakkeet katsottu
-koko pyörän liittimet katsottu useamman kerran
-taka abs anturia käytetty edessä, ei eloa
-johtosarjan teippasin yliasti ennen vikaa, nyt revin senkin auki etupäästä uudelleen, ei havaittavia vikoja
-etu anturia yritin mitata yleismittarilla tuloksetta. Onko tässä nyt semmonen hall vai induktiivinen anturi ja meniköhän se nyt sitten viimeistään rikki kun tökin sitä mittarilla?
Onko tämä nyt menny jotenkin tilttiin koko laitos kun olen nyplännyt noita liittimiä ees taas, että pitää käyttää jossain roikan nokassa?
Välillä ollut akku kiinni ja välillä ei nypläyksen aikana.
Akku on alkuperäinen, voiko se olla syynä vaikka mitään väsymisen merkkejä ei olekkaan?
Testejä olen tehnyt pyörä pukilla virrat päällä ja pyöritellyt rengasta, välillä olen pitänyt myös käynnissä.
Mikä on akun jännite?
ABS-valo sammuu kun kun nopeus nousee~ 5 km/h lukemiin. Ja vaatii, että molemmat pyörät pyörii (ja järkevässä suhteessa toiinsa nähden), eli ei mielstäni pukin päällä onnistu. Toki nopeusmittarin pitäisi jotain näyttää pelkällä etupyörän veivaamisella.
Jonkin verran on keskustelua varsinkin jenkki foorumeilla 690 satulasta.
Sehän on kuin kaareva kakkosnelonen ja kovin kapea, 13cm.
Ajellaanko täällä vakio satulalla, vai onko vaihdettu johonkin, jos niin
mihin?
Ariel kirjoitti: ↑La Tammi 29, 2022 7:26 pm
mihin?
Onko yleensä ehdotuksia satulavaihtoehdoista? Jenkit vannoo niitten SeatConcept satuloiden suhteen,
mutta ei taida Euroopasta löytyä?
Tuo ergo oli ainakin 2017 vuoden malliin ihan älyttömän kova. Kuin olis kakkosnelosen päällä istunut. En tiedä onko tää uus versio parantunut edeltäjästään.
Seat consept on hyvä.
mihin?
Mulla taitaa olla tuo ja kovahan se on, orkkista en oo vielä kokeillut joten siihen en osaa verrata.
Tuolla aiemmin oli tubeless-pohdintaa, oon miettinyt josko kysyisi VMX:ltä 18&21" vannesettiä tubelessina, luulisi onnistuvan. Vielä kun saisi perusteltua itselleen tarpeen.
mihin?
Minulla on Seat Conseptin Normal Comfort ja mukava se kylläkin on eikä takapuoli tule kipeäksi enää, voin suositella.
Nomad-Adv.com kautta ostin vuosi sitten hintaan 395,95€ minkä pyytävät vieläkin.
Toimitus venyi pitkään mutta kyllä se sieltä tuli.
Minkäslaisia jousia käytätte jos ajelette reissukamojen kanssa?
Ja mitähän mahdatte painaa.
Entäs se KTM 690 madallus kit jossa tulee jouset mukana, mikähän sen
taka jousen jäykkyys mahtanee olla?
Koitan selvittää mimmonen takajousen hankin ja laiskuuttani kyselen apua.
Oletan että vakiojousi on liian löysä kun kalsari painoni on 83 - 85kg.
Aikomus laittaa pehmeät laukut, varmaankin Enduristan EVO3 ja 40l Ortlib
duffeli taka tarakalle.
Raden lisätankki laitettu, siitäkin tulee semmonen 5kg lisää, osittain etujousien
päälle.
2019 mallin vakiojousi on 72-225 eli 72 N/mm ja pituus 225 mm. Sitä ennen vakiojousi oli 80-220, eli 80 N/mm. Itse painan 70-72 kg kalsareissa, ja tämän nykyisen 2019 mallin takapää tuntuu ihan sopivalta myös matkatavaroiden kanssa. Edellinen oli 2014 malli ja sitä en ajanut koskaan matkatavaroiden kanssa, ja se tuntui minulle turhan jämäkältä paitsi sitten kun lähti ajamaan enduroreitin hiekkapattia, niin olihan se sitten pehmeä ja pohjaili huomattavasti herkemmin kuin EXC:llä. Tässä 2019 mallissa taas on paremmin kantavuutta enduroreiteille, vaikka jousi on löysempi. Eli riippuu aika paljon myös vaimennuksesta ja käyttötarkoituksesta. Kummastakaan ei ole tullut mitattua sagia, eli vähän fiilispohjalta tässä mennään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Monesti kyseiset letkut tulpataan umpeen ja silloin SAS on hyödytön, jotkut ottaa mokkulan pois ja toiset jättää paikalleen letkut tulpattuna. Jos en väärin muista niin pintakaasun alueen käytös parani SAS eliminoimisella.
Olisiko ehdotuksia uudemman (2021) 690 tulppa-avaimeksi?
Tulpat taitaa olla molemmat 14mm kannalla vaikka ovat eri kierteellä,
M12 ja M10. Kotarin oma avain on aika kallis, 75,50€
7722 9172 000
Ariel kirjoitti:Olisiko ehdotuksia uudemman (2021) 690 tulppa-avaimeksi?
Tulpat taitaa olla molemmat 14mm kannalla vaikka ovat eri kierteellä,
M12 ja M10. Kotarin oma avain on aika kallis, 75,50€
7722 9172 000