KTM 1190 vaihteisto
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
KTM 1190 vaihteisto
Moi, pariviikkoa takana "uudella" ylivuotisella 1190 Adventurella. Edellinen pyörä 990 SMR, kehitystä todella tapahtunut, mutta "jäykkä" vaihteisto vähän arvelluttaa! Kylmänä lodju toimii kuin ajatus, mutta lämpimänä esim. ykköseltä mahdoton saada vapaalle, välillä vaihteet sahaa 1-2 väliä, jäämättä vapaalle! Pyöräily kokemusta kumminkin yli 20v sivuvaunucrossia, enduroa ja jäärataa, ei vapaalle vaihtaminen ole ikinä ollut näin vaikeaa! Onko muilla ollut samaa käytöstä?
Re: KTM 1190 vaihteisto
Kaveri just valitteli samaa käytöstä kuumassa 1290 ärrässä, tutkivat samalla kun toinen etustefa menee takuuseen. Voisiko liittyä luistokytkimen toimintaan.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Re: KTM 1190 vaihteisto
Joo samaa itsekkin tuumailin! Sorry tää keskustelu piti mennä KTM 1190 Adventure otsikon alle!
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 vaihteisto
Mulla 2016 1190R.
Vuosi sitten heti uutena (ekasta päivästä lähtien) huomasin, että 1-vaihde ei aina mene päälle, vaan vaatii toisen laiton.
Kylmänä toimi paremmin ja lämpinänä huonommin. Kesän mittaan paheni, mutta pystyi ajamaan. Metsäpolulla tiukkaan kurviin tultaessa oli aina varauduttava, että välillä ykkönen ei mennyt päälle, vaikka ääni oli sellainen kuin olisi mennyt.
Syksyllä välikaudella, kun ei voinut ajaa suvikumeilla eikä vielä nastoilla vein mopon pajalle.
Kone avattiin ja selvä vika löytyi ykkösen siirtäjän akselista. Siirtäjä liikkui tahmeasti akselilla. Uuden osat laatikkoon ja mopo ajoon. Koko homma kesti 6 arkipäivää, eikä KTM nikotellut takuusta yhtään.
Nyt toimii hyvin ja tuntuma on hyvä.
Tarkkaile siis tilannetta ja jos tuntuu, että oikeasti on huono/huononee, niin puhu takuuasiana huollon kanssa.
Käsittääkseni LC8:n laatikoissa ei yleisesti ole ongelmia, mutta kun niitä paljon tehdään, niin ainahan joku huonokin osa sattuu joukkoon.
Vuosi sitten heti uutena (ekasta päivästä lähtien) huomasin, että 1-vaihde ei aina mene päälle, vaan vaatii toisen laiton.
Kylmänä toimi paremmin ja lämpinänä huonommin. Kesän mittaan paheni, mutta pystyi ajamaan. Metsäpolulla tiukkaan kurviin tultaessa oli aina varauduttava, että välillä ykkönen ei mennyt päälle, vaikka ääni oli sellainen kuin olisi mennyt.
Syksyllä välikaudella, kun ei voinut ajaa suvikumeilla eikä vielä nastoilla vein mopon pajalle.
Kone avattiin ja selvä vika löytyi ykkösen siirtäjän akselista. Siirtäjä liikkui tahmeasti akselilla. Uuden osat laatikkoon ja mopo ajoon. Koko homma kesti 6 arkipäivää, eikä KTM nikotellut takuusta yhtään.
Nyt toimii hyvin ja tuntuma on hyvä.
Tarkkaile siis tilannetta ja jos tuntuu, että oikeasti on huono/huononee, niin puhu takuuasiana huollon kanssa.
Käsittääkseni LC8:n laatikoissa ei yleisesti ole ongelmia, mutta kun niitä paljon tehdään, niin ainahan joku huonokin osa sattuu joukkoon.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Re: KTM 1190 vaihteisto
20tkm ehdin ajaa -13 1190r ennen myyntiä mutta ei koskaa ollut ongelmia vaihteiston kanssa,itse asiassa kaikissa omistamissa ktm 950/SE,990.1190 on ollut huippu vaihteet.ainut ehkä onnistunut ratkaisu.nytkö ne on onnistunut pilaamaan senkin 
- Pete K2
- Viestit: 689
- Liittynyt: Su Huhti 15, 2012 10:41 pm
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Paikkakunta: Valkeakoski
- Viesti:
Re: KTM 1190 vaihteisto
Näin mäkin olen ymmärtänyt, että LC8:n vaihteisto on yleisesti pelannut hyvin.
Jos vapaa ei löydy, niin voisiko syy olla huonosti irroittavassa kytkimessä eikä vaihteistossa?
Jos vapaa ei löydy, niin voisiko syy olla huonosti irroittavassa kytkimessä eikä vaihteistossa?
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS