XC:n kanssa hieman alku vastusti, kun Oulusta sen Rovaniemelle ajettuani veto alkoikin pätkiä. Sitä sitten myyjän kanssa pähkäiltiin, toista varalla ollutta ECU:akin kokeiltiin, mutta lopulta viaksi paljastui vanha tyyppivika bensapumpun liitin. Irroittelin bensapumpun ja tein juotokset suoraan liittimen piikkeihin, nyt pitäisi kestää.
Vastustaminen hieman jatkui eilen, kun lähdin kiristelemään kytkinvaijeria kokeilemalla säätöä kytkimen päästä, vaijeri oli aika löysäksi jo mennyt ja kytkin alkoi himpun ottaa kiinni jo kahva tangossakin. Onnistuin siinä touhutessa halkaisemaan sen alumiinisen vivun, millä veto välittyy vaijerilta kytkimelle. Taas piti oppia kantapään kautta, että sitä ei kannata meisselillä koittaa pitää auki-asennossa, vaan mielummin jollain narunpätkällä tai nippusiteellä vetää siitä kohti, mistä kytkinvaijerikin vetää. Noh, halpa kampe ja BMW toimittaa aika nopeasti, ensi viikolla pyörä on taas ajossa. Tilasin samalla tuoreen kytkinvaijerin ja kateruuveja, joita olikin tässä vaiheessa pyörän elinkaarta kiinni kokoelma erilaisia alkuperäisten varistua soratien varteen.
Mutta on se vaan hieno pyörä ajaa! Tuntuu aika samanlaiselta kuin Kawan KLX 250S joka minulla oli muutama vuosi sitten, mutta tehoa on yli kaksi kertaa enemmän ja pyörä tuntuu jotenkin jämymmältä, varmaan alumiininen runko on jäykempi. Alusta vaikuttaa minulle riittävältä, keula on jopa vähän kovahkon tuntuinen, tiedä onko sitä joku viritellyt jäykemmäksi. Ilmajousi takana tuntuu toimivan muuten hyvin, mutta ärsytyksenä joskus hankalammassa paikassa kun pysähtyy ja laittaa jalkaa maahan niin perä nousee ylös, mikä yleensä hankaloittaa tilannetta entisestään. Välitykset on nyt aika pitkät mikä passaa minulle, Rovaniemeltä sorateille siirtyessä saa 100km/h siirtymiä ajaa usein, ja pyörä kulkee satasta tosi kevyesti. Kone vääntää tosi mukavasti tyhjäkäynniltä asti, niin pitkät välitykset ei metsäteilläkään ainakaan toistaiseksi tunnu haittaavan.