Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ankara
Viestit: 676
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ankara »

Eli tällaisiakin vielä saa
http://hds.heavyduties.ro/bmwa/f800/F800cb.html

Elokuussa 2016 Hinta 95 EUR + rahti 45
Viimeksi muokannut ankara, To Elo 11, 2016 3:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viuh
Viestit: 1739
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Nythän mä vasta hoksasin että koulukaveri on superin hävittäny :?:
ankara
Viestit: 676
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ankara »

Viuh kirjoitti:Nythän mä vasta hoksasin että koulukaveri on superin hävittäny :?:
Joo, vaihtelun pitäis virkistää ja nyt näköjään pitää kokeillä vähän kaikkea, jopa bemaria... :mrgreen:
Avatar
TomppaV
Viestit: 761
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Tunnistaako kukaan minkä merkkiset kaatumaraudat nämä on ? Ja onko noihin olemassa yläpuolisia rautoja, siis samaa sarjaa? Pitäisi saada varmuuden vuoksi suojaa syylarille.

Muoks
Taitaa olla Touratech:n raudat. Ylärautoja ei taida enää saada kuin 2013 mallista eteenpäin, tämä minun on 2012 mallia. Onko tähän vanhempaan malliin koskaan tehty lisäosaa yläraudoiksi, vai pitääkö nyt ostaa kokonaan uusi "raudasto"?
Liitteet
kaatumisrauta.jpg
Taas lähti mopo käsistä
beehoo
Viestit: 4
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 1:36 pm
Pyörä: mp

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja beehoo »

Ettei olisi sw-motechin tuotantoa?
ankara
Viestit: 676
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 10:45 am
Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ankara »

TomppaV kirjoitti:Tunnistaako kukaan minkä merkkiset kaatumaraudat nämä on ? Ja onko noihin olemassa yläpuolisia rautoja, siis samaa sarjaa? Pitäisi saada varmuuden vuoksi suojaa syylarille.

Muoks
Taitaa olla Touratech:n raudat. Ylärautoja ei taida enää saada kuin 2013 mallista eteenpäin, tämä minun on 2012 mallia. Onko tähän vanhempaan malliin koskaan tehty lisäosaa yläraudoiksi, vai pitääkö nyt ostaa kokonaan uusi "raudasto"?
Tai siis Bemarin OEM raudat, joihin näkyy TT tekävän lisäosaa uudempiin?
Avatar
TomppaV
Viestit: 761
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Juu sattaa ollakkin nuo OEM raudat.
Pistin Touratech:lle meiliä kuvan kanssa, saas nähdä vastaavatko.
Taas lähti mopo käsistä
Avatar
TomppaV
Viestit: 761
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Heti ehtivät vastaamaan, eli 2013+ mallin yläraudat käy, kunhan vaihtaa villkujen ja töötin paikkaa.

"Thanks for the email. You can use the 2013+ version on the older bikes but you will need to relocate your turn signals and your horn. It isn’t too much work to get them on the older bikes."

Iain - Sales and Technical Support
Touratech-USA / CycoActive, Inc.
Taas lähti mopo käsistä
Harri Hemmilä
Viestit: 1194
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Onkohan gessun tankissa missäpäin korvausilmaputki?
Ajotietokone näyttää että tankilla pääsee vielä yli 20km, mopo sammuu vauhdista.
Lähtee starttaamalla käyntiin ja hetken päästä sammuu uudestaan...
Huoltoasemalla kun aukaisee tankin niin kuuluu iso suhahdus, eli tankissa on alipaine.
Aattelin vaan että olisko korvausilmaputki tukossa?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Avatar
suke62
Viestit: 1139
Liittynyt: Pe Loka 09, 2009 9:22 pm
Pyörä: Tiger 800
Paikkakunta: Rauma

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Olisko näistä apua ?
Liitteet
Osaluettelo.JPG
E8GS tankki.JPG
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Harri Hemmilä
Viestit: 1194
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Minäkin mietein että mahtaako tuo 14/18-letku olla korvausilmaputki?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Kratti
Viestit: 371
Liittynyt: La Syys 15, 2007 6:13 am
Pyörä: F800GS
Paikkakunta: Espoo

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Harri Hemmilä kirjoitti:Minäkin mietein että mahtaako tuo 14/18-letku olla korvausilmaputki?
Siltä se näyttää. Minulla oli joskus letkussa oleva venttiili jumissa. Kuvassa niitä on ilmeisesti kaksi (15,17), mutta itse huomasin vain tuon ensimmäisen. Se oli siellä kumiletkussa takana vaahtomuovi alla. Ruuvimeisselillä hieman tökin sitä ja se alkoi toimimaan. Puhaltelemalla sen toiminnan voi testata. Se on joku yksisuuntainen läppäsysteemi, jonka tarkoitus on estää polttoaineen valuminen ulos pyörän kaatuessa. Joku varmaan tietää paremman nimen.

Edit: Osalistan mukaan 15 ei ole mikään venttiili, joten se oli tuo 17.
Harri Hemmilä
Viestit: 1194
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 11:15 pm
Pyörä: R1200GS
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Kratti kirjoitti:
Harri Hemmilä kirjoitti:Minäkin mietein että mahtaako tuo 14/18-letku olla korvausilmaputki?
Siltä se näyttää. Minulla oli joskus letkussa oleva venttiili jumissa. Kuvassa niitä on ilmeisesti kaksi (15,17), mutta itse huomasin vain tuon ensimmäisen. Se oli siellä kumiletkussa takana vaahtomuovi alla. Ruuvimeisselillä hieman tökin sitä ja se alkoi toimimaan. Puhaltelemalla sen toiminnan voi testata. Se on joku yksisuuntainen läppäsysteemi, jonka tarkoitus on estää polttoaineen valuminen ulos pyörän kaatuessa. Joku varmaan tietää paremman nimen.

Edit: Osalistan mukaan 15 ei ole mikään venttiili, joten se oli tuo 17.
Ok, kiitti vinkistä! Pitää loppuviikon aikana tarkistaa :)
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
menth0s
Viestit: 11
Liittynyt: La Touko 10, 2008 10:41 pm
Pyörä: KTM 1050

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja menth0s »

Harri Hemmilä kirjoitti:
Kratti kirjoitti:
Harri Hemmilä kirjoitti:Minäkin mietein että mahtaako tuo 14/18-letku olla korvausilmaputki?
Siltä se näyttää. Minulla oli joskus letkussa oleva venttiili jumissa. Kuvassa niitä on ilmeisesti kaksi (15,17), mutta itse huomasin vain tuon ensimmäisen. Se oli siellä kumiletkussa takana vaahtomuovi alla. Ruuvimeisselillä hieman tökin sitä ja se alkoi toimimaan. Puhaltelemalla sen toiminnan voi testata. Se on joku yksisuuntainen läppäsysteemi, jonka tarkoitus on estää polttoaineen valuminen ulos pyörän kaatuessa. Joku varmaan tietää paremman nimen.

Edit: Osalistan mukaan 15 ei ole mikään venttiili, joten se oli tuo 17.
Ok, kiitti vinkistä! Pitää loppuviikon aikana tarkistaa :)
Minulla oli tämä sama takaiskuventtiili tukkeutunut. Keräsi alipainetta bensatankkiin oikein reilusti, joten piti avata bensatankin korkki joka kerta kun pysähtyi :) Takaiskuventtiili oli aivan hapettunut, eikä kuula liikkunut enää sulavasti venttiilin sisällä. Tilasin uuden venttiilin Leebmannilta muiden osien kanssa. Ensi viikolla pääsen asentelemaan uuden venttiilin paikalleen, nyt ajelen ilman venttiiliä ja hyvin toimii.

Mutta toiseen asiaan. Onko muilla vanteiden pompottaminen ongelma? Minun etu- ja takarenkaat ovat tänä kesänä vaihdettu ja mp-liikkeessä tasapainotettu. Kuitenkin 60km/h nopeudessa on todella selvä pompotus havaittavissa, niin ennen kuin jälkeen renkaiden vaihdon. Vanteita pyöritettäessä ei suurempia heittoja ole nähtävissä ja pinnat ovat kaikki suurin piirtein samalla kireydellä. Mistä pompotuksen syytä olisi hyvä lähteä etsimään?
Avatar
TomppaV
Viestit: 761
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2012 2:34 pm
Pyörä: 950 adv S
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

En usko että johtuu vanteesta tai renkaista, jostain syystä (voisiko olla runkogeometria?) 8satku tuntuu joidenkin mielestä pompottavan tuossa nopeudessa, sama tuntuu minulla joissain tilanteissa.
Taas lähti mopo käsistä
Vastaa Viestiin