Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
talkku
Viestit: 1088
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja talkku »

Penkin kiinnityspulttien kääntö https://www.youtube.com/watch?v=rwQJ5MxcCPw
Asiallisen näköinen työkalusarja https://eastbound.shop/product/yamaha-tool-kit/
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Rally Raidilta löytyy myös asiallinen avain akseleiden irroitukseen, vähemmän hukattavia osia: https://www.rally-raidproducts.co.uk/ya ... re-spanner

Oliko jollain tiedossa akseleiden holkkien mitat? Voisi sorvata uudet rosterista.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Roiske
Viestit: 1396
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 9:21 pm
Pyörä: DR800, DR-Z400

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Koheltaja kirjoitti: Pe Joulu 04, 2020 6:52 pm

Oliko jollain tiedossa akseleiden holkkien mitat? Voisi sorvata uudet rosterista.
Ei ole mittoja kuin eteen, halkaisijat 30x22 pit.36 samanlaiset molemmin puolin. Jos jollakin tarvetta, niin yhdet alumec holkit löytyy eteen, kerkisin ne sorvata vaan en koskaan laittaa paikoilleen.
moscowiz
Viestit: 38
Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 11:10 am
Pyörä: Tenere 700 / Honda CRF450L
Paikkakunta: Piikkiö

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja moscowiz »

KN76 kirjoitti: Su Marras 15, 2020 2:02 pm
moscowiz kirjoitti: Su Marras 15, 2020 9:11 am Kyselin jo aiemmin mutta en silloin vastauksia saanut joten koitetaan uudelleen. Missä voisi Tennarin säädättää dynossa asiantuntevissa käsissä? Etelä-Suomessa. Jyväskylässä Turbo-Tec on tehnyt, mutta kun nuo työhommat haittaa harrastetoimintaa eikä sinne asti ehdi millään arkisin virka-aikana täältä Turun seudulta. Asennusta odottelee katiton putkisto ja vaahtomuovi ilmanputsari. En ole vielä arvannut asentaa paikalleen kun menee kuulemma laihalle kun kone hengittää paremmin.
Kysy Gatemaniasta jos siellä onnistuis. Sijaitsee Tervakoskella niin olis ainakin vähän lähempänä ku Jyväskylä..

Nyt on tennari säädetty Gatemaniassa, hyvästä tuli hemmetin hyvä. Iso kiitos KN76 vinkistä. Teholappujen mukaan nyt takapyörästä 66.22hp, 70.87Nm vääntöä. Ala/keskialueella väännön lisäys todella tuntuu! Ärsyttävä on/off kaasu tyhjäkäynnillä loistaa poissaolollaan. Putkistoksi tuli siis Dominatorin alkukäyrä, kiinalainen vaimennin ja itsetehty väliputki. Ilmanputsari Off the Roadin pestävä vaahtomuovisuodatin. Snorkkeli paikallaan modaamattomana. Ilman db-killeriä teho oli ollut 69hp, mutta möykkä on niin järjetön ettei pysty. Nyt nätisti ajaessa erittäin maltilliset äänet, mutta kun kääntää kahvaa reilummin niin braap-efekti on hieno, kuulostaa moottoripyörälle. Hintaa operaatiolla oli 490€.

Nyt T7 alkaa olemaan mulle täydellinen. Vielä kun löytyisi hieman enemmän taaksepäin taivutettu stonga, käsien puutuminen pitkillä yli 500km rykäisyillä helpottaisi. Tästäkin otan mieluusti vinkkejä vastaan. Onko kellään kuvaa josta selviää alkuperäisen tangon kulmat/mitat? Helpottaisi nettishoppailua uuden tangon kohdalla.
Liitteet
IMG_3122.jpg
IMG_3074.jpg
Wastarannan kiiski
Avatar
KN76
Viestit: 1585
Liittynyt: To Touko 31, 2007 8:29 pm
Pyörä: R 1200 GS
Paikkakunta: Muonio

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Hyvä että tuli rahoille vastinetta. :mrgreen: Gatemania on kyllä paikka mitä uskaltaa aina suositella...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

moscowiz kirjoitti: Su Joulu 06, 2020 6:42 pmVielä kun löytyisi hieman enemmän taaksepäin taivutettu stonga, käsien puutuminen pitkillä yli 500km rykäisyillä helpottaisi. Tästäkin otan mieluusti vinkkejä vastaan. Onko kellään kuvaa josta selviää alkuperäisen tangon kulmat/mitat? Helpottaisi nettishoppailua uuden tangon kohdalla.
Tuolta löytyy oem stongan taivutukset ja pääsee vertailemaan eri tankoihin: https://www.renthal.com/worksfit/

Mulle on tulossa Renthal (mallia en muista) joka on korkeampi (88->110) ja enemmän taivutusta (sweep) taakse (50->80).

Pro Taperilta löytyy myös hyviä tankoja, matalampi Adventure taisi oll 80mm sweepillä mutta oli liian korkea (123mm) mulle. https://www.protaper.com/product/34/evo ... bars/black

Yksi mikä kannattaa kokeilla vakiotangolla, käännä tangonkannatin toisinpäin että tanko siirtyy eteenpäin ja sen jälkeen kallistat tankoa taaksepäin niin että tangon etäisyys ei juurikaan muutu. Tällä tavalla mä ajoin viime kesän mutta nyt on kokeiltava toisen mallista tankoa.

Toinen keino on hyvä myös kokeilla, fyssarilta ohjeet olkapäiden treeniin. Tämä auttoi mullle tiettyyn pisteeseen mutta taas tuli takapakkia jota ei niillä treeneillä korjata.
Kylätason kurapyöräilijä.
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Laiton omaan Pro taperin evo adventure barin.
Tangossa 81mm backsweeppiä
Tuntuu parin ajokerran jälkeen paremmalta.
Ranteet luonnollisemmassa asennossa nyt.
Ja pieni korkeuden lisäys auttoi tapeilta ajaessa.
Avatar
mek
Viestit: 2687
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja mek »

Kannattaa talvitauon aikana vilkaista takajousituksen tilanne. Rasvaa näköjään säästelty tehtaalla.
https://youtu.be/2mpFs_4Z-aE
JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JKon »

mek kirjoitti: Ti Joulu 15, 2020 4:08 pm Kannattaa talvitauon aikana vilkaista takajousituksen tilanne. Rasvaa näköjään säästelty tehtaalla.
https://youtu.be/2mpFs_4Z-aE
Pohdin ihan samaa tuossa. Ihan hyvä video oli kun ei ole itse tullut noita auottua. Vähän jo jännittää kuinka kaameassa kunnossa ovat.
Avatar
Totti
Viestit: 1073
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Totti »

Tuossahan jäi yksi rasvaamatta kun ei ottanut sitä "kolmiota" irti.
Käytin omani auki kesällä. Mulla oli kuivana, toisilla ollu enempi rasvaa.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Avatar
Pturu
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 2:51 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Kajaani

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Syksypimeillä ajellessa havaitsin, että pitkät valot ei Ténéréssä näyttäneet ihan niin hyvin, kuin haluaisin. Tilannetta saisi ehkä korjattua suuntaamalla valoja ylöspäin, mutta olenko ymmärtänyt oikein, että valojen korkeussäätö säätää samalla sekä pitkiä että lyhyitä valoja? Jos näin on, niin ei kehtaa paljoa nostaa, ettei häikäise vastaantulijoita lyhyillä ajaessa. Nyt kesä- ja talviajokausien välissä olen pohdiskellut lisävalojen asennusta kaatumarautoihin. Onko kukaan täällä vielä asennellut lisäpitkiä Ténéréén? Onko hyviä ehdotuksia sopivista valoista ja niiden kytkemisestä? Ulkomaan foorumeilla näyttävät asennelleen paljonkin lisävaloja ja kytkentöjä on tehty jos vaikka minkälaisia lisäboxeja asentamalla, mutta ei ole löytynyt oikein riittävästi (luotettavaa) tietoa omien ratkaisujen tekemiseksi. Pyöräpuolella en ole koskaan aiemmin lisävaloja käyttänyt, joten aihe on siinä mielessä vieras itselle. Kannattaisiko valot kytkeä suoraan erillisen oman lisävalokytkimen kautta vai toimimaan aina pyörän omien pitkien kanssa yhdessä? Onko ehdotuksia hyvistä tankoon asennettavista lisävalojen kytkimistä? Kytkin saisi olla mielellään mahdollisimman siro ja ulkonäöltään alkuperäisten kytkinten kanssa yhteensopiva. Onko kellään kokemusta tai tietoa Yamahan originaaleista lisä(sumu?)valoista? Miten ne on kytketty ja minkälaisella kytkimellä niitä käytetään? En löytänyt äkkiseltään mistään kuvaa tuosta Yamaha -lisävalojen asennussarjasta.
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Mulla on lisävalona lazer st2 ja valaisee mukavasti.
Kaupan valmiilla johtosarjalla kytkettynä.
Herätteen otin vas sivuposken alta löytyvästä liittimestä mikä kai on lisätarvikkeille tarkoitettukin.
Toimii erillisellä kytkimellä.
Kytkimenä on tämä
https://m.motonet.fi/fi/tuote/3830795/D ... lla-12V55A
Koippa
Viestit: 136
Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
Pyörä: Yahama Tenere 700
Paikkakunta: Nummela

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koippa »

Kuva valehtelee kirkkauksia, mutta näyttäisi olevan lähellä huomattavan paljon valoa. Mulla on Lazer Linear 6 Elite. Siinä valoa tulee kauas ja leveelle, lähelle hyvin vähän. Katsoin Jussinmäen sivuilta vertailuja, missä itselle sopiva valokuvio. Tosta Linearistakin normi versiossa surkea valokuvio. Kulmaraudalla alakolmiopalaan asennus
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja B12 »

Lähelle jos haluaa valoa esim maastokäyttöön, niin laittaa pienet työvalot vaikka omalla katkaisijalla.

Lazer varsinkin panostaa etenkin kantomatkaan, eikä autossa väliä olekan, koska konepelti peittää lähimetrit
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Jopo
Viestit: 38
Liittynyt: La Syys 07, 2019 9:17 pm
Pyörä: Tenere 700 & GSX-R 1100 & Sähkömankeli

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jopo »

2020 alkaa olla ohi eikä pyöriä enää varmaankaan paljoa rekisteröidä marras-joulukuun aikana. Siispä tässä hieman tilastoja Traficomin avoimen aineiston pohjalta (lisenssi: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.fi ):

Tenere 700 kokonaismäärä 2019+2020: 175 kpl.
2020: 105kpl. (2020 rekisteröintitilaston selvä ykkönen, kakkosena Z900 kawa 88kpl.)

XTZ690 (Tenere700): 156
XTZ690D-B (TENERE 700 RALLY): 15
XTZ690-U (TENERE 700 35 kW): 4 (kuitenkin tilastossa on teholukeman perusteella vain yksi 35kW versio, liekö muissa tehot nostettu normaaleiksi (?)

Määrät kunnittain:
Alavus 2, Askola 1, Enonkoski 1, Espoo 7, Eura 2, Haapajärvi 1, Hämeenlinna 2, Harjavalta 1, Helsinki 20, Hollola 1, Hyvinkää 3, Iitti 1, Ilmajoki 1, Jämsä 3, Janakkala 1, Järvenpää 2, Joensuu 4, Jyväskylä 2, Kaarina 5, Kajaani 4, Kalajoki 1, Kauhajoki 1, Kauhava 1, Kauniainen 1, Kemi 1, Kempele 3, Kerava 1, Kirkkonummi 3, Kokkola 4, Kontiolahti 1, Kuopio 10, Kurikka 4, Lahti 3, Lapua 1, Leppävirta 2, Lohja 1, Mäntsälä 2, Mänttä-Vilppula 3, Mustasaari 3, Närpiö 1, Nokia 3, Nurmijärvi 3, Orimattila 1, Oulu 5, Paltamo 2, Pietarsaari 2, Pihtipudas 1, Pirkkala 2, Polvijärvi 1, Pori 4, Pöytyä 1, Pudasjärvi 1, Ranua 1, Riihimäki 1, Rovaniemi 2, Sastamala 1, Seinäjoki 2, Siilinjärvi 1, Sipoo 3, Sodankylä 1, Tampere 4, Tohmajärvi 1, Turku 1, Tuusula 1, Tyrnävä 1, Uusikaarlepyy 2, Uusikaupunki 1, Vaasa 2, Valkeakoski 1, Vantaa 2, Vesilahti 1, Vihti 4, Viitasaari 1, Virrat 1, Ylivieska 1, Ylöjärvi 1, Äänekoski 1
Liitteet
Kartalla.PNG
Maakunnittain.PNG
Rekisterointikk.PNG
(9 KiB) Ei vielä ladattu
Viimeksi muokannut Jopo, Ke Joulu 30, 2020 1:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin