KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

soukkadyydd
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 2:40 pm
Pyörä: KTM EXC 500 -18

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja soukkadyydd »

Kokeillaas löytyiskö tätä kautta tähän hätään vakio ilmanputsarin kantta KTM 690 vm 2010 Oulun seudulta.

Tarve olisi viim. huomisillaksi kun torstaiaamuna muunto alle 35kw ja katsastus.. tuli tilattua tiskiltä uusi mutta lähetys on myöhästynyt niin ettei ehdikään meikäläiselle. Jos ei halua luopua omastaan niin voidaan tehdä niinkin että annan kannen lainaajalle jo tilaamani uuden kannen vaihtokaupassa jahka se saapuu. :)
accik
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2018 2:08 pm
Pyörä: KTM 690 SMCR
Paikkakunta: Espoo/Lappeenranta

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja accik »

soukkadyydd kirjoitti:Kokeillaas löytyiskö tätä kautta tähän hätään vakio ilmanputsarin kantta KTM 690 vm 2010 Oulun seudulta.

Tarve olisi viim. huomisillaksi kun torstaiaamuna muunto alle 35kw ja katsastus.. tuli tilattua tiskiltä uusi mutta lähetys on myöhästynyt niin ettei ehdikään meikäläiselle. Jos ei halua luopua omastaan niin voidaan tehdä niinkin että annan kannen lainaajalle jo tilaamani uuden kannen vaihtokaupassa jahka se saapuu. :)
Miksi tarvetta vakio osille? Oma 690 meni katsastuksesta suoraan läpi acran "racing" täysputkella yms. Katsoi vain että tiedot samat kuin papereissa ja siinä se. Rajoitus tehtiin valtuutetussa huollossa pelkällä ecu mäpillä (30kw kartta).
KTM 690 SMC R 30KW
Kesällä Espoo/Helsinki alue, syksyllä Lappeenranta. Ajoseuraa -> yv :)
soukkadyydd
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Touko 22, 2018 2:40 pm
Pyörä: KTM EXC 500 -18

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja soukkadyydd »

accik kirjoitti:
soukkadyydd kirjoitti:Kokeillaas löytyiskö tätä kautta tähän hätään vakio ilmanputsarin kantta KTM 690 vm 2010 Oulun seudulta.

Tarve olisi viim. huomisillaksi kun torstaiaamuna muunto alle 35kw ja katsastus.. tuli tilattua tiskiltä uusi mutta lähetys on myöhästynyt niin ettei ehdikään meikäläiselle. Jos ei halua luopua omastaan niin voidaan tehdä niinkin että annan kannen lainaajalle jo tilaamani uuden kannen vaihtokaupassa jahka se saapuu. :)
Miksi tarvetta vakio osille? Oma 690 meni katsastuksesta suoraan läpi acran "racing" täysputkella yms. Katsoi vain että tiedot samat kuin papereissa ja siinä se. Rajoitus tehtiin valtuutetussa huollossa pelkällä ecu mäpillä (30kw kartta).
Paikallinen ktm myyjä, jossa rajoitus tehdään, kyseli että onko vakiosta poikkeavaa palikkaa kiinni ja vaati että pyörässä pitäs olla vakiohilppeet paikallaan kun se tuodaan rajotettavaks, mainitsi myös ilmanputsarin kannen :roll:

Outoa jos vakiohilppeitä ei muualla vaadita, sama kai sitten käyä koittamassa tuolla avaralla kannella jos ei mistään vakiota löydy :D
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Mites kun radegaragen tankin laittaa ja ilmanputsari muuttuu niin pitäiskö sitä säätää sen jälkeen?
Pyörä siis ihan vakio ilman mitään muutoksia.
Avatar
tokor
Viestit: 758
Liittynyt: Ti Touko 29, 2012 9:21 am
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Lumijoki

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja tokor »

Husse 701:sen kansi löytyy, en muista meneekö vanhempaan 690:iin,uudemmassa ainakin sama. Jos tarvetta niin saa lainata ja kulkeutuu keskiviikkona töihin tullessa ouluun.
soukkadyydd kirjoitti:Kokeillaas löytyiskö tätä kautta tähän hätään vakio ilmanputsarin kantta KTM 690 vm 2010 Oulun seudulta.

Tarve olisi viim. huomisillaksi kun torstaiaamuna muunto alle 35kw ja katsastus.. tuli tilattua tiskiltä uusi mutta lähetys on myöhästynyt niin ettei ehdikään meikäläiselle. Jos ei halua luopua omastaan niin voidaan tehdä niinkin että annan kannen lainaajalle jo tilaamani uuden kannen vaihtokaupassa jahka se saapuu. :)
accik
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2018 2:08 pm
Pyörä: KTM 690 SMCR
Paikkakunta: Espoo/Lappeenranta

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja accik »

Justeeri kirjoitti:Mites kun radegaragen tankin laittaa ja ilmanputsari muuttuu niin pitäiskö sitä säätää sen jälkeen?
Pyörä siis ihan vakio ilman mitään muutoksia.
Pelkkä ilmanputsarin muuttuminen ei pitäisi vaikuttaa liikaa seoksiin. Testaa ja käy ajolla :)
KTM 690 SMC R 30KW
Kesällä Espoo/Helsinki alue, syksyllä Lappeenranta. Ajoseuraa -> yv :)
Draconis
Viestit: 93
Liittynyt: Su Touko 01, 2011 7:09 pm
Pyörä: KTM 690R -13
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Draconis »

terve. mulla on mopo nyt 2 viime kerran aikana ku olen sen laittanut käyntiin tehnyt sellasta että tyhjäkäynnillä kierrokset aaltoilee ja hyppää 4000. kun kaasua anto ja irroitti niin kierrokset jäi hetkeksi siihen 4k ja sitten tippus. nää oireet lähti kun hetken ajo ja kierroksetkin tippu normaalisti kun kaasusta helppas, mut sit mopo alko sammuilemaan aina kun kierrokset tippu alas. sain ajettua mopon kotiin pitämällä kierrokset ylhäällä. kotona koitin uudestaan niin tyhjäkäynti ok ja pieni lenkki onnistu hyvin. mistä moinen johtuu? mainittakoon että en ole kahtena viime kesänä päässyt ajelemaan oikeastaan lainkaan niin siellä on vuoden tai 2 vanhat bensat olleet tankissa. viimeviikolla kävin tankkaamassa. bensassa vettä tai jotain? lähteekö noi oireet ajamalla pois vai pitääkö sieltä suuttimet putsata? Kiitos jo etukäteen!
Draconis
Viestit: 93
Liittynyt: Su Touko 01, 2011 7:09 pm
Pyörä: KTM 690R -13
Paikkakunta: Rauma

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Draconis »

noni oireet on taas hävinneet :lol: tyhjäkäynnin resetoinnin sai tehtyä ilman ongelmia, mut toinen kysymys. netissä kun noita smoto vanteita on aika tavalla myynnissä, mut kovin monet on exc:n vanteilla. onko exc smotoja mahdollista asentaa 690 enskaan? mitä eroja noilla on jos niitä on? aika suolaset hinnat jollain smc smotoilla ja exc smotot olis puolet halvempia ni pitää sekin vaihtoehto käydä läpi
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Draconis kirjoitti:netissä kun noita smoto vanteita on aika tavalla myynnissä, mut kovin monet on exc:n vanteilla. onko exc smotoja mahdollista asentaa 690 enskaan? mitä eroja noilla on jos niitä on? aika suolaset hinnat jollain smc smotoilla ja exc smotot olis puolet halvempia ni pitää sekin vaihtoehto käydä läpi
Kaikkihan on mahdollista, kun sovittaa ja tekee holkkeja, yms... Mulla on Superiin EXC:n motot, mutta sovitteita ne vaatii. Ostin omani valmiiksi soviteltuna ja parissa samanlaisessa mopossa jo käytettynä. En tiedä kenen sorvaamat alkuperin ovat. Ei varmaan mene EXC:t sellaisenaan 690:kaan. HUOM! Pitää olla semmoiset, jossa on vaimennus takanavalle.

Sepi
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Mitäs renkaita suosittelette 690:iin? Nurkkapyöritykseen varmaan käy mitkä vaan enskarenkaat mutta mikä olis hyvä rengastus reissurenkaaksi missä jonkun verran
ajoa asfaltilla.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kuinka pitkä reissu on tiedossa, eli kuinka pitkälle niillä renkailla pitäisi päästä? Siitä riippuu, kuinka karkeaa voi laittaa alle.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

Suomen lappiin olis reissu ja 2000-2500km voi tulla reiluun viikkoon.
kafuusti
Viestit: 115
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
Pyörä: KTM exc 500 -17vm
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja kafuusti »

Mie oon käyttäny edessä mitas c-21 ja takana se perus c-02. Meillä tuli sillä 4500km aikana varmaan 30% asfalttia ja pidin maksimina 85km/h niin takasesta puolet jäljellä pintaa ja etunen kans hyvässä kunnossa. Paineet oli täydessä lastissa 1.6bar molemmissa. Ajohan oli rauhallista, ei turhaa revittämistä. 4-5L meni bensaa sataselle. Itseasissa en edes vaihda seuraavalle reissu eturengasta, taakse laitoin uuden ko yks c-02 oli vielä hyllyssä.
jhe
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 8:52 pm
Pyörä: 701 E -18
Paikkakunta: Helsinki/Joensuu

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja jhe »

Mitaksen renkaista mullakin hyvät kokemukset myös reissurenkaana ellei sitten enimmäkseen paahdetta asfaltilla. Yllättävän kestävä on takana C02. Edessä hyviä sekä C21 että C17.
Suosittelen.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Minulla ei ole noista Mitaksista kokemusta, mutta takana esimerkiksi Pirelli MT21 kestää hyvin tuon reissun ja on hyvä rengas soralla eikä kaihda asfalttiakaan. Edessä menee mikä vaan FIM tai crossirengas.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin