R1200GS advendure

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Tuonnäköinen liitin löytyy penkin alta.
Liitteet
Liitin.jpg
(365.79 KiB) Tiedosto ladattu 394 kertaa
tappura

Viesti Kirjoittaja tappura »

Onko kukaan seuranut bensan kulutusta? Mulla kyllä adventure ei ole mikään pikkuruokainen. Ja kun mainostetaan että 220 km/h niin kyllä totuus on se että 200:aa on tiukassa. Kannattaisikohan mainita myyntipuolelle , että onko tässä jotain mätää? Muuten olen ollut vallankin tyytyväinen pyörääni.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Taitaa esim. ilmanvastus olla aika merkittävä tekijä näissä kumilehmissä. Eli sopivassa myötätuulessa (lue; myrsky) voi se 220 mennäkin. Mut tuntuu riittävän maksimit ainakin tähän asti. Soralla tuo 200:kin alkaa olla jo melko kiva vauhti ;)
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Minulla on kulutus selvästi pienentynyt sitten K1200GT:n. Tai siis tankillisella ainakin ajaa GSA:lla paljon pidemmälle. Vai miten se kulutus taas arvioitiinkaan? :o
Kimble

Viesti Kirjoittaja Kimble »

Mulla kulutus on pyörinyt 4-6 litran välillä. Tasaisella 110-120 kmh kulutus on hiukan yli 5 litraa.
Vauhtia on kertynyt parhaimmillaan ilman kuormaa ja plexi pystysstä 215 kmh mittarinopeutta. Viimeisessä 20 oli kyllä hiukan pusertamista.
jmw
Pyörä: GSA -06

Viesti Kirjoittaja jmw »

karkka kirjoitti:
bemAri kirjoitti:Onnea hyvästä valinnasta !
Olisikohan noita Adventureja kohta tusina Suomessa. Syksyllä, kun oma pyöräni tuli maahan, kerrottiin että 9 pyörää olisi maahantuojan kautta tullut.
Uudessa TM:n mp-messu artikkelissa oli haastattelussa bmw:n maahantuojan edustaja ja sanoi, että bmw:n myynti määriä rajoittava tekiä on maa kohtaiseti kiintiöt mitä pyöriä saadaan maahan.Artikkelissa oli myös maininta, että viime vuoden 1200 adventuret(oli myös joku toinen malli)oli myyty jo huhtikuussa kaikki.Liekkö sitten perää jos "bemAri":kin oli saanut pyörän syksyllä niin tuskin on tilausta jättänyt jo huhtikuussa.
Kyllä se vaan taitaa ensi vuonnakin olla niin, että jos halajaa uutta gessua kesäksi, niin kannattaa tilata ennen mp-näyttelyä. Myyntiennusteiden mukaan mitään laskusuhdannetta ei vielä ole odotettavissa. Itse tilasin viime helmikuussa ja sain touko-kesä vaihteessa.

Mitä tulee gessun alkuperäislaukkuihin, niin olen ollut tosi tyytyväinen. Kyllähän niiden hintavuus tilausvaiheessa hieman mietitytti, mutta en ole katunut. Jämäkät ja mukavat käyttää - ja helvetin rumat, niin kuin pyöräkin ja äijä satulassa. Joku kotikriitikko joskus kysyikin, olenko tehnyt laukut itse ;)

Vielä kun joskus sais bmw:n rally-puvun (tilauksessa on - ollut vaikka kuinka kauan) niin sitten vois hakea bemulle mannekiiniksi :D
HeikkiL
Pyörä: Kaik' o mänt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Kaukoreissuhaaveiden liekkeihin bensaa: Adventurella Kiinassa
seppoN

bmw 1200 adventure

Viesti Kirjoittaja seppoN »

oli pakko laittaa gsa tilaukseen,oo se nii ruman kaunis....
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Aina väärät renkaat alla?

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Nyt kun meille tuli talvi(-taas), on aikaa tuumailla joutavia. GS tuntuu hienolta pyörältä niin sorateille kuin kaukomatkoille, mutta samat renkaat eivät kyllä molempiin sovellu parhaalla tavalla. Tilanne kärjistyy pitkällä reipasvauhtisella asfalttitaivalluksella. Jos silloin on alla liian karkeakuvioinen rengas, se häviää alta hetkessä.
Mikä neuvoksi? En oikein osaa kuvitella, että alkaisin vaihtamaan renkaita vanteille reissun mukaan. Etenkään, kun en oikein jaksa innostua koko ajatuksesta vaihtaa renkaita käsipelillä itse.
Miksei GS:n hintaan sisälly valmiiksi kahdet vanteet? Ei olisi iso vaiva vaihtaa pyöriä tilanteen mukaan silloin tällöin. Siinä varmaan säästäisi rengaskuluissa aikaa myöten ja alla olisi useammin tilanteeseen sopivat renkaat. Onko kenelläkään GS:n omistajalla kaksia vanteita? Mitähän moiset maksaisivat?
Tehdäänkö kimppatilaus jonnekin? :P
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Joo kahdet pyörät on olleet mullakin haaveissa. Joku semmoiset myi syksyllä Keltaisessa Pörssissä rahaan 1100.- kaikkine jarrulevyineen sun muineen, mutta mulla ei ollut silloin varaa ostaa niitä. Uusien hinta on varmaan tupla.

Hinnathan saa noilta Bemarikauppiailta, mitä uudet maksaa.

Onneksi Raahen moottorikerholle hommattiin just rengaskone ja tasapainoituskone Kontiorallin tuotoilla, niin renkaanvaihto vanteelle sujuu alta aikayksikön. Mulla on kolmet renkaat, nappula Karoot, nastoitetut Karoot talviajeluihin ja sitten Tourancet noihin lomareissuihin, rata-ajoon ja enempi asfaltille.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

jmw kirjoitti:
karkka kirjoitti:
bemAri kirjoitti:Onnea hyvästä valinnasta !
Olisikohan noita Adventureja kohta tusina Suomessa. Syksyllä, kun oma pyöräni tuli maahan, kerrottiin että 9 pyörää olisi maahantuojan kautta tullut.
Uudessa TM:n mp-messu artikkelissa oli haastattelussa bmw:n maahantuojan edustaja ja sanoi, että bmw:n myynti määriä rajoittava tekiä on maa kohtaiseti kiintiöt mitä pyöriä saadaan maahan.Artikkelissa oli myös maininta, että viime vuoden 1200 adventuret(oli myös joku toinen malli)oli myyty jo huhtikuussa kaikki.Liekkö sitten perää jos "bemAri":kin oli saanut pyörän syksyllä niin tuskin on tilausta jättänyt jo huhtikuussa.
Kyllä se vaan taitaa ensi vuonnakin olla niin, että jos halajaa uutta gessua kesäksi, niin kannattaa tilata ennen mp-näyttelyä. Myyntiennusteiden mukaan mitään laskusuhdannetta ei vielä ole odotettavissa. Itse tilasin viime helmikuussa ja sain touko-kesä vaihteessa.

Mitä tulee gessun alkuperäislaukkuihin, niin olen ollut tosi tyytyväinen. Kyllähän niiden hintavuus tilausvaiheessa hieman mietitytti, mutta en ole katunut. Jämäkät ja mukavat käyttää - ja helvetin rumat, niin kuin pyöräkin ja äijä satulassa. Joku kotikriitikko joskus kysyikin, olenko tehnyt laukut itse ;)

Vielä kun joskus sais bmw:n rally-puvun (tilauksessa on - ollut vaikka kuinka kauan) niin sitten vois hakea bemulle mannekiiniksi :D

Kävin tuossa katselemassa kypärä puolta paikallisella diilerillä ja kysäisin samalla miten gs kauppa on käynyt niin meinasi että tämän vuoden(07) kiintiöt oli jo myyty!Olivat suomen bmw:ltä anoneet suomeen 15 pyörän lisä erää.
seppoN

Viesti Kirjoittaja seppoN »

tilasin oman moponi lokakuussa,myyjä kertoi sen tulevan maaliskuussa.viimeviikolla poikkesin ko.kaupassa ja kertoivat että suomen kiintiö on tosiaan ensivuodelle täynnä.minulle vielä riittää...
fossiili

Viesti Kirjoittaja fossiili »

Sama homma 650 Dakarin kanssa. Paperit tehtiin jo valmiiksi myyjän kanssa uudesta pelistä kunnes selvisi ettei niitä tule tänä vuonna maahan ollenkaan!?!
No, yksi kappale viime vuonna rekisteröityjä löytyi, tehtiin siitä sitten kaupat.
TTA

Re: Aina väärät renkaat alla?

Viesti Kirjoittaja TTA »

Kunkku kirjoitti:Onko kenelläkään GS:n omistajalla kaksia vanteita? Mitähän moiset maksaisivat?
Tehdäänkö kimppatilaus jonnekin? :P
Meinasin itse ostaa kakkosvanteet mutta pinna sellaiset olis maksanu 1200gs:ään 1800e joka on mielestäni kohtuuton hinta moisesta määrästä metallia. Takanapaakaan ei ole koska "napa" on takahaarukassa. Ryöstöä!
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

HeikkiL kirjoitti:Kaukoreissuhaaveiden liekkeihin bensaa: Adventurella Kiinassa
Tais olla joku mainospätkä. Kaverilla oli tyhjät??? laukut kiinni muutamassa kuvassa mut jo videon alussa ihmetytti miten Kiinan safarilla ei ole muuta kuin sivulaukut. Vähälläpä tulee toimeen. Kun myöhemmin jannu ajoi kokonaan ilman laukkuja heräsi jo epäilys onko tosiaan kyseessä prätkämatka vai joku muu. Lopussa ollut plin plong ja teksti "BMW R1200GS Adventure" paljasti pelin. Onkohan pyörä rahdattu lento vai laivarahtina ;)

Prätkäreissusta tuo ajelu oli kaukana mut ihan lennokkaasti kaveri veti dyynejä ja jokien ylityksiä. Pyörä näköjään taipuu mihin vain kun vain uskaltaa käskeä.
Vastaa Viestiin