Kokemuksia F800GS:stä

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

ankara
Pyörä: AustriaTwin&LadyDomina

Re: Kokemuksia F800GS:stä

Viesti Kirjoittaja ankara »

Eli tällaisiakin vielä saa
http://hds.heavyduties.ro/bmwa/f800/F800cb.html

Elokuussa 2016 Hinta 95 EUR + rahti 45
Viimeksi muokannut ankara, To Elo 11, 2016 3:25 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Viuh
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Nythän mä vasta hoksasin että koulukaveri on superin hävittäny :?:
ankara

Viuh kirjoitti:Nythän mä vasta hoksasin että koulukaveri on superin hävittäny :?:
Joo, vaihtelun pitäis virkistää ja nyt näköjään pitää kokeillä vähän kaikkea, jopa bemaria... :mrgreen:
TomppaV
Pyörä: 950 adv S

Viesti Kirjoittaja TomppaV »

Tunnistaako kukaan minkä merkkiset kaatumaraudat nämä on ? Ja onko noihin olemassa yläpuolisia rautoja, siis samaa sarjaa? Pitäisi saada varmuuden vuoksi suojaa syylarille.

Muoks
Taitaa olla Touratech:n raudat. Ylärautoja ei taida enää saada kuin 2013 mallista eteenpäin, tämä minun on 2012 mallia. Onko tähän vanhempaan malliin koskaan tehty lisäosaa yläraudoiksi, vai pitääkö nyt ostaa kokonaan uusi "raudasto"?
Liitteet
kaatumisrauta.jpg
Taas lähti mopo käsistä
beehoo
Pyörä: mp

Viesti Kirjoittaja beehoo »

Ettei olisi sw-motechin tuotantoa?
ankara

TomppaV kirjoitti:Tunnistaako kukaan minkä merkkiset kaatumaraudat nämä on ? Ja onko noihin olemassa yläpuolisia rautoja, siis samaa sarjaa? Pitäisi saada varmuuden vuoksi suojaa syylarille.

Muoks
Taitaa olla Touratech:n raudat. Ylärautoja ei taida enää saada kuin 2013 mallista eteenpäin, tämä minun on 2012 mallia. Onko tähän vanhempaan malliin koskaan tehty lisäosaa yläraudoiksi, vai pitääkö nyt ostaa kokonaan uusi "raudasto"?
Tai siis Bemarin OEM raudat, joihin näkyy TT tekävän lisäosaa uudempiin?
TomppaV

Juu sattaa ollakkin nuo OEM raudat.
Pistin Touratech:lle meiliä kuvan kanssa, saas nähdä vastaavatko.
Taas lähti mopo käsistä
TomppaV

Heti ehtivät vastaamaan, eli 2013+ mallin yläraudat käy, kunhan vaihtaa villkujen ja töötin paikkaa.

"Thanks for the email. You can use the 2013+ version on the older bikes but you will need to relocate your turn signals and your horn. It isn’t too much work to get them on the older bikes."

Iain - Sales and Technical Support
Touratech-USA / CycoActive, Inc.
Taas lähti mopo käsistä
Harri Hemmilä
Pyörä: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Harri Hemmilä »

Onkohan gessun tankissa missäpäin korvausilmaputki?
Ajotietokone näyttää että tankilla pääsee vielä yli 20km, mopo sammuu vauhdista.
Lähtee starttaamalla käyntiin ja hetken päästä sammuu uudestaan...
Huoltoasemalla kun aukaisee tankin niin kuuluu iso suhahdus, eli tankissa on alipaine.
Aattelin vaan että olisko korvausilmaputki tukossa?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
suke62
Pyörä: Tiger 800

Viesti Kirjoittaja suke62 »

Olisko näistä apua ?
Liitteet
Osaluettelo.JPG
E8GS tankki.JPG
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Harri Hemmilä

Minäkin mietein että mahtaako tuo 14/18-letku olla korvausilmaputki?
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Kratti
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Harri Hemmilä kirjoitti:Minäkin mietein että mahtaako tuo 14/18-letku olla korvausilmaputki?
Siltä se näyttää. Minulla oli joskus letkussa oleva venttiili jumissa. Kuvassa niitä on ilmeisesti kaksi (15,17), mutta itse huomasin vain tuon ensimmäisen. Se oli siellä kumiletkussa takana vaahtomuovi alla. Ruuvimeisselillä hieman tökin sitä ja se alkoi toimimaan. Puhaltelemalla sen toiminnan voi testata. Se on joku yksisuuntainen läppäsysteemi, jonka tarkoitus on estää polttoaineen valuminen ulos pyörän kaatuessa. Joku varmaan tietää paremman nimen.

Edit: Osalistan mukaan 15 ei ole mikään venttiili, joten se oli tuo 17.
Harri Hemmilä

Kratti kirjoitti:
Harri Hemmilä kirjoitti:Minäkin mietein että mahtaako tuo 14/18-letku olla korvausilmaputki?
Siltä se näyttää. Minulla oli joskus letkussa oleva venttiili jumissa. Kuvassa niitä on ilmeisesti kaksi (15,17), mutta itse huomasin vain tuon ensimmäisen. Se oli siellä kumiletkussa takana vaahtomuovi alla. Ruuvimeisselillä hieman tökin sitä ja se alkoi toimimaan. Puhaltelemalla sen toiminnan voi testata. Se on joku yksisuuntainen läppäsysteemi, jonka tarkoitus on estää polttoaineen valuminen ulos pyörän kaatuessa. Joku varmaan tietää paremman nimen.

Ok, kiitti vinkistä! Pitää loppuviikon aikana tarkistaa :)
menth0s
Pyörä: KTM 1050

Viesti Kirjoittaja menth0s »

Harri Hemmilä kirjoitti:
Kratti kirjoitti:

Ok, kiitti vinkistä! Pitää loppuviikon aikana tarkistaa :)
Minulla oli tämä sama takaiskuventtiili tukkeutunut. Keräsi alipainetta bensatankkiin oikein reilusti, joten piti avata bensatankin korkki joka kerta kun pysähtyi :) Takaiskuventtiili oli aivan hapettunut, eikä kuula liikkunut enää sulavasti venttiilin sisällä. Tilasin uuden venttiilin Leebmannilta muiden osien kanssa. Ensi viikolla pääsen asentelemaan uuden venttiilin paikalleen, nyt ajelen ilman venttiiliä ja hyvin toimii.

Mutta toiseen asiaan. Onko muilla vanteiden pompottaminen ongelma? Minun etu- ja takarenkaat ovat tänä kesänä vaihdettu ja mp-liikkeessä tasapainotettu. Kuitenkin 60km/h nopeudessa on todella selvä pompotus havaittavissa, niin ennen kuin jälkeen renkaiden vaihdon. Vanteita pyöritettäessä ei suurempia heittoja ole nähtävissä ja pinnat ovat kaikki suurin piirtein samalla kireydellä. Mistä pompotuksen syytä olisi hyvä lähteä etsimään?
TomppaV

En usko että johtuu vanteesta tai renkaista, jostain syystä (voisiko olla runkogeometria?) 8satku tuntuu joidenkin mielestä pompottavan tuossa nopeudessa, sama tuntuu minulla joissain tilanteissa.
Taas lähti mopo käsistä
Vastaa Viestiin